Кафедра маркетингу та управління бізнесом
Постійне посилання зібрання
Переглянути
Нові надходження
Документ Чому може навчити Сковорода сучасні бізнес-еліти України(Саміт-книга, 2022) Гуменна, ОлександраГригорій Савич Сковорода для багатьох українців власне в Україні та й в усьому світі перетворився на певний символ - не лише суто життєвої філософії, а й символ свободи, вільнодумства, пошуків себе в цьому світі, пошуків любові та щастя. Сковорода, напевно, є однією із найзагадковіших і найцікавіших українських особистостей. Його вважають засновником жанру байки, але й сам він фактично став героєм "народних" байок. Наприклад, подейкують, що Сковорода єдиний, хто не схилив голову перед імператрицею Катериною II, а також, що він втік з-під вінця в день свого одруження та ніколи в своєму житті не брав до рук гроші... В 2002 році тодішній декан Факультету економічних наук Національного університету "Києво-Могилянська академія", доктор економічних наук, професор Ю. М. Бажал з колегами почали планування першого мобільного семінару науково-пізнавальної прощі на Полтавщину до місця розташування садиби Михайла Туган-Барановського в містечку Лохвиця. Тоді ж з’ясувалось, що всього за тридцять кілометрів від цієї садиби знаходиться ще одне святе для українців місце - смт Чорнухи Лубенського району, де народився спудей і викладач Києво-Могилянської академії Григорій Саввич Сковорода і де розташований його літературно-меморіальний музей. Було вирішено розширити формат і за одну поїздку вклонитися двом українським святим місцям.Документ Розвиток принципів ESG в Україні як перспектива виходу на міжнародний ринок(Видавництво Львівської політехніки, 2024) Гуменна, Олександра; Бедій, НазарТези доповіді учасників XV Міжнародної науково-практичної конференції "Маркетинг і логістика в системі менеджменту: виклики цифрової глобалізації", (м. Львів, 17–18 жовтня 2024 року).Документ Трансформаційні зрушення в маркетингу В2В "Індустрії 5.0"(Видавництво Львівської політехніки, 2024) Россоха, ВолодимирТези доповіді учасника XV Міжнародної науково-практичної конференції "Маркетинг і логістика в системі менеджменту: виклики цифрової глобалізації", (м. Львів, 17–18 жовтня 2024 року).Документ Регіональні особливості розвитку сільського господарства та агропродовольчого комплексу України в сучасних умовах : монографія(Національний науковий центр "Інститут аграрної економіки", 2024) Нечипоренко, Олександр; Россоха, Володимир; Грищенко, ОленаРозглянуто теорії регіонального розміщення і територіального розвитку та полюси економічного зростання на засадах кластерної організації виробництва. Опрацьовано природно-кліматичні фактори зонального розвитку сільського господарства. Встановлено вплив кліматичних змін на територіальне розміщення і розвиток аграрного виробництва. Запропоновано шляхи формування полюсів підвищення економічної ефективності галузей агропродовольчого комплексу. Для науковців, державних службовців, викладачів, спеціалістів агропромислового виробництва, аспірантів, студентів.Документ Інклюзивний сільський розвиток територіальних громад(Одеський національний технологічний університет, 2024) Россоха, Володимир; Томашук, ІгорМатеріали доповіді учасників наукового колоквіуму "Стратегічні аспекти сталого та інклюзивного розвитку економіки України: від теорії до практики", 19 вересня 2024 року.Документ Сучасні інструменти цифрового маркетингу(2023) Гавриленко, Тетяна; Бєлєєнко, Дар’яУ статті розглянуто необхідність використання нетрадиційних інструментів цифрового маркетингу при розробці маркетингової стратегії підприємства. Обґрунтовано, що цифровий маркетинг має більше переваг ніж Інтернет-маркетинг. Доведено, що до традиційних (класичних) інструментів цифрового маркетингу належать: створення власного WEB-сайту, розповсюдження інформації через соціальні мережі, e-mail-розсилання, телесемінари, вебінари, блоги, банерна реклама, контекстна реклама, ігри, квести, опитування, інтерактивні листівки, додаткова реальність, відеосервіси, інтерактивні поверхні, малюнки, звуки, анімації тощо. Визначено основні нетрадиційні інструменти цифрового маркетингу, до яких відносять: інтернет речей (IoT), віртуальну реальність (VR), доповнену реальність (AR), персоналізацію, візуалізацію, розпізнавання обличчя, тощо. Доведено, шо при розробці стратегії цифрового маркетингу слід концентруватись саме на нетрадиційних інструментах.Документ Характеристика конкурентоспроможності та визначення її сутності(2023) Волошин, АндрійСтаття присвячена розгляду конкурентоспроможності та визначенню її сутності як важливого поняття в економічній сфері. Автор аналізують різні підходи до визначення конкурентоспроможності та досліджуються її основні аспекти. Вони висвітлюють роль конкурентоспроможності в сучасному світі, особливо в контексті глобалізації та міжнародної торгівлі. Стаття розкриває еволюцію ключових елементів конкурентоспроможності, такі як ефективність виробництва, якість продукту, інноваційність, ринкова позиція, здатність до адаптації та інші. Дослідження підкреслює важливість вимірювання та оцінки рівня конкурентоспроможності. Стаття закликає до подальших досліджень у галузі конкурентоспроможності, зосередження на розвитку нових підходів та розробці політик, що сприяють зміцненню конкурентних позицій. Зрозуміння характеристик та сутності конкурентоспроможності є ключовим для досягнення успіху в глобальній економічній арені.Документ Диджиталізація маркетингового менеджменту аграрних підприємств: український досвід(Київський аграрний університет Національної академії аграрних наук України, 2023) Ковшова, ІринаМатеріали доповіді учасника Міжнародної науково-практичної конференції "Американські стандарти аграрної освіти в Україні" 29-30 вересня 2023 року.Документ Strategic tools of business adaptation in the conditions of martial law(2023) Ignatieva, Iryna; Serbenivska, Alina; Kucherenko, DianaIn modern conditions of the need to adapt business to the conditions of bifurcation, the role of the implementation of the main principles of management, first of all, the ability to adapt to rapid changes in the environment, as well as the situational approach to management, which is the ability to respond adequately and promptly to existing and new threats to the normal business activity The instability of the economic environment during the martial law, the appearance of qualitatively new problems necessitates a theoretical study and substantiation of practical recommendations to ensure the adaptation capabilities of Ukrainian enterprises. Studying the theoretical background of enterprise adaptation, it is possible to single out two conceptual approaches to its semantics and morphological interpretation, namely: instruments of state support and effective implementation of instruments of corporate social responsibility as one of the main directions of ensuring the functioning of not only business, but also solving certain tasks of territorial management under time of martial law. The study was based on the use of: method of comparison, generalization - to clarify and formalize the essence of the concept, graphoanalytical method - to provide clarity of the material and schematic representation of a number of theoretical and practical provisions of the study.Документ Особливості викладання бізнес-дисциплін для формування фахівців з дизайну та мистецтв: брендинг креативних проєктів(2023) Гуменна, Олександра; Виноградська, ГолдаМатеріали доповіді учасників міжнародної науково-практичної конференції "Тенденції розвитку дизайну, дизайн-освіти та мистецтвознавства", 19 травня 2023 року.Документ Аспекти маркетингу цінностей в контексті класифікаційних підходів до формування та оцiнки людського капіталу(2023) Головніна, Олена; Гальцова, Ольга; Ковшова, Ірина; Гриджук, ІринаФормування маркетингу цінностей відбувається у відповідності до визначених об'єкту, предмету, вимог, які висуває проектна орієнтація розвитку людського капіталу. Управління розвитком людського капіталу під впливом заходів маркетингу цінностей, встановлення характеру взаємозалежностей і динаміки змін потребує конкретизації потреб у розрізі структури людського капіталу, обґрунтування спрямувань і параметрів маркетингу цінностей, системи оцінки людського капіталу та маркетингу цінностей, методів оцінки їх взаємовпливів. Комплекс маркетингу цінностей представлений кількісними оцінками, і в першу чергу, кількістю товару і ціною. Відповідно, при моделюванні очікуваної цілеспрямованої зміни складових людського капіталу під впливом конкретного комплексу маркетингу актуальним є розгляд трактовки маркетингу цінностей, людського капіталу та методичних підходів до оцінки останнього.Документ Economic development of the marketing of values in the human capital executive management hierarchy(2023) Golovnina, Elen; Kovshova, Iryna; Zubko, Tetiana; Sоmkіnа, Tаtiana; Grydzhuk, IrynaThe development of human capital require improved well-fare, environmentalization, innovation, intellectual, high–qualification resources. An obstacle to approbating and providing of the marketing of values is the insufficient number of scientific works considering the criterial-methodological substantiation basis of socially oriented marketing with an ethical and ecological vector - direction of the development of companies, different interpretations of the categorical framework constitution, research operation tools, and effectiveness of its application. The aim of the study is to provide a theoretical substantiation of the essence and structure of value marketing, as well as an assessment and methodology for managing the components of value marketing in order to achieve the quantitative assessment determination of the project manageability degree. The study was conducted on materials State Statistics Service of Ukraine and company activity data. Gained data were processed by: dynamic process analysis method, Delphi method, and correlation and regression analysis methods - in order to develop a model of the impact of value marketing on the structure of human capital. Having information on the intensity of the impact of the company’s values marketing for the previous period of time, it is possible to predict the level of the expected socio-economic effect. Theory and practice have confirmed that the formation of human growth depends on the degree of coverage of the population. The more components of the marketing structure are involved in a positive impact on human capital, the more perfect the intellectual and social capital is formed. An analysis of the internal sources of the formation of value marketing and the policy of state regulation of the development of human capital allows us to draw a more general conclusion: value marketing based on public values such as archaeological, historical, cultural, spiritual, institutional, political in the post-industrial economy remains the strategic basis for the formation of human capital and the guarantor management of its development. Based on the simulation of the influence of the components of value marketing, the degree of project manageability was established. The degree of project manageability reached its maximum value at the corporate level 78% and the minimum value at the individual level was 63%. Thus, we have obtained analytical dependences of the influence of value marketing on the formation of human capital, based on the methods of analyzing dynamic processes, fox groups, correlation and regression analysis. The dependencies obtained allow one to obtain variant predictive estimates of the degree of controllability of the development of human capital, depending on the use of a specific component of value marketing. The method of managing the impact of value marketing on the development of human capital differs from the existing ones in an integrated approach to the classifications of objects, subjects, as well as factors that determine the structure of value marketing and human capital. It is advisable to use it to substantiate recommendations for the effective management of human capital development.Документ Психологічний аспект поведінки споживача при формуванні стратегії позиціонування продукту(2023) Гавриленко, Тетяна; Шульга, СофіяВступ. В сучасну епоху в компаніях, що швидко розвиваються, успішність продукту залежить не лише від його функціональних та продуктивних характеристик, а й від його стратегічного розміщення на ринку. Концепція стратегії позиціонування продукту передбачає створення унікального іміджу продукту або бренду, що закарбовується в сприйнятті продукту споживачем. Такий результат досягається через ідентифікацію його потреб і бажань, а також подальшу розробку маркетингових стратегій, спрямованих на виконання цих вимог. Ця багатовимірна стратегія складається з різних важливих компонентів, включаючи вивчення поведінки споживачів, що має багату історію і суттєво впливає на створення ефективної стратегії позиціонування. Сама поведінка споживачів концентрується на процесі прийняття рішень з одним з головних його етапів - етапом пошуку інформації споживачем. Тому постає необхідність глибшого дослідження даного етапу задля збільшення лояльності покупця до продукту. Мета. Метою статті є дослідження впливу психологічного аспекту на формування стратегії позиціонування товару та аналіз шляху прийняття рішення щодо здійснення покупки продукту споживачем. В теорії прийняття рішень розкрити зону пошуку інформації споживачем задля визначення додаткового елементу "кілець знань споживача" та способів впливу на покупця для збільшення лояльності до продукту. Матеріали і методи. Матеріалами дослідження є: 1) особисте дослідження поведінки споживачів в рамках курсу "Consumer Marketing" Бізнес-школи Айві, Західний Університет, Канада; 2) праці вітчизняних та зарубіжних авторів, що провадять свої науково-практичні дослідження у царині стратегічного маркетингу, зокрема стратегії позиціонування продукту, та царині нейромаркетингу, а саме поведінки споживача та прийняття ним рішень. В процесі здійснення дослідження було використано такі наукові методи: теоретичного узагальнення та структурного групування (для характеристики процесу прийняття рішення споживачем, а також елементів впливу на нього); аналізу та синтезу (для побудови схеми розширених "кілець знань" споживача); логічного узагальнення результатів (формулювання висновків). Результати. У статті здійснено дослідження впливу психологічного аспекту на формування стратегії позиціонування товару. Зроблений аналіз шляху прийняття рішення щодо здійснення покупки продукту споживачем. Заангажована нова область вивчення до даної теорії прийняття рішення у вигляді розширення зони пошуку інформації та додати способи виокремлення цього доповнення з ряду існуючих маркетингових практик. Перспективи. В подальших наукових дослідженнях пропонується зосередити увагу на детальному досліджені кожного інструменту для створення ніші "те, що робить нас щасливими", а також розробки відповідної методики контролю лояльності даного сегменту споживачів. Це надасть змогу покращити лояльність покупців до продукту та зменшить витрати на одного клієнта в майбутньому.Документ Поведінка споживача як фактор підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах воєнного стану(2023) Боднар, Ольга; Кельнер, ОлександрМатеріали доповіді учасників V Міжнародної науково-практичної конференції "Сучасний менеджмент економічних систем в координатах парадигми сталого розвитку", 18 вересня 2023 р.Документ Промисловість України: від екологічної модернізації до економічного розвитку(2023) Храпкіна, Валентина; Метеленко, Наталія; Шапуров, ОлександрМатеріали доповіді учасників V Міжнародної науково-практичної конференції "Сучасний менеджмент економічних систем в координатах парадигми сталого розвитку", 18 вересня 2023 р.Документ Вплив національних цінностей на споживчий вибір(Пономаренко Р. В., 2023) Храпкіна, Валентина; Плодовська, АннаТези доповіді учасників VII Всеукраїнської науково-практичної конференції "Сучасні теорія і практика менеджменту та бізнес-адміністрування", (м. Черкаси, 20 квітня 2023 р.).Документ Аналітичний огляд стану жінок у сферах освіти, навчання та економіки в Україні у перспективі членства в ЄС(2024) Лазоренко, Олена; Чала, НінаАналітична записка підготовлена на основі короткострокового дослідження, яке спрямоване на аналіз та адвокацію посилення розуміння у воєнний час і повоєнної відбудови в країні стану жінок та надання рекомендацій у царині освіти, навчання та економіки в Україні, для сприяння євроінтеграційним переговорам. Влада та організації громадянського суспільства (ОГС) мають намагатися діяти спільно у відстоюванні українських інтересів перед ЄС, і у розробці, по можливості, спільної переговорної позиції. Подається інформація щодо геополітичних викликів, серед них акцентується увага на наслідках повномасштабної російської агресії проти України у сферах аналізу. Розглядаються питання щодо форм залучення представників українського громадянського суспільства до процесу переговорів з ЄС.Документ Використання корпоративної соціальної відповідальності в рамках формування маркетингової компанії(2023) Боднар, Ольга; Затварська, АннаМатеріали доповіді учасника V Міжнародної науково-практичної конференції "Сучасний менеджмент економічних систем в координатах парадигми сталого розвитку", 18 вересня 2023 р. Метою роботи є визначити, яким чином проявляється КСВ в рамках формування маркетингової політики в цій сфері на прикладі мережі АЗС "ОККО".Документ Брендинг у сучасному бізнес-середовищі В2В(Одеський національний економічний університет, 2024) Россоха, ВолодимирМатеріали доповіді учасника тринадцятої міжнародної науково-практичної конференції "Економіка підприємства: сучасні проблеми теорії та практики", 13 вересня 2024 року.Документ Трансформація підходів у маркетингу, обумовлених пандемією COVID 19(2023) Боднар, Ольга; Курило, ЛюдмилаУ дослідженні здійснено науково-методичне обґрунтування адаптованих підходів в управлінні та маркетинговій діяльності підприємств, що функціонують на внутрішньому споживчому ринку України в умовах економічної кризи, зокрема викликаної пандемією COVID-19. Розкрито особливості її впливу на ланцюги постачання споживчих товарів на етапах руху продукції від виробника до кінцевих споживачів. Висвітлено зміни у структурі споживацького попиту в цілому та акцентовано увагу на особливостях формування попиту на продовольство у кризовий період. Розкрито особливості цінової динаміки споживчого ринку на різних етапах кризи, пов’язаної із пандемією COVID-19. Запропоновано підходи у маркетинговій діяльності підприємств, що займаються виробництвом та реалізацією продуктів харчування, які дозволять досягнути швидкого відновлення ланцюгів поставок у кризові періоди.