Київська академія. Випуск 008
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Київська академія. Випуск 008 by Title
Now showing 1 - 14 of 14
Results Per Page
Sort Options
Item Staffing Peter's Church: Organizational Politics and the Journeys of Kyivan Clergy in the Early Eighteenth Century(2010) Marker, GaryПісля 1686 р. переміщення багатьох представників київського духовенства на вищі щаблі Московської Церкви стало постійним феноменом, що досягнув апогею за царювання Петра Великого, який використовував кількох із них у ролі власних ідеологів та панегіристів. Ця стаття обговорює політику і підгрунтя в Москві та Києві між 1690 та 1710рр., іцо супроводжували згадані переміїцення, фокусуючись на ризиках та вигодах для духовенства й світської влади Москви й Гетьманщини, на які проливає світло ця міграція.Item Біблія як предмет популярного вивчення: київська візія кінця XIX - початку XX ст. (Володимир Рибінський)(2010) Головащенко, СергійСтаттю присвячено еволюції уявлень про Біблію як предмет академічного та популярного вивчення, які складалися в київській традиції академічного православного богослов ’я наприкінці X IX - на початку X X століття.Item Викладацький склад як показник якісного рівня єзуїтської освіти на українських теренах Речі Посполитої у 1648-1670 рр.(2010) Сєряков, СергійУ статті здійснюється спроба спростувати думку про однозначний якісний занепад єзуїтської освіти на українських землях Речі Посполитої в 1648 - 1670 рр. З цією метою аналізуються тодішні зміни у рівні інтелектуальної підготовки місцевих єзуїтських педагогів, зрушення у ступені поширеності серед них знання іноземних мов і досвіду перебування за кордоном, обсяг і структура їхньої творчої спадщини.Item Вчення про супозицію у філософських курсах могилянських професорів(2010) Симчич, МиколаУ статті порівнюється, як різні професори Києво-Могилянської академії викладали у своїх філософських курсах теорію супозщії. Автор приходить до висновку, що, незважаючи на низку незначних відмінностей у їхньому тлумаченні супозщії, більшість концепцій перебували під впливом католицького схоластицизму XVI - XVII ст., особливо єзуїтської школи.Item За що його засудили? (До історії вигнання з Київської духовної академії професора В. І. Екземплярського)(2010) Ткачук, МаринаСтаттю присвячено аналізу причин і наслідків звільнення з Київської духовної академії (1912 р.) професора Василя Екземплярського, відомого релігійного філософа і богослова початку X X cm.Item Найновіші дослідження історії освіти і Товариства Ісуса модерної доби в Іспанії: [огляд](2010) Самітьєр, Хуан АбельяItem Петро Кудрявцев - вихованець і професор Київської духовної академії(2010) Пастушенко, Л.У статті аналізується викладацька діяльність Петра Кудрявцева у Київській духовній академії, простежено основні віхи його академічної кар ’єри як представника й лідера нової генерації духовно-академічної професури.Item Сакральне і світське: алегоричні зображення та символи пізнання у православних колегіумах України (XVIII-початок XIX ст.)(2010) Посохова, ЛюдмилаУ статті аналізуються алегоричні та символічні зображення пізнання, які використовували у православних колегіумах України XVIII - початку X IX ст. На думку автора, дослідження цих зображень дозволяє вивчати трансфер та адаптацію ідей, з в ’язки "латинських" шкіл із європейськими культурно-освітніми традиціями, а також прослідкувати складний процес поєднання сакрального та світського на ідейному просторі Сходу Європи у зазначений період.Item Феномен дитинства в антропології київських духовно-академічних філософів XIX - початку XX ст.(2010) Кузьміна, СвітланаУ статті здійснено спробу висвітлити філософсько-антропологічні ідеї та з ’ясувати культурно-історичні обставини, що сприяли усвідомленню у київській духовно-академічній традиції XIX - початку X X ст. дитинства як особливого і самоцінного періоду людського життя.Item Item Ціна дяківської науки(2010) Яременко, МаксимУ повідомленні, що супроводжується публікацією документа про вартість елементарної освіти у Києві станом на 1 7 6 0 -1 770-ті рр., наголошено на потребі врахування економічної доступності рудиментарного навчання для населення при вивченні тогочасних освітніх практик. На конкретному прикладі Києво- Печерська показано, що не всі жителі мали фінансову змогу стати письменними. Аналізується також, що приховує згадуване у документах окреслення «школьник »; зазначається, що до цієї категорії потрапляли не всі учні парафіяльних шкіл, а їх мешканці.Item Інша Гулевичівна чи двійник?(2010) Люта, ТетянаСтаттю присвячено дослідженню дискусійних витоків Київського братства. Питання верифікації тексту дарчоїГалшки-Анни Гулевичівни та порівняння цього документа з іншими актами на земельну власність Братського монастиря обіцяють цікаве продовження пошуків слідів як самої дарительки, так і достовірного документа.