040: Теорія та історія культури

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 15
  • Item
    Етнополітичні ризики становлення громадянського суспільства в Україні
    (2005) Лосєв, Ігор
    Статтю присвячено розгляду питань, що зазвичай залишаються поза увагою дослідників. Це питання національно-політичних ризиків і небезпек у процесі розбудови громадянського суспільства, які можуть спричинити глибоку кризу державності.
  • Item
    Практики тілесності в сучасному мистецтві: Боді-арт і випадок Олега Кулика
    (2005) Черепанин, Василь
    У статті розглядається одна з актуальних тенденцій сучасного акціоністського мистецтва - боді-арт. Передусім акцентується на феномені тілесного перформансу і постаті Олега Кулика, який на пострадянському просторі є чи не єдиним боді-артистом. Деякі прояви боді-арту, пов 'язані з муками тіла, досліджуються на прикладі художнього проекту «Тіло-Радикали».
  • Item
    Про деякі філософські передумови абстрактного живопису Василя Кандинського
    (2005) Петрова, Ольга
    Понад століття триває робота, присвячена пошукам спільного у філософії Сходу та Заходу. В цьому аспекті запропоновано аналіз абстрактного живопису В. Кандинського з погляду філософії «ніщо» в її дзен-буддистському трактуванні. Автор керується теоретичними мірку­ваннями В. Кандинського щодо розуміння ним білого кольору як «Великого мовчання», тотож­ного «Всеосяжному універсуму» даосизму.
  • Item
    "Але світ прийде на екран"... О. Довженко: теоретичне осмислення поетики кіно
    (2005) Брюховецька, Лариса
    Олександр Довженко відомий як кінорежисер, письменник, публіцист і художник. У статті йдеться про його теоретичні погляди на мистецтво кіно, а саме: про його естетичні критерії, його розуміння кіно як високого мистецтва, про перевагу зображення над словом, особливості кольору в кіно, характер акторської майстерності та, зрештою, про сценарій.
  • Item
    Міфологічний контекст "помаранчевої" революції
    (2005) Демчук, Руслана
    Міфологічне обгрунтування подій «помаранчевої» революції відбувається через реалізацію семантичної опозиції Добра і Зла, яка є архетиповою. Суспільно-політичний опір набуває універсальних рис свята, що усвідомлюється як розрив із минулим та початок нового життя.