Кіно-Театр. 2003. №4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2003. №4 by Title
Now showing 1 - 20 of 33
Results Per Page
Sort Options
Item Post skriptum : обговорення книжки [Л. Брюховецької "Приховані фільми. Українське кіно 90-х"] в Будинку кіно 20 травня 2003(2003)Книжка Лариси Брюховецької "Приховані фільми. Українське кіно 90-х", випущена редакцією "Кіно-Театру" спільно з видавництвом "АртЕк", презентувалась тричі: 8 травня у книгарні "Цитрус" ("Мандарин-плаза", Басейна, 4, участь взяли Роман Балаян, В’ячеслав Криштофович, Михайло Іллєнко, Олесь Санін, Тарас Денисенко, Галина Стефанова), 15 травня в книгарні-кафе "Бабуїн" (Б.Хмельницького, 39, за участі Володимира Панченка, Ролана Сергієнка, Аркадія Микульського, Інни Капінос, Іннеси Размашкіної) та 20 травня в Будинку кіно, де виступили Анатолій Сирих, Юрій Ляшенко, Володимир Піка, Вадим Скуратівський, Ольга Брюховецька, Сергій Тримбач, Віталій Юрченко, Оксана Мусієнко, Леся Воронина, Євгенія Махтіна. Книжці було присвячено три випуски у прямому ефірі радіопередачі "Жіночий погляд". На презентаціях побувало чимало читачів, які цікавляться українським кіно. А головне, ці акції дали змогу не тільки дізнатися про сам факт виходу книжки, а й поспілкуватися з її героями — українськими кінематографістами.Item Америка відкриває образотворчу спадщину Параджанова(2003) Радинський, ОлексійПараджанов був геніально універсальним митцем: окрім кінематографа, він працював у техніці графічного малюнка, колажа, реді-мейду, перформансу. Найсправедливішим було б розглядати усі грані творчості Параджанова як явище цілісне - адже належав він до тієї категорії митців, чиїм найголовнішим витвором є власне життя, оскільки хоч якою б художньою діяльністю він займався, це було безперервним режисируванням навколишньої дійсності.Item "Американська краса": лаканівський семінар(2003) Кирилова, ОльгаФільм Сема Мендеса "Американська краса" вийшов на екрани 1999 року, ставши рекордсменом у 2000 за кількістю "Оскарів" (п’ять у різних номінаціях). Кінознавці, журналісти, фахівці-гуманітарії присвятили йому безліч рецензій, розмірковуючи про поняття "відчуження у західному суспільстві" та "феміністична переоцінка цінностей". Ця стаття — не чергова рецензія постфактум, а розповідь очевидця про те, як популярний в Україні фільм став об’єктом лаканівських студій.Item Василь Авраменко - Іван Кавалерідзе: "кінодуель" через океан(2003) Косаківська, ЛесяВасиль Кирилович Авраменко (1895-1981) — помітна постать в історії українського мистецтва XX століття. Цей унікальний талант-самоук, який з 1925 року перебував у вимушеній еміграції (Канада-США), прославився насамперед як балетмейстер та виконавець українського народного танцю, проте був відомий і як режисер-постановник та менеджер української кіноіндустрії за кордоном.Item Весна чеського кінематографа(2003) Кандинська, ВіраУ статті розглянуто фільми чеських кінематографістів, зняті в 1960-х роках, які репрезентують напрям "нової хвилі" в чеському кінематографі: "Потяги особливого призначення" Їржі Менцеля, "Маргаритки" Вери Хітілової, "Спалювач трупів" Юрая Герца, "Жалобне свято" Зденека Сірового та "Вухо" Карела Кахині.Item Вікторія Спесивцева: "Прекрасно почуваю себе в різних естетиках" : [інтерв'ю](2003) Спесивцева, ВікторіяВікторія Спесивцева — українська актриса театру і кіно. Закінчила акторський факультет Київського державного інституту театрального мистецтва ім. І.К. Карпенка-Карого (майстерня Леся Танюка). Основні театральні роботи: Кармен ("Кармен", Національний академічний драматичний театр ім. І.Франка), Ірина ("Три сестри", там само), Настасья Філіповна ("Ідіот", там само), Лаура ("Батько", там само), Офелія ("Гамлет. Сни", Харківський державний академічний драматичний театр імені Т. Г. Шевченка), Наталя Петрівна ("Місяць кохання", там само). Знялася в фільмах "Мамай" (реж. Олесь Санін) та "Атлантида" (реж. О. Павловський).Item Глядацькі сумніви стосовно "великого Іншого"(2003) Собуцький, МихайлоЛаканівський "великий Інший" — місце мови, де панує ім’я Закону, ім’я Батька, батьківська метафора, що без неї неможливі ніякі міжлюдські стосунки. В тому числі, неможливі стосунки сексуальні: так у повоєнному "Взятті Берліну" (1949), де можливість їх задається Сталіним, і в довоєнному "Великому громадянині» (1933 — 1939), де їх задавав метафоричний Шахов — Кіров. Але не про такі крайні випадки йтиметься; дієвість соцреалістичного Символічного ладу, зрештою, значно ширша.Item Диктатура від Едіпа(2003) Веселовська, ГаннаУ міфологічній свідомості тривалість людського життя дорівнює миті: її заколисує фатум, несе на руках доля, а потім опускає у прірву. У повсякденному уявленні життєвий шлях, який людина проходить швидкими чи повільними кроками, видається нескінченно довгим, власний кінець несила передбачити, хоча фінальна крапка ставиться остаточно і назавжди, й лише міфологічне буття зберігає щось навічно у пам’яті поколінь.Item За кривду гір: літературний сценарій повнометражного художнього фільму(2003) Портяк, ВасильЛітературний сценарій повнометражного художнього фільму.Item Козак Мамай проти Джеймса Бонда(2003) Брюховецька, ЛарисаНаціональна ідентичність як проблема русифікованих українців активно викорінюється в рідних же інтелектуальних колах. Слово "патріотизм" у цьому середовищі стало табуйованим, а інтерес до українського - предметом висміювання. Зате українофобія розлилася, немов нафта на іспанському узбережжі Атлантичного океану. А ті, хто спеціалізується з українофобії, не втомлюються залякувати нас, наївних, привидом ксенофобії, нібито нами і живлений.Item Контрасти життя(2003) Бабій, ОленаУ квітні не стало Доланда Пашкевича — автора і організатора фестивалю "Інське кіноліто" в Польщі, в рамках якого відбувався Фестиваль українського кіно. "Людина-кіноенциклопедія" — так називали його колеги і друзі...Item "Літопис - Червона калина"(2003)Всеукраїнський фестиваль документального і науково-популярного кіно під такою назвою відбувся 24 - 25 травня в Києві. Його гасло - "Місто і особистість".Item "Мамай"(2003) Брюховецька, ОльгаЄ фільми, до яких дуже важко підступитися. Не в тому загальному сенсі "недосяжності", про яку говорив Раймон Беллур, — гетерономності фільму і вербального тексту, котрий має на меті його проаналізувати, а звідси — і фатальної неможливості адекватно процитувати фільм у тексті. Тобто, як в іншому контексті зауважив Крістіан Метц, аби повністю описати один кадр в усьому його конкретному перцептивному багатстві, потрібне не одне слово чи речення, а кілька абзаців або й сторінок. Попри це деякі фільми — і таких, завдяки Голлівуду, більшість — досить легко перекладаються на вербальну субстанцію. Здається, вони випадково стали фільмами і за інших обставин могли б бути романами чи коміксами. У таких фільмах сюжет важливіший, а вже те, який медіум використовується, має другорядне значення. З другого боку, є й такі фільми, які цю "недосяжність" радикалізують такою мірою, що їхнє існування можливе лише в аудіо-візуальній цілісності. Вони настільки самодостатні, що чинять опір будь-якій вербальній редукції. І це свідчить не стільки про те, що вони безсенсовні, скільки про те, що не всі сенси піддаються словесній артикуляції. Власне, до такого типу фільмів-у-собі належить "Мамай" Олеся Саніна. Його не перекажеш, не опишеш, не поясниш. Він ставить перед критиком завдання бути науковцем з методами художника. Може, це справді сон, який наснився режисерові? Глядачеві? Народові? Тож чи не варто скористатися методом вільних асоціацій?Item "Мамай" боротиметься за "Оскар"(2003)Критерії оцінок в Американській кіноакадемії сталі: поліфонія, політкоректність, актуальність, культурологічний вплив. Лауреатів визначають прямим таємним голосуванням із п'яти з представлених номінантів у кожній категорії. Щорічно в конкурсі на присудження "Оскара" беруть участь близько 250 фільмів, що повинні мати як мінімум сім комерційних сеансів в кінотеатрах Лос-Анджелеса.Item Ми його називали "Папа"(2003) Сивокінь, ЄвгенКоли 43 роки тому я вперше потрапив на студію "Київнаукфільм" де саме в той час створювався цех художньої мультиплікації (це вже набагато пізніше ми почали називати цей вид мистецтва, як і в усьому світі, "анімацією"), то побачив таку картину: кілька молодих людей, приблизно мого віку, займалися кожен своєю справою: хтось малював на аркуші паперу головних героїв майбутнього фільму - Перця та його вірного помічника спанієля, хтось робив кумедні гримаси, дивлячись в люстерко, яке було на кожному робочому столі аніматора, і швидко замальовував своє зображення, а хтось, заплющивши очі, натискав на кнопку секундоміра і програвав у своїй уяві майбутню сцену, яку мав намалювати, вимірюючи її у часі з точністю до частки секунди. Йшла робота над фільмом "Пригоди Перця", з якогоItem Мова, настояна на євшан-зіллі(2003) Майданська, СофіяФільм Олеся Саніна "Мамай" мовби висічений, викресаний на вапнякових стінах предковічних печер — із цих глибин підсвідомості навіть шкірою чуємо поклик предків: і вже три брати, притрушені борошном камінного пилу, втікають не з турецького рабства, а з неволі холодного і німого каменю, з якого їх вже сотні разів різьбив і знову розбивав на друзки несамовитий у пошуках істини митець.Item Момент дотику : інтерв'ю з Олесем Саніним(2003) Санін, ОлесьІнтерв'ю з Олесем Саніним. Підготувала Ольга Брюховецька.Item "Місяць кохання" Андрія Жолдака(2003) Кандинська, ВіраТаким є і новий спектакль "Місяць кохання" (за мотивами п’єси І.Тургенєва "Місяць на селі"), прем’єрою якого в Києві відкрилися гастролі Харківського театру ім. Т. Г. Шевченка.Item Опам'ятатися...(2003) Тримбач, СергійВ Москві відбувся сьомий форум кінематографій СНД і Балтії.Як виглядав на цьому тлі "Мамай" нашого Олеся Саніна?Item Поема про "Море"(2003) Юрченко, ВіталійФільм "Море" — єдиний двосерійний фільм у творчості Леоніда Осики. Студія ім. О.П. Довженка щорічно випускала дванадцять художніх ігрових фільмів. Дванадцять планових одиниць. Двосерійний фільм — дві одиниці. Значить, дванадцять одиниць, але одинадцять фільмів. Якщо наприкінці року студія не виконує план на одну одиницю (не встигнуть якийсь фільм завершити вчасно), то це ще півбіди. Всілякими виробничими хитрощами цю недостачу перекривали. Але якщо не завершить дві одиниці — це катастрофа. І студія потерпатиме від моральних неприємностей та матеріальних збитків. Всіх позбавлять премії, тобто страждають усі 1200 осіб. Госпрозрахунок.