Кіно-Театр. 2015. №1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2015. №1 by Title
Now showing 1 - 20 of 31
Results Per Page
Sort Options
Item Американська "театральна Біблія" по-українськи(2015) Свято, Роксолана27 жовтня в Науковій бібліотеці імені Антоновичів у "Києво-Могилянській академії" відбулася презентація українського перекладу однієї з найґрунтовніших англомовних праць, присвячених історії світового театру.Item "Брат мій, ворог мій", або Українець на російському екрані(2015) Пащенко, АнастасіяЯк відомо, кіно, "дзеркало суспільства", відображає не лише суспільне "я", але й "іншого'" для спільноти. Окремою формою "іншого" може бути майже "свій" - як Україна для Росії. Саме такими, "недо-іншими", "недо-своїми", ми бачимо наших земляків на російських екранах. Ще один важливий аспект, пов’язаний з колишнім статусом України як імперської провінції, - сприйняття її населення як "недо-народу", що не може виступати активним суб’єктом історії. Відповідним є і образ умовного "українця".Item Віч-на-віч із Кобзарем(2015)З 29 листопада до 5 грудня в Києві за підтримки Міністерства культури тривала акція 'Віч-на-віч з Кобзарем", присвячена 200-річчю Тараса Шевченка. На сценах київських театрів було показано вистави за творами Шевченка Черкаського та Волинського академічних театрів, Львівського театру ім. М. Заньковецької та Криворізького театру музично-пластичних мистецтв "Академія руху".Item Гра в кордони, гра з життями(2015) Велимчаниця, Ольга"Будинок на кордоні" польського письменника-абсурдиста Славомира Мрожека, написаний 1967 року як телевистава, не мав великої кількості сценічних утілень. Серед нещодавніх українських версій можна згадати виставу у Центрі Леся Курбаса 2011 року в якій ішлося про проблему пристосуванства. Сьогодні цей текст Мрожека виходить за межі суто морально-етичних питань і набуває гострої злободенності. Це підтверджує й інтерес до п'єси: у листопаді-грудні минулого року відбулося одразу дві прем'єри "Будинку на кордоні". Одна - в Херсонеcькому театрі ім . М. Куліша, друга - в київському 'Сузір'ї'. Текст Мрожека стає дзеркалом повсякденного абсурду, який часом видається настільки звичним, що його важко розпізнати і УСВІДОМИТИ.Item З приводу одного російського серіалу(2015) Чопик, РостиславПеренесення терену «самого крупного бунта заключенных за всю историю советского режима» зі «степів гарячих Казахстану» за полярне коло - то ще півбіди, і навіть чверть. Біда полягала в «исконио pvcском» трактуванні того самого «бунта». Русскій бунт, в «решті» таки направду - бессмислєнний і бєспощадний. Або він - або мертва стагнація, немилосердне закручування гайок, од якого по певнім часі знов зриває різьбу й зносить кришку. Іншого в Росії не розуміють, "tertium non datur ", але ж саме оте, «третє», й забезпечує поступ... Саме тому про нього там ніколи не знімуть кіно.Item "Коріолан" як експериментальна опера(2015)29 листопада в Центрі культури та мистецтва КПІ показали експериментальну оперу за п’єсою Вільяма Шекспіра "Коріолан". Режисер - керівник театру "Дах" і засновник "Гогольфесту" Владислав Троїцький.Item Критика з любов'ю(2015) Свято, РоксоланаУ назві цієї книжки — подвійне смислове навантаження. З одного боку, "закохані в театр", як сказано в прикінцевій анотації, - це передусім персонажі, '"актори і режисери, художники театру і лялькарі, артисти опери й балету'. Іншими словами, всі ті, про кого йдеться у текстах різних жанрів (від рецензій, інтерв’ю до історичних розвідок і врешті двох досліджень академічного формату). З другого - не меншою мірою "закохані в театр" і самі автори: літературознавець Ірина Панченко та її донька, театрознавець і театральна художниця Ксеня Гамарник. У це видання ввійшли їхні тексти, писані з 1988 по 2013 рік і надруковані в різних не лише містах, а й країнах - від Росії до України та США (тривалий час обидві мешкали у Філадельфії).Item Людмила Горделадзе: "У мене є мета: 25 жовтня 2015 року відкрити оновлений кінотеатр "Жовтень". Хто зі мною?"(2015) Горделадзе, Людмила; Тетерюк, Марія29 жовтня 2014 року двоє молодих людей кинули легкозаймисту речовину в зал "Гегемон» кінотеатру "Жовтень" під час показу одного з фільмів ЛГБТ- програми "Сонячний зайчик» кінофестивалю "Молодість". Загорілися крісла, вогонь перекинувся на горище, і вже за кілька годин пожежа знищила два зали найстарішого кінотеатру Києва разом із апаратурою та копіями фестивальних фільмів. Ніхто з глядачів, на щастя, не постраждав. Від початку озвучувалися дві версії підпалу: гомофобія та рейдерство. Затримані палії пояснили свої дії саме наміром зірвати показ ЛГБТ-фільму. Програма "Сонячний зайчик" уже не вперше стала об’єктом гомофобних нападів. Кілька років тому в кінотеатрі "Кінопанорама" затримали людей, які намагалися пронести в зал димову шашку. А невдовзі після пожежі в "Жовтні" інший показ "Сонячного зайчика" (також у "Кінопанорамі") зірвали представники "Правого сектора". Підозра рейдерства ґрунтується на тому, що ТОВ "Кіноман" (колектив кінотеатру) під керівництвом Людмили Горделадзе вже понад десять років відстоює в судах своє право оренди "Жовтня" попри наполегливі спроби владних структур їх виселити. Загалом у цій справі було винесено 18 судових рішень. Договір оренди був укладений за рішенням суду в 2005 році на строк до 2020 року. Проте комусь заважає будівля кінотеатру на ласому шматку землі в центрі Києва. Столичні забудовники вже неодноразово використовували підпал як метод примусового виселення незговірливих власників та орендарів. Під тиском громадськості Київрада оперативно прийняла рішення про надання оренди "Жовтня' ТОВ "Кіноман" без орендної плати до відновлення будівлі. Мер Києва Віталій Кличко пообіцяв виділити для ремонту фінансування з міського бюджету. В той же час свої плани на "Жовтень" має депутат Київради Дмитро Гордон, який вже неодноразово намагався винести на голосування альтернативний проект, за яким кінотеатру потрібно надати статус пам’ятки, а землі навколо нього - статус скверу. Директорка кінотеатру Людмила Горделадзе розповіла про те, що відбувається в «Жовтні» і з якими проблемами вони можуть зіштовхнутися в майбутньому.Item Міжнародні нагороди 2014 року(2015)Міжнародні нагороди 2014 року. «Вічне повернення» Кіри Муратової - приз "Білий слон" Російської гільдії кінознавців і кінокритиків, Москва. "Параджанов" Олени Фетісової та Сержа Аведікяна - "Срібна тайга" за найкращий дебютний фільм на МФ кінодебютів "Дух вогню" у Ханти-Мансійську. "Хайтарма" Ахтема Сеїтаблаєва - російська кінопремія "Ніка" у номінації "Найкраща картина країн СНД і Балтії". "Хворісукалюди" Юрія Речинського (Україна, Австрія) - найкращий незалежний європейський документальний фільм на Фестивалі європейського незалежного кіно у Франції. "Плем’я" Мирослава Слабошпицького - Гран-прі програми "Тиждень критики" — паралельної програми Каннського МКФ; головний приз в секції "Паралелі та зустрічі" Фестивалю Європейського кіно "Паліч" (Сербія), гран-прі МКФ у Мотовані (Хорватія) та Міланському МКФ, приз "Відкриття року" Європейської кіноакадемії; М. Слабошпицький - найкращий режисер на МКФ "Кіношок". "Абонент" Марини й Оксани Артеменко - диплом Гільдії кінознавців та кінокритиків Росії КФ "Кінотавр".. "Це- я " Анни Акулевич — Гран прі МК в м.Лучіано (Італія).Item Найвідоміший скандинав кіно-Америки. Мадс Міккельсен(2015) Свято, РоксоланаМадс Діттман Міккельсен (22.11.1965) - данський кіноактор. Володар нагород Європейської кіноакадемії (2006) та Каннського МКФ (2012) за найкращі чоловічі ролі. 2010 року отримав від королеви Данії титул лицаря і був нагороджений данським Орденом Данеборґа, другим за значимістю лицарським орденом країни. В доробку 49-літнього актора - понад сорок кіно- і телеролей.Item Не забути геноцид. Фокус французької камери(2015) Велимчаниця, Ольга19 листопада в Українському домі під час вшанування пам’яті жертв Голодомору в Україні вперше показали фільм "Голодомор. Забутий геноцид" (Holodomor, le génocide oublié) французької журналістки і режисерки Бенедикт Бане. Прем’єра у Франції відбулася рік тому. Бенедикт Бане почула про Голодомор від українки у Франції, батько якої пережив ці події. Розповідь вразила її. Виникла ідея з допомогою кіно вивчити ці трагічні сторінки в історії України і розповісти про це усьому світу, який досі або не чув про те, як Кремль організував штучний голод на найродючіших у світі чорноземах, або не вірить у такі масштаби винищення народу.Item "Один з найближчих моїх київських друзів..." : до 85-річчя від дня народження Володимира Денисенка(2015) Павличко, ДмитроСтаття присв'ячена пам'яті Володимира Терентійовича Денисенка — українського радянського кінорежисера, сценариста та педагога. Лавреата Шевченківської премії 1979 року за стрічку "Женці". Народного артиста УРСР (1983).Item "Одного разу в Україні" та інші фільми(2015)26 листопада відбувся допрем’єрний показ документальної стрічки Олега Чорного "Голлівуд над Дніпром. Сни з Атлантиди" (сценарій Станіслава Цалика, "Директорія кіно" за підтримки Державного агентства з питань кіно). У роботі, визначеній як історико-документальна притча, йдеться про минуле і сьогодення села Бучак, де свого часу знімали "Українську рапсодію", "Вечір на Івана Купала", "Бумбараш".Item Парад "Вільних"(2015) Пащенко, Анастасія8 - 9 жовтня 2014 року в Синьому залі Будинку кіно показали дипломні роботи курсу режисерів телебачення майстерні Василя Вітра НКУТКТ ім. І. Карпенка- Карого. Цьогорічні випускники об ’єдналися в групу під назвою "Вільні". Назва в нинішньому соціокультурному і політичному контексті зобов’язує: щойно українські громадяни відчули смак кров’ю здобутої волі, як воля опинилася під загрозою — і зовнішнього вторгнення, і внутрішнього ворога. Оцінювати роботи слід у такому контексті, бо хто ж є найчутливішим індикатором суспільних змін, як не мистецька молодь!Item "Плем'я" в британському кінорейтингу(2015)Стрічка "Плем’я" Мирослава Слабошпицького ввійшла до двадцяти найкращих фільмів 2014 року за рейтингом престижного британського журналу "Sight and Sound", посівши в ньому восьму позицію.Item Плоди вдячної пам'яті(2015) Брюховецька, Лариса2014 року в Україні вийшло кілька цікавих стрічок, авторів яких треба привітати не тільки з якісною роботою, а й з тим, що виконано її без державного фінансування, адже в ситуації війни на сході держава змушена згортати проекти, присвячені культурі. Національна телекомпанія України запропонувала телефільм про Олександра Довженка, який показали на Першому Національному 10 вересня - саме вдень 120-річчя кінорежисера. Серіал "Українська мрія", який уже тривалий час веде Юрій Шаповал, об'єднує визначні постаті української історії. Назва "Довженко в огні" відсилає нас до його кіноповісті, яка зазнала жорстоких гонінь від тирана і яку нині вивчають у школах, а ще до реальності тоталітарного суспільства, яка чавила і особистість, і творчу свободу, зрештою, загрожувала життю.Item "Поводир" б'є глядацькі рекорди(2015)За перший вікенд національного прокату стрічка Олеся Саніна "Поводир" зібрала біля кіноекранів 94 754 глядачів. За інформацією прес-служби дистриб’юторської компанії "В&Н Film Distribution", це найуспішніший бокс-офіс в історії кіно незалежної України.Item Польський журнал про український театр(2015)1 грудня презентували жовтневий номер польського журналу "Teatr", присвяченого сучасному українському театру під девізом "Театр вільної України". Участь взяли: головний редактор журналу "Teatr" Яцек Копцінськии, перекладачка і театрознавець Анна Коженьовська-Бігун, театрознавець Ганна Веселовська, директор Польського Інституту Ева Фігель.Item Польські критики про "Левіафан" : [пер. з пол., друкується зі скороченнями](2015)Польські кінокритики Якуб Маймурек і Пйотр Черкавський рецензують фільм-драму російського кінорежисера Андрія Звягінцева "Левіафан" (2014). Критики відзначають, що у фільмі присутній всепроникний фаталізм, гіркий реалізм та їдка іронія.Item Притча про святість(2015) Тетерюк, МаріяУкраїнська прем’єра повнометражного дебюту Вікторії Трофименко "Брати. Остання сповідь" відбулася в останній день жовтня в рамках міжнародного конкурсу кінофестивалю "Молодість". Екранізація роману шведського письменника Торґні Ліндґрена "Джмелиний мед" до того вже побувала на кількох престижних фестивалях.