071: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing 071: Педагогічні, психологічні науки та соціальна робота by Title
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
Item Cоціалізація підлітків та комп’ютерна залежність(2007) Макаренко, О. М.; Постова, О.Статтю присвячено дослідженню формування комп’ютерної залежності підлітків. Результати експерименту дали змогу визначити практичні рекомендації щодо соціалізації учнів (11–15 років), які мають таку залежність.Item Cтилі учіння студентів при викладанні конфліктології у ВНЗ США та України(2007) Голубєва, Ірина; Гірник, АндрійСтаттю присвячено порівнянню змісту стилів учіння, методам навчання та цілям навчання конфліктологічних дисциплін у сучасних університетах США та України. Наводиться визначення стилів учіння за К. Дунн та Р. Дунн.Item Болонський процес : історія питання та проблеми реалізації(2007) Єгорова, В.; Голубєва, МаріяСтаттю присвячено проблемам упровадження ідей Болонського процесу у ВНЗ України. Проаналізовано історичний аспект, реалії та перспективи щодо реалізації основних положень Болонської декларації. Авторами розроблено науково-методичний семінар для підвищення кваліфікації викладачів у світлі нових тенденцій освіти.Item Доступність послуг ВІЛ-сервісних організацій України: погляди зсередини і ззовні(2007) Семигіна, ТетянаУ статті проаналізовано результати опитування, проведеного в Києві, Одесі та Львові у рамках проекту «Дослідження впливу глобальних ініціатив у сфері ВІЛ/СНІДу на систему охорони здоров’я». Обговорюється оцінка доступності послуг ВІЛ-сервісних організацій, висловлена як клієнтами цих організацій, безпосередніми надавачами послуг, так і представниками органів державної влади і недержавних організацій. Визначаються перешкоди доступності послуг ВІЛ-сервісних організацій.Item Компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти(2007) Ягупов, В.; Свистун В.У статті проаналізовано компетентнісний підхід до підготовки фахівців у системі вищої освіти, обґрунтовано зміст понять «компетенція», «компетентність», «компетентнісний підхід», з’ясовано характерні ознаки та структуру професійної компетентності фахівця з вищою освітою.Item Порушення права ВІЛ-позитивних осіб на лікування антиретровірусною терапією в умовах тимчасового затримання(2007) Бойко, І. В.; Савельєв, Ю.На основі результатів дослідження «Дотримання законності з боку працівників органів внутрішніх справ у поводженні з ВІЛ-позитивними споживачами ін’єкційних наркотиків», яке було вперше проведено в Україні, у статті розглянуто порушення прав ВІЛ-позитивних осіб на лікування антиретровірусною терапією з боку працівників міліції.Item Проблема міжкультурної комунікації у викладанні іноземної мови у ВНЗ(2007) Боднар, Алла; Верещагіна, Т.У статті проаналізовано проблему міжкультурного спілкування у викладанні іноземної мови у ВНЗ. Проаналізовано поняття «культурний асимілятор» та «понятійна картина світу у контексті міжкультурної комунікації».Item Проблема практичного мислення у психологічних дослідженнях(2007) Ягупова, О.Статтю присвячено аналізу основних підходів до дослідження практичного мислення у різних психологічних школах, представлені характерні риси практичного мислення та основні етапи його дослідження. Особлива увага звернута на результати досліджень класиків вітчизняної психології – Б. М. Теплова та С. Л. Рубінштейна.Item Психологічні детермінанти особистісного зростання у подоланні конфліктних ситуацій у студентському віці(2007) Пов’якель, Н.; Макарчук, Н.Конфліктна взаємодія та шляхи її регуляції займають домінуюче місце у дослідженнях сучасної психології, педагогіки й конфліктології. Загальні положення сучасних теоретичних та методологічних аспектів базуються на виокремленні особистісного фактора в конфліктній взаємодії як основного та ключового. Психологічна детермінація як особистісний чинник конфліктної взаємодії, її виокремлення й експериментальне дослідження дозволяє більш точно визначити чинники означеної проблеми.Item Психологічні портрети професійних організаційних культур(2007) Гордієнко, Валерій; Копець, ЛюдмилаУ статті розглянуто феноменологію організаційної культури в професійних освітніх середовищах. Організаційна культура освітніх професійних середовищ аналізується як чинник соціалізації і розвитку соціальної компетентності особистості в юності. У статті представлено результати серії емпіричних досліджень рис та цінностей професіональних спільнот, визначено способи відтворення професійної культури, представлено узагальнені портрети організаційних професійних культур та аналізується феномен дзеркальності в професійній культурі.Item Роздуми над книгою Філіпа Лерша(2007) Трач, РоманУ статті представлено короткий огляд книги видатного німецького дослідника Філіпа Лерша «Формування особистості».Item Ставлення до психологічного знання у формуванні педагогічної позиції викладача вищої школи(2007) Бершадська, Ольга; Копець, ЛюдмилаУ статті детально розглядаються компоненти педагогічної позиції, зокрема особистісно орієнтованої професійної позиції викладача, та визначається роль психологічного знання у формуванні такої позиції на різних етапах професійного становлення педагога.Item Стратегії впровадження ідей ґендерного підходу в освітню практику ВНЗ України(2007) Приходькіна, Н.; Голубєва, МаріяСтаттю присвячено проблемам ґендерного підходу в освіті. Розглянуто науково-методичну базу з ґендерної проблематики в освіті та подано стратегії впровадження ідей ґендерного підходу в освітню практику ВНЗ України. Подано деякі результати пілотного дослідження.Item Суперечності розвитку університету як інноваційної системи освіти(2007) Мещанінов, ОлександрУ статті подано аналіз соціально-економічних суперечностей розвитку інноваційної університетської системи освіти. При цьому можливо спиратися на різні моделі функціонування університетів. Але в умовах зміни соціально-економічних основ суспільства потрібна перехідна модель, яка б мала інноваційний та експериментальний характер і відповідала інноваційній економіці.Item Фізичне виховання студентів із вадами здоров’я : здобутки та проблеми(2007) Зеленюк, ОксанаУ статті представлено десятирічний досвід загальноуніверситетської кафедри фізичного виховання НаУКМА щодо організації роботи у спеціальному навчальному відділенні.