166: Теорія та історія культури

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 15
  • Item
    Beyond the death drive: “Shadows of forgotten ancestors” by Mykhailo Kotsiubynsky and Sergey Parajanov: [preprint]
    (2015) Брюховецька, Ольга
    Shadows of Forgotten Ancestors, the novel and the film demonstrate, albeit with different accents, the ambivalence of the past, which creates continuity of subject’s memory, but also takes away his or her life, holds it back and haunts it with bloody specters. This grip of death, theorized by Sigmund Freud as a death drive inherent to life, is emphasized in the film: from his early childhood Ivan, the main character, finds himself in the tenacious embrace of death from which he cannot break away during all his life until at the end when he finds in it the higher joy of merging with loved one – in nothingness. But in the novel, and more so in the film, death drive is sublimated and released in the beyond of aesthetic.
  • Item
    Справедливість, пиха та міф : до питання про основну ідею та значення трагедії Есхіла "Перси"
    (2015) Шагурі, Марія
    Статтю присвячено особливостям відображення історичних подій Греції V століття до н. е. у трагедії Есхіла "Перси".
  • Item
    Письмо Ф. Рабле в поемі М. Гоголя "Мертві душі" : картина відповіді після критики М. Бахтіна
    (2015) Джулай, Юрій
    У статті розглянуто можливість виділення реального формату письма Ф. Рабле в поемі М. Гоголя "Мертві душі" на основі ідеї рівнів наближення поетики сміху М. Гоголя до поетики сміхової культури Ф. Рабле з урахуванням наслідків критики концепції сміхової культури М. Бахтіна.
  • Item
    Доцифровий "декадентський кінематограф" 1980–1990-х і деякі сучасні визначення екранної культури
    (2015) Кирилова, Ольга
    У статті розглядається комплексна проблема дослідження феномену "декадентського кінематографа" в "доцифровий" період кінця 1980-х – початку 1990-х років, пов'язана з великою кількістю важкодоступних, неоцифрованих фільмів, серед яких є також екранізації творів письменників-символістів. У теоретичному зрізі цієї проблеми концепти екранної культури та екрана класичного й динамічного застосовуються з огляду на специфічний тип доцифрової медіальності/чуттєвості реципієнта та аналізуються на прикладі двох невідомих короткометражних екранізацій роману письменника-символіста Федора Сологуба "Тіні й світло" (1991 р., реж. Іван Попов; 1992 р., реж. Лариса Осипова), де "класичний екран" вписано в "екран динамічний" та показано різні його модифікації.
  • Item
    Угорське рококо як феномен західноєвропейської культури Нового часу
    (2015) Данченко, Марія
    Статтю присвячено пошуку та аналізу феноменів рокайльної культури в Угорщині початку XVIII ст.