Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції (Practical problems of legal education of Ukraine in the context of European integration)

Permanent URI for this collection

Матеріали Міжнародної конференції, Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 16 of 16
  • Item
    Досвід викладання дисципліни "Право Європейського Союзу"
    (Видавничий дім "KM Академія", 2001) Вишняков, Олександр
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Вдосконалення навчальних планів, методів навчання та технологій викладання правничих наук
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Саніахметова, Ніна
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    The structure and pre-qualification training of the legal profession in England and Wale
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Olley, Nickolas
    In many jurisdictions there is a single profession of practising lawyers. In the United States for example, whether you wish to be a trial lawyer, a transactional lawyer or a local high street practitioner, you qualify as an "attorney". In England and Wales the position is different. Although their roles are becoming increasingly indistinct we continue to have a split profession with two main categories of practising lawyer, the solicitor and the barrister.
  • Item
    Деякі аспекти методики проведення семінарських занять з кримінального права
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Рябчинська, Олена
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Модульно-рейтингова система вивчення курсу "Кримінально-процесуальне право України"
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Молдован, Валеріан; Молдован, Андрій
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Основи правознавства в системі правничої освіти
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Котюк, Іван; Котюк, Олександр
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Використання активних методів навчання студентів-правників
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Коломоєць, Тетяна
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Деонтологічний аспект реформування юридичної освіти в Україні
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Гусарєв, Станіслав
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Сучасні аспекти підготовки юристів (спеціалістів, магістрів) та післядипломне навчання
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Гіжевський, Володимир
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Модельний судовий процес, стажування, атрибутика та інтернет у підготовці студентів з міжнародного права
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Герасимов, Ростислав
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Assessing skills on the LPC-integrating the clinical component
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Grimes, Richard
    Why should skills be assessed using a clinical or hands-on component in the context of the LPC? According to the College’s LPC Definitive Document the programme's assessment regime is designed to: hold a proper balance between a knowledge of substantive law and procedure and the skills necessary to apply that,....in a practical context. We give high priority to application of knowledge We also believe that the regime should offer scope for assessing the guality of independent learning.... p. 130, 1996 (emphasis added; The College’s commitment to clinical legal education as an effective teaching and learning methodology, delivered in a pro bono setting has been widely publicised. The introduction of experiential learning has been well received by staff, students, clients and the wider community. By moving towards the assessment of clinicai work a number of specific outcomes can be achieved that complement the College's course objectives in general as well as supporting the pro bono development in particular The first stage in this process is the assessment of skills. Giving student credit for skills performances in the Legal Advice Centres would: subject to the meeting of clearly stipulated criteria, reward students for the, often considerable, effort put into clinical work, relieve the assessment burden elsewhere on the course through the substitution of the skills assessment in Legal Advice Centre work for the skills assessments taken on the conventional programme, provide an enhanced learning opportunity for students through the emphasis on self directed and applied study. A longer term objective is to develop the assessment regime so that the students knowledge of the substantive law and procedure, as well as their legal (and transferable) skills fall to be assessed. This is likely to take the form of a freestanding elective with appropriate learning outcomes and assessment criteria. The extent to which the existing electives and compulsory subjects can take advantage of a clinical dimension is also being explored. This paper sets out a proposal for pilot assessment projects — one of which will be unassessed and the other, if approved by the Law Society, will be assessed for the period of the pilot.
  • Item
    Професійна підготовка юристів у Голландії
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Андрощук, Аліна
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Викладацька діяльність та юридична практика: співвідношення і проблема поєднання
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Логуш, Любов
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Проблеми застосування рейтингової пропорційної системи в процесі оцінки знань студентів
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Шмарьова, Тетяна
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Методика викладання навчального курсу "Права людини та їх захист"
    (Видавничий дім "KM Академія", 2001) Антонович, Мирослава
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р.
  • Item
    Сучасний стан і проблеми розвитку юридичної освіти України
    (Видавничий дім "КМ Академія", 2001) Сущенко, Володимир
    Матеріал виступу на Міжнародній конференції "Практичні проблеми юридичної освіти України в контексті європейської інтеграції", Київ, Україна, 20 вересня 2001 р. (текст подано українською та англійською мовою).