Філософія для дітей у контексті трансформації сучасної парадигми освіти
Loading...
Date
2010
Authors
Горбачук-Наровецька, Ольга
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Розглядаючи філософію для дітей як ознаку трансформації класичної парадигми освіти, яка виявляє зміни у самій філософі, автор аналізує сучасні завдання та основні методики викладання філософії для дітей у дошкільних та шкільних навчальних закладах.
This article shows that growing interest to philosophy for children is a sign of transformation of classical educational paradigm, which reveals certain changes in philosophy itself. It deals with the analysis of contemporary goals and main methods of teaching philosophy for children at pre-school and school levels.
This article shows that growing interest to philosophy for children is a sign of transformation of classical educational paradigm, which reveals certain changes in philosophy itself. It deals with the analysis of contemporary goals and main methods of teaching philosophy for children at pre-school and school levels.
Description
Keywords
освіта, дитина, парадигма, філософія, трансформація, філософія для дітей, методика, стаття, education, child, paradigm, philosophy, transformation, philosophy for children, methodology
Citation
Горбачук-Наровецька О. В. Філософія для дітей у контексті трансформації сучасної парадигми освіти / Ольга Горбачук-Наровецька // Маґістеріум. Вип. 39. Історико-філософські студії / [упоряд.: Ткачук М. Л.]. - 2010. - С. 59-62.