053 Психологія
Permanent URI for this collection
Освітня програма: "Психологія". Колекція підтримувалась до 2023 року включно. Активна колекція https://ekmair.ukma.edu.ua/handle/123456789/28646
Browse
Browsing 053 Психологія by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 56
Results Per Page
Sort Options
Item Психологічні особливості формування етичного ставлення до тварин у сучасної молоді(2020) Виноградча, Анастасія; Голубєва, МаріяРобота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. У вступі визначено актуальність, об’єкт, предмет, мету, завдання, гіпотезу, наукову новизну та практичну значущість. У першому розділі розглянуто теоретичні основи формування етичного ставлення до тварин у сучасної молоді, досліджено поняття "веганство", "права тварин", історичний аспект їхнього формування, підкреслюється відмінності між гуманним ставленням до тварин та етичним. Подається загальна характеристика вікового періоду "молодість", психологічні особливості цього віку. У другому розділі представлено організацію проведення емпіричне дослідження та його результати з формування етичного ставлення до тварин у сучасної молоді. Третій розділ присвячено психолого-педагогічним методичним рекомендаціям щодо формування етичного ставлення до тварин у сучасної молоді. Тут розглянуто основні класифікації методів навчання вітчизняних науковців, розроблено теми лекційних занять щодо поширення етичного ставлення до тварин та його формування, які можна використовувати у педагогічній діяльності.Item Психологічні особливості типу мислення у студентів з різним рівнем академічної успішності(2020) Ковш, Владислава; Копець, ЛюдмилаУ роботі дається теоретичний та емпіричний аналіз проблеми академічної успішності студентів та психологічних особливостей типу мислення. Розкрито поняття "академічна успішність" та здійснено класифікацію чинників академічної успішності. У роботі вивчались психологічні особливості студентів з різним рівнем академічної успішності та їх типи мислення. Проаналізовано основні психологічні детермінанти академічної успішності та типів мислення. Показано, що успішність пов’язана з типом та стилем мислення. Отримані дані сприятимуть створенню умов для високої академічної успішності. В першому розділі презентовано аналіз робіт вітчизняних і зарубіжних вчених по проблемі академічної успішності студентів, розглядаються поняття академічної успішності та типу мислення. Аналізуються психологічні особливості студентів з різним рівнем академічної успішності. В другому розділі описано проведення емпіричного дослідження. В дослідженні встановлено зв'язок між психологічними особливостями типу мислення та академічною успішністю студентів. В третьому розділі описано тренінгову програму сприяння академічній успішності студентів, а також запропоновано комплекс методичних рекомендацій до тренінгових програм сприяння академічній успішності (щодо мотивації, типу мислення, темпераменту, роботи над самооцінкою та розвитку креативності студентів).Item Психологічні детермінанти конфліктності особистості в підлітків(2020) Лук’янць, Ірина; Гірник, АндрійУ дипломному досліджені дається теоретичний та емпіричний аналіз психологічних детермінант конфліктності особистості в підлітків. В нашій роботі розкритіосновнінауковіпідходидо проблеми вивчення поняття конфліктута конфліктності. Здійснено класифікацію психологічнихдетермінантконфліктності особистостіта проаналізовано основні наукові підходи до вивчення таких детермінант, як агресивність, тривожність та темперамент. Здійснено аналіз сучасних досліджень психологічних детермінант конфліктності особистості. За допомогою спостереження та психодіагностичних методик нами було проведено емпіричну частину нашого дослідження,основною метою якого було виявити взаємозв’язок таких психологічних детермінант, як агресивність, тривожність та темперамент із вибором стилю поведінки в конфліктній ситуації. Була проведена описова статистиката кореляційний аналіз для отримання підтвердження або спростування наших гіпотез. Було проаналізовано дослідження інших науковців із нашої тематики таспівставлено із нашими результатами,проаналізовано та угруповано основнівідмінності в даних дослідженнях, які могли вплинути на відмінності в результатах. Описано шляхи застосування результатів емпіричного дослідження для формування навичок шкільного посередництва в підліктів.Розроблено міні-тренінг з розвитку навичок шкільного посередництвата вказано детальний план кожного заняття.Item Психологічні особливості уявлень про сім'ю у вихованців дитячого будинку(2020) Варфоломеєва, Марія; Копець, ЛюдмилаУ дипломному дослідженні дається теоретичний та емпіричний аналіз уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку. В роботі розглядаються чинники формування уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку. У роботі виявлені психологічні відмінності в уявленнях про сім’ю у дітей з дитячих будинків та дітей, які виховуються в своїх сім’ях, визначені основні психологічні детермінанти формування позитивного та негативного ставлення до шлюбу та сімейного життя. В дослідженні показано, що у підлітків з дитячого будинку відсутні ясні позитивні уявлення сім’ю та про своє віддалене майбутнє. Проведене дослідження показало наскільки проблема уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку актуальна та багатогранна. На основі результатів проведеного дослідження є можливим створення ефективних інструментів психологічної підтримки та допомоги вихованцям дитячих будинків. В досліджені представлена розроблена програма формування уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку. Перший розділ роботи містить аналіз вітчизняних і зарубіжних досліджень по проблемі уявлень про сім’ю у вихованців дитячого будинку, аналізуються чинники їх формування, вплив уявлень про сім’ю на світосприйняття, самооцінку дітей. В другому розділі представлено методи та результати емпіричного дослідження. Серед найважливіших результатів дослідження є встановлення, що образ сім'ї для вихованців дитячого будинку є більш значущим об'єктом в картині їх внутрішнього світу, ніж у однолітків, які виховуються в сім'ях. Дітям-сиротам властива невпевненість в собі, в майбутньому, нижчий рівень відповідальності і самостійності, вони прогнозують негативне ставлення до себе оточуючих і відсутність інтересу до себе. Третій розділ присвячено програмі формування позитивного образу сім'ї та стабілізації емоційного стану дитини, а також запропоновано комплекс психологічних рекомендацій. До програми роботи входить проведення тренінгу, який допоможе психологам та педагогам отримати методи допомоги вихованцям дитячих будинків у формуванні та розвитку позитивних уявлень про шлюб, допоможе підвищити їх комунікаційні та соціальні навички. В процесі участі в діалогах, рольових іграх, виконанні різноманітних вправ, діти матимуть можливість переоцінити власні уявлення про себе, про подружні стосунки, сформувати нові ефективні стратегії спілкування, які підвищать рівень довіри до світу. До переліку порад входять рекомендації щодо розвитку прагнення до самопізнання та формування позитивних уявлень про подружнє життя та виховання дітей в сім’ях. Комплекс розроблених заходів допоможе вихованцям дитячих будинків сформувати позитивні уявлення про сім’ю.Item Особливості життєвих настанов у людей похилого віку в залежності від рівня психологічного благополуччя(2020) Винокур, Богдана; Чернобровкіна, ВіраУ дипломному дослідженні дається теоретичний та емпіричний аналіз життєвих настанов та психологічного благополуччя у людей похилого віку. Здійснено теоретичний аналіз життєвих настанов та обґрунтовано їх зв’язок із рівнем психологічного благополуччя, віком та статтю індивіда. Виділено загальні психологічні особливості похилого віку, їх зв’язок із життєвими настановами та рівнем психологічного благополуччя. Отримані дані співставленні з результатами подібних досліджень. Проведено емпіричне дослідження рівня психологічного благополуччя та життєвих настанов у людей похилого віку. Описано шляхи застосування результатів емпіричного дослідження для розв’язання практичних задач з збереження позитивного світосприйняття та підтримки психосоціального здоров’я в похилому віці. Розроблено психологічні рекомендації щодо підтримки оптимального рівня психологічного благополуччя та запропоновано програму корекції життєвих настанов для підвищення рівня психологічного благополуччя у похилому віці.Item Внутрішньосімейні чинники розвитку резилієнс у дітей молодшого шкільного віку(2020) Григор'єва, А. Г.; Чернобровкіна, ВіраВ дипломному дослідженні дається теоретичний аналіз та емпіричне дослідженнярозвитку резилієнс у дітей молодшого шкільного віку. Здійснено теоретичний аналіз історії дослідження конструкту "резилієнс" у вітчизняній та зарубіжній психології. Розкрито зв'язок цього поняття з суміжними поняттями "життєстійкості", "гнучкості", "копінгу", "позитивної адаптації". Виділено психологічні особливості молодшого шкільного віку, їх зв’язок з розвитком резилієнс, а також особливості впливу середовища на резилієнс дитини. Проведено емпіричне дослідження рівня розвитку резилієнс у вибірці дітей молодшого шкільного віку, рівня резилієнс їх матерів, особливостей психологічної адаптації їх матерів, а також об’єктивні внутрішньосімейні характеристики родин –порядок народження дитини, спілкування з обома батьками, спілкування зі старшим поколінням. Визначено основні внутрішньосімейні чинники розвитку резилієнс у дітей молодшого шкільного віку. Показано, що позитивна адаптація матері впливає на рівень резилієнс дитини. Розроблено та адаптовано вправи та стратегії розвитку резилієнс у дітей молодшого шкільного віку батьками.Item Вплив стилю батьківського виховання на емоційний інтелект дітей молодшого шкільного віку.(2020) Васильєва, Софія; Чернобровкіна, ВіраУ дипломному дослідженні дається теоретичний та емпіричний аналіз розвитку емоційного інтелекту у дітей молодшого шкільного віку. Здійснено теоретичний аналіз стилів батьківського виховання та обґрунтований їх вплив на емоційний розвиток дитини. Виділено психологічні особливості молодшого шкільного віку та їх зв’язок з розвитком емоційного інтелекту. Проведено емпіричне дослідження рівня розвитку емоційного інтелекту у вибірці дітей молодшого шкільного віку та стилю батьківського виховання у їх матерів. Адаптовано та протестовано декілька методик на визначення рівня емоційного інтелекту у дітей молодшого віку. Встановлений зв’язок між стилем батьківського виховання у матері та рівнем емоційного інтелекту у дитини молодшого шкільного віку. Перекладено та адаптовано тренінг для розвитку емоційного інтелекту у дітей молодшого шкільного віку.Item Задоволеність батьківською роллю та її вплив на самооцінку матерів підлітків(2020) Діденко, Марія; Чернобровкіна, ВіраУ роботі дається теоретичний та емпіричний аналіз материнської Я-концепції, самооцінки та задоволеності материнською роллю матерів підлітків. Здійснено аналіз феномену материнства як особливості ролі жінки, розглянуто складники материнської Я-концепції, самооцінки та фактори впливу на задоволеність материнством у матерів підлітків. Розроблено методичний інструментарій для дослідження ставлення матерів підлітків до материнства, самооцінки матерів підлітків та рівня задоволеності материнською роллю. Досліджено особливості Я-концепції матерів підлітків залежно відрізного рівня їхньої самооцінки. Виокремлено спільні характеристики та особливості ставлення до своєї ролі у матерів підлітків як соціальної групи. Розроблено класифікацію рівнів задоволеності материнською роллю у матерів підлітків. Проведено порівняльний аналіз та встановлено зв’язки між рівнем самооцінки та рівнем задоволеності материнською роллю. Розроблено методологічні рекомендації для проведення тренінгу щодо психологічної підтримки матерів підлітків.Item Особливості установок на сімейне життя в юнацькому віці(2020) Минайлюк, Анна; Чернобровкін, ВолодимирУ дипломному дослідженні подається теоретичний та емпіричний аналіз особливостей установок на сімейне життя в юнацькому віці. В нашій роботі були розкриті основні наукові підходи до проблеми вивчення понятття установок на сім’ю та сімейне життя. Здійснено класифікацію основних типів сучасної сім’ї та проаналізовано основні функції сім’ї. Здійснений аналіз основних визначень до проблеми сімейних установок. Нами було визначено вплив гендерних установок на вибір моделі сім’ї. За допомогою психодіагностичних методик нами було проведено емпіричну частину нашого дослідження, основною метою якого було дослідити установки на сімейне життя у юнаків та дівчат. Було визначено, які установки на сім’ю переважають у юнацькому віці та встановлений тип сім’ї, якому віддають перевагу сучасні юнаки та дівчата. Було визначено, які відмінності існують в статево-рольових і сімейних орієнтаціях юнаків та дівчат. Нами було розроблено програму розвитку усвідомлення установок на сім’ю та сімейні ролі для юнаків та дівчат. Основною метою такої програми, була діагностика та розвиток усвідомлення установок про сімейні ролі юнаків та дівчат. Основними техніками такої програми є : психодрама, когнітивно-поведінкова терапія, арт-терапія.Item Внутрішньо психологічні чинники агресивної поведінки студентів.(2020) Радзіховська, Марія; Яковенко, ОльгаКваліфікаційна робота розглядає проблему впливу самооцінки та рівня домагань на особливості агресивної поведінки особистості в юнацтві. В даній роботі проведений теоретичний аналіз психологічних особливостей юнацького віку, поняття агресивної поведінки, поняття амбіції.Досліджується роль особистісних компонентів психіки –самооцінки та рівня домагань – як внутрішніх психологічних чинників агресивної поведінки.Наукова новизна даної роботи полягає в отриманих результатів полягає в уточненні даних про рівень домагань, самооцінки, агресію, агресивну поведінку, спрямованість в юнацькому віці, також у визначенні залежності виникнення певного виду агресії від неадекватного рівня домагань та самооцінки.В проведеному дослідженні було встановлено, що в залежності від рівня особистісних компонентів психіки представників юнацького віку по-різному формується їх агресивна поведінка. Доведено, що за наявності неадекватно завищеного рівня домагань у юнаків формується агресивна поведінка. А в залежності від рівня самооцінки юнаків, агресивна поведінки набуває певного виду. За умовою неадекватно завищеного рівня домагань та завищеної самооцінки у студентів формується екстернальна агресивна поведінка, тобто її прояв відбувається через роздратування, фізичну агресію, вербальну та пряму. В той час за умовою неадекватно завищеного рівня домагань та заниженої самооцінки у юнаків формується ауто-агресія, прояв якої набуває через високепочуття провини та сорому, самозвинувачення та інші види самодиструкції. Практична реалізація проведеного дослідження знайшла втілення в створеній психорозвивальну програму направлену на профілактику агресивної поведінки, корекцію деструктивного прояву агресивної енергії у студентів, формуванню адекватної самооцінки та розвиток здібностей цілепокладання.Використання результатів дослідження буде сприяти діагностиці внутрішньо психологічних чинників агресивної поведінки у представників юнацького віку.. Отримана у дослідженні інформація може бути використана у спеціальних навчальних курсах студентів, в роботі шкільних психологів та педагогів.Кваліфікаційна робота складається зі вступу, трьох частин, висновків, списку використаних джерел та додатків.Першачастина складається з аналізу робіт вітчизняних та зарубіжних вчених присвячених проблемам агресивної поведінки та виникнення агресії, рівню домагань та самооцінки й питанню термінології амбіцій. Розглядаються особливості динаміки протікання юнацького віку, підкреслюється роль особистісних компонентів у впливі на формування агресивної поведінки у студентів. Аналізуються вікові й особистісні чинники агресивної поведінки.Друга частина присвячена опису результатів дослідження особливостей формування агресивної поведінки представників юнацького віку, визначена процедура проведення констатувального дослідження, описано процес його організації та результати. Особливу увагу було надано дослідженню особистісним компонентам психіки –самооцінці та рівню домагань –як регулятивним чинникам формування агресивної поведінки. Було розраховано 8 кореляційних зв’язків з метою доведення гіпотези та сформовано висновки. У третій частині було запропоновано програму психорозвивальної роботи щодо профілактики агресивної поведінки у молоді. Показано, що вміння раціонального цілепокладання та планування мають значну роль у формуванні адекватного рівня домагань та самооцінки, та можуть бути засобом конструктивного використовування агресивної енергії.Item Психологічні особливості формування екологічної свідомості у пізньому юнацькому віці(2020) Сліпачик, Соломія; Голубєва, МаріяБакалаврська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. У вступі визначено актуальність, об’єкт, предмет, мету, завдання, гіпотезу, наукову новизну та практичну значущість дослідження. У першому розділі здійснено аналіз робіт вітчизняних та зарубіжних вчених, що стосуються проблеми екологічної свідомості. Розкрито поняття екологічної свідомості, описано класифікацію структурних компонентів екологічної свідомості, проаналізовано основні психологічні особливості формування екологічної свідомості у пізньому юнацькому віці. Другий розділ присвячено опису результатів дослідження екологічної свідомості у пізньому юнацькому віці. Розглядається взаємозв’язок між рівнем екологічної свідомості та індивідуально-психологічними особливостями. Особливу увагу приділено вивченню структурних компонентів екологічної свідомості. У третьому розділі проаналізовано роботи науковців, які присвячено проблеми формування екологічної свідомості, а також розроблено власний психолого-екологічний тренінг, що спрямований на підвищення рівня екологічної свідомості у пізньому юнацькому віці.Item Особистісна рефлексія в мотивації до літературної творчості ветеранів АТО/ООС.(2020) Антоняк, Василь; Брик, ОксанаУ кваліфікаційній роботі на основі теоретичного аналізу розкрито сутність та визначено психологічні особливості формування особистісної рефлексії в мотивації до літературної творчості ветеранів АТО/ООС та визначено психологічні особливості формування на прикладі літературного проекту школа публіцистика ветеранів АТО "Голос Війни". Розроблено та апробовано програму розвитку мотивації до літературної творчості ветеранів АТО/ООС, надано методичні рекомендації з метою проведення психосоціальних реабілітаційних програм, для інтелектуального і творчого розвитку особистості з досвідом участі в бойових діях.Item Соціально-психологічні фактори переживання самотності у юнаків(2020) Аль-Ріяхі, Карина; Гірник, АндрійУ дипломній роботі дається теоретичний та емпіричний аналіз основних понять, а саме: самотність, форми його переживання, саморозвиток та самореалізація. Здійснено класифікацію основних концепцій трактування самотності та розглянуто соціально-психологічні фактори переживання самотності у юнацькому віці. Розглянуто теоретичне підґрунтя дослідження понять саморозвитку та самореалізації, їхні прояви, характеристики, ознаки наявності та впли на особистість. Теоретично та практично досліджений взаємозв‘язок між цими поняттями та формами переживання самотності у сучасних юнаків. Описано основні характеристики сучасного юнацького віку — покоління Z. Досліджено результати наукових робіт на суміжні теми. У рамках емпіричної частини зібрано наратив щодо вибору видів самозайнятості на самоті, супровідного емоційного забарвлення та загального розуміння поняття самотності. Виявлені тенденції щодо рівню спроможності до саморозвитку та самоосвіти, рівню самореалізації та провідні форми переживання самотності у юнаків. Базуючись на результатах дослідження, розроблено методичний інструментарій для викладачів ВНЗ для розвитку навичок самоосвіти та саморозвитку студентів за професійним спрямуванням. Описано потенційний вплив рекомендацій на самореалізацію юнаків та загальний рівень переживання самотності.Item Взаємозв'язок рівня розвитку лідерських якостей та професійного самовизначення у юнацькому віці(2020) Шевченко, Олександра; Боднар, АллаВ роботі проаналізовано основні поняття, а саме: професійне самовизначення і лідерські якості. Наведено наукові визначення процесу професійного самовизначення, виділені його основні особливості протікання в юнацькому віці. Також окреслено основні теорії щодо пояснення поняття лідерських якостей та його компонентів. Описано основні характеристики юнацького віку, вплив рівня розвитку лідерських якостей на процес професійного самовизначення в юнацькому віці, а також шляхи вираження таких якостей у ході провідної діяльності юнаків. У роботі емпірично пояснюється взаємозв'язок рівня розвитку лідерських якостей та професійного самовизначення. Наводяться результати емпіричного дослідження статусів професійної ідентичності, професійних спрямувань та інтересів юнаків, рівня розвитку лідерських якостей та основних його складових: комунікативних і організаторських здібностей. Робота містить ряд методичних рекомендацій у форматі програми з підвищення рівня лідерських якостей у юнаків.Item Емоційний інтелект як чинник розвитку професійного самовизначення майбутнього психолога(2020) Субоч, Єлизавета; Чернобровкін, ВолодимирБакалаврська робота присвячена проблемі емоційного інтелекту як чинника розвитку професійного самовизначення майбутнього психолога. У роботі визначено теоретичні підходи до вивчення феномену емоційного інтелекту та професійного самовизначення. Емпірично виявлено особливості взаємозв'язку емоційного інтелекту із розвитком професійного самовизначення майбутнього психолога. З'ясовано структуру емоційного інтелекту (внутрішньо особистісний емоційний інтелект - спрямований на ідентифікування, розуміння та управління власними емоціями, і міжособистісний - спрямований на ідентифікування, розуміння та управління емоціями партнера по спілкуванню), рівні розвитку емоційного інтелекту (низький, середній і високий), теоретичні підходи до трактування емоційного інтелекту в межах різних концепцій (моделі здібностей і змішаної моделі), чинники, які впливають на розвиток емоційного інтелекту (біологічні та соціальні). Виявлено структурні компоненти професійного самовизначення (мотиваційний, особистісний, змістовий, ціннісно-рольовий, регулятивно-поведінковий), рівні його розвитку (низький, середній, високий), умови для професійного самовизначення (зовнішні і внутрішні) та психологічні бар’єри професійного самовизначення (недостатня зацікавленість, невпевненість у собі, розгубленість через незнання своїх можливостей, страх відповідальності і т.п.). Встановлено прямий взаємозв'язок між рівнем емоційного інтелекту та рівнем професійного інтелекту у майбутніх психологів, орієнтованих на різні сфери діяльності. Створено програму розвитку емоційного інтелекту у якості чинника розвитку професійного самовизначення майбутнього психолога.Item Особливості самоприйняття у обдарованих підлітків(2020) Синявський, Денис; Боднар, АллаВ роботі розкриваються історичні аспекти дослідження явища обдарованості в вітчизняних та зарубіжних авторів, розглядається підлітковий вік та зміни з психофізіологічної точки зору. Уточнюються характеристика обдарованих підлітків, види та критерії виявлення обдарованості, надається психологічний портрет обдарованого підлітка. Розкриваються ключові поняття пострадянської психології самосвідомості та проводиться аналіз-порівняння з західним гуманістичним підходом, дається характеристика процесу самоприйняття в обдарованих підлітків в сучасних умовах. Для дослідження специфіки самоприйняття нами були використані кількісні та якісні методи емпіричного дослідження. Загалом використано 5 методик, серед яких дві авторські біографічні методики для діагностики рівня обдарованості респондентів та для ретроспективного дослідження самоприйняття, образу-Я, соціальної ситуації та цілей на майбутнє в обдарованих підлітків. В дослідженні взяло участь 57 респондентів старшого підліткового віку, серед яких 18 склали групу обдарованих, чиї результати були нами оброблені для визначення закономірностей самоприйняття в підлітковому віці. Під час аналізу результатів біографічних методик нами були виявлені чисельні співпадіння в відповідях респондентів з характеристиками обдарованих підлітків. Кількісний аналіз показав відсутність кореляції між рівнем обдарованості та труднощами в самоприйнятті у обдарованих підлітків. Якісний аналіз показав, що обдарованість дозволяє завойовувати авторитет, полегшує соціалізацію й виступає позитивним чинником соціалізації. В ході аналізу ми дійшли висновку, що прийняття себе та прийняття інших, переключення фокусу з соціального аспекту на сферу обдарованості має ключовий вплив на становлення обдарованого підлітка. Використовуючи теоретичні знання та емпіричні дані, нами був розроблений тренінг задля оптимізації процесу самоприйняття підлітками, що дозволить будь-якому підлітку розвивати свої здібності без відволікань на соціальні аспекти. Наукова новизна полягає в тому, що в дослідженні розкривається специфіка самоприйняття та взаємодія з соціальним середовищем підлітків, визначені ті ключові моменти, що мали вплив на становлення респондентів з високим рівнем обдарованості зараз, надаються рекомендації щодо створення умов для розвитку обдарованості та оптимізації індивідуальної та соціальної сфер життя підлітків.Item Соціально-психологічні передумови розвитку віктимної поведінки школярів(2020) Кононенко, Дарина; Бушай, ІгорКваліфікаційна робота складається з теоретичного та емпіричного аналізів особливості передумов розвитку віктимної поведінки школярів, а також програми та психологічни хрекомендацій для запобігання розвитку віктимізації серед підлітків 15-16 років. Вивчено специфіку психологічного феномену "віктимізація", види прояву та фактори впливу. Проаналізовано поняття "віктимна поведінка" та визначено її складові. Отримані дані співставленні з аналізом результатів. Доведено, що розвиток віктимності прямо пропорційно залежить від низької самооцінки. Проведене дослідження показало наскільки проблема віктимної поведінки серед школярів старших класів багатогранна і актуальна. Дані знання допоможуть підліткам 15-16 років та їх батькам покращити стан їх поведінки та краще розібратися в проблемі віктимної поведінки. Розроблено психологічні засоби та рекомендації щодоп оліпшення віктимізації серед школярів старших класів. Перший розділ містить аналіз робіт вітчизняних і зарубіжних вчених з проблем віктимної поведінки. Аналізуються психологічні особливості віктимної поведінки серед підлітків. В другому розділі описано проведення емпіричного дослідження. На основі математично-статистичної обробки було встановлено взаємодію між самооцінкою та рівня домагань та вірогідністю розвитку віктимізації. Третій розділ присвячено обґрунтуванню соціально-психологічних заходів попередження віктимізації підлітків та програмі з попередження віктимної поведінки.Item Психологічні особливості професійної самореалізації менеджерів(2020) Герух, Леся; Бушай, ІгорУ бакалаврській роботі дається теоретичний та емпіричний аналіз впливу індивідуально-психологічні особливостей менеджерів, які мають визначний вплив на їхню професійну самореалізацію. В даній роботі проводиться диференціація понять самореалізація та самоактуалізація, а також наводиться психограма і професіограма успішного конкурентноздатного менеджера. Наведено якості, якими повинен володіти менеджер відповідно до його професійних обов’язків. Розкрито вплив індивідульно-психологічних властивостей на професійну самореалізацію менеджерів. За допомогою валідних, на нашу думку, методологій ми виділити певні особливості притаманні людям професії менеджер. Описано шляхи застосування результатів емпіричного дослідження для розвитку якостей які необхідні конкурентоздатному менеджеру та названо основні компоненти необхідні для ефективної роботи.Item Резилієнс як чинник професійного успіху в сфері діяльності "людина-людина"(2020) Сігова, Марія; Чернобровкін, ВолодимирКваліфікаційна робота складається з теоретичного та емпіричного аналізів особливості впливу резилієнс на професійну успішність в сфері "людина-людина", а також програми та психологічних рекомендацій розвитку резилієнс у спеціалістів, які працюють в сфері "людина-людина". Вивчено специфіку психологічного феномену "резилієнс", його класифікації та фактори впливу. Проаналізовано поняття "професійного успіху" та визначено його складові. Здійснено класифікацію респондентів за "грейдовими" групами, відповідно до рівня позиції в компанії, що позначає рівень успішності спеціалістів. Розроблено методичний інструментарій дослідження рівня резилієнс фахівців сфери "людина-людина". Досліджено вплив рівня резилієнс на професійну успішність, провідні моделі долаючої поведінки спеціалістів сфери "людина-людина", індекс конструктивності "грейдових" груп, схильність до типу діяльності "людина-людина". Описано шляхи застосування результатів емпіричного дослідження для підвищення рівня резилієнс спеціалістів. Розроблено онлайн-тренінг "Резильєнтність та шляхи її розвитку", а також практичні психологічні рекомендації.Item Зв’язок показників асертивності та локусу каузальності (у студентів)(2020) Добровольська, Ірина; Бушай, ІгорВ дипломному дослідженні дається теоретичний та емпіричний аналіз зв’язку між асертивністю та локусом каузальності у студентів. Були опрацьовані найбільш ґрунтовні теоретичні матеріали, які стосувались концептуальної розробки поняття асертивності та локусу каузальності, зокрема їх структурних компонентів та модифікації значення, які відбувались з термінологією відповідно до зміни історичного контексту та сфери їх застосування. Був проаналізований ряд досліджень, які проводились в інших країнах для перевірки подібного дослідницького припущення. Також були розроблені методичні тренінгові рекомендації, які спираються на концептуальні засади асертивності М. Сміта та способи впливу на інтернальність шляхом конструювання тренінгового процесу з посиленою залученістю активності учасників тренінгу. Описані також способи використання отриманих результатів дослідження та перспективи до його подальших розробок.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »