101: Теорія та історія культури

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 14
  • Item
    Радянський плакат 1920-1930-х рр. як засіб пропаганди
    (2010) Авраменко, Анна
    Статтю присвячено дослідженню пропагандистських елементів у радянському плакаті 1920–1930-х рр. Автор звертається до творів агітаційного мистецтва періоду становлення і зміцнення тоталітарного режиму СРСР, розглядає перехід від авангарду до соцреалізму в образотворчому мистецтві на прикладі плаката і визначає його роль у радянській пропаганді довоєнних років.
  • Item
    Класична модель кінематографічної репрезентації історичної травми ("Список Шиндлера")
    (2010) Папаш, Ольга
    У статті досліджено класичну модель кінематографічної репрезентації історичної травми на прикладі фільму «Список Шиндлера» Стівена Спілберга. Автор пропонує поглянути на стрічку не як на випадок хибної репрезентації, а як наприклад представлення в межах зображального режиму, наділеного власними репрезентаційними потенціями.
  • Item
    Ефект Кормана: "Небо кличе" (СРСР, 1959) / "Battle Beyond the Sun" (США, 1962)
    (2010) Радинський, Олексій
    Статтю присвячено маловідомому епізоду з історії українського кіно – апропріації фільму «Небо кличе» (Кіностудія ім. Довженка, 1959) до американського кінопрокату часів Холодної війни. Здійснено аналіз культурного контексту доби, що сприяв зближенню антагоністичних ідеологій, а також проаналізовано несвідомі бажання, експлуатовані радянськими та американськими кінематографістами.
  • Item
    Топографія спецефекту: кінематографічні ландшафти "того, що біжить по лезу бритви"
    (2010) Мензелевський, Станіслав
    У статті досліджено репрезентацію міста у фільмі «Той, що біжить по лезу бритви» в контексті нового урбанізму кінця ХІХ століття. Також введено розрізнення між містом як тлом і містом як шоу-стопером у кінематографі.
  • Item
    Козацька тематика у творчості Антона Монастирського у контексті художнього життя України
    (2010) Козловська, Євгенія
    Статтю присвячено розгляду творчості Антона Манастирського, на сьогодні призабутого, а свого часу – одного з відомих українських художників, значну частину творів якого присвячено козацькій тематиці. Аналіз творчості проведено під кутом зору «еволюції» у трактуванні образів козаків упродовж творчого шляху Манастирського.