Кафедра маркетингу та управління бізнесом
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Item Побудова маркетингової стратегії в умовах трансформації бізнес-процесів(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Пічик, Катерина; Малиш, ДаринаПідрозділ 1.4. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про побудову маркетингової стратегії в умовах трансформації бізнес-процесів.Item Трансформація процесів розвитку інформаційної економіки та особливості повоєнного відновлення підприємств ІТ-сектору України(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Храпкіна, Валентина; Матвієнко, ОленаПідрозділ 3.3. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про трансформацію процесів розвитку інформаційної економіки та особливості повоєнного відновлення підприємств ІТ-сектору України.Item Управлінський консалтинг як інструмент підвищення конкурентоспроможності підприємства(2024) Храпкіна, Валентина; Руденська, ВікторіяВ умовах сьогодення управлінський консалтинг відкриває нові горизонти для підприємств, які прагнуть зміцнити свої позиції на ринку й підвищити свою конкурентоспроможність. Поточне дослідження спрямоване на визначення особливостей використання управлінського консалтингу в практиці сучасних підприємств. В процесі дослідження були використані різні методи наукового пізнання, такі як аналіз для оцінки поточного стану світового ринку управлінського консалтингу, метод систематизації для формування основних можливостей і ризиків використання управлінського консалтингу в контексті впливу на конкурентоспроможність підприємств, метод узагальнення для виокремлення існуючих тенденцій щодо подальшого розвитку управлінського консалтингу в умовах України. В ході дослідження обґрунтовано, що управлінський консалтинг виступає важливим ресурсом для підприємств, які прагнуть зміцнити свою позицію на ринку, підвищити ефективність своєї діяльності та адаптуватися до нових викликів, що з'являються в умовах сучасної економіки. Доведено, що управлінський консалтинг підвищує загальну продуктивність та допомагає підприємствам ефективніше реагувати на зміни ринкових умов і конкурентне середовище. Залучення консультантів, дозволяє компанії зосередитися на своїх основних бізнес-процесах та перекласти складні задачі з поліпшення бізнес процесів на зовнішніх експертів, що в свою чергу сприяє зростанню інноваційності та швидкості прийняття рішень. В результаті дослідження виокремлено низку тенденцій, які визначають його подальший розвиток в умовах України. Зокрема ідентифіковано такі тенденції: зростання попиту на стратегічний консалтинг для відновлення економіки, підвищення популярності HR консалтингу для управління людськими ресурсами, зростання важливості операційного консалтингу для оптимізації процесів, а також впровадження цифрових технологій для автоматизації і діджиталізації підприємств. В подальших дослідженнях слід зосередитися порівнянні розвитку управлінського консалтингу в Україні та в інших країнах, які мають високий рівень розвитку цього ринку.Item Виклики та перспективи впровадження технології штучного інтелекту в ІТ організаціях(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Шаломова, Анна; Ігнатьєва, ІринаПідрозділ 3.5. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про виклики та перспективи впровадження технології штучного інтелекту в ІТ організаціях.Item Диверсифікація аграрного бізнесу на засадах глибокої переробки сировини(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Россоха, Володимир; Нечипоренко, ОлександрПідрозділ 4.3. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про диверсифікація аграрного бізнесу на засадах глибокої переробки сировини.Item Стратегічна діагностика цінностей учасників освітнього процесу ЗВО в системі управління змінами(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Ігнатьєв, ОлександрПідрозділ 6.2. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про стратегічну діагностику цінностей учасників освітнього процесу ЗВО в системі управління змінами.Item Мотивація працівників у світі глобальних змін: як мегатренди трансформують пріоритети(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Чала, Ніна; Поплавська, ОксанаПідрозділ 6.5. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про мотивацію працівників у світі глобальних змін: як мегатренди трансформують пріоритети.Item Трансформація мотивації в сучасній теорії менеджменту(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Ігнатьєва, Ірина; Лебідь, ДенисПідрозділ 6.6. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про трансформацію мотивації в сучасній теорії менеджменту.Item Турбулентність, невизначеність і ризики в будівельному бізнесі: виклики та адаптивні стратегії(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Гуменна, Олександра; Гончар, Вікторія; Калінін, ОлександрПідрозділ 7.3. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про турбулентність, невизначеність і ризики в будівельному бізнесі: виклики та адаптивні стратегії.Item Вплив інновацій та цифрових технологій на трансформацію маркетингового менеджменту(Видавничий дім "Києво-Могилянська академія", 2025) Ковшова, Ірина; Гриджук, Ірина; Кирилюк, АндрійПідрозділ 8.7. монографії "Трансформація бізнесу в контексті глобальних викликів сталого розвитку", у якому йдеться про вплив інновацій та цифрових технологій на трансформацію маркетингового менеджменту.Item Методичні підходи оцінки кадрового потенціалу аграрного сектора економіки України(2024) Храпкіна, Валентина; Райчева, ЛарисаКонкурентоспроможність аграрного сектору економіки залежить від продуктивності підприємств, які входять до його складу. Кадровий потенціал відіграє одну з головних ролей, а його оцінка виявляє необхідні зрушення в управлінні. Для забезпечення повного та об’єктивного аналізу необхідно застосовувати різні методичні підходи. Стаття присвячена аналізу основних методичних підходів до оцінки кадрового потенціалу аграрного сектора та обґрунтуванню їх значущість. Використання різних методичних підходів, таких як SWOT-аналіз, Balanced Scorecard, 360-градусна оцінка, компетентнісний підхід та оцінка на основі KPI забезпечує повноту аналізу та дозволяє прийняти дієві управлінські рішення. В статті було розроблено індикативні показники щодо застосування Balanced Scorecard методики для аграрного сектору економіки та доведено, що для досягнення ефективної оцінки кадрового потенціалу та підвищення його кваліфікації секторі необхідно застосовувати комплексний підхід. Це забезпечує повний аналіз бізнес процесів на підприємстві та сприяє плануванню стратегій управління соціальним капіталом. На наш погляд, імплементація цих методик та розробка індикаторів вимагають сегментованого підходу для різних типів аграрних підприємств, враховуючи регіональні особливості, розмір підприємств, впровадження нових технологій та інновацій.Item Особливості впливу реклами на психологію людини(2024) Храпкіна, Валентина; Юрченко, МаринаВ статті розглянуто особливості впливу реклами на психологію людини. В ході дослідження було доведено, що найбільший вплив на споживача має рекламне звернення, яке не тільки кидає виклик споживачам, а й створює глибокий емоційний зв’язок та має психологічний вплив на них. Додатково виокремлено соціально-культурний вплив реклами на формування і зміну ціннісних орієнтацій людини. Доведено, що через закладення певної системи цінностей до реклами, досягається соціокультурний вплив. Ефективність впливу реклами оцінюються за трьома напрямами: ефективність впливу на когнітивну сферу, ефективність на емоційну сферу споживача, вплив реклами на мотиваційно-особистісну сферу. Подальші дослідження базуватимуться на опитуванні споживачів та визначенні меж етичності при створенні реклами, параметрів оцінки ефективності рекламиItem Цифрова економіка та її роль у забезпеченні сталого економічного зростання: інституціоналізація цифрових інновацій(2024) Храпкіна, ВалентинаЦифрова економіка стала однією з основних рушійних сил, що змінюють глобальні економічні процеси. З розповсюдженням цифрових технологій надзвичайно важливим є розуміння їхнього впливу на економічну стійкість. Цифрова економіка пропонує безліч можливостей для інновацій, підвищення продуктивності та економічного зростання. Мета статті – з'ясувати, як інституціоналізація цифрових інновацій сприяє сталому економічному зростанню. У ній розглядаються механізми, за допомогою яких інституції адаптуються до цифрових технологій та сприяють їх інтеграції в економічні системи. У процесі дослідження було використано наступні методи: аналізу; абстрагування; порівняння; індукції та дедукції. Завдяки ґрунтовному аналізу існуючої інформації та емпіричних досліджень у цій статті визначено декілька ключових моментів. По-перше, підкреслюється важливість сприятливого інституційного середовища для сприяння впровадженню цифрових інновацій. По-друге, наголошується на ролі цифрової інфраструктури у забезпеченні доступу до цифрових технологій. По-третє, досліджується значення регуляторної політики в управлінні цифровими ринками та забезпеченні чесної конкуренції. І останнє – розглядається вплив цифровізації на структуру зайнятості та розподіл доходів. Інституціоналізація цифрових інновацій має важливе значення для сталого економічного зростання. Ефективні інституційні механізми можуть пом’якшити ризики, пов'язані з цифровою трансформацією, одночасно використовуючи її потенційні переваги. Однак для повної реалізації потенціалу цифрової економіки необхідно вирішити такі проблеми, як регуляторні недоліки та цифрові розриви. Майбутні дослідження мають детальніше розглянути конкретні аспекти інституціоналізації, такі як вплив регуляторних режимів на цифрове підприємництво, роль державно-приватних партнерств у розвитку цифрової інфраструктури, а також вплив штучного інтелекту та автоматизації на ринки праці. До того ж, порівняльні дослідження в різних країнах і регіонах можуть надати важливу інформацію про різноманітні підходи до інституціоналізації цифрових інновацій. Такі дослідження мають вирішальне значення для обґрунтування політичних заходів та стратегічних ініціатив, спрямованих на сприяння сталому економічному зростанню в цифрову епоху.Item Використання штучного інтелекту у формуванні довіри споживача в електронній комерції(2024) Сидоренко, Оксана; Могилевська, Ольга; Слободяник, Анна; Бігдай, ВіталійДовіра є рушійною силою продажів у електронній комерції. В умовах високої конкуренції для інтернет-магазинів актуальною проблемою є зміцнення прихильності та довіри споживачів. Метою дослідження є розглянути роль програм штучного інтелекту у процесі формування онлайн-довіри. У статті за допомогою прикладів висвітлено, яким чином програми на основі штучного інтелекту можуть впливати на основні компоненти онлайн-довіри, запропоновано концепцію впливу програм штучного інтелекту на довіру споживача, та обговорено характеристики штучного інтелекту, які можуть мати значення для успіху чи неуспіху інтеграції програм штучного інтелекту у інтернет-магазини для зміцнення прихильності та довіри споживачів. В роботі були застосовані такі методи дослідження, як аналіз наявної літератури, порівняльний аналіз, спостереження, узагальнення та порівняння. Встановлено, що програми штучного інтелекту є перспективними щодо впливу на формування довіри споживача до продукту та продавця у електронній комерції. Доступні програми віртуальної і доповненої реальності, та програми-асистенти на основі штучного інтелекту мають можливість забезпечити покупця різноманітною корисною інформацією, і таким чином знизити невизначеність, а відтак – підвищити рівень довіри. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що розвинуто ідею щодо використання штучного інтелекту у формуванні довіри споживача до продукту та продавця у електронній комерції. Дослідження робить внесок у літературу про формування довіри до онлайн-транзакцій, оскільки розширює спектр практичних способів підвищення довіри, які є доступними для інтернет-магазинів та електронних торгівельних платформ. Результати та рекомендації статті будуть корисними керівникам інтернет-магазинів та електронних торгівельних платформ, які мають потребу в інноваційних стратегіях для формуванні довіри споживача в електронній комерції. Наведені практичні приклади програм штучного інтелекту можуть бути інтегровані у інтернет-магазини та електронні торгівельні платформи.Item Базові аспекти цифровізації ринку праці в Україні(2024) Сидоренко, Оксана; Цішевський, БогданУ статті досліджено вплив цифрових технологій на ринок праці в Україні. Акцентовано увагу на трансформації ринку праці в умовах цифрової економіки як невід’ємної складової сучасного бізнесу. Наведено аналіз фахових публікацій про незворотній розвиток цифрового ринку праці в Україні під впливом пандемії Covid-19 та повномасштабної війни, а також необхідність українських працівників опановувати мистецтво автоматизації та роботизації праці, набуття навичок володіння інформаційними технологіями. Метою дослідження є аналіз тенденцій ринку праці в умовах цифрової економіки та окреслення стратегічних напрямків розвитку цифрового ринку праці в Україні в умовах наявних внутрішніх загроз та можливостей зовнішнього бізнес-середовища. Дослідження було здійснено в рамках монографічного методу пізнання та системного підходу, з використанням методів аналізу та синтезу, систематизації та узагальнення; висновки дослідження було сформульовано за допомогою логічно-наслідкового зв’язку. Наголошено на динамічному розвитку цифровізації праці та виокремлено тенденції ринку праці в умовах цифрової економіки. Для аналізу загроз і можливостей цифровізації ринку праці, виявлення слабких та сильних його сторін застосовано SWOT-аналіз. Акцентовано на необхідності перебудови системи формальної та неформальної освіти, яка буде враховувати запити роботодавців, тенденції цифрової економіки та потреби суспільства в самореалізації. Узагальнено стратегічні напрямки розвитку цифрового ринку праці в Україні, наголошено на соціальній відповідальності бізнесу в умовах розвитку автоматизації та роботизації праці. Практична цінність дослідження полягає в систематизації тенденцій розвитку, виокремленні загроз і можливостей цифрового ринку праці для формування стратегії розвитку економічно – ефективного і соціально – відповідального бізнесу. Перспективою подальших досліджень визначено статистичний аналіз динаміки зміни ринку праці в умовах цифрової економіки. Стаття є теоретичною.Item Формування моделі емоційного інтелекту для спеціалістів у сфері маркетинг(2024) Мицканюк, Вікторія; Сидоренко, ОксанаУ статті досліджено важливість емоційного інтелекту в контексті маркетингової діяльності, вплив емоційного інтелекту та емоційних навичок на ефективність роботи маркетологів з урахуванням актуальних тенденцій у маркетингу. Проаналізовано досвід провідних українських маркетингових агенцій для формування пулу необхідних для спеціаліста у сфері маркетингу вмінь та навичок. Досліджено особливості використання емоційного інтелекту в маркетинговій діяльності. У статті запропоновано нову модель емоційного інтелекту для спеціалістів у сфері маркетингу, з урахуванням специфіки сучасної маркетингової діяльності та викликів сьогодення. Результати дослідження будуть корисні для підвищення індивідуальної ефективності маркетологів, результативності маркетингових кампаній та підвищення рівня ринку реклами загалом.Item Роль креативних фестивалів у розвитку комунікаційно-рекламної діяльності в Україні(2024) Трохименко, Маргарита; Ковшова, ІринаУ статті розкрито роль і значення креативних фестивалів у розвитку комунікаційно-рекламної діяльності в Україні та вплив відзнак журі (нагород) на загальний рейтинг агенцій. Встановлено, що оцінювання проєктів учасників креативних фестивалів здійснюється за різними критеріями: творчість, оригінальність, ефективність, результативність, інновації, стратегія, якість виконання, відповідність цілям клієнта, вплив на бренд (бізнес, культуру, суспільство) тощо. Проаналізовано базові критерії оцінювання проєктів учасників міжнародних і українських креативних фестивалів. Досліджено систему нарахування балів за участь вітчизняних комунікаційних агенцій у національних і міжнародних креативних фестивалях. Описано методику обчислення національного рейтингу "Комунікаційна агенція року", що ґрунтується на рейтингах «Національний рейтинг креативності» (Creativity&Craft) і "Національний рейтинг ефективності" (Effectiveness) із застосуванням вагових коефіцієнтів.Item Вплив візуального маркетингового інструментарію на формування особистого бренду диджея(2024) Ковшова, Ірина; Боднарук, Ігор; Трохименко, МаргаритаУ статті описано теоретико-методичні засади формування особистого бренду диджея і надано практичні рекомендації використання візуальних маркетингових засобів ідентифікації. Розкрито взаємозв’язок понять "бренд", "брендинг", "особистий бренд", "диджей", "диджеїнг", "бренд диджея". Охарактеризовано специфіку розвитку світового ринку диджеїнгу та визначено основні тренди особистого брендингу. Виділено базові типи диджеїв до яких віднесено: аматорів, саунд-продюсерів та універсальних, клубних, мобільних, скретч і радіо диджеїв. Запропоновано модель формування особистого бренду диджея, що містить комбінацію елементів моделей "6W" і "Unilever Brand Key", адаптованих і доповнених відповідно до специфіки диджеїнгу. Виокремлено основні етапи формування візуальних маркетингових засобів ідентифікації диджея від детального аналізу особистості, рівня майстерності, музичних вподобань і до популяризації бренду цільовій аудиторії та соціуму в цілому.Item Formation of Competencies for Managers of Sustainable Development in Ukraine(2025) Humenna, Oleksandra; Dyachenko, Yuriy; Vasylets, MariiaThe relevance of training management specialists in sustainable development and the formation of "tomorrow’s" competencies in them is determined by the need to be included in the world’s global space. After all, there is no alternative to the Millennium Goals (Sustainable Development Goals) today. The need to develop policies embodied in best practices, particularly at the local level, determines the necessity of creating new educational programs and components focusing on sustainable development management, which should be based on a balance of economic, social, and environmental dimensions, as well as the measurement of management efficiency. Therefore, it is imperative to consider all stakeholders’ interests in achieving progress in the country’s sustainable development. This chapter examines and substantiates the methodology and algorithm for forming a set of competencies of a modern manager of sustainable development based on the balance of interests and considering the challenges/risks that managers of this new type face. Additionally, it was determined that the understanding of people of different generations regarding the concept of sustainable development is a crucial aspect in the formation of educational programs. Attitudes towards sustainable development differ between generations due to their distinct life experiences, socio-cultural influences, and perceptions of global issues. The methods of comparative analysis were employed in the literature review and the evaluation of existing educational programs on sustainable development management worldwide and the competencies they provide.Item Ukraine's Journey to Recovery, Reform and Post-War Reconstruction : a Blueprint for Security, Resilience and Development(Cham : Springer, 2025., 2025) Stavytskyy, Andriy; Nate, Silviu; Kharlamova, Ganna; Șerbu, Răzvan Sorin; Mârza, Bogdan Ștefan; Nazarov, Mykola; Colibășanu, Antonia; Kravtsov, Serhii; Izarova, Iryna; Uhrynovska, Oksana; Hartman, Yuliia; Chernohorenko, Illia; Ciot, Melania-Gabriela; Zhenchenko, Maryna; Stoica, Eduard Alexandru; Bogoslov, Ioana Andreea; O’Connor, Alina; Delehan, Svitlana; Malychkovych, Oksana; Melehanych, Hanna; Leca, Leonela; Chiru, Irena; Ivan, Cristina; Paicu, Silviu; Carafano, James Jay; Nate, Silviu; Georgescu, Alexandru; Humenna, Oleksandra; Dyachenko, Yuriy; Vasylets, Mariia; Karnaukh, Bohdan; Nate, SilviuThe collective work entitled Ukraine’s Journey to Recovery, Reform and Post-War Reconstruction: A Blueprint for Security, Resilience and Development provides a comprehensive investigation of the Russo-Ukrainian War’s multifaceted implications and critical encounters for the country’s post-war rebuilding process linked to European integration and broader economic interconnection process. Thus, Ukraine’s peacebuilding potential emphasises the importance of strategic planning, rapid reforms, and adopting sustainable development principles. Particular attention is paid to managing post-war consequences by harmonising Ukrainian legislation with EU standards.