034: Філологічні науки
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Group Instructional Feedback Technique(2004) Semyankiv, I.; Shugai, A.The article offers Group Instructional Feedback Technique which is aimed to encourage both students to respond to assessment and teachers to improve effective teaching and learning in the classroom.Item Замітка як об'єкт дослідження теорії комунікації: на матеріалі британської преси(2004) Кучерова, ОленаВ статті досліджується газетна замітка як публіцистичний жанр, що відноситься до інформативної єдності, з точки зору теорії комунікації. Текст газетної замітки розглядається як складна комунікативна дія.Item Лінгвістичні та міжкультурні фактори у навчанні ділової англійської мови(2004) Гришкова, РаїсаСтаттю присвячено необхідності урахування лінгвістичних та міжкультурних факторів у процесі вивчення англійської як мови міжнародного спілкування студентами нефілологічних спеціальностей. Визначено пріоритети у навчанні ділової англійської мови для розвитку міжкультурних стосунків.Item Відтворення у процесі лінгвістичного дослідження усного дискурсу(2004) Кучер, Ю.Статтю присвячено питанню транскрипції як важливого етапу в процесі лінгвістичного дослідження усного дискурсу, зокрема телевізійних новин. Цей етап суттєво впливає на весь хід аналізу записаного фрагмента мовленнєвої події. Автор аналізує методологічний аспект транскрипції та робить короткий огляд нині існуючих нотаційних систем і принципів, розроблених різними дослідниками.Item Досвід класифікації мовленнєвих актів у британському Парламентському дискурсі : топікальні та оформлюючі мовленнєві акти як складові діалогічного дискурсу(2004) Зернецький, Павло; Рябоконь, ГаннаСтаття пропонує розширену класифікацію мовленнєвих актів у рамках дискурсу діалогічного спілкування. За основу взято прагматичну класифікацію висловлень, запропоновану Г. Г. Почепцовим, що була доповнена П. В. Зернецьким мовленнєвими та немовленнєвими актами, характерними для діалогічного спілкування. Розроблена класифікація подається у вигляді схеми дискурсивно-орієнтованих мовленнєвих актів.Item Case Study for the Economics Students(2004) Dimant, G.The article is devoted to the problem how to give the incentive in the process of teaching English for the 2 and 3-year students of the economic department. This article enumerates the main goals, methods and steps in teaching Case Study.Item Робота з термінологією у формуванні іншомовної професійної компетентності студентів-економістів вищих навчальних закладів III-IV рівнів акредитації(2004) Василевич, ВалентинаСтаттю присвячено теоретико-практичним аспектам роботи з термінологією у формуванні іншомовної професійної компетентності студентів-економістів. Висвітлено необхідність знання майбутніми фахівцями іншомовної професійної лексики та проілюстровано методи, спрямовані на введення економічних термінів, їх засвоєння та перевірку набутих знань.Item Мовленнєва діяльність як об'єкт навчання іноземної мови(2004) Горкун, Марія.Обидві складові мовленнєвої діяльності (мова і мовлення) як об 'єкта навчання мають пройти шлях від мотиву через динамічний стереотип - дію до результату, що втілюється у володінні іноземною мовою як сприймання або вираження думки іншомовними засобами.Item Focus and emphasis in teaching English for Mass Media(2004) Fedoriachenko, LarysaOne of the main functions of Mass Media is that of persuasion, and the powerful tool of providing that function is emphatic language, which includes a great number of emphatic constituents and structures. This work is an attempt to analyse and classify existing means of focus and emphasis at different language levels.Item Мовленнєві типи особистості та розвиток змісту дискурсу(2004) Зернецький, ПавлоУ статті досліджуються мовленнєві типи особистості (загалом 54) на основі розробленої автором комунікативно-функціональної теорії дискурсу. Автор робить висновок про збіжність базових типів мовленнєвої особистості та загальних шляхів розвитку в дискурсі.Item Забезпечення зворотного зв'язку в розвитку навичок письма: на матеріалі англійської мови(2004) Куровська, ОленаСтаттю присвячено питанням розробки та впровадження методики забезпечення зворотного зв 'язку між викладачем та студентом у навчанні письмових навичок. Побудова ефективної стратегії багатоетапного реагування викладача на студентські помилки розглядається як важлива складова теорії сучасної методики навчання мови. Досліджуються необхідні умови для вироблення такої стратегії, оптимальний механізм зворотного зв 'язку, категорії та типи письмових помилок, збалансований підхід до їх виправлення.Item Структурно-семантичні особливості типів мовлення у газетній замітці : на матеріалах газет "Голос України", "Урядовий кур'єр"(2004) Куранова, СвітланаНа сучасному етапі розвитку лінгвістичної науки увага дослідників фокусується на виявленні закономірностей співвідношень між комунікативно-функціональним типом речення і метою спілкування, а також: на розгляді прагматично значущих структурних та семантичних особливостей речення [1; 2; 3]. У цій статті ми розглянемо способи репрезентації різних типів мовлення у газетній замітці.Item Нерозв'язані проблеми правопису іншомовних слів: подвоєння приголосних у термінологічній лексиці(2004) Гриднєва, Л.Статтю присвячено актуальній проблемі написання запозичених слів, які великою мірою є складовою термінологічної лексики. Акцент зроблено на подвоєнні/неподвоєнні приголосних. Запропоновано орфографічні рекомендації, які відповідають системі української мови.Item До питання про статус службових слів у науковій концепції частин мови(2004) Симонова, КатеринаУ статті простежуються погляди вчених-мовознавців на визначення статусу службових слів і їх розрядів у системі частин мови від найдавнішого періоду до сучасного стану граматичної думки в Україні.Item Кризовий стан мовленнєвої культури в південноукраїнському регіоні(2004) Монахова, ТетянаУ статті порушується проблема активного функціонування суржику в школі й серед студентів, розглядається зокрема фонетичний рівень. Досліджується ступінь усвідомленості носіями суржику зв 'язку між: ненормативністю мовлення й власним соціальним статусом.Item Мовна поведінка українських тележурналістів: агресія чи толерантність(2004) Богдан, СвітланаУ статті аналізуються основні мовностильові тенденції в сучасній тележурналістиці, зокрема в інформаційних передачах, з 'ясовуються способи мовного вияву агресивності.Item Становлення лексичних літературних мов у кінці XIX століття : за книжкою Лесі Українки "Стародавня історія східних народів"(2004) Дзюбишина-Мельник, НаталіяСтаттю присвячено шляхам формування норм єдиної літературної мови на прикладі праці Лесі Українки «Стародавня історія східних народів», написаної протягом 1890-1891 pp. Автор вирізняє три стилістичні особливості мови твору, які показують цілісність поглядів молодої Лесі Українки щодо перспектив розвитку української мови на базі двох її варіантів - західного та східного.Item Концепти душа і серце в національно-мовних картинах світу: на прикладі української, російської та англійської мов(2004) Брагінець, НаталіяНа основі аналізу концептів душа і серце у фразеології української, російської та англійської мов автор робить висновок про опозицію тіла як матеріального компонента душі в українській і російській моделях етнічної особистості на відміну від англосаксонської моделі, де матеріальне (body) протиставляється ментальному (mind).Item Христос і християнство. Семантика та прагматика концептів у мовах тоталітарних партій(2004) Бенкендорф, ГеннадійУ статті досліджено місце йроль концептів Христос і християнство в утворенні концептуального простору російського комунізму і німецького націонал-соціалізліу, а також у формуванні мов тоталітарних партій. Семантичний аналіз проводиться поруч з дослідженням лінгвопрагма- тичних особливостей російських і німецьких еквівалентів.Item Вербальний ритуал в українському політичному дискурсі 70-х років XX ст.(2004) Калиновська, ОксанаУ статті вербальний ритуал розглядається як мовленнєва дія, нов 'язана з відповідним добором слів та організацією їх у певне висловлювання. На основі аналізу текстів партійних документів розглянуто мовні засоби, що сприяють ритуалізації політичного дискурсу тоталітарної доби. В особливу структурну одиницю виділено повтор, визначено його основні типи.