176: Філологічні науки
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
- ItemОраторія Ґотфріда Бенна "Безперервне" як спроба відродження трагічного міфу в ХХ ст.(2015) Савченко, РаїсаThis article represents the oratorium “Das Unaufhörliche” by G. Benn as an attempt to revive the tragic myth in the 20th century. The image of “das Unaufhörliche” (“The Unceasing”) is analyzed as a mythological one in the light of Nietzsche’s philosophical ideas. The article gives a general idea of Gottfried Benn’s work in the context of European modern poetry development in the 20th century.
- ItemДо питання рецепції оповідання "Перевтілення" Франца Кафки(2015) Romantsova, BogdanaУ статті розглянуто, яким чином змінювалася традиція інтерпретування оповідання Франца Кафки «Перевтілення», на прикладі критичних праць Макса Брода, Фрідріха Дюрренматта, Альбера Камю, Вальтера Беньяміна, Жоржа Батая, Наталі Саррот, Володимира Набокова та сучасних німецьких літературознавців. Окремо приділено увагу українській традиції тлумачення «Перевтілення», зокрема працям Д. Затонського і Є. Волощук. На думку автора, у центрі зацікавлення більшості дослідників – символізм цього оповідання. Також можна помітити зміщення фокусу досліджень з автобіографічного матеріалу в бік структуралістського підходу та психоаналізу.
- ItemРецепція Вільяма Шекспіра у творчості Вірджинії Вулф(2015) Ніколайчук, ІринаСтаттю присвячено аналізу процесу перепрочитання Вірджинією Вулф у її художній творчості авторитету Вільяма Шекспіра, концептів, пов’язаних із ним, та його значення для британської літературної традиції в цілому. Аналіз здійснено із залученням термінології Г. Блума, а отже, позицію Вулф у ході ревізії авторитету Шекспіра потрактовано як позицію «сильного поета», адже за рахунок такої ревізії відбувається становлення автора та набуття ним власного місця в національній літературній традиції.
- ItemҐеорґ Тракль і Генріх Гайне: як вечірні барви перетворюються на нічні химери(2015) Шалагінов, БорисАналіз двох творів Ґ. Тракля – "Осінь самотнього" ("Der Herbst des Einsamen", 1915, op. posth.) та "Молода наймичка" ("Die junge Magd", 1913) – має свідчити, що контакти австрійського поета раннього експресіонізму з німецькою класичною традицією (зокрема з Й. В. Ґете та Г. Гайне) мали прямий, безпосередній характер і не переривалися до кінця його творчості. Зокрема, вказується на зв’язок із поезією Ґете-"штюрмера" так званої "картинної манери" ("bildhafte Manier") Тракля. Розкриваються також особливості творчого діалогу поета з німецькою музичною культурою пізньої ваґнерівської та післяваґнерівської доби (Р. Ваґнер, А. Шенберґ, А. фон Веберн).
- ItemUkrainian National Story in the Mirror of Historical Fiction : Following the Transformations(2015) Vitruk, AnnaУ статті розглянуто національний наратив у повоєнних історичних романах. Феномен єдиної національної оповіді вивчається у зв’язку з дискурсом історії в Радянському Союзі. Демонструється зв’язок між сприйняттям історії, історичною прозою і національним наративом в Україні. У цьому світлі розглянуто національну оповідь від останніх сталінських років і дотепер, демонструючи трансформації в історичній прозі, пов’язані з національним наративом.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »