040: Теорія та історія культури
Permanent URI for this collection
Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 15
- ItemЕтнополітичні ризики становлення громадянського суспільства в Україні(2005) Лосєв, ІгорСтаттю присвячено розгляду питань, що зазвичай залишаються поза увагою дослідників. Це питання національно-політичних ризиків і небезпек у процесі розбудови громадянського суспільства, які можуть спричинити глибоку кризу державності.
- ItemПрактики тілесності в сучасному мистецтві: Боді-арт і випадок Олега Кулика(2005) Черепанин, ВасильУ статті розглядається одна з актуальних тенденцій сучасного акціоністського мистецтва - боді-арт. Передусім акцентується на феномені тілесного перформансу і постаті Олега Кулика, який на пострадянському просторі є чи не єдиним боді-артистом. Деякі прояви боді-арту, пов 'язані з муками тіла, досліджуються на прикладі художнього проекту «Тіло-Радикали».
- ItemПро деякі філософські передумови абстрактного живопису Василя Кандинського(2005) Петрова, ОльгаПонад століття триває робота, присвячена пошукам спільного у філософії Сходу та Заходу. В цьому аспекті запропоновано аналіз абстрактного живопису В. Кандинського з погляду філософії «ніщо» в її дзен-буддистському трактуванні. Автор керується теоретичними міркуваннями В. Кандинського щодо розуміння ним білого кольору як «Великого мовчання», тотожного «Всеосяжному універсуму» даосизму.
- Item"Але світ прийде на екран"... О. Довженко: теоретичне осмислення поетики кіно(2005) Брюховецька, ЛарисаОлександр Довженко відомий як кінорежисер, письменник, публіцист і художник. У статті йдеться про його теоретичні погляди на мистецтво кіно, а саме: про його естетичні критерії, його розуміння кіно як високого мистецтва, про перевагу зображення над словом, особливості кольору в кіно, характер акторської майстерності та, зрештою, про сценарій.
- ItemМіфологічний контекст "помаранчевої" революції(2005) Демчук, РусланаМіфологічне обгрунтування подій «помаранчевої» революції відбувається через реалізацію семантичної опозиції Добра і Зла, яка є архетиповою. Суспільно-політичний опір набуває універсальних рис свята, що усвідомлюється як розрив із минулим та початок нового життя.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »