Кіно-Театр. 2021. №2
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 19
- Item"Бачу людину з твердою волею, твердим внутрішнім переконанням". Іван Миколайчук у ролі Тараса Шевченка(2021) Брюховецька, ЛарисаНазва фільму "Сон" Володимира Денисенка (1964) концептуально пов’язана з творчістю поета, у якого є чотири твори під такою назвою. Це був смисловий ключ, взятий у Тараса Шевченка для зображення його життєпису й тлумачення української дійсності ХІХ століття. Онірична форма, обрана поетом, зумовлена потребою прорватися крізь цензурні заслони, хоча врешті-решт це не врятувало українського генія від жорстокої розправи каральних органів Російської імперії. Та й не могли сон чи діяльність уяви прикрити сарказму, гніву і зривання масок з імператора й тих, хто "в серебрі та златі", - сон був надто реалістично-пізнаваним, а такої правди про себе сильні світу цього поетам не пробачають.
- ItemМашина (перетворення) часу(2021) Швець, ЮлійВ 1934 році вийшла стрічка Роберта Флаерті "Людина з Арану" про життя ірландських рибалок. У ній ішлося про труднощі життя острівних мешканців, їхню відчайдушну боротьбу за існування. Вона стала гімном людині, яка, незважаючи на дику місцеву природу та важку працю, залишилась носієм істинних знань та добропорядності.
- ItemТрилер у трейлері(2021) Котенок, ВікторіяРежисеру Іванові Уривському виповнилося лише 30 років, однак він поставив уже 15 вистав на семи театральних сценах Києва, Одеси і Львова. Окрім того, півтора року був головним режисером Одеського музично-драматичного театру ім. Василя Василька, а торік (з 2 листопада) увійшов до штатних постановників Національного театру ім. І. Франка. Театру він віддав трохи більше п’яти років, утім, уже можна вирізнити його режисерський почерк. По-перше, на відміну від більшості молодих режисерів, він працює не з сучасною драмою, а з класичними п’єсами, і не боїться братися за світову драматургію. Серед його робіт - постановки за творами Фрідріха Шиллера ("Підступність і кохання"), Карло Ґоцці ("Турандот"), Антона Чехова ("Дядя Ваня"), Івана Франка ("Украдене щастя", "Перехресні стежки"), Августа Стріндберґа ("Фрекен Юлія"), Лесі Українки ("Камінний господар"), Фернана Кроммелінка ("Прекрасний рогоносець"), Михайла Коцюбинського ("Тіні забутих предків"), Миколи Гоголя ("Одруження"). Уривський переконаний, що в кожному класичному творі є "невичерпна глибина", через текст він ніби вступає в діалог з минулим, щоб досліджувати людські стосунки.
- ItemСпектаклі - маркери часу(2021) Веселовська, ГаннаНе хочеться визнавати, але останнім часом для багатьох театрів головною проблемою стало банальне виживання, а не творча реалізація. У змаганні за присутність у житті людей, коли обмежень на безпосереднє спілкування все більше, а охочих ризикувати все менше, театри доводять, що можуть зробити таке, чого не можуть ні книга, ні кіно. Програвши ще в допандемічні часи змагання конкурентам з індустрії розваг, театри стали прицільніше маркувати територію свого впливу і посилювати позиції саме на ній. Уміння робити це винахідливо та з гідністю, акцентуючи на своїй унікальності, зрештою й зберегло зацікавленість їхньою діяльністю.
- ItemДитяче пригодницьке кіно: про що мріють дорослі й діти?(2021) Швець, ЮлійУ попередні роки Держкіно України запустило у виробництво кілька стрічок, призначених для дитячого або сімейного перегляду. Вони повністю або частково фінансувались державою. І в яких би непатріотичних чи фінансових гріхах не звинувачували минуле керівництво тої установи, підтримані ним стрічки вселяють все-таки більше оптимізму, аніж думки, що "все пропало" - і гроші, і надії. Які морально-етичні ідеали пропонують ці пригодницькі фільми дітям? Чи виблискують вони художньою оригінальністю, чи є лише блідими копіями своїх західних аналогів - знятих ремісницьки, але в сенсі видовищності - бездоганно. Зрештою, що криється за тією, що викликає подив, саморекламою "першості" (перший мюзикл, фентезі, блокбастер, пригодницьке кіно), якою намагаються вразити глядача, - так, ніби до них у кіно взагалі нічого не було.