Факультет соціальних наук і соціальних технологій
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Факультет соціальних наук і соціальних технологій by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 96
Results Per Page
Sort Options
Item Явление событийности в симфонической поэтике Г. Канчели(2011) Емельяненко, МарияВ статье теория событийности в музыке X X века рассматривается в контексте таких научных дисциплин как эвентология и нарратология. Подчеркивается значение нарративного подхода к симфоническим произведениям Г. Канчели в аспекте их реализации в межопусном пространстве.Item Стилевое содержание и своеобразие циклической симфонии как наиболее общей и обобщающей жанровой формы в музыке XX столетия(2012) Емельяненко, МарияСтатья магистра второго года обучения НаУКМА, образовательно-научной программы "Антикоррупционные студии", специальность 052 - Политология.Item Циклічна симфонія в композиторській творчості XX століття: від жанрової перехідності до інтерстильових властивостей : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства(2012) Ємельяненко, Марія; Самойленко, ОлександраАвтореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03. - Музичне мистецтво. - Одеська національна музична академія ім. А.В. Нежданової, Міністерство культури України, Одеса, 2012. Дисертація присвячена дослідженню інтертекстуальних властивостей циклічної симфонії в композиторській творчості XX - початку XXI століття, обгрунтуванню принципів інтерстилю як необхідної умови розвитку циклічної симфонії. Характеризуються актуальні музикознавчі підходи до стильового змісту симфонічної музики XX і XXI ст. Висвітлюються шляхи1 6 становлення жанру симфонії у творчості Г. Малера, Д. Шостаковича і Б. Лятошинського як представників рубіжного історичного часу музики. У дисертації, по-перше, обговорюється стильове мислення в музиці як особливий культурно-історичний феномен, наділений рисами стильової перехідності, по-друге - розкривається теоретичний і творчо-практичний (музичний) зміст явища стильової перехідності, по-третє - розкривається значення періоду кінця XIX - початку XX століття (зокрема, творчості Г. Малера) як першої кризи "великої" симфонічної композиторської творчості, середини XX століття (представленої творчістю, передусім, Д. Шостаковича і Б. Лятошинського) - як другої кризи, початку XXI століття — як третьої кризової крапки в розвитку симфонічної музики (до якої спрямована творчість Б. Тищенка, Г. Канчелі та С. Слонимського, в українському симфонізмі - творчість В. Губаренка й Є. Станковича). На основі стилістичного аналізу простежується стильова перехідність творчості зазначених композиторів як парадигма музичного мислення в жанровій галузі циклічної симфонії. Понятійна новизна роботи пов'язана з введенням в науковий музикознавчий ужиток категорії "інтерстиль", обґрунтуванням дискурсивного і музично-текстологічного зв'язку даної категорії з поняттями інтертекстуальності і метатексту.Item Интерстилевые свойства симфонического творчества С. Слонимского (на примере анализа 21-й и 27-й симфоний)(2012) Емельяненко, МарияВ данной статье раскрываются интерстилевые свойства композиторской поэтики С. Слонимского, рассматриваются возможности возникновения на основе всех симфоний автора особого авторского метатекста, в условном пространстве которого приобретают устойчивость и семантическую определенность избранные композитором закономерности циклической симфонии.Item Драматургическое единство симфонических произведений Г. Канчели и проблема "концепшюнной симфонии"(2012) Емельяненко, МарияОсновные положения статьи связаны с обсуждением явления концепционной драматургии в симфоническом творчестве Г. Канчели, с определением стилевого и композиционного своеобразия симфонического метода композитора.Item Симфонический стиль как авторский феномен в музыкальной культуре XX века(2013) Емельяненко, МарияОсновные положения статьи связаны с обоснованием стилевого мышления в музыке как культурно—исторического феномена и с определением специфических черт стилевой переходности в жанровой форме циклической симфонии в контексте теории ноогенезиса в музыкальной культуре XX века.Item Интерстилевые черты симфонической музыки XX столетия (на примере творческого диалога Д. Шостаковича - Г. Малера)(2013) Емельяненко, МарияОсновные положения статьи связаны с обоснованием стилевого мышления в музыке как культурно-исторического феномена и с определением специфических черт стилевой переходности в жанровой форме циклической симфонии на материале творчества Г. Малера и Д. Шостаковича.Item Маскулінність київських водіїв маршруток(2013-02-18T14:00:41Z) Мочула, Назарій; Пташка, Катерина; Семашина, Марія; Марценюк, ТамараМета даної роботи полягає у визначенні особливостей маскулінності водіїв маршруток та виявленні її місця в структурі маскулінностей. Зазначена мета передбачає виконання таких завдань: 1) описати структуру маскулінностей; 2) за допомогою аналізу інтерв’ю виявити риси, притаманні водію маршрутки, зіставити образ гегемонної маскулінності з образом чоловіка-маршрутчика, виявити відповідність/невідповідність, можливі протиріччя; 3) визначити місце маскулінності водія маршрутки в структурі маскулінностей.Item Принципы организации стилевой целостности симфонического творчества В. Губаренко(2014) Емельяненко, МарияВ статье характеризуется период второй половины ХХ века как эпоха расцвета украинской симфонической музыки, на примере творчества В. Губаренко. Изучаются стилевые знаки раннего симфонического письма автора, освещается целостность музыкальных текстов его произведений, которая образует своего рода Метатекст творчества композитора. Статья магистра второго года обучения НаУКМА, образовательно-научной программы "Антикоррупционные студии", специальность 052 - Политология.Item Явление жанрово-стилевой переакцентуации в симфонической музыке середины XX века на примере сравнительной типологии творчества Б. Лятошинского и Д. Шостаковича(2014) Емельяненко, МарияМатериалы конференции магистра второго года обучения НаУКМА, образовательно-научной программы "Антикоррупционные студии", специальность 052 - Политология.Item Іван Багряний і ОУН під час Другої світової війни(2014-04-01) Бігун, ІгорДана розвідка, яка присвячена взаємодії Івана Багряного з ОУН, отримала перше місце у Всеукраїнському конкурсі студентських робіт "Український визвольний рух 1920-1950-х рр.", підбиття конкурсів якого відбувся 26 жовтня 2013 року в НаУКМА. Конкурс був організований Інститутом суспільних досліджень (Дніпропетровськ), Центром державотворення України в ХХ ст. та Центром досліджень визвольного руху.Item Авторский стиль как феномен: к проблеме ноогенезиса в музыкальной культуре ХХ века(2015) Емельяненко, МарияСтатья магистра второго года обучения НаУКМА, образовательно-научной программы "Антикоррупционные студии", специальность 052 - Политология.Item Чи є в аудиторії дівчата?(2015) Смоляр, ЛюдмилаЕсе написане у рамках курсу "Вступ до гендерних студій", 2015 р.Item Гендеровані шкільні ритуали: по кому дзвонить перший дзвоник?(2015) Поднос, ВарвараЕсе написане у рамках курсу "Вступ до гендерних студій", 2015 р.Item Професійна підготовка майбутніх фахівців з реклами і зв'язків з громадськістю з метою формування їх конфліктологічної компетентності(2016) Тітаренко, ІринаУ статті розглянуто різні підходи до визначення поняття “професійна підготовка майбутніх фахівців з реклами і зв’язків з громадськістю”, визначено компоненти професійної підготовки (суб’єктний, цільовий, змістовий, організаційнодіяльнісний, результативний), виявлено особливості формування конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців з реклами і зв’язків з громадськістю: збагачення мотиваційноціннісної сфери новими мотивами, цінностями, установками на конструктивне вирішення конфліктів; здобуття фундаментальних, понятійних і технологічних знань у галузі конфліктології; формування конфліктологічних умінь; дотримання конфліктологічної позиції.Item About imagination and dialectical type of thought in the process of the creative personality’s forming(2016) Iemelianenko, Maniahe place of the creative personality in life of society and the role of dialectical type of thought and imagination in its development are described in the article; the maintenance of the concepts "dialectical type of thought", "imagination", "creativity personality" is exposed.Item Интерстилевые интенции инструментально-оркестрового творчества Б. Тищенко(2016) Емельяненко, МарияВ статье рассматриваются актуальные аспекты изучения явления стилевой переходности в инструментально-оркестровой музыке XX века. Определяются диалогические черты авторского стиля Б. Тищенко на материале его квартетов и симфоний, выводится понятие интерстилевого диалога в композиторской поэтике XX столетия.Item Циклическая симфония как межнациональный стилевой феномен (на материале украинской музыки)(2016) Емельяненко, МарияВ статье рассматривается период XX века как эпоха эволюции украинской симфонии в контексте советской культуры. Характеризуются семь этапов периодизации развития украинской симфонии, изучаются стилевые тенденции в творчестве авторов, освещаются типические показатели жанрового новаторства ведущих украинских композиторов.Item Компоненти формування конфліктологічної компетентності майбутніх фахівців з реклами та зв'язків з громадськістю(2016) Тітаренко, ІринаУ статті уточнено поняття «конфліктологічна компетентність майбутніх фахівців із реклами та зв’язків з громадськістю» як інтегроване особистісне утворення, що сприяє якісному здійсненню професійної діяльності в умовах конфлікту. З’ясовано, що формування конфліктологічної компетентності доцільно реалі-зовувати в процесі фахової підготовки. Визначено компоненти формування конфліктологічної компетентнос-ті майбутніх фахівців із реклами та зв’язків із громадськістю, а саме: мотиваційно-ціннісний, когнітивно-практичний та контрольно-корегувальний.Item Час як стильовий чинник циклічної симфонії в музиці XX століття(2016) Ємельяненко, МаріяОсновні положення статті розкривають специфіку симфонії як жанру через явище симфонізму, а також визначають взаємини жанру й стилю стосовно категорії часу музичної композиції.