Кафедра фізичного виховання

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 73
  • Item
    Сучасні погляди на формування мотивації у дітей і підлітків до занять різними кіберспортивними дисциплінами
    (2024) Ковальчук, Наталія; Ярмоленко, Максим; Гординський, Юрій
    Матеріали доповіді учасників ІІІ Всеукраїнської наукової конференції "Філософія культурно-мистецької освіти", м. Київ, 28 березня 2024 року.
  • Item
    Визначення та формування спеціальних (когнітивних) здібностей, що обумовлюють успішність в інтелектуальних видах спорту на прикладі шашок
    (Національний університет фізичного виховання і спорту України, 2024) Шинкарук, Оксана; Чижевська, Надія; Федорчук, Світлана; Яковенко, Олена; Ярмоленко, Максим
    Матеріали доповіді учасників VII Всеукраїнської електронної науково-практичної конференції з міжнародною участю "Інноваційні та інформаційні технології у фізичній культурі, спорті, терапії та реабілітації", Київ, 31 травня 2024 р. Мета роботи: довести вплив занять інтелектуальними видами спорту (на прикладі шашок) на розвиток спеціальних (когнітивних) здібностей дітей дошкільного віку.
  • Item
    Сучасні тенденції технологічного розвитку комп'ютерних ігор та кіберспорту
    (Національний університет фізичного виховання і спорту України, 2024) Шинкарук, Оксана; Андрійчук, Є.; Ярмоленко, Максим; Усиченко, Віталій
    Матеріали доповіді учасників VII Всеукраїнської електронної науково-практичної конференції з міжнародною участю "Інноваційні та інформаційні технології у фізичній культурі, спорті, терапії та реабілітації", Київ, 31 травня 2024 р. Мета – розкрити сучасні тенденції та інновації в ігровій індустрії та кіберспорті.
  • Item
    Проблеми мотивації дітей та підлітків до занять кіберспортом
    (Національний університет фізичного виховання і спорту України, 2024) Ярмоленко, Максим; Акішев, Олександр; Ковальчук, Н.
    Матеріали доповіді учасників VII Всеукраїнської електронної науково-практичної конференції з міжнародною участю "Інноваційні та інформаційні технології у фізичній культурі, спорті, терапії та реабілітації", (Київ, 31 травня 2024 р.). Мета роботи – дослідити основні проблеми формування мотивації дітей та підлітків до занять кіберспортом.
  • Item
    Актуальні проблеми читерства в кіберспорті
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2024) Ярмоленко, Максим; Чирков, Максим; Гординський, Юрій
    Тези доповіді учасників Всеукраїнської науково-практичної конференції, присвяченій 45-ій річниці Харківської державної академії фізичної культури "Проблеми та перспективні напрями розвитку сучасного спорту: актуальні питання теорії та практики", Харків, 5 квітня 2024 року.
  • Item
    Стрімінгові платформи як інструмент популяризації та розвитку кіберспорту
    (2024) Шинкарук, Оксана; Ярмоленко, Максим; Юхно, Юрій; Лениченко, Владислав
    Кіберспорт зазнає значного розвитку у сучасному світі, значною мірою завдяки впливу засобів масової інформації, інтернету та, зокрема, стрімінгових платформ. Зростання та розвиток. Взаємодія між стрімерами та аудиторією сприяє побудові спільнот і підтримці інтересу до кіберспорту. Інтерактивні функції стрімінгових платформ створюють унікальний досвід для глядачів. Стрімінг також сприяє розвитку кар’єри професійних гравців та команд, а також відіграє ключову роль у монетизації кіберспорту. Мета – дослідити сучасне явище стрімінг та довести його значущість та стрімінгових платформ на популяризацію розвитку кіберспорту. Методи досліджень: аналіз науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет, аналіз стрімінгових платформ, методи математичної статистики. Результати. Стрімінгові платформи, такі як Twitch, YouTube Gaming, та Facebook Gaming, суттєво змінили ландшафт кіберспорту, зробивши його більш доступним і популярним. Результати дослідження підтверджують значний вплив стрімінгових платформ на кіберспорт та його популяризацію. Зокрема, Twitch зберігає лідерство як основна платформа для стрімінгу кіберспортивних змагань, демонструючи велику кількість годин перегляду та активних користувачів щомісяця. Значний внесок у розвиток кіберспорту вносять YouTube Gaming та Facebook Gaming, розширюючи аудиторію та забезпечуючи додаткові можливості для монетизації контенту. Аналіз показує, що інтерактивні функції стрімінгових платформ, такі як чати в прямому ефірі та можливість підписки, зміцнюють взаємодію між стрімерами та глядачами, створюючи унікальний досвід і сприяючи побудові спільнот. Стрімінг виявився важливим інструментом для кар’єрного розвитку професійних гравців, надаючи їм платформу для побудови репутації та залучення спонсорської підтримки. Наявність стабільного підключення до Інтернету з достатньою швидкістю визначається як ключовий фактор для якісного стрімінгу. Таким чином, стрімінг стає невід’ємною частиною кіберспортивної індустрії. Висновок. Стрімінг як інноваційна технологія має значний вплив на розвиток кіберспорту та цифрових медіа, пропонуючи новітні можливості для взаємодії з аудиторією та монетизації контенту. Платформи, такі як Twitch, YouTube Gaming, та Facebook Gaming, сприяли перетворенню кіберспорту в масове явище, залучаючи мільйони глядачів по всьому світу та відкриваючи нові горизонти для професійних гравців, команд та організаторів змагань. Еволюція стрімінгових технологій, підкріплена широкосмуговим інтернетом та мобільними пристроями, продовжує підсилювати його роль як основного каналу для доступу до мультимедійного контенту, роблячи стрімінг ключовим елементом у майбутньому цифрових розваг та мультимедійних комунікацій.
  • Item
    Чинники, що впливають на ефективну діяльність тренера в кіберспорті
    (2024) Ярмоленко, Максим; Шинкарук, Оксана; Ординський, Володимир
    Актуальність. Тренер в професійному геймінгу відіграє головну роль у питанні підготовки своєї команди. Його професійна діяльність висуває досить серйозні вимоги, включаючи наявність широкого спектру навичок та знань. Існує необхідність у вивченні професійної діяльності кіберспортивного тренера, що дозволить підвищити якість і результативність навчально-тренувального процесу. Мета дослідження – підвищити якість та ефективність професійної діяльності тренерів з кіберспорту шляхом визначення чинників, що впливають на її ефективність. Матеріал і методи: аналіз науково-методичної літератури та даних мережі Інтернет; опитування; метод експертних оцінок; методи математичної статистики. Результати. Проведені наукові дослідження дозволили встановити чинники, що заважають формуванню професійної компетентності майбутніх кібертренерів. Тренери віднесли до найбільших труднощів – брак стандартів та сертифікації (20 балів), невпевненість з приводу працевлаштування у сфері кіберспорту (29 балів) та низький рівень визнання (44 бали). Етичні чинники (89 балів), психологічне вигорання (98 балів), та труднощі з оволодінням новими технологіями в означеній сфері (107 балів) були виявлені тренерами як найменш впливові. Визначені чинники, що дозволяють забезпечувати якісний навчально-тренувальний процес у кіберспорті. До них віднесено: наявність інноваційної технічної бази та достатнього простору для здійснення тренувального процесу; забезпечення психологічної підтримки тренерів; доступ до раціонального і стабільного бюджету; наявність мотивації та можливість підвищувати кваліфікацію тренерів; регулярна технічна підтримка задля вирішення можливих проблем з обладнанням чи програмним забезпеченням; постійна співпраця з іншими фахівцями; забезпечення ефективного менеджменту, включаючи якісну комунікацію, вирішення конфліктів тощо. Висновки. Виявлено, що набір професійно-педагогічних якостей кібертренерів містить чималий список специфічних знань та вмінь. Експертами були визначені чинники, що дозволяють забезпечувати якісний навчально-тренувальний процес у кіберспорті.
  • Item
    Чинники, що впливають на формування мотивації у дітей та підлітків до занять кіберспортом
    (2024) Ярмоленко, Максим; Жуков, Володимир; Акішев, Олександр
    У статті розглядаються чинники, що впливають на формування мотивації до занять кіберспортом у дітей і підлітків. Враховуючи щорічне зростання кількості дітей і підлітків, які захоплюються геймінгом, а згодом долучаються до професійних занять кіберспортом, цікаво дослідити їх мотивацію з метою залучення більшої кількості охочих займатись цим видом спорту. Також це дозволить вплинути на ефективність їх спортивної підготовки та досягнення високих результатів. Проаналізовано основні показники пізнавальної активності дітей і підлітків під час гри. Доведено, що 50,0% гравців мають високий рівень мотивації, 30% – середній та 20% – низький. Діти і підлітки цікавляться та захоплюються кіберспортом під впливом наступних чинників: геймплей; інтерес до тематики гри; графіка і звукова підтримка; мультиплеєрний режим; різноманітність завдань; спільний досвід; можливість самовираження; позитивні відгуки про кіберспортивну дисципліну. Встановлено, що найбільш впливовими мотивами у дітей і підлітків займатися кіберспортом є розважальний (16 балів), соціальний (28 балів) та ескапізму (36 балів), а наймеш впливовими – особистий (67 балів), матеріальний (70 балів) та оздоровчий (78 балів).
  • Item
    Використання засобів кінезотерапії у профілактиці та лікуванні захворювань серцево-судинної системи (на прикладі вроджених вад серцевої перегородки)
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2024) Ярмоленко, Максим; Лахманюк, Тетяна
    У статті розглянуто актуальні питання щодо використання терапевтичних вправ з метою профілактики та лікування хворих з вродженими вадами серцевої перегородки (ВВС), кількість яких стрімко зростає у зв’язку з урбанізацією та змінами способу життя сучасного суспільства. Наявні дослідження сприятимуть розробці інноваційних підходів до методів лікування, що дозволить покращити якість життя таких пацієнтів.
  • Item
    Особливості професійної діяльності тренера з кіберспорту
    (Лисенко В. Ф., 2024) Ярмоленко, Максим; Ординський, В.
    Матеріали доповіді учасників VІІ Всеукраїнського науково-практичного семінару з міжнародною участю (11 квітня 2024 року), ІІ Всеукраїнського студентського науково-практичного семінару з міжнародною участю "Новації, практики та перспективи розвитку фізичної культури і спорту". Мета дослідження – вивчити особливості професійної діяльності тренера з кіберспорту, що дозволить оптимізувати навчально-тренувальний процес геймерів.
  • Item
    Сучасні підходи до застосування засобів відновлення спортсменів у веслуванні на байдарках і каное
    (Харківська державна академія фізичної культури, 2023) Ярмоленко, Максим; Максименко, Василь
    У статті розглядаються окремі аспекти щодо використання сучасних засобів відновлення веслярів, використання яких впливає на якість та ефективність їх спортивної підготовки.
  • Item
    Інноваційні підходи у організації навчального процесу з дисципліни "фізичне виховання"
    (Національний університет фізичного виховання і спорту України, 2023) Ярмоленко, Максим; Жуков, Володимир; Ковальчук, Наталія
    Мета роботи – оптимізація дисципліни "Фізичне виховання" шляхом аналізу перспектив впровадження в практику інноваційних підходів організації навчального процесу, що вплинуть на його якість.
  • Item
    Удосконалення організації фізичного виховання в закладах вищої освіти України
    (Лисенко В. Ф., 2023) Ярмоленко, Максим; Лахманюк, Тетяна
    Мета дослідження – оптимізація фізичного виховання студентів у закладах вищої освіти України шляхом впровадження перспективних форм його організації.
  • Item
    Особливості формування мотивації у підлітків до занять кіберспортом
    (2023) Ярмоленко, Максим; Шинкарук, Оксана; Шапар, Катерина; Ковальчук, Наталія
    This article examines the peculiarities of the formation of motivation among teenagers to engage in sports, which potentially affects the quality and effectiveness of their eSports training. Taking into account eSports development dynamics and the rapid growth of the population of teenage eSports players, the study of their motivation to engage in eSports is one of the most urgent socio-pedagogical issues. The main motives and factors that encourage young people to support this mainstream are analyzed. It is noted that the analysis of motivation peculiarities among eSports teenage players will allow a better understanding of the nature of such a socio-cultural phenomenon as eSports, and in the future this knowledge can be used in the development of practical recommendations for teenager selection in eSports teams. Conducted studies prove that the motivation of teenagers to engage in eSports is formed according to the needs of each. Also, the peculiarities of motivation are influenced by factors that do not depend on the wishes of teenagers: the rapid development of information and communication technologies, the COVID-19 pandemic, etc. It was established that such factors as socialization, escapism, self-realization, the opportunity to gain knowledge and skills, rivalry, self-esteem improvement, mood improvement and financial support are aimed as the needs of teenagers and influence their motivation to engage in eSports. At the same time, it’s recommended to take into account the peculiarities of teenager motivation when selecting them for professional teams from various eSports disciplines.
  • Item
    Самооцінка дітей молодшого шкільного віку
    (2023) Шопша, Микола; Ковальчук, Наталія; Ярмоленко, Максим
    У статті розглянуто чинники вплив батьківського виховання на розвиток самооцінки дитини. Емпірично визначено особливості самооцінки дітей та стилів батьківського виховання. Мета дослідження: виявити особливості впливу стилів батьківського виховання на самооцінку дитини молодшого шкільного віку та визначити шляхи роботи психолога з корекції стилю батьківського виховання та самооцінки дитини молодшого шкільного віку.
  • Item
    Методичні рекомендації для самостійної роботи студентів із навчальної дисципліни "Фізичне виховання"
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2023) Ярмоленко, Максим; Жуков, Володимир; Лахманюк, Тетяна
    Методичні рекомендації розроблено для студентів 1-го року навчання бакалаврських програм усіх галузей знань і спеціальностей із метою забезпечення самостійної роботи з навчальної дисципліни "Фізичне виховання" в умовах змішаної та дистанційної форм навчання. У методичних рекомендаціях викладено матеріали "Електронного навчально-методичного комплексу дисципліни "Фізичне виховання", адаптованого до стану здоров’я та рівня фізичних можливостей студентів основного, спеціального навчального відділення і студентів з особливими потребами (інвалідністю тощо).
  • Item
    Використання інноваційних продуктів в підготовці кіберспортсменів
    (2022) Ярмоленко, Максим; Лахманюк, Тетяна; Горборуков, Віктор; Збанацький, Сергій
    Матеріали доповіді учасників V Всеукраїнської електронної науково-практичної конференції з міжнародною участю " Інноваційні та інформаційні технології у фізичній культурі, спорті, фізичній терапії та ерготерапії ", м. Київ, 31 травня 2022 р.
  • Item
    Організація занять з дисципліни "Фізичне виховання" в умовах карантину та воєнного стану
    (2022) Лахманюк, Тетяна
    Матеріали доповіді учасника V Всеукраїнської електронної науково-практичної конференції з міжнародною участю " Інноваційні та інформаційні технології у фізичній культурі, спорті, фізичній терапії та ерготерапії ", м. Київ, 31 травня 2022 р.
  • Item
    Перспективи використання інноваційних технологій віртуальної реальності на заняттях з фізичного виховання у закладах вищої освіти
    (2022) Ярмоленко, Максим; Жуков, Володимир; Козубей, Петро; Максименко, Василь
    Матеріали доповіді учасників V Всеукраїнської електронної науково-практичної конференції з міжнародною участю " Інноваційні та інформаційні технології у фізичній культурі, спорті, фізичній терапії та ерготерапії ", м. Київ, 31 травня 2022 р.
  • Item
    Особливості використання технології віртуальної реальності у підготовці спортсменів
    (2022) Ярмоленко, Максим; Шинкарук, Оксана; Максименко, Василь
    У статті розглядається можливість застосування інноваційних підходів управління підготовкою спортсменів на прикладі технології віртуальної реальності. Проаналізовано переваги та недоліки використання віртуальної реальності в спорті. Зазначено, що використання в тренувальному процесі зазначеної технології сьогодні набуває все більшої значущості та має досить широкий ряд переваг. Виявлено особливості використання передових технологій та комп’ютерної графіки для створення реалістичного віртуального світу з метою отримання рухового досвіду. Встановлено, що системи "віртуальної реальності", створюючи "ефект присутності", спрямовані на підвищення зацікавленості регулярно займатися різними видами фізичної активності та спорту, а також можуть точно визначити аспекти результативності спортсмена, які вимагають корекції. Через обмеження сьогодення, викликані пандемією, зазначена технологія користується величезним попитом в економічно і технологічно розвинених країнах.