Докторські програми в Україні: досвід НаУКМА : колективна монографія
Permanent URI for this collection
Колективна праця "Докторські програми в Україні: досвід НаУКМА" підготовлена зусиллями авторського колективу Національного університету "Києво-Могилянська академія" у рамках науково- дослідної роботи "Розробка науково-освітніх принципів та нормативно- правових засад впровадження докторських (РІгО) програм в Україні", що фінансується з коштів державного бюджету.
Browse
Browsing Докторські програми в Україні: досвід НаУКМА : колективна монографія by Title
Now showing 1 - 15 of 15
Results Per Page
Sort Options
Item Вступ(Пульсари, 2010) Моренець, ВолодимирЦя книжка – результат реалізації довгострокового й перспективного освітнього проекту Національного університету "Києво-Могилянська академія" під назвою "Докторська школа". Ідея створення ДШ виникла як логічний наслідок не абстрактного, а вельми конкретного розуміння Болонських зобов’язань України, в контексті яких і НаУКМА має включитися у загальноєвропейський освітній простір (ЕНЕА). За відсутності готових вітчизняних зразків це ставило перед нами завдання розробити і втілити власну трирівневу (або в європейській традиції - трициклову) модель вищої освіти, ще конкретніше – структуровані докторські програми за типом PhD.Item Докторантський семінар(Пульсари, 2010) Моренець, ВолодимирРозділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому йдеться про докторантський семінар, який внесений до навчальних планів усіх структурованих докторських програм НаУКМА.Item Докторська програма "Управління в охороні здоров’я " : приклад реалізації в Україні(Пульсари, 2010) Грига, ІренаРозділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому йдеться про реалізацію докторської програми "Управління в охороні здоров’я " в НаУКМА.Item Докторська школа НаУКМА (положення)(Пульсари, 2010)Розділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому описано основні положення та структура Докторської школи НаУКМА.Item Докторські програми в Україні: досвід НаУКМА : колективна монографія(Пульсари, 2010) Моренець, Володимир; Кострова, Людмила; Огаркова, Тетяна; Винницький, Михайло; Грига, ІренаКолективна праця "Докторські програми в Україні: досвід НаУКМА" підготовлена зусиллями авторського колективу Національного університету "Києво-Могилянська академія" у рамках науково- дослідної роботи "Розробка науково-освітніх принципів та нормативно- правових засад впровадження докторських (PhD) програм в Україні", що фінансується з коштів державного бюджету. Висвітлено практичний і теоретичний досвід НаУКМА у розвитку третього рівня вищої освіти, що неминуче має змінити організацію і суть традиційної аспірантури. Вміщено спостереження і матеріали загального, оглядового і, певного мірою, методологічного характеру. На рівні положень, правил, умов та обов’язків учасників освітньо-наукового процесу описано розроблені й уже чинні у НаУКМА структуровані докторські програми, додано окремі навчальні плани, методичні матеріали тощо. Для фахівців у галузі освіти і науки.Item Досвід упровадження структурованих докторських (PhD) програм у НаУКМА(Пульсари, 2010) Винницький, МихайлоРозділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому описаний досвід упровадження структурованих докторських (PhD) програм у НаУКМА. Із приєднанням до Болонського процесу Україна взяла на себе зобов’язання впровадити у вітчизняну систему вищої освіти структури та навчально-наукові програми, які б відповідали вимогам і стандартам ЄС, а конкретно - Європейського простору вищої освіти (ЕНЕА) та Європейського дослідницького простору (ERA). Базовим принципом цих загальноєвропейських систем є автономія університетів - інституцій, де наука та освіта поєднуються на рівні так званого другого (магістерські програми) і третього (за європейською термінологією "докторські" чи PhD програми) циклів вищої освіти. У європейській (і світовій практиці) таке єднання здійснюється в університетських структурах типу "Школи вищих студій" (Graduate schools в англомовному світі, Ecole des hautes etudes y Франції), покликаних відігравати унікальну роль продуцента й водночас упоширювача знань у дослідницьких вищих навчальних закладах (університетах), які хоч і фінансуються повного мірою державою, а проте зберігають фінансову, наукову, освітню автономію - символічно потверджену ексклюзивним правом університетів (без втручання держави) видавати і визнавати найвищі наукові ступені та звання.Item Захист дисертацій на здобуття наукового ступеня "доктор філософії"(Пульсари, 2010) Моренець, ВолодимирРозділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому висвітлено питання захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня "доктор філософії".Item Моделі докторських шкіл : НаУКМА та європейські університети(Пульсари, 2010) Огаркова, ТетянаРозділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому описано різні моделі докторських шкіл у Європі та Україні.Item Опис докторських (PhD) програм(Пульсари, 2010)Розділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому описано докторські (PhD) програми "Біологія та біорізноманіття", "Масові комунікації", "Управління в охороні здоров’я", "Фінанси", "Філософія літератури", "Соціальна робота та соціальна політика".Item Положення НаУКМА про визнання дипломів "маґістр" і "доктор філософії" (PhD) здобутих у закордонних університетах(Пульсари, 2010)Розділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому висвітлено основні положення НаУКМА про визнання дипломів "маґістр" і "доктор філософії" (PhD) здобутих у закордонних університетах.Item Права та обов'язки докторанта структурованих докторських (PhD) програм НаУКМА(Пульсари, 2010)Розділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому описано основні права та обов’язки докторанта НаУКМА, а також модель взаємин між ним і співробітниками/викладачами Докторської школи, членами фахової групи НаУКМА, яка курує його докторську програму, керівниками його дослідження тощо.Item Правила прийому до Докторської школи НаУКМА(Пульсари, 2010)Розділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому описано основні правила прийому до Докторської школи НаУКМА.Item Підготовка докторських проектів(Пульсари, 2010) Винницький, МихайлоРозділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому йдеться про докторський проект – ґрунтовну письмову роботу обсягом 40-50 сторінок тексту, яку кожен докторант має подати на розгляд фахової групи своєї докторської (PhD) програми наприкінці першого року навчання. Докторські проекти розглядатиме комісія, яка складатиметься із щонайменше двох фахових експертів відповідної докторської програми та представника адміністрації Докторської школи НаУКМА. Перед початком другого року навчання кожен докторант захищатиме свій докторський проект перед відповідною комісією; успішний захист є передумовою продовження навчання в Докторській школі НаУКМА.Item Реформування аспірантури в PhD(Пульсари, 2010)Розділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому йдеться про реформування аспірантури в PhD. НаУКМА став першим українським університетом, який приєднався до проекту реформування докторської освіти в Європейському освітньому просторі, що триває в межах Болонського процесу. Важливий крок у цьомупроцесі - здобуття у 2006 р. гранту TEMPUS/ Tacis на реалізацію проекту "Впровадження принципів третього циклу вищої освіти Європейського простору в Україні". Нині у НаУКМА розробляється детальна модель реформи системи підготовки наукових і науково-педагогічних кадрів вищої кваліфікації за зразком третього циклу вищої освіти єдиного Європейського простору (ЕНЕА), описаного у так званих Зальцбурзьких принципах.Item Третій цикл вищої освіти у Європі : (ключові індикатори організації та втілення)(Пульсари, 2010) Кострова, ЛюдмилаРозділ з колективної монографії "Докторські програми в Україні : досвід НаУКМА", у якому йдеться про докторські програми як "третій цикл вищої освіти". Вони були введені до Болонських декларацій на зустрічі міністрів вищої освіти європейських країн 2003 р. у Берліні. Програми відіграють роль основної ланки, що об’єднує Європейський простір вищої освіти (ЕНЕА) з Європейським дослідницьким простором (ERA). Докторські програми розглядаються як основне джерело підготовки молодих дослідників. Водночас вони суттєво відрізняються від першого і другого циклів вищої освіти. Головна особливість, яка воднораз є характерною рисою третього циклу освіти, пов’язана з тим, що домінантним і найважливішим компонентом докторських програм стають наукові дослідження.