Кіно-Театр. 2022. №4

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 27
  • Item
    Маріуполь в облозі. Короткий літопис за матеріалами ЗМІ
    (2022)
    Героїчні й трагічні події у Маріуполі відбувалися на очах усього цивілізованого світу. Свою доблесть у захисті своєї Батьківщини воїни полку "Азов" і морські піхотинці довели ще 2014 року. Тепер, упродовж майже трьох місяців війни росії проти України, в облозі, вони чинили опір ворогові. Подаємо коротку хроніку облоги міста і мужності його оборонців.
  • Item
    Український театр під час війни: 24 лютого - 24 квітня
    (2022) Котенок, Вікторія
    Напередодні в українців був звичайний робочий день: кінотеатри показували фільми, філармонії – концерти, театри – вистави. Але вже наступного дня країна здригнулася від гучних вибухів. Це були ракетні удари, які нанесла о 4-ій годині ранку по усій території нашої держави рф після того, як президент путін оголосив про спецоперацію з метою нібито "демілітаризації та денацифікації України". У четвер 24 лютого 2022 року в Україні почалася широкомасштабна війна.
  • Item
    Українське кіно набуло нового значення. CinemAid Ukraine Charity Film Marathon
    (2022)
    Всесвітній CinemAid Ukraine Charity Film Marathon триває У березні він відбувся в Торонто (Канада), Анкарі, Ізмірі й Анталії (Туреччина), Варшаві, а 18–20 квітня у столиці Болгарії Софії.
  • Item
    Куди рухатись українському кіно після війни
    (2022) Канівець, Іван
    Приблизно рік тому я написав про те, як наші кінематографісти проклали дорогу російськім танкам, добровільно взявши участь в завоюванні агресором нашого культурного простору ("Кіно-Театр" №5, 2021). Мета – закликати молоде покоління українських патріотів йти вчитися кіномистецтву, щоб при наступній спробі росії захопити Україну ми змогли даті їй відсіч ще до того, як пролунає перший постріл. Адже у переважної більшості нинішніх студентів університету імені Карпенка-Карого, з якими я спілкуюся як викладач, свідомість сформована російським кіно та серіалами, а також російським сегментом соцмереж, звідки вони отримують у тому числі й новини. Такі люди, на мій погляд, не зможуть стати українськими режисерами, а будуть "режисерами в Україні".
  • Item
    Американський історик Тімоті Снайдер назвав десять причин, чому перемога України важлива для світу
    (2022) Снайдер, Тімоті
    Перемога України у війні з росією – це єдиний шлях досягнення миру, і тому вона важлива для всього світу. Про це заявив письменник та історик, професор Єльського університету, постійний член Інституту гуманітарних наук у Відні Тімоті Снайдер у спеціальному зверненні під час онлайн-дискусії Київського безпекового форуму, заснованого Фондом Арсенія Яценюка "Відкрий Україну". Снайдер назвав 10 причин, чому ця перемога важлива не лише для України, а й для світу.
  • Item
    Зарубіжні зірки підтримують Україну
    (2022)
    Війна в Україні без перебільшень сколихнула світову громадськість. Ми одержали широку світову підтримку, більше того: допомагати українцям стало престижно. І свій внесок сюди зробили зірки світової кіноіндустрії. Звісно, дехто просто зреагував на світовий політичний і гуманітарний тренд та обмежився загальними заявами й українською символікою як модним аксесуаром на фестивальній доріжці (хоча і це у підсумку працює на збереження симпатії до України в широких масах). Проте низка кіно- і театральних діячів дієво підтримали нашу країну та її громадян, що опинилися за кордоном.
  • Item
    Вічні сенси і виклики сучасності
    (2022) Швець, Юлій
    У пластичній виставі "1984. Інша", як в жодній іншій, виразно зосереджено найбільш типовий підхід наших сучасників до класичних текстів, позитивний і негативний досвід їх інтерпретації. Але вистава за знаменитою атиутопією Джорджа Орвела не менш цікава позачасовими соціальними узагальненнями, а також актуалізованим нинішньою війною наративом.
  • Item
    "Код Ступки": міжнародна і міжкультурна платформа
    (2022) Котенок, Вікторія
    У листопаді 2021-го в столиці пройшов І Міжнародний мистецький фестиваль "Код Ступки" з нагоди 80-річчя українського актора театру і кіно (організатори: Міністерство культури та інформаційної політики і Фонд Богдана Ступки). Богдан Сильвестрович, очолюючи Національний театр ім. І. Франка, неодноразово озвучував необхідність міжнародної платформи, де Україна стала б місцем знайомства з театром країн Закавказзя, Прибалтики та Польщі. На його думку, такий обмін розширив би парадигму сучасного українського театру.
  • Item
    Зміна долі
    (2022) Швець, Юлій
    Після великої творчої перерви Джейн Кемпіон знову зняла фільм, який полонив серця не лише європейських інтелектуалів, а й надзвичайно широкого американського загалу, який віддав стрічці цьогорічний "Оскар" (за режисуру). До цього картина отримала кілька відзнак, зокрема приз за режисуру на минулорічному Венеціанському кінофестивалі, два "Золотих глобуси" (за найкращий фільм і режисуру) й дві премії BAFTA (за найкращий фільм і режисуру).
  • Item
    Майстерний натуралізм
    (2022) Брюховецька, Лариса
    Рецензія на оскароносний фільм Томаса Вінтерберга виходить із запізненням, адже в українському прокаті він ішов ще в листопаді 2020-го. Але актуальність стрічки жодним чином не знизилась і глядачі продовжують нею цікавитися. І не тільки тому, що в ній Томас Вінтерберг проявив почуття гумору, а завдяки несподіваній і правдивій історії чотирьох "експериментаторів", які вирішили кожного дня вживати алкоголь з метою підживлення креативної енергії, а заодно фіксувати його дію на організм, видаючи це за "наукове дослідження".
  • Item
    Життя, яке плине само собою. Сюзанна Бір
    (2022) Брюховецька, Лариса
    "Поліцейські виявили немовля в квартирі батьків-наркоманів. Воно було в умовах, несумісних з життям. Дитину врятував один з тих поліцейських, таємно викравши й усиновивши її. Однак через дуже короткий час...». Так починається анотація фільму "Другий шанс". Ця кримінально-детективна драма закінчується благополучно – через кілька років головний герой випадково зустріне в магазині доглянутого хлопчика років чотирьох, того самого, що міг загинути у своїх батьків, якби він його не викрав. Але красти чужих дітей заборонено. Як бачимо, проста історія, але складна колізія, а фіналу передує досить закручена інтрига, підсилена проблемою наркоманії в бездоганному акторському виконанні, а заодно й проблемою невмотивованих злочинів на грунті незрозумілих психічних розладів.
  • Item
    Асгар Фархаді: честь як універсум (до 50-ліття режисера)
    (2022) Швець, Юлій
    Іранець Асгар Фархаді – ще не "ветеран", але вже цілком визнаний у світі кінорежисер у розквіті таланту – в усіх своїх стрічках розвиває концепцію Честі та необхідності її ренесансу задля покращання людської моралі.
  • Item
    Наталя Половинка: "Ми зараз Богом обраний народ. У всьому трагізмі і у всій величі"
    (2022) Половинка, Наталія
    Наталя Половинка (н. 1965, с. Ольгопіль на Вінниччині) – акторка театру і кіно, співачка, викладачка, культурно-громадська діячка, лауреатка Національної премії України ім. Тараса Шевченка (2006), заслужена артистка України (2020).
  • Item
    Автограф у Венеції. Роман Луцький
    (2022) Іванишина, Лариса
    Вибір професії актора найчастіше буває усвідомлений, як шлях до здійснення дитячої мрії стати знаменитим і подобатися глядачам. Буває з розрахунку: будь-хто може довідатися про гонорари голлівудських зірок. Звичайно, у нас не Голлівуд – і заробітки айтішників, мабуть, значно солідніші, ніж акторів. І все-таки: інтерес до цієї творчої професії не спадає, попри постійні економічні труднощі в галузі культури.
  • Item
    Від "бонапартика" до "мученика": образ Петлюри в кіно
    (2022) Канівець, Анастасія
    Розмову про Петлюру в кіно слід почати з того, як загалом відображалися в кінематографі Перші визвольні змагання. В радянському кіно вони були складовою ключової теми революції і т. зв. "громадянської війни" – тож увага до них була особливою. Зрозуміло, що за представниками українських національних сил закріпили статус ворога, та репрезентація їх мала свої особливості: в кіно просувався образ Української держави, незалежно від форми устрою, як квазі-державного утворення без майбутнього.
  • Item
    Про російське кіно не "поза політикою" для світового глядача
    (2022) Канівець, Анастасія
    "Культура не винна" і "Чому митці мають страждати?" – ті послання, які російські (і, на жаль, не лише російські) митці послідовно транслюють від початку війни… а точніше, широких санкцій проти росії. Гасло "Мистецтво – поза політикою" лицемірно прикриває цілком політичні цілі, навіть коли митцям ідеться не стільки про "долю Вітчизни", скільки про власний комфорт. Яскравим прикладом став виступ на Каннському МКФ Кірілла Сєрєбряннікова: режисер закликав Захід пожаліти не лише російських олігархів як спонсорів російського фестивального кіно, а й… родини російських окупантів, що бідують в умовах санкцій.
  • Item
    Уособлення непохитної стійкості та іронія над російським царатом. 50 років фільму "Пропала грамота"
    (2022) Устенко, Анна
    Раб хоче прирівняти всіх до себе, адже в душах, що не знають волі, свобода іншого сіє страх. Вбачаючи у прагненні до самоствердження акт непокори, російський царат щоразу відповідав лише приниженням. Ієрархальній примітивності російського самодержавства, висвітленій у роботах українських кіномитців ХХ століття, протиставлена інакша нація, яка, попри трагедію власного поневолення, береже пам'ять про минувшину та шану до своєї землі.
  • Item
    Дорога додому
    (2022) Швець, Маргарита
    "Зачарована душа. Книга життя і творчості кінорежисера Роллана Сергієнка" – таку назву має книга-меморіум про учня Олександра Довженка – режисера Роллана Сергієнка (1936–2020), яка зусиллями його родини та друзів вийшла друком минулого року. Багато хвилюючого, тривожного, натхненного і практично цікавого відкриє вона читачам. Не тільки фахівцям, а й усім, кого хвилює доля українського кіно та його видатних постатей другої половини ХХ століття.
  • Item
    "Татові кросівки" визнано у Ризі
    (2022)
    Ґран-прі Ризького МФ короткометражного кіно 2Annas ISFF отримав к/м фільм Ольги Журби "Татові кросівки" "За майстерне виконання чутливої теми та бездоганну режисуру; за детальне відтворення реальності через живу дію".