Кафедра англійської мови
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра англійської мови by Subject "academic writing"
Now showing 1 - 5 of 5
Results Per Page
Sort Options
Item Academic English Course Design for PhD Program: Principles and Content(2017) Vasylenko, I.The article deals with NaUKMA experience in designing the course of Academic English for PhD programs using communicative approach. The principles of organization and content are substantiated. During the course students should acquire and practically apply the skills necessary for scientific communication – critical reading, academic writing, giving scientific presentations – combined with advanced grammar and academic vocabulary.Item Academic Writing : навчально-методичний посібник з англійської мови для студентів НаУКМА(2020) Нестеренко, ЛюдмилаНавчально-методичний посібник відповідає навчальному плану підготовки бакалаврів, що навчаються за спеціальністю "Філологія. Германські мови та література (переклад включно, перша - англійська)" і допомагає засвоєнню фахових дисциплін. Даний посібник орієнтований на розвиток спеціалізованих мовних навичок, вмінь фахового спілкування та вироблення комунікативної компетенції студентів на рівні, що умовно називається “вищесереднього” (“upper - intermediate”, В2). У процесі підготовки навчально-методичного посібника застосовано комунікативний підхід до навчання. У посібнику також подано ряд практичних завдань (відповідно до навчальної плану та робочої програми), спрямованих на вивчення англомовного академічного письма як різновиду наукового (академічного) спілкування. У практичних завданнях запроповано проблемні питання, що передбачають розвиток навичок критичного мислення, а також завдання, виконання яких допоможе студентам сформувати вміння й практичні навички комунікативно виправдано користуватися засобами мови для створення відповідних зразків академічного письма. Окремий акцент зроблено на організації й редагуванні власних академічних текстів та розумінні основних відмінностей між основними функціональними стилями.Item Bridge from Free Writing to Academic Writing: Attending to Style(2003) Fedoriv, Ya.Стаття зосереджена на тих особливостях академічного стилю, які відрізняють науковий текст від текстів інших жанрів. Такий підхід є особливо актуальним під час викладання англійської мови для студентів магістерських програм з погляду підготовки їх до обміну науково-професійним досвідом на міжнародному рівні.Item Foundations of Ethical Use of AI in EFL Academic Writing(2024) Fedoriv, Yaroslava; Shuhai, Alla; Pirozhenko, ІrynaThis paper aims to develop a framework for discussing the ethical implications of integrating Artificial Intelligence (AI) into academic writing in English as a Foreign Language (EFL), emphasising the need for a balanced and responsible use of AI technologies to maintain academic integrity and foster effective scholarly communication. The integration of AI technologies into text production has gained significant attention, particularly regarding its ethical implications. Theethical dimensions of employing AI writing assistants include safeguarding intellectual property, minimising encryption and algorithm-related traces in texts, and addressing concerns about the devaluation of higher education. This paper focuses on the use of AI in EFL academic writing, where AI tools are increasingly spreading, affecting student learning experiences, undermining academic integrity, and requiring innovative approaches in EFL teaching methodologies. Building on the cognitive approach to defining the role of AI in the writing process by Buck and Limburg [1, pp. 8–23], who distinguish AI usage as a replacement, relief, support, or extensionof human thinking, we explore the potential consequences of excessive reliance on Large Language Models (LLMs) and emphasise the importance of balancing AI-assisted text generation with human writing driven by creativity and critical thinking. We advocate for ethical AI usage and encourage critical examination and discourse among educators, researchers, policymakers, and other stakeholders involved in EFL academic writing. By combining cognitive theories of writing with practical considerations of AI implementation, this research presents a novel perspective on how AI tools can impact writing practices, contributes new insights into the ethical use of AI in EFL writing, and provides practical recommendations to sustain academic integrity. Ultimately, we acknowledge the inevitability of AI integration in EFL writing activities while emphasising the need for establishing inclusive, equitable, and ethically sound communication environments for all writers.Item Paragraph writing: a way to structure students' mindset in written and oral utterance(2023) Pirozhenko, Іryna; Semyankiv, Iryna; Shuhai, AllaThe article states that the skill of writing a paragraph is a primary task in the process of successfully mastering educational bachelor programs as preparation for academic activities, namely written and oral. Professional experience shows that the lack of ability to build an opinion, using the appropriate linguistic structures and techniques of the English language, can become a challenge. The authors analyse this issue and offer ways to overcome the use of linguistic template models of the Ukrainian language for oral or written utterance in English.