Browse
Recent Submissions
Now showing 1 - 5 of 12
- ItemФункційність топоніма Москва в українському поетичному дискурсі(2018) Браїлко, ЮліяУ статті наведено результати дослідження функційного призначення топоніма Москва в українському поетичному дискурсі від давньої доби до сьогодні. Визначено, що найважливіша його функція – ідеологічна, вона є різновекторною та безпосередньо пов’язана з авторською оцінкою. Конотації власної назви Москва детерміновані інтерлінгвальними чинниками та мають великий діапазон – від максимально меліоративних до максимально пейоративних.
- ItemДиференційні параметри експресем та регулятем у художньому тексті(2018) Галаур, СвітланаУ статті з’ясовано проблему контекстної логіко-інтелектуальної експресивності та входження її до сфери категорії регулятивності. Із цією метою експресивність проаналізовано у двох її виявах – інгерентному та адгерентному. Доведено, що адгерентні експресивні засоби – стилістичні прийоми – беруть активну участь у регулюванні читацької діяльності. Продемонстровано інклюзивні відношення між експресемами та регулятемами, окреслено ядерно-периферійний ресурс регулятивних засобів.
- ItemСтратегії, тактики та прийоми мовленнєвої діяльності як компонент моделювання дискурс-портрета мовної особистості(2018) Куранова, СвітланаУ статті розглянуто стратегії, тактики та прийоми, які використовує мовна особистість. Дослідження їх є одним з етапів моделювання дискурс-портрета мовної особистості, що узагальнює дані стосовно прагматичної, семантичної, сигматичної та синтактичної координат розгортання дискурсу. На прикладі аналізу есе О. Забужко "Ціна ВінніПуха" продемонстровано процедуру дослідження стратегій, тактик та прийомів мовленнєвої діяльності. Визначено лінійні та ієрархічні стратегії, тактики та прийоми на рівні кожної з координат.
- ItemСуб'єкт у пасивних конструкціях сучасного адміністративно-канцелярського мовлення(2018) Лаврінець, ОленаУ статті з’ясовано специфіку морфологічного вираження суб’єктної синтаксеми в пасивних конструкціях сучасного адміністративно-канцелярського мовлення. Проаналізовано асинкретизм (суб’єкт дії) та синкретизм (суб’єкт-інструмент, суб’єкт-інструмент-час, суб’єктінструмент-об’єкт, суб’єкт-простір) семантики орудного відмінка субстантива та прийменниково-іменникового словосполучення. Матеріалом для дослідження слугували навчальні посібники та довідники з офіційно-ділового мовлення, датовані першими десятиліттями ХХІ ст.
- ItemThe image of a writer in nobel lectures delivered by laureates in literature(2018) Pavlenko, LarysaBackground. A growing interest in discursive nature of Nobel lectures resulted in a number of studies which emphasize their rhetorical force to influence public opinion and to popularize ideas in different spheres of human life. Analyzing Literature Laureates’ lectures, most researchers focus on linguistic means and the personality of the Nobelist himself/herself. However, characteristics of a writer proper have not been dealt with indepth. This article maintains our previous study, which indicates a close relationship between the content component of the Nobel lecture and the laureate’ outlook; the lecture itself can be regarded as a brief but extremely powerful expression of his/her human and professional qualities. Purpose. The aim of this paper is to examine how literature laureates interpret the notion of a writer in their Nobel lectures and to identify main common themes in creating this collective image. Methods. A method of linguistic description and observation, a descriptive method, and a contextual-interpretation method were employed to analyse the sample of 17 Nobel lectures. Results. The outcomes of our study indicate that Nobel lectures are extremely powerful expression of prizewinners’ human and professional qualities. We have devised a set of five themes, namely the writer’s social duty, his/her destiny, literary background, tools, and literary outcome to describe the collective image of a writer. Within the framework of our research, literary background falls into two subthemes (literary heritage and a personal writing process); discussing the writer’s toolkit, we focus on language and words. Discussion. Our findings show that laureates develop the concept “writer” to varying degrees but all of them stress a direct interconnection between an active social position and the writer’s destiny. Further research can involve the in-depth study of a definite Nobel lecture in terms of the compositional structure and employed linguistic means.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »