Кафедра психології та педагогіки
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра психології та педагогіки by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 244
Results Per Page
Sort Options
- ItemПедагогічна система реалізації поняття "культура мислення"(1999) Голубєва, МаріяВ статті подається визначення категорії "культура мислення". Це поняття має історичний характер, складну структуру: рівень формально-логічний та діалектичний. В цій науковій роботі наводяться педагогічні прийоми формування культури мислення студентів.
- ItemПро Закономірності просоціальної поведінки та проблема прогнозування професійного успіху(1999) Копець, Людмила; Гордієнко, ВалерійУ статті розглядається проблема просоціальної поведінки і можливості передбачення професійного успіху особи на основі знання про її просоціальну поведінку. Проведене дослідження показало, що просоціальні диспозиції можуть розглядатись як стабільні детермінанти професійного успіху для багатьох типів професійної діяльності. В роботі даються вказівки на те, як можна оцінити просоціальні диспозиції особистості, вивча ючи подієві групи.
- ItemКонфликтологическая экспертиза(2003) Гирнык, АндрейВ статье рассматривается общая проблематика конфликтологической экспертизы: статус эксперта, предмет экспертизы, принципы ее осуществления, включая составление прогноза конфликта, классификацию способов вмешательства, функции, задачи и т.п. Автором делается вывод об определяющей роли предварительно определенной системы критериев, которые обеспечивали бы взвешенный и объективированный анализ конфликта.
- ItemЦіннісні виміри особистісної ідентичності в юності(2004) Музиченко, ЛюдмилаТермін «ідентичність» у сучасній психології Грунтовно потіснив звичні терміни самосвідомості і самовизначення. У статті розкрито поняття ідентичності та проаналізовано її ціннісні виміри на основі результатів проведеного дослідження.
- ItemПсихологічний механізм вирішування задач та прийняття рішень(2004) Яковенко, ОльгаУ статті проаналізовано психологічний феномен мислення як процес вирішування задач та співвідношення таких форм мислення, як логічне та образне (інтуїтивне) при розв'язуванні задач та прийнятті рішень.
- ItemВикористання метафори архетипічного циклу досвіду в психологічному консультуванні(2004) Васьківська, СвітланаСтаттю присвячено розробці методичного інструментарію для проведення консультативного аналізу психологічних проблем клієнта. Запропонована Модель аналізу архетипічного циклу досвіду використовує метафору зодіакального кола, яка має глибоку архетипічну символіку й активно вживається в езотериці та астрології.
- ItemТеоретичні орієнтації, проблематика й основні результати експериментальних досліджень самоконтролю в західній психології XX століття(2004) Копець, ЛюдмилаСамоконтроль як психологічна реальність рідко потрапляє у фокус уваги сучасних вітчизняних психологів як головний предмет вивчення. Проте в контексті західної психології вже давно сформувалися своєрідні лінії дослідження цього досить складного феномену. Стаття має на меті проаналізувати особливості досліджень в означеній тематичній області, представити огляд основних результатів, дати оцінку методам діагностики і прийомам операціоналізації.
- ItemОсобливості сприйняття інших людей професійними психологами(2005) Копець, ЛюдмилаСтаттю присвячено проблемі компетентності професійних психологів та ефектам психологічної освіти. Наведено результати дослідження особливостей сприйняття, властивих людям з різною освітою, зокрема, професійним психологам, в експериментально організованій ситуації спілкування з новою людиною.
- ItemСоціально-психологічна експертиза ціннісно-когнітивної складової політичної поведінки кримчан(2005) Гірник, Андрій; Саламатов, В.У статті викладено результати багатопараметричного дослідження суспільної свідомості мешканців Кримської АР, що проводилося із застосуванням Q-сортування. Виділено системи цінностей, які лежать в основі політичної поведінки населення Крима. Проведене зіставлення існуючих у політичній свідомості ціннісно-ідеологічних позицій дало можливість виділити η 'ять груп (три проросійські, протатарську та прагматичну). Виділені як «непримиримі» позиції, так і можливі точки дотику між поглядами груп.
- ItemВзаємодія мовних і ментальних структур у формуванні національної самосвідомості (на прикладі української та російської мов)(2005) Боднар, Алла; Макаренко, Е.Статтю присвячено проблемам формування та взаємодії мовних структур і ментальності. Проаналізовано пріоритетність у формуванні національної самосвідомості соціокультурних чинників.
- ItemВикористання методу дискусії у вищих навчальних закладах України(2006) Голубєва, МаріяУ демократичному суспільстві, яке ми намагаємося побудувати в Україні, важливе місце займають комунікації, і людина повинна вміти виражати свої переконання в дискусії, знаходити переконливі аргументи і засоби для їх підтвердження. Правильно вести дискусію, вміти використовувати закони формальної логіки для доведення своєї думки є справді мистецтвом. На жаль, на сьогодні мистецтво суперечки, або іншими словами "еристика", є доволі не розвинутим в українській науці. Разом із тим, вміти використовувати загальні логічні вимоги до доказів необхідно всюди: в суперечках і дискусіях, в лекціях та наукових працях, у політичних заявах і навіть у телевізійній рекламі. Зараз ми живемо у суспільстві, яке є поліфонічним та плюралістичним, тому студентам варто вчитися не тільки правильно формулювати свою думку, але й доводити її, виступати зрозумілим та приємним співбесідником.
- ItemНавчальний тренінг - ефективний шлях усунення суперечностей між теорією та практикою(2006) Бахтіярова, Халіда; Голубєва, МаріяУ статті розглядається проблема інноваційного навчання у вищих навчальних закладах економічного спрямування в світлі Болонського процесу. Інноваційне навчання, на відміну від традиційного, підтверджує, що застосування звичних методик навчання не завжди приводить до позитивних наслідків. Інколи самі викладачі не задоволені результатами цих занять, не кажучи про студентів. Тому останнім часом у навчальному процесі застосовуються сучасні методи, форми та прийоми інтерактивного навчання, зокрема тренінги за окремими темами-з економічних дисциплін.
- ItemОсобливості професійного самовизначення особистості на етапі навчання у ВНЗ(2006) Боднар, Алла; Макаренко, Н.Статтю присвячено проблемам професійного самовизначення молоді на етапі навчання у ВНЗ. Розглянуто взаємодію колективності та індивідуальності як інтерта інтрасуб'єктивний процес. Проаналізовано процес професійного самовизначення у контексті особистісного та соціального самовизначення.
- ItemПроблема міжкультурної комунікації у викладанні іноземної мови у ВНЗ(2007) Боднар, Алла; Верещагіна, Т.У статті проаналізовано проблему міжкультурного спілкування у викладанні іноземної мови у ВНЗ. Проаналізовано поняття «культурний асимілятор» та «понятійна картина світу у контексті міжкультурної комунікації».
- ItemПсихологічні особливості особистості в умовах тривалого безробіття(2007) Макаренко, О. М.; Голубєва, Марія; Кравчук, СергійУ статті розглядається гостра соціальна проблема - можливості зменшення стресу у безробітних чоловіків. Представлено результати пілотного дослідження, в якому використовувався 16-факторний тест Р. Кеттелла на визначення структури особистості.
- ItemСпецифіка прояву навчального стресу у старшокласників загальноосвітньої школи в екзаменаційний період(2007) Буряк, О.; Голубєва, Марія; Лавренчук, А.; Майстренко, Ірина; Макаренко, О. М.В роботі вивчався рівень стресогенності в учнів-старшокласників в екзаменаційнії період та проведені корекційні та профілактичні заходи щодо попередження цьогі феномену.
- ItemЕфективна діяльність кадрових менеджерів як запорука успіху організації(2008) Голубєва, Марія; Макаренко, О. М.; Майстренко, ІринаУ статті розглядаються питання управління кадрами та особливості діяльності кадрових менеджерів, яка включає підбір персоналу, психологічний супровід працівників у період їх перебування в організації, а також розкриваються методи набору персоналу, котрі використовують у своїй діяльності кадрові менеджери.
- ItemОсобистісна ідентичність і проблеми періодизації юності(2008) Музиченко, ЛюдмилаЦя стаття є спробою наблизитись до більш глибокого розуміння терміна ідентичності та поєднати поняття ідентичності з проблемами періодизації юності.
- ItemСпецифіка прояву навчального стресу старшокласників загальноосвітньої школи в екзаменаційний період(2008) Макаренко, О. М.; Лавренчук, А.; Голубєва, МаріяУ статті розглядається гостра соціальна проблема — специфіка прояву навчального стресу у старшокласників в екзаменаційний період. Представлені результати діагностичного та колекційного дослідження з метою ефективності реалізації психологічної допомоги у школі.
- ItemВизначення ключових компетентностей майбутніх учителів: європейський досвід(2008) Голубєва, Марія; П'янковська, І.Статтю присвячено аналізу провідного педагогічного поняття "ключові компетентності". У науковій розвідці на основі впливових європейських джерел та публікацій розкриваються загальні підходи до визначення ключових компетентностей, якими повинні володіти вчителі.