Вип. 42. Культурологія

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 14
  • Item
    Передмова
    (2011) Джулай, Юрій
  • Item
    Критика традиційної історії мистецтва у працях Жоржа Діді-Юбермана
    (2011) Артюх, Володимир
    Статтю присвячено аналізу праць французького історика та теоретика мистецтва Жоржа Діді-Юбермана. Особливу увагу звернено на те, як цей дослідник розглядає проблему наративних стратегій написання історії мистецтва в Е. Панофського, А. Варбурга та В. Беньяміна
  • Item
    Концепція "шва" в психоаналізі й теорії кіно
    (2011) Брюховецька, Ольга
    У теорії кіно "шов" переважно ідентифікується із фігурою "план/зворотний план", тоді як його оригінальне психоаналітичне розуміння передбачає певну позицію суб'єкта - відсутності, займання-місця-чогось - стосовно до ланцюга свого дискурсу. У статті відстежується генеалогія концепції "шва" від лаканівської логіки означника до кінематографічної артикуляції ("кіно шва") та ідеології ("система шва"); розкриваються невідрефлексовані суперечності в концепції "шва", які виникли внаслідок її концептуальних трансформацій; ставиться питання матеріалістичної теорії кіно та її співвідношення із психоаналізом.
  • Item
    Стратегія переозначування у термінах лаканівського психоаналізу: "Візит старої пані" Ф. Дюрренматта (спроба культурологічного case study)
    (2011) Кирилова, Ольга
    У статті розкрито проблеми "переозначування" й "текстуального катарсису" крізь призму лаканівського психоаналізу. Зокрема, обговорюється проблема "неможливості означування жінки", за Лаканом, та шляхи конструювання літературно-культурологічних стратегій подолання цієї проблеми. Матеріалом дослідження обрано п'єсу Фрідріха Дюрренматта "Візит старої пані".
  • Item
    Філософсько-естетична концепція дії у театрі Єжи Гротовського : спроба осмислення
    (2011) Фруктова, Тетяна
    Стаття є спробою осмислення специфічного поняття "Дії" у театрі Єжи Гротовського. У ситуації, коли те, що відбувається перед глядачем, перестає бути виставою та перетворюється на "Дію", виділено основні необхідні умови-складові цього процесу; зокрема, розглянуто так званий метод Гротовського, водночас постать актора - "Перформера", "людини Дії", нова чуттєва естетика його тілесності, а також природа імпульсу, народженого в тілі актора як початку "Дії".