Кіно-Театр. 2011. №4
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2011. №4 by Author "Скуратівський, Вадим"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Екранна есхатологія - присмерки радянського кіно(2011) Скуратівський, ВадимРадянська кінематографія - від перших своїх жестів до останніх — була абсолютно упокорена "абсолютному продюсеру", радянській державі, відповідним її інститутам, абсолютним хазяям того кіно. Водночас держава - в цьому і гротеск - продовжувала свій матеріально- фінансовий патронат над кіноцариною... Так і постав той ядучий парадокс в історії радянського кіно останніх його сезонів. Його очевидна стрімка світоглядна емансипація - політична, естетична та інша. І парадоксальне: супровідний їй патронат. Гадаємо, що історики кіно колись мають здійснити серйозну інтерпретаційну роботу над кінематографічною продукцією - і взагалі кінематографічною подієвістю - згаданої доби та її ультрапарадоксом.Item Із нотаток довкола "Макара Нечая"(2011) Скуратівський, ВадимІсторія тоталітарного кіно — це чи не насамперед історія тих чи тих ідеологічно-бюрократичних йому замовлень. Отож, київський фільм "Макар Нечай". Фільм виробництва 1940 року. Його наш земляк Еренбург тоді ж, у відчаї назвав (звісно, в дуже приватній, дуже "конспіративній" розмові — з нашою ж землячкою Ахматовою) фатальним роком Європи, остаточними її "присмерками". Рік під знаком нового всесвітнього воєнного апокаліпсису, рік—зеніт радянсько-німецького "пакту". І взагалі всього того, що із всього цього випливало... В епізоді на зборах провідних фахівців Союзу: товариш Сталін пропонує нам, у пошуках істини, сперечатися! Оце, напевне, і є ключ до самого факту появи цього фільму.