Browsing by Author "Голубєва, Марія"
Now showing 1 - 20 of 22
Results Per Page
Sort Options
Item Дивергентне мислення - перший крок до лінгвістичної креативності(Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2023) Голубєва, Марія; Лукошина, АнастасіяТези доповіді на Науково-практичній конференції "Особистість у просторі проблем ХХІ століття", 25 травня 2023 року, Київ, Україна.Item Професійна підготовка майбутніх фахівців із зв'язків з громадськістю в Україні (друга половина ХХ - початок ХХІ століття) : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук(2020) Рябець, Ірина; Голубєва, МаріяАвтореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти. Київський університет імені Бориса Грінченка. Київ, 2020. Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення та розвитку професійної підготовки майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) в історичному аспекті. Вперше в науковому педагогічному дискурсі визначено такі поняття: "фахівець із звʼязків з громадськістю" – це особа, яка отримала спеціальну освіту, володіє високим рівнем кваліфікації, здійснює всі види професійної діяльності, що входять в сферу зв’язків з громадськістю, "майбутній фахівець із звʼязків з громадськістю" – це особа, яка навчається у закладі вищої освіти з метою здобуття відповідного ступеня і отримання кваліфікації через засвоєння динамічної комбінації знань, вмінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей в галузі зв’язків з громадськістю. Досліджено та виокремлено низку об’єктивних передумов (історичних, політичних, економічних, культурних, психологічних, педагогічних) та чинників (соціально-економічного, суспільно-політичного, соціально-педагогічного, культурологічного) становлення та розвитку професійної підготовки майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.). Сформульовано етапи становлення та розвитку професійної підготовки майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.), а саме: попередній (друга половина ХХ ст. – 1993 р.), підготовчий (1993–2006 рр.); початковий (2006–2010 рр.); основний (2010–2014 рр.), новий (2014 р. до 2017 р.), динаміку змін на кожному етапі окреслено в п’яти основних тенденціях. У відповідності до сучасної тенденції розвитку професійної підготовки майбутніх PR-фахівців у ЗВО України розроблено рекомендації з удосконалення змісту, форм, організації освітнього процесу професійної підготовки майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в вітчизняних ЗВО, ґрунтуючись на міжнародному досвіді в сфері цієї підготовки.Item Професійна підготовка майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) : дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук(2020) Рябець, Ірина; Голубєва, МаріяДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 - теорія і методика професійної освіти. Київський університет імені Бориса Грінченка. Київ, 2020. Дисертацію присвячено дослідженню процесу становлення та розвитку професійної підготовки майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ століття) в історичному аспекті. Вперше в науковому педагогічному дискурсі визначено такі поняття: "фахівець із звʼязків з громадськістю" – це особа, яка отримала спеціальну освіту, володіє високим рівнем кваліфікації, здійснює всі види професійної діяльності, що входять в сферу зв’язків з громадськістю, "майбутній фахівець із звʼязків з громадськістю" – це особа, яка навчається у закладі вищої освіти з метою здобуття відповідного ступеня і отримання кваліфікації через засвоєння динамічної комбінації знань, вмінь і практичних навичок, способів мислення, професійних, світоглядних і громадянських якостей, морально-етичних цінностей в галузі зв’язків з громадськістю. Досліджено та виокремлено низку об’єктивних передумов (історичних, політичних, економічних, культурних, психологічних, педагогічних) та чинників (соціально-економічного, суспільно-політичного, соціально-педагогічного, культурологічного) становлення та розвитку професійної підготовки майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.). Сформульовано етапи становлення та розвитку професійної підготовки майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в Україні (друга половина ХХ – початок ХХІ ст.), а саме: попередній (друга половина ХХ ст. – 1993 р.), підготовчий (1993–2006 рр.); початковий (2006–2010 рр.); основний (2010–2014 рр.), новий (2014 р. до 2017 р.), динаміку змін на кожному етапі окреслено в п’яти основних тенденціях. У відповідності до сучасної тенденції розвитку професійної підготовки майбутніх PR-фахівців у ЗВО України розроблено рекомендації з удосконалення змісту, форм, організації освітнього процесу професійної підготовки майбутніх фахівців із зв’язків з громадськістю в вітчизняних ЗВО, ґрунтуючись на міжнародному досвіді в сфері цієї підготовки.Item Професійна підготовка медіаторів у ЗВО України(Дірект Лайн, 2024) Жарук, Ірина; Голубєва, МаріяРозділ методичного посібника "Психолого-педагогічний практикум", Ч. 5, 2024.Item Професійна підготовка фахівців із бібліотекознавства та інформології у системі вищої освіти США: автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук(2016) Чуканова, Світлана; Голубєва, Марія; Лещенко, Марія; Савенкова, ЛюдмилаАвтореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Київський університет імені Бориса Грінченка. – Київ, 2016. У дисертації досліджено процеси становлення та реформування професійної підготовки фахівців із бібліотекознавства та інформології у США. Проаналізовано роботи вітчизняних та зарубіжних науковців, присвячені питанням вивчення професійної підготовки фахівців із бібліотекознавства та інформології, а також зв’язку інформології з бібліотечною справою. Визначено актуальні тенденції процесу професійної підготовки фахівців бібліотечно-інформаційної галузі у системі вищої освіти США, розглянуто структуру та зміст, форми організації навчання та вплив реформування системи професійної підготовки фахівців із бібліотекознавства та інформології на професійну мобільність бібліотечних працівників у США. У результаті дослідження запропоновано розширити навчальні плани із інформаційної, бібліотечної та архівної справи дисциплінами інформаційного характеру у ВНЗ України із застосуванням сучасного передового досвіду США.Item Професійна підготовка фахівців із бібліотекознавства та інформології у системі вищої освіти США: дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук(2016) Чуканова, Світлана; Голубєва, Марія; Лещенко, Марія; Савенкова, ЛюдмилаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.04 – теорія і методика професійної освіти. – Київський університет імені Бориса Грінченка. – Київ, 2016. У дисертації досліджено процеси становлення та реформування професійної підготовки фахівців із бібліотекознавства та інформології у США. Проаналізовано роботи вітчизняних та зарубіжних науковців, присвячені питанням вивчення професійної підготовки фахівців із бібліотекознавства та інформології, а також зв’язку інформології з бібліотечною справою. Визначено актуальні тенденції процесу професійної підготовки фахівців бібліотечно-інформаційної галузі у системі вищої освіти США, розглянуто структуру та зміст, форми організації навчання та вплив реформування системи професійної підготовки фахівців із бібліотекознавства та інформології на професійну мобільність бібліотечних працівників у США. У результаті дослідження запропоновано розширити навчальні плани із інформаційної, бібліотечної та архівної справи дисциплінами інформаційного характеру у ВНЗ України із застосуванням сучасного передового досвіду США.Item Психолого-педагогічний зміст термінів "дистанційна освіта" та "екстрене дистанційне навчання": спільне та відмінне(2022) Голубєва, Марія; Юдченко, Валентина; Бондаренко, Наталія; Рябець, ІринаСтаттю присвячено психолого-педагогічному аналізу спільного та відмінного у змісті термінів "дистанційна освіта" та "екстрене дистанційне навчання". Дистанційна освіта (анг. – distance learning) у ЗВО – це категорія педагогіки вищої освіти, яка відображає актуальну форма освіти у вищій школі, що обов’язково спирається на сучасні інформаційно-комунікаційні технології та інноваційні освітні технології, а спілкування студентства та викладацького складу може бути віддалено як за локацією та й у часі. Усі навчальні предмети обирає саме студентство за власним бажанням. Дистанційна освіта характеризується різними типами комунікації: студент-викладач, студент-зміст навчального предмету, студент-студент. Екстрене дистанційне навчання (анг. – emergency remote teaching) окреслює процес тимчасового переходу освітнього процесу на альтернативний спосіб навчання через кризові обставини: війни, природні катаклізми, пандемії, карантин.Item Психологічний аналіз змісту термінів "колектив" та "команда" (на прикладі діяльності наукових бібліотек закладів вищої освіти)(2022) Чорна, Тетяна; Голубєва, МаріяМатеріали доповіді учасника ІII Міжнародної наукової конференції "Науковий простір: актуальні питання, досягнення та інновації", м. Хмельницький, 13 травня, 2022 р. У статті наведено психологічний аналіз змісту термінів "колектив" та "команда". Контент цієї наукової розвідки містить виокремлення спільних та особливих ознак колективу та команди. Особливу увагу приділено значенню створення команд, які діють на базі колективів наукових бібліотек ЗВО. Важливою особливістю команди є спільне бачення мети всіма її учасниками, а також розуміння можливості доповнювати зусилля один одного на шляху до успіху.Item Психологічні особливості впливу гендерної ідентичності дорослих на формування гендерної ідентичності підлітків(2021) Копитько, Андрій; Голубєва, МаріяМетою дослідження є теоретичний аналіз та емпіричне дослідження впливу батьківського гендеру на гендерну ідентичність їх дітей-підлітків.Item Психологічні особливості емоційного вигорання викладачів закладів вищої освіти(2021) Семеніста, Юлія; Голубєва, МаріяМета роботи – визначити психологічні особливості емоційного вигорання викладачів ЗВО.Item Психологічні особливості лексичної обдарованості студентів(2022) Лукошина, Анастасія; Голубєва, МаріяМета дослідження – виокремити особливості психічного функціонування студентів, що володіють лексичної обдарованістю.Item Психологічні особливості освітніх потреб студентства в умовах екстреного дистанційного навчання(2023) Юдченко, Валентина; Голубєва, МаріяМета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити психологічні особливості освітніх потреб студентства в умовах екстреного дистанційного навчання.Item Психологічні особливості подолання стресу у дітей молодшого шкільного віку(2021) Прохоренко, Катерина; Голубєва, МаріяМета дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити особливості взаємозв’язку між результатами показників самоефективності батьків та застосуванням тих чи інших стратегій подолання у їхніх дітей молодшого шкільного віку, а також розробити програму антистресового тренінгу та сформулювати психолого-педагогічні рекомендації.Item Психологічні особливості прояву лідерських якостей у діяльності команди(Дірект Лайн, 2024) Чорна, Тетяна; Голубєва, МаріяРозділ методичного посібника "Психолого-педагогічний практикум", Ч. 5, 2024.Item Психологічні особливості розвитку лідерських якостей у студентів в процесі діяльності недержавних громадських організацій(2021) Загородня, Зоряна; Голубєва, МаріяМета роботи – визначити психологічні особливості розвитку лідерських якостей у студентства в процесі діяльності недержавних громадських організацій.Item Психологічні особливості розвитку лінгвістичної креативності студентства(2023) Лукошина, Анастасія; Голубєва, МаріяМета цієї кваліфікаційної роботи – визначити структуру, особливості та чинники процесу формування лінгвістичної креативності студентства.Item Психологічні особливості розвитку особистісної автономії старшокласників у стосунках з батьками(2022) Переверзєва, Яна; Голубєва, МаріяМета нашого дослідження – теоретично обґрунтувати та емпірично дослідити психологічні особливості розвитку особистісної автономії старшокласників у стосунках з батьками.Item Психологічні особливості ставлення студентів до волонтерської діяльності(2023) Проценко, Софія; Голубєва, МаріяМета нашої наукової роботи – визначити ставлення студентства до волонтерської діяльності та порівняти із результатами дослідження за попередній рік.Item Психологічні особливості формування екологічної свідомості у пізньому юнацькому віці(2020) Сліпачик, Соломія; Голубєва, МаріяБакалаврська робота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. У вступі визначено актуальність, об’єкт, предмет, мету, завдання, гіпотезу, наукову новизну та практичну значущість дослідження. У першому розділі здійснено аналіз робіт вітчизняних та зарубіжних вчених, що стосуються проблеми екологічної свідомості. Розкрито поняття екологічної свідомості, описано класифікацію структурних компонентів екологічної свідомості, проаналізовано основні психологічні особливості формування екологічної свідомості у пізньому юнацькому віці. Другий розділ присвячено опису результатів дослідження екологічної свідомості у пізньому юнацькому віці. Розглядається взаємозв’язок між рівнем екологічної свідомості та індивідуально-психологічними особливостями. Особливу увагу приділено вивченню структурних компонентів екологічної свідомості. У третьому розділі проаналізовано роботи науковців, які присвячено проблеми формування екологічної свідомості, а також розроблено власний психолого-екологічний тренінг, що спрямований на підвищення рівня екологічної свідомості у пізньому юнацькому віці.Item Психологічні особливості формування етичного ставлення до тварин у сучасної молоді(2020) Виноградча, Анастасія; Голубєва, МаріяРобота складається зі вступу, трьох розділів, висновків, списку використаних джерел, додатків. У вступі визначено актуальність, об’єкт, предмет, мету, завдання, гіпотезу, наукову новизну та практичну значущість. У першому розділі розглянуто теоретичні основи формування етичного ставлення до тварин у сучасної молоді, досліджено поняття "веганство", "права тварин", історичний аспект їхнього формування, підкреслюється відмінності між гуманним ставленням до тварин та етичним. Подається загальна характеристика вікового періоду "молодість", психологічні особливості цього віку. У другому розділі представлено організацію проведення емпіричне дослідження та його результати з формування етичного ставлення до тварин у сучасної молоді. Третій розділ присвячено психолого-педагогічним методичним рекомендаціям щодо формування етичного ставлення до тварин у сучасної молоді. Тут розглянуто основні класифікації методів навчання вітчизняних науковців, розроблено теми лекційних занять щодо поширення етичного ставлення до тварин та його формування, які можна використовувати у педагогічній діяльності.