Кафедра маркетингу та управління бізнесом

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 602
  • Item
    Методичні підходи оцінки кадрового потенціалу аграрного сектора економіки України
    (2024) Храпкіна, Валентина; Райчева, Лариса
    Конкурентоспроможність аграрного сектору економіки залежить від продуктивності підприємств, які входять до його складу. Кадровий потенціал відіграє одну з головних ролей, а його оцінка виявляє необхідні зрушення в управлінні. Для забезпечення повного та об’єктивного аналізу необхідно застосовувати різні методичні підходи. Стаття присвячена аналізу основних методичних підходів до оцінки кадрового потенціалу аграрного сектора та обґрунтуванню їх значущість. Використання різних методичних підходів, таких як SWOT-аналіз, Balanced Scorecard, 360-градусна оцінка, компетентнісний підхід та оцінка на основі KPI забезпечує повноту аналізу та дозволяє прийняти дієві управлінські рішення. В статті було розроблено індикативні показники щодо застосування Balanced Scorecard методики для аграрного сектору економіки та доведено, що для досягнення ефективної оцінки кадрового потенціалу та підвищення його кваліфікації секторі необхідно застосовувати комплексний підхід. Це забезпечує повний аналіз бізнес процесів на підприємстві та сприяє плануванню стратегій управління соціальним капіталом. На наш погляд, імплементація цих методик та розробка індикаторів вимагають сегментованого підходу для різних типів аграрних підприємств, враховуючи регіональні особливості, розмір підприємств, впровадження нових технологій та інновацій.
  • Item
    Особливості впливу реклами на психологію людини
    (2024) Храпкіна, Валентина; Юрченко, Марина
    В статті розглянуто особливості впливу реклами на психологію людини. В ході дослідження було доведено, що найбільший вплив на споживача має рекламне звернення, яке не тільки кидає виклик споживачам, а й створює глибокий емоційний зв’язок та має психологічний вплив на них. Додатково виокремлено соціально-культурний вплив реклами на формування і зміну ціннісних орієнтацій людини. Доведено, що через закладення певної системи цінностей до реклами, досягається соціокультурний вплив. Ефективність впливу реклами оцінюються за трьома напрямами: ефективність впливу на когнітивну сферу, ефективність на емоційну сферу споживача, вплив реклами на мотиваційно-особистісну сферу. Подальші дослідження базуватимуться на опитуванні споживачів та визначенні меж етичності при створенні реклами, параметрів оцінки ефективності реклами
  • Item
    Цифрова економіка та її роль у забезпеченні сталого економічного зростання: інституціоналізація цифрових інновацій
    (2024) Храпкіна, Валентина
    Цифрова економіка стала однією з основних рушійних сил, що змінюють глобальні економічні процеси. З розповсюдженням цифрових технологій надзвичайно важливим є розуміння їхнього впливу на економічну стійкість. Цифрова економіка пропонує безліч можливостей для інновацій, підвищення продуктивності та економічного зростання. Мета статті – з'ясувати, як інституціоналізація цифрових інновацій сприяє сталому економічному зростанню. У ній розглядаються механізми, за допомогою яких інституції адаптуються до цифрових технологій та сприяють їх інтеграції в економічні системи. У процесі дослідження було використано наступні методи: аналізу; абстрагування; порівняння; індукції та дедукції. Завдяки ґрунтовному аналізу існуючої інформації та емпіричних досліджень у цій статті визначено декілька ключових моментів. По-перше, підкреслюється важливість сприятливого інституційного середовища для сприяння впровадженню цифрових інновацій. По-друге, наголошується на ролі цифрової інфраструктури у забезпеченні доступу до цифрових технологій. По-третє, досліджується значення регуляторної політики в управлінні цифровими ринками та забезпеченні чесної конкуренції. І останнє – розглядається вплив цифровізації на структуру зайнятості та розподіл доходів. Інституціоналізація цифрових інновацій має важливе значення для сталого економічного зростання. Ефективні інституційні механізми можуть пом’якшити ризики, пов'язані з цифровою трансформацією, одночасно використовуючи її потенційні переваги. Однак для повної реалізації потенціалу цифрової економіки необхідно вирішити такі проблеми, як регуляторні недоліки та цифрові розриви. Майбутні дослідження мають детальніше розглянути конкретні аспекти інституціоналізації, такі як вплив регуляторних режимів на цифрове підприємництво, роль державно-приватних партнерств у розвитку цифрової інфраструктури, а також вплив штучного інтелекту та автоматизації на ринки праці. До того ж, порівняльні дослідження в різних країнах і регіонах можуть надати важливу інформацію про різноманітні підходи до інституціоналізації цифрових інновацій. Такі дослідження мають вирішальне значення для обґрунтування політичних заходів та стратегічних ініціатив, спрямованих на сприяння сталому економічному зростанню в цифрову епоху.
  • Item
    Використання штучного інтелекту у формуванні довіри споживача в електронній комерції
    (2024) Сидоренко, Оксана; Могилевська, Ольга; Слободяник, Анна; Бігдай, Віталій
    Довіра є рушійною силою продажів у електронній комерції. В умовах високої конкуренції для інтернет-магазинів актуальною проблемою є зміцнення прихильності та довіри споживачів. Метою дослідження є розглянути роль програм штучного інтелекту у процесі формування онлайн-довіри. У статті за допомогою прикладів висвітлено, яким чином програми на основі штучного інтелекту можуть впливати на основні компоненти онлайн-довіри, запропоновано концепцію впливу програм штучного інтелекту на довіру споживача, та обговорено характеристики штучного інтелекту, які можуть мати значення для успіху чи неуспіху інтеграції програм штучного інтелекту у інтернет-магазини для зміцнення прихильності та довіри споживачів. В роботі були застосовані такі методи дослідження, як аналіз наявної літератури, порівняльний аналіз, спостереження, узагальнення та порівняння. Встановлено, що програми штучного інтелекту є перспективними щодо впливу на формування довіри споживача до продукту та продавця у електронній комерції. Доступні програми віртуальної і доповненої реальності, та програми-асистенти на основі штучного інтелекту мають можливість забезпечити покупця різноманітною корисною інформацією, і таким чином знизити невизначеність, а відтак – підвищити рівень довіри. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що розвинуто ідею щодо використання штучного інтелекту у формуванні довіри споживача до продукту та продавця у електронній комерції. Дослідження робить внесок у літературу про формування довіри до онлайн-транзакцій, оскільки розширює спектр практичних способів підвищення довіри, які є доступними для інтернет-магазинів та електронних торгівельних платформ. Результати та рекомендації статті будуть корисними керівникам інтернет-магазинів та електронних торгівельних платформ, які мають потребу в інноваційних стратегіях для формуванні довіри споживача в електронній комерції. Наведені практичні приклади програм штучного інтелекту можуть бути інтегровані у інтернет-магазини та електронні торгівельні платформи.
  • Item
    Базові аспекти цифровізації ринку праці в Україні
    (2024) Сидоренко, Оксана; Цішевський, Богдан
    У статті досліджено вплив цифрових технологій на ринок праці в Україні. Акцентовано увагу на трансформації ринку праці в умовах цифрової економіки як невід’ємної складової сучасного бізнесу. Наведено аналіз фахових публікацій про незворотній розвиток цифрового ринку праці в Україні під впливом пандемії Covid-19 та повномасштабної війни, а також необхідність українських працівників опановувати мистецтво автоматизації та роботизації праці, набуття навичок володіння інформаційними технологіями. Метою дослідження є аналіз тенденцій ринку праці в умовах цифрової економіки та окреслення стратегічних напрямків розвитку цифрового ринку праці в Україні в умовах наявних внутрішніх загроз та можливостей зовнішнього бізнес-середовища. Дослідження було здійснено в рамках монографічного методу пізнання та системного підходу, з використанням методів аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення; висновки дослідження було сформульовано за допомогою логічно-наслідкового зв’язку. Наголошено на динамічному розвитку цифровізації праці та виокремлено тенденції ринку праці в умовах цифрової економіки. Для аналізу загроз і можливостей цифровізації ринку праці, виявлення слабких та сильних його сторін застосовано SWOT-аналіз. Акцентовано на необхідності перебудови системи формальної та неформальної освіти, яка буде враховувати запити роботодавців, тенденції цифрової економіки та потреби суспільства в самореалізації. Узагальнено стратегічні напрямки розвитку цифрового ринку праці в Україні, наголошено на соціальній відповідальності бізнесу в умовах розвитку автоматизації та роботизації праці. Практична цінність дослідження полягає в систематизації тенденцій розвитку, виокремленні загроз і можливостей цифрового ринку праці для формування стратегії розвитку економічно – ефективного і соціально – відповідального бізнесу. Перспективою подальших досліджень визначено статистичний аналіз динаміки зміни ринку праці в умовах цифрової економіки. Стаття є теоретичною.
  • Item
    Формування моделі емоційного інтелекту для спеціалістів у сфері маркетинг
    (2024) Мицканюк, Вікторія; Сидоренко, Оксана
    У статті досліджено важливість емоційного інтелекту в контексті маркетингової діяльності, вплив емоційного інтелекту та емоційних навичок на ефективність роботи маркетологів з урахуванням актуальних тенденцій у маркетингу. Проаналізовано досвід провідних українських маркетингових агенцій для формування пулу необхідних для спеціаліста у сфері маркетингу вмінь та навичок. Досліджено особливості використання емоційного інтелекту в маркетинговій діяльності. У статті запропоновано нову модель емоційного інтелекту для спеціалістів у сфері маркетингу, з урахуванням специфіки сучасної маркетингової діяльності та викликів сьогодення. Результати дослідження будуть корисні для підвищення індивідуальної ефективності маркетологів, результативності маркетингових кампаній та підвищення рівня ринку реклами загалом.
  • Item
    Роль креативних фестивалів у розвитку комунікаційно-рекламної діяльності в Україні
    (2024) Трохименко, Маргарита; Ковшова, Ірина
    У статті розкрито роль і значення креативних фестивалів у розвитку комунікаційно-рекламної діяльності в Україні та вплив відзнак журі (нагород) на загальний рейтинг агенцій. Встановлено, що оцінювання проєктів учасників креативних фестивалів здійснюється за різними критеріями: творчість, оригінальність, ефективність, результативність, інновації, стратегія, якість виконання, відповідність цілям клієнта, вплив на бренд (бізнес, культуру, суспільство) тощо. Проаналізовано базові критерії оцінювання проєктів учасників міжнародних і українських креативних фестивалів. Досліджено систему нарахування балів за участь вітчизняних комунікаційних агенцій у національних і міжнародних креативних фестивалях. Описано методику обчислення національного рейтингу "Комунікаційна агенція року", що ґрунтується на рейтингах «Національний рейтинг креативності» (Creativity&Craft) і "Національний рейтинг ефективності" (Effectiveness) із застосуванням вагових коефіцієнтів.
  • Item
    Вплив візуального маркетингового інструментарію на формування особистого бренду диджея
    (2024) Ковшова, Ірина; Боднарук, Ігор; Трохименко, Маргарита
    У статті описано теоретико-методичні засади формування особистого бренду диджея і надано практичні рекомендації використання візуальних маркетингових засобів ідентифікації. Розкрито взаємозв’язок понять "бренд", "брендинг", "особистий бренд", "диджей", "диджеїнг", "бренд диджея". Охарактеризовано специфіку розвитку світового ринку диджеїнгу та визначено основні тренди особистого брендингу. Виділено базові типи диджеїв до яких віднесено: аматорів, саунд-продюсерів та універсальних, клубних, мобільних, скретч і радіо диджеїв. Запропоновано модель формування особистого бренду диджея, що містить комбінацію елементів моделей "6W" і "Unilever Brand Key", адаптованих і доповнених відповідно до специфіки диджеїнгу. Виокремлено основні етапи формування візуальних маркетингових засобів ідентифікації диджея від детального аналізу особистості, рівня майстерності, музичних вподобань і до популяризації бренду цільовій аудиторії та соціуму в цілому.
  • Item
    Formation of Competencies for Managers of Sustainable Development in Ukraine
    (2025) Humenna, Oleksandra; Dyachenko, Yuriy; Vasylets, Mariia
    The relevance of training management specialists in sustainable development and the formation of "tomorrow’s" competencies in them is determined by the need to be included in the world’s global space. After all, there is no alternative to the Millennium Goals (Sustainable Development Goals) today. The need to develop policies embodied in best practices, particularly at the local level, determines the necessity of creating new educational programs and components focusing on sustainable development management, which should be based on a balance of economic, social, and environmental dimensions, as well as the measurement of management efficiency. Therefore, it is imperative to consider all stakeholders’ interests in achieving progress in the country’s sustainable development. This chapter examines and substantiates the methodology and algorithm for forming a set of competencies of a modern manager of sustainable development based on the balance of interests and considering the challenges/risks that managers of this new type face. Additionally, it was determined that the understanding of people of different generations regarding the concept of sustainable development is a crucial aspect in the formation of educational programs. Attitudes towards sustainable development differ between generations due to their distinct life experiences, socio-cultural influences, and perceptions of global issues. The methods of comparative analysis were employed in the literature review and the evaluation of existing educational programs on sustainable development management worldwide and the competencies they provide.
  • Item
    Ukraine's Journey to Recovery, Reform and Post-War Reconstruction : a Blueprint for Security, Resilience and Development
    (Cham : Springer, 2025., 2025) Stavytskyy, Andriy; Nate, Silviu; Kharlamova, Ganna; Șerbu, Răzvan Sorin; Mârza, Bogdan Ștefan; Nazarov, Mykola; Colibășanu, Antonia; Kravtsov, Serhii; Izarova, Iryna; Uhrynovska, Oksana; Hartman, Yuliia; Chernohorenko, Illia; Ciot, Melania-Gabriela; Zhenchenko, Maryna; Stoica, Eduard Alexandru; Bogoslov, Ioana Andreea; O’Connor, Alina; Delehan, Svitlana; Malychkovych, Oksana; Melehanych, Hanna; Leca, Leonela; Chiru, Irena; Ivan, Cristina; Paicu, Silviu; Carafano, James Jay; Nate, Silviu; Georgescu, Alexandru; Humenna, Oleksandra; Dyachenko, Yuriy; Vasylets, Mariia; Karnaukh, Bohdan; Nate, Silviu
    The collective work entitled Ukraine’s Journey to Recovery, Reform and Post-War Reconstruction: A Blueprint for Security, Resilience and Development provides a comprehensive investigation of the Russo-Ukrainian War’s multifaceted implications and critical encounters for the country’s post-war rebuilding process linked to European integration and broader economic interconnection process. Thus, Ukraine’s peacebuilding potential emphasises the importance of strategic planning, rapid reforms, and adopting sustainable development principles. Particular attention is paid to managing post-war consequences by harmonising Ukrainian legislation with EU standards.
  • Item
    Операційні інновації як ключ до конкурентоспроможності компанії
    (2024) Гуменна, Олександра; Адамчук, Роман
    У статті досліджується значення операційних інновацій у контексті сучасного динамічного ринку, відзначаючи їхній потенціал для кардинальної перебудови бізнес-процесів і моделей. Автори розглядають ключові відмінності між операційними вдосконаленнями та інноваціями, пропонують стандартизоване визначення операційної інновації, а також класифікацію за впливом на внутрішні та зовнішні процеси. Окрім того, аналізуються ключові підходи до впровадження інновацій та наводяться приклади успішних кейсів трансформації бізнесу на основі операційних інновацій.
  • Item
    Управління клієнтським досвідом: ключ до сталого розвитку організації
    (2023) Гуменна, Олександра
    В статті досліджується важливість налаштованості управління взаємодією з клієнтами для персоналізації їхнього досвіду в реальному часі через розуміння їхніх потреб і використання рефлексивних інноваційних інструментів, зокрема прояву когнітивного маркетингу – нейромаркетингу. Виділено ключові етапи ефективного управління клієнтським досвідом, включаючи розуміння потреб клієнтів, забезпечення послідовного досвіду, використання технологій та постійне вдосконалення з урахуванням зворотного зв'язку, а також вказані інструменти управління клієнтським досвідом, такі як CRM-системи, оцінка досвіду та використання соціальних мереж як платформи для здійснення впливу бренду, який бере на себе роль повноцінного інфлюенсера.
  • Item
    Modern Economic Models in Achieving Sustainable Development
    (2023) Humenna, Oleksandra; Safonov, Yuriy
    The article examines the essence, common and distinctive features of modern economic models such as the creative economy, digital economy, circular economy, sharing economy, and happiness economy. While the focus of economic relations in these models differs, they are interconnected through the common goal of ensuring sustainable development, which entails a balanced consideration of economic, social, and environmental aspects.
  • Item
    Aspects of strategic company management in the context of value marketing
    (2024) Golovnina, Olena; Grydzhuk, Iryna
    The key aspects of the development of marketing research in the context of value marketing, quality and logistics in managing the development of the organization are proposed for consideration. The main criteria of the product promotion strategy on the market and its features are determined. Classified strategies for promoting products and services on the market. The main modern toolkit of promotion strategy is considered. Оf the Мarketing of Values and socio-ethical marketing become an attribute of the development of intellectual, social, human capital, business philosophy and at the same time the most important tool for improving the image of the company and the country as a whole on the world stage. It has been proven that the Мarketing of Values is gradually ceasing to be just one of the company's activities, becoming a fundamentally new type of service, and its development has a significant impact on the socio-economic potential of business entities on national and global markets.
  • Item
    Development of marketing at agricultural and processing enterprises : monograph
    (Primedia eLaunch, 2024) Bondarenko, V.; Sidorenko, V.; Hryshchenko, A.; Vyshnivska, B.; Nahorna, O.; Barylovych, O.; Riabchyk, A.; Zikranets, M.; Zbarskyi, V.; Mastylo, A.; Avramenko, R.; Galchynska, J.; Havryliuk, Y.; Kalkovska, I.; Heraimovych, V.; Humenyuk, I.; Golovnina, Olena.; Grydzhuk, Iryna.
    The results of the research presented in the monograph are determined within the framework of the initiative theme of the Department of Marketing and International Trade of the National University of Life and Environmental Sciences of Ukraine " Development of marketing at agricultural enterprises and processing enterprises " No. of state registration 0120U100630. In the complex of important socio-economic problems of the development of the Ukrainian state related to the search for ways to build and transform its economy on a market basis, it is of particular importance to solve the problems of reproduction and development of the aggregate resource potential, to develop ways to improve the processes of its formation, use and management.
  • Item
    Stages of forming enterprise strategy based on the Lovemark concept
    (2024) Havrylenko, Tetiana
    The article explores the formation of a company's strategy based on the Lovemark concept. It analyses the origin of the Lovemark concept, presents three key elements, and elucidates how Lovemark as an idea relates to consumers' sense of belonging, affection, and shared values. The implications of applying the Lovemark concept in modern business are examined, outlining the key stages of developing such a strategy and providing examples of its effectiveness. Special attention is given to analysing the impact of the strategy on consumer loyalty and enhancing their love, trust, and engagement with the brand and its activities. It is demonstrated that the research findings can be valuable for companies aiming to solidify their position in the market, increase brand recognition, and earn the trust and affection of their consumers.
  • Item
    Justifying the choice of an FHWS-based management model by a company
    (2024) Burbelo, Nataliia
    This article provides a rationale for selecting the appropriate type of FHWS (Flexible Hybrid Workspace) model for company management, enabling companies to identify the optimal solution for balancing in-office and remote work formats. The study identifies key evaluation attributes that allow company leadership to make evidence-based decisions regarding the ideal organization of workflow. The chosen evaluation tool is Fishbein’s multi-attribute modeling method, which supports comprehensive assessment of management decisions through quantitative analysis of critical attributes. The primary limitation of this approach is the subjectivity in defining attribute weightings, which may lead to inaccuracies in the results. Nonetheless, Fishbein’s multi-attribute model remains an effective tool for managerial decision-making within the context of a hybrid work arrangement
  • Item
    Сучасні тенденції розвитку ринку консалтингових послуг: динаміка ринку Європи та України
    (2024) Бурбело, Наталія
    Стаття присвячена дослідженню сучасного стану і останніх тенденцій розвитку ринку консалтингових послуг з акцентом на аналіз ключових показників у Європі та Україні. Наведені основні трактування поняття консалтинг науковцями та описані їх особливості. Основна увага аналітичної частини статті приділяється аналізу обсягів наданих послуг за різними видами консалтингу, в публікації також розглядається динаміка змін показників товарообігу консалтингових компаній, що показує вплив соціально-економічних і політичних подій на розвиток галузі. Проаналізовані основні замовники консалтингових послуг, серед яких фінансові компанії, підприємства енергетики та комунального сектору, державні установи, виробничі та телекомунікаційні підприємства. У статті проаналізовано зміни в структурі попиту на консалтингові послуги та чинники, що сприяють зростанню і трансформації ринку. Виконано порівняння ринкових показників у Європі та Україні, основних трендів в кожному регіоні та спрогнозовані подальші напрями розвитку індустрії.
  • Item
    Роль маркетингового аудиту в системі внутрішнього контролю
    (2024) Боднар, Ольга
    Тези доповіді учасника Міжнародної науково-практичної конференції "Траєкторія розвитку бізнесу, управління та права в умовах глобальних ризиків"
  • Item
    Digital marketing as a key success factor for enterprises in the modern business environment
    (2023) Bilovodska, Olena; Melnyk, M.
    Abstracts of the report of the participants of the International Scientific Internet Conference "Marketing of innovations. Innovations in marketing", (Poland, Bielsko-Biala, 15 of December, 2023).