Носії національного в українському кіномистецтві. Олександр Довженко та Іван Миколайчук
Loading...
Date
2024
Authors
Брюховецька, Лариса
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Олександр Довженко та Іван Миколайчук. Паралель, безперечно, зухвала, адже це різні, скажімо так, вагові категорії. Якщо Довженко – визнаний у світі класик, чиє ім’я занесене в кіноенциклопедії і якому присвячено багато досліджень, виданих в Києві, в Москві, а перелік книг, що вийшли в незалежній Україні, доповнює десяток зарубіжних, то простір, у якому високо цінують Миколайчука, вужчий. За свого життя він здобув визнання і любов не в офіційних колах, а в широкого глядача, став легендою. З роками його творчість піднімається в ціні: в Незалежній Україні його фільми переглядають, йому присвячують вечори пам’яті, випускають фільми і телепередачі, про нього вже видано більше 10 книг, вийшли друком його сценарії. І все ж, попри різний резонанс, паралель між Довженком і Миколайчуком цілком правомірна. Насамперед тому, що національна ідентичність обох була даною їм від народження, і вони від неї не відцуралися.
Description
Keywords
Довженко О., Миколайчук І., українське кіно, національна ідентичність, україноцентризм, соцреалізм, геноцид, стаття
Citation
Брюховецька Л. І. Носії національного в українському кіномистецтві. Олександр Довженко та Іван Миколайчук / Лариса Брюховецька // Кіно-Театр. - 2024. - № 5. - C. 14-16.