"Ad fontes / До джерел" : матеріали конференцій до ювілейних дат Києво-Могилянської академії
Permanent URI for this community
Це традиційний науковий форум, на який що п’ять років збираються дослідники з різних академічних осередків не лише України, а й Європи та Америки – своєрідна платформа, де презентують та дискутують найновіші наукові відкриття і плекають нове знання не лише історики, а й філософи, богослови, літературознавці.
Browse
Browsing "Ad fontes / До джерел" : матеріали конференцій до ювілейних дат Києво-Могилянської академії by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 138
Results Per Page
Sort Options
- ItemФілософія Києво-Могилянської академії в контексті культури бароко(1995) Кашуба, МаріяКультура бароко яскраво відобразилась у курсах філософії Києво-Могилянської академії. Насамперед це стосується форми курсів. Автор намагається охопити у своєму курсі всю систему знання: від законів логіки через натурфілософію й етику аж до метафізики, де викладає не лише поняття найзагальніших категорій, а й вчення про Бога та ангелів.
- ItemКультурні осередки - училищні колонії Київської академії - і їх роль в культурно-національному житті України(1995) Шевчук, МаринаДуже важливим для розвитку української культури було те, що ще з XVII ст. в містах України випускники Київської академії засновують школи, які стають її училищними колоніями, що були ніби пагіллям від основного стовбура. Навколо них гуртувалися освічені люди, що жили у цій місцевості або викладали в колегії. Аналогічно до Києва, де все культурне життя прямо чи опосередковано було пов’язане з Київською академією, - в цих містах колегії теж концентрують у собі мислительну енергію краю. Тут утворюються культурні осередки, які поширювали естетичні знання, здобуті саме в Київській академії.
- ItemПросвітницька діяльність печерських ченців - вихованців Києво-Могилянської академії(1995) Кагамлик, СвітланаВнесок вихованців Києво-Могилянської академії в розвиток освіти є незаперечним на сьогоднішній день фактом. Київські вчені з академічною освітою складали основний контингент учительських кадрів для нововідкритих шкіл і семінарій в Україні і Росії. По закінченні навчання ряд вихованців Академії приймали чернечий постриг в одному з київських монастирів. Прийняття духовного сану на той час було найкращим способом досягнення кар’єри в духовній, політичній чи освітній сфері діяльності.
- ItemМузична спадщина Г. С. Сковороди(1995) Кравчук, О.Музичні погляди Г.С.Сковороди донедавна мало привертали увагу дослідників, що було пов’язано з певною недооцінкою історії музичного виховання взагалі. Поступово така недооцінка відходить у у минуле. Відомі музикознавці визнають, що художні твори Г.С. Сковороди, зокрема його пісні, сприяють вихованню музичних почуттів у сучасних школярів.
- ItemКиєво-Могилянська академія в контексті вітчизняного сходознавства : північно-буддиський регіон Далекого Сходу(1995) Завгородній, ЮрійЗначення і внесок Києво-Могилянської академії у розвиток слов’янських культур, навіть православного світу Європи, досить значний і помітний. Існуючі дослідження приділяють увагу, як правило, саме цьому історико-культурному регіону. За часи свого існування академія здійснювала контакти не лише з Європою, а й з Азією. Але дослідження східного напрямку ще не отримало належної уваги. Можливо, через те, що сходознавство в Україні, у самому широкому розумінні, через зовнішні політичні чинники як таке, ще досі не склалося. Розглядаючи окремі, маловідомі аспекти історії Академії та діяльності її випускників у східному регіоні, вдається також додати й певні штрихи до загального тла україністики, долаючи тим самим лише проєвропейське зосередження науковців.
- ItemДіяльність наукової громадськості Києва по відродженню Києво-Могилянської академії(1995) Дзюбко, Ілля; Лопаєва, ДіанаСьогодні, коли сталася справедливість великої історичної ваги - відновлена діяльність Києво-Могилянської академії, багато і слушно пишеться про значення цього освітнього і наукового осередку, визначного духовного центру православного світу. Знайшлись і такі, хто видає себе за найперших і найреволюційніших діячів щодо акції відновлення Академії, замовчуючи чи навмисне забувши про тих, хто вніс вагому лепту в цю визначну для незалежності України подію.
- ItemПаїсій Величковський та Григорій Сковорода -- вихованці Києво-Могилянської академії(1995) Окара, АндрійТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemКиєво-Могилянська академія XVII-XVIII століть як вища школа мистецтв(1995) Степовик, ДмитроНагромаджені знання про Києво-Могилянську академію (за два століття дослідження цієї історії) дають підстави трактувати її як заклад, що поєднував у своїй структурі риси чотирьох установ: університету, академії наук, академії мистецтв, духовної академії. Упродовж 12 років навчання молодь вистудійовувала декілька десятків дисциплін, причому метод навчання був аналогічним до західних університетів: від елементарних знань до все складніших. Програми ретельно обмірковувалися і з перебігом часу вдосконалювалися.
- ItemМузика в театральних виставах Києво-Могилянської академії (друга половина XVII-XVIII ст.)(1995) Корній, ЛідіяУ Києво-Могилянській академії, як і в тогочасних європейських університетах, в освітній та виховній системі значне місце займав шкільний театр, тісно пов' язаний з курсами поетики та риторики. У ньому виставлялася в основному духовна драма, а на початку XVIII ст. з'явилися й історичні п'єси. Як свідчать тексти збережених драм, вони виконувалися з музикою. Проте спеціальних нотних записів музики українських драм віднайти не вдається. Разом з тим, тексти драм, а саме: чисельні ремарки, словесні тексти музичних номерів дають певну інформацію про музику, яка звучала в них. На основі аналізу цього матеріалу приходимо до певних висновків щодо раті музичного чинника в драмі.
- ItemОсвітні ідеали вихованців Києво-Могилянської академії (за матеріалами приватного листування)(1995) Ігнатова, О.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemПублій Овідій Назон та Києво-Могилянська академія(1995) Васильєв, В.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemВихованець Києво-Могилянської колегії Іван Виговський - реформатор українського правопису, визначний мовознавець (на матеріалі рукопису "Реєстра всього Війська Запорозького, 1649 р.)(1995) Дзира, Я.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemКиєво-Могилянська академія в історії української філософії(1995) Горський, ВіленТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemЗміна суспільно-політичної ролі Києво-Могилянської академії в залежності від державно-правового статусу України протягом XVII-XVIII ст.(1995) Рогович, МирославТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemПетро Могила та Львів(1995) Огірко, І.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemВступне слово(1995) Брюховецький, В'ячеславВступне слово до збірника тез доповідей Міжнародної наукової конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemМузика і інтелектуальна еліта України(1995) Герасимова-Персидська, НінаКиєво-Могилянська академія спричинилась не тільки до ширення просвіти, виховання прошарку, який став згодом основою національної інтелігенції, а й до формування інтелектуальної еліти. Хоч завжди нечисленна, вона проте свідчить про рівень культури і є рушійною силою в активізації перетворень, становить авангард суспільства. Вплив її відчутний і в музиці II половини ХУІІ-ХУІІІ ст., яка, хоча і зосереджена в сфері партесного концерту, була багатовимірною і виявляла спільні тенденції не тільки з поезією, але й сильно резонувала, зокрема, і з гомілетикою та риторикою.
- ItemСучасники "великої дидактики". Інтегративно-виховуюче викладання гуманітарних наук як проблема української (європейської) педагогіки XVII-XX століть(1995) Звиняцьковський, ВолодимирТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.
- ItemКиєво-Могилянська академія. Правовий статус (1615-1817)(1995) Хижняк, ЗояВагоме місце в дослідженнях з історії Києво-Могилянської академії належить документам, в котрих є дані про час заснування Академії, окремі стани її розвитку, норми і права внутрішнього розпорядку, визнання державними структурами, надання Академії прав вищої школи тощо - тобто документи, які проливають світло на правовий статус Академії. Як інституція, що відігравала надзвичайно важливу роль в національному, культурному, релігійному житті України, КиєвоМогилянська академія пройшла кілька історичних станів, тісно пов’язаних з подіями політичної й державної ваги.
- ItemВихованці Київської академії - першопрохідці серед докторів медицини Російської держави XVIII ст.(1995) Криштопа, Борис; Дяченко, М.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.