049: Теорія та історія культури

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 21
  • Item
    Нотатки з пам'яті
    (2006) Джулай, Юрій
  • Item
    Кінооператор і кінорежисер - опоненти чи спільники?: (Внесок Юрія Іллєнка у розвиток мистецтва кіно)
    (2006) Брюховецька, Лариса
    У статті на прикладі видатної роботи оператора Юрія Іллєнка у фільмі "Тіні забутих предків" показано, як були подолані стереотипи знімання, піднято значення художньої образності, як широке застосування ручної камери підсилило невимушеність і динамізм дії, а вдумлива, творча робота над кольором зробила його чинником драматургії, чинником посилення емоційності. На прикладі новаторської творчості Іллєнка-оператора, що сприяла національній своєрідності українського кіно і стала внеском у розвиток кіно світового, показано, як виявилась українська ментальність на сучасному етапі.
  • Item
    Апофатичність "великого Іншого" (сталінські фільми про війну)
    (2006) Собуцький, Михайло
    У статті здійснено спробу застосувати до деяких проявів культу Сталіна у повоєнному радянському кінематографі таке історико-релігійне поняття, як апофатичне богослов'я. Зроблено висновок щодо ризикованої схожості дії цензури з його специфічними прийомами.
  • Item
    Акусматичний голос як засіб формування простору фільмів жаху
    (2006) Ползікова, Надія
    Стаття є спробою аналізу поняття акусматичного голосу і розкриття його функцій та властивостей. Простір фільмів оісаху, трилерів, стрічок жанрів саспенс та хоррор зазвичай характеризується наявністю зони неспокою, надзвичайного дискомфорту, певного роду психологічного тиску, яка і вирізняє дану категорію кінострічок серед інших. Існує велика кількість як візуальних, так і звукових способів формування цієї зони. Серед останніх особливо значущим є акусматичний персонаж, який завжди є всюдисущим, усевидющим, всезнаючим та всемогутнім, і саме тому він є безпрограшним засобом творення нестабільного емоційного простору.
  • Item
    Мистецтвознавчі інтерпретації творчості Любомира Медвідя у періодичних виданнях 1960-2000 рр.
    (2006) Мусій, Мар’яна
    Малярство львівського художника Л. Медвідя, як складне, багатозначне явище у мистецтві України II пол. XX ст., стало об'єктом численних мистецтвознавчих дискусій та інтерпретацій упродовж усієї творчої діяльності майстра. Непростий шлях визрівання незалежної критичної думки від офіційного історико-описового підходу радянського періоду до широкого спектра методів мистецтвознавчих інтерпретацій 1990 pp. відобразився і у трактуваннях творчості художника. Контроверсійність думок та розмаїття поглядів, викладених фахівцями у пресі та спеціалізованих виданнях, засвідчили самобутність, а, відповідно, й значущість постаті Л. Медвідя та його творчих інтенцій не лише в художньому процесі Львова, а й загалом в українській модерній образотворчості.