Кафедра англійської мови

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 250
  • Item
    Globalisation : навчальний посібник з англійської мови для студентів НаУКМА
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Мазін, Дмитро; Нестеренко, Людмила
    Навчальний посібник "Globalisation" укладено для студентів другого курсу Національного університету "Києво-Могилянська академія" з метою розвитку мовної компетентності з англійської мови за професійним спрямуванням. Посібник охоплює широкий спектр актуальних тем, пов’язаних із процесами глобалізації, зокрема економічні, політичні, культурні, екологічні, інформаційні та соціальні аспекти. Теоретичний матеріал супроводжується системою завдань для розвитку навичок читання, письма, аналізу текстів, критичного мислення та міжкультурної комунікації. Особлива увага приділяється написанню есе-розв’язання проблеми (problem-solution essay), що є надзвичайно важливим академічним жанром. Також подано лексичний словник, ключі до завдань та список рекомендованої літератури, що сприяє самостійному опрацюванню матеріалу. Посібник актуалізує глобальні виклики сучасності та формує у студентів аналітичне бачення світу, готує їх до ефективної комунікації в міжнародному контексті. Видання рекомендоване для використання на заняттях з англійської мови у закладах вищої освіти гуманітарного та соціально-економічного профілю.
  • Item
    Video сourse: Computing : навчальний посібник з англійської мови для студентів НаУКМА факультету інформаційних технологій
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Гусар, Мальвіна
    Навчальний посібник з англійської мови "Video сourse: Computing" створений для студентів факультету інформаційних технологій НаУКМА. Він орієнтований на розвиток лексичних і комунікативних навичок у контексті вивчення сучасних інформаційних технологій. Посібник охоплює шість тем, що стосуються актуальних питань у сфері обчислювальної техніки та технологій, а саме: "Optical Drives" ("Оптичні накопичувачі"), SSD vs Hard Drive vs Hybrid Drive ("SSD. Жорсткі диски. Гібридні диски"), "NOR or NAND Flash Memory?" ("Флеш-пам'ять"), "The First Programming Languages" ("Перші мови програмування"), "Top 9 Microsoft Word Hacks" ("9 корисних функцій Microsoft Word") та "What Can You Do with a Spreadsheet?" ("Можливості електронних таблиць"). Кожна тема включає завдання на розширення словникового запасу, обговорення, перегляд відео та виконання завдань після перегляду відео, що сприяють глибшому розумінню матеріалу. Особливістю посібника є інтеграція відеоматеріалів, що дозволяють студентам практикувати аудіювання на автентичних прикладах. Завдання на основі відео покликані розвивати критичне мислення, покращувати розуміння технічних текстів англійською мовою та формувати навички аналізу. Цей посібник стане незамінним ресурсом для студентів, які прагнуть поглибити свої знання англійської мови та розширити технічний словниковий запас, необхідний для роботи в галузі інформаційних технологій.
  • Item
    Video Course: The Digital Age : навчальний посібник з англійської мови для студентів НаУКМА факультету інформаційних технологій
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Гусар, Мальвіна
    Навчальний посібник "Video Course: The Digital Age", розроблений для студентів факультету інформаційних технологій НаУКМА, охоплює ключові аспекти цифрових технологій і їх використання в сучасному світі. Структура посібника складається із шести тематичних розділів, що містять інтерактивні завдання, лексичні вправи, дискусійні питання та практичні відеоматеріали. Розділи охоплюють такі теми, як "History of Computers" ("Історія комп'ютерів"), "Inside A Computer" ("Будова і функції сучасних комп'ютерів"), "Input, Output, And Communication Devices" "Пристрої введення, виведення й комунікації", "Webcam vs Laptop Camera Comparison" ("Вебкамери і вбудовані камери. Порівняння"), "The Perfect Ergonomics Desk Setup" ("Принципи ергономіки робочого місця"), а також "What Is Assistive Technology?" ("Технології для підтримки людей із обмеженими можливостями"). Кожна тема супроводжується завданнями для відпрацювання фахового лексичного матеріалу, розвитку навичок аудіювання і мовлення, а також питаннями для обговорення, що стимулюють критичне мислення. Особливістю посібника є використання сучасних методик навчання, таких як перегляд відео з подальшими вправами на перевірку розуміння, що допомагає розвинути мовленнєві і фахові компетенції. Посібник стане корисним ресурсом для студентів, які прагнуть опанувати англійську мову в контексті інформаційних технологій, розширити професійну лексику та поглибити свої знання про сучасний цифровий світ.
  • Item
    English in international legal instruments : навчальний посібник для студентів факультету міжнародних відносин
    (National University of Kyiv-Mohyla Academy, 2025) Novikova, Hanna; Kharchenko, Oksana
    Навчальний посібник "English in international legal instruments" призначений для студентів факультету міжнародних відносин, які вивчають англійську мову в контексті міжнародного права. Матеріали посібника базуються на автентичних текстах ключових міжнародно-правових документів, таких як Статут Організації Об’єднаних Націй, Загальна декларація прав людини, Конвенція про права дитини, а також угодах Європейського Союзу. Тематика охоплює такі питання, як права людини, екологічне право, функціонування міжнародних організацій та укладення міжнародних договорів. Навчальний посібник спрямований на розвиток професійної мовної компетенції студентів, зокрема навичок читання, аналізу, перекладу та інтерпретації юридичних текстів англійською мовою. Він також сприяє формуванню міждисциплінарного підходу до навчання, поєднуючи знання з міжнародного права та практичну мовну підготовку. Навчальний посібник рекомендовано для використання у навчальному процесі в рамках курсів англійської мови професійного спрямування, а також для самостійного опрацювання матеріалу.
  • Item
    Case Study Approach in English Classroom : навчально-методична розробка з дисципліни "Англійська мова за професійним спрямуванням" для ІІ р. н. БП
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2021) Сидорова, Олена
    Інноваційний характер цієї тематичної розробки складає методологічна апеляція до підходу Case Study, що набув широкого використання в зарубіжній педагогіці й різних видах фахової освіти (бізнес, політологія, правознавство, дипломатія, медицина, фармакологія, історія тощо), дає змогу вийти за межі теорії й глибше увійти в живу практику, вдосконалювати м’які навички (soft skills), яким не приділяють належної уваги в університетах, але які вкрай потрібні в реальному житті, робить навчальний процес емоційним, соціалізує шляхом закріплення стійкої мотивації на пошук і використання ефективних рішень проблемних життєвих колізій. У сучасних підручниках із профорієнтованої англійської мови продуктивно розвивається підхід "CASE STUDY". Він почав застосовуватись у провідних університетах світу вже кілька десятиліть тому і належить до типу освітніх програм, що активно використовуються у Harvard Business School, ESP-Business для просунутого рівня студентської аудиторії. Засновником методики був Лео Джонс.
  • Item
    Ethical Values : навчальний посібник з англійської мови для студентів НаУКМА
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2025) Гусар, Мальвіна; Комлик, Наталія
    Навчальний посібник "Ethical Values" призначений для студентів Національного університету "Києво-Могилянська академія" та спрямований на розгляд питань етичних цінностей у контексті вивчення англійської мови. Він охоплює актуальні морально-етичні проблеми та стимулює критичне мислення студентів. Посібник складається з семи тематичних уроків, які досліджують різні аспекти етики, зокрема причини злочинності, необхідність зла для добра, питання буллінгу, сутність щастя, сенс життя, основні релігії світу та питання альтруїзму. Кожен розділ містить завдання з аудіювання, читання, словниковий розділ, дискусійні питання та вправи для розвитку мовленнєвих навичок. Особливістю посібника є його інтерактивний формат, що передбачає використання відео- та аудіо-матеріалів, обговорень та письмових рефлексій, що сприяє розвитку комунікативних навичок англійською мовою. Також у посібнику подано різноманітні філософські та соціологічні підходи до аналізу моральних дилем, що допомагає студентам глибше осмислювати проблеми сучасного суспільства. Розглянуті теми стимулюють студентів до самостійного аналізу та обговорення фундаментальних етичних принципів, формуючи їхню здатність висловлювати аргументовані думки англійською мовою. Крім того, структуровані завдання сприяють розвитку критичного мислення, що є важливим у сучасному освітньому процесі. Посібник буде корисним не лише студентам, які вивчають англійську мову, а й усім, хто цікавиться етикою, філософією та суспільними науками.
  • Item
    Twelve Lessons of Creative Writing : [навчальний посібник]
    (Національний університет "Києво-Могилянська академія", 2024) Badior, Nataliia
    Twelve Lessons of Creative Writing: A Comprehensive Guide for Teachers and Aspiring Authors." This book is written as a practical roadmap for both new writing coaches and those eager to re!ne their craft in creative writing. In the pages that follow, you'll embark on a journey through twelve carefully crafted chapters, each exploring a vital aspect of creative writing. From the lyrical world of poetry to the intricate art of character creation, from the power of dialogue to the subtleties of narrative voice, this course covers the full spectrum of creative writing techniques.
  • Item
    Лінгвокультурні особливості фільмонімів як об'єкт мовознавчих студій
    (2025) Павленко, Лариса; Ванівська, Олександра; Бадьйор, Наталія
    Актуальність дослідження обумовлена тим, що проблема перекладу власних назву мультиплікаційному дискурсі знаходиться на перетині лінгвістики, перекладознавства та лінгвокульторології є актуальною, оскільки досі немає єдиної стратегії їх передачі українською мовою. Доведено, що необхідно поступово відмовлятися від нерегулярних відповідностей та замінювати їх регулярними. Дотримання цих правил необхідне для викорінення різнобою та самодіяльності у передачі власних назв мультиплікаційного дискурсу, виправлення їх спотворень та некомпетентної передачі у перекладах. Актуальність дослідження визначається також труднощами перекладу власних назв у мультфільмах, а також специфікою роботи із зазначеним лексичним пластом в аудіовізуальному перекладі. Переклад мультфільмів є одним із найскладніших, а особливості передачі онімів у мультиплікаційних фільмах українською мовою пов’язані з лінгвістичними та екстралінгвістичними факторами. Мета дослідження полягає в комплексному лінгвокультурному аналізі особливостей та способів передачі власних назв у мультиплікаційному дискурсі у процесі дубльованого аудіовізуального перекладу мультфільмів з англійської на українську мову. В результаті аналізу зроблено висновок про фактори, що впливають на вибір перекладацької стратегії та відповідні перекладацькі прийоми. Зі зростанням потреби в аналізі аудіовізуальних відеовербальних текстів число публікацій на цю тему збільшилося. Зазначено, що наш час перекладу власних назв приділяється все менше уваги, що означає переважання такого способу перекладу, як транскрибування власних назв з англійської мови без передачі їхнього сенсу українською мовою. Доведено, що раніше перекладачі намагалися повністю замінювати незвичайні або неблагозвучні власні назви на більш звичні для україномовної аудиторії аналоги. Зараз спостерігається відмова від заміни на користь транскрипції, а в окремих випадках використовуються калькування або заміна, причому вони не завжди вдалі.
  • Item
    Вербальні способи використання активного слухання у процесі викладання професійно орієнтованої іноземної мови у ЗВО
    (AVIAZ, 2021) Нестеренко, Людмила
    Все частіше використання активного слухання розглядається сучасними дослідниками як спосіб покращення якості викладання іноземної мови за професійним спрямуванням. Оскільки саме активне слухання допомагає зрозуміти, оцінити і запам'ятати інформацію, отриману від учасників освітніх взаємодій. Крім того, використання прийомів активного слухання традиційно спонукає учасників навчального процесу до відповідей, скеровує діалог в потрібному напрямку і перешкоджає неправильному розумінню або помилковій інтерпретації інформації, отриманої від співрозмовника (студентом/студентами від викладача, викладачем від студента/студентів).
  • Item
    Застосування психологічного тренінгу як способу підвищення якості викладання іноземної мови за професійним спрямуванням у Національному університеті "Києво-Могилянська академія"
    (AVIAZ, 2021) Мазін, Дмитро; Нестеренко, Людмила
    Трансформації, що відбуваються в системі вищої освіти, стосуються не лише теоретико-методологічних аспектів функціонування системи вищої освіти в цілому, але й конкретних підходів щодо викладання певних дисциплін. Саме тому, викладання іноземної мови за професійним спрямуванням, яке є результатом реформування системи вищої освіти України з метою підвищення її якості, може служити яскравим прикладом сучасних трансформацій в освітній сфері.
  • Item
    Discourse schemas in science journalism
    (AVIAZ, 2021) Kucherova, Olena
    As science journalism is becoming more appealing nowadays for general public, there has been much interest in studying this genre of communication. Online media scientists take the opportunity to communicate directly with the general public rather than rely on journalists as mediators. Scientists themselves become the journalists who write for the public aiming to explain how science works and increase public understanding. Science experts work as a nonprofit closely with the public so that the latter can experience science. They introduce new research, new advances of technology in order to educate the general public, communicate the value of research, harness collective intelligence. As a result, direct public communication implies a shift from external observation to self-representation of science. Most discourses have structures that are regarded as conventional, canonical and fixed formats of a genre. The present study explores the formal schemas of science journalism discourse, related to its interactional function.
  • Item
    Розуміння гуманізму Ф. Моріаком і П. Клоделем у контексті французького "католицького відродження"
    (2024) Польщак, Анелія
    Статтю присвячено дослідженню питань розуміння гуманізму Ф. Моріаком і П. Клоделем у контексті літератури французького "католицького відродження", для якої є характерними певні спільні риси, зокрема оцінка ролі й місця людини в суспільстві та світі. Особливу увагу надано протиборству двох варіантів гуманізму в ХХ столітті — атеїстичного і християнського. Творчість Ф. Моріака у своїй глибинній сутності є вираженням християнського гуманізму, на якому в ХХ столітті позначились роздуми Ж. Марітена стосовно людини в цілісності її природного та надприродного буття. Ф. Моріак, як і П. Клодель, пов’язує справжній гуманізм і християнство, стверджуючи, що Христос є найвеличнішим творцем людських особистостей.
  • Item
    "My War": Empowering Language Learners in Times of Conflict
    (2023) Sokolik, Meggie; Fedoriv, Yaroslava
    The field of English as a Second Language (ESL) has long debated the neutrality of language materials and the need for critical engagement in language learning. In 1993, Benesch challenged the notion of politically and ideologically neutral ESL materials, and, since then, scholars have supported the idea of contextual relevance in language instruction. Specifically, Nelson & Appleby (2015) emphasised the importance of equipping teachers to facilitate critical and creative engagement with English in relation to broader sociopolitical realities, including the implications of conflict for language learning. In 2022, in response to the ongoing war in Ukraine, a local university introduced an innovative approach to the English curriculum, allowing students to submit ‘My War’ stories instead of traditional academic reports. This report discusses this methodological approach and explores its impact on language learners’ motivation in times of conflict in the context of a course in English for Journalists.
  • Item
    Hate speech and the problem of forming the English language competence of students of NaUKMA
    (2024) Sydorova, Olena
    Матеріали доповіді учасника всеукраїнського науково-педагогічного підвищення кваліфікації "Сучасний лінгвістико-інформаційний дискурс: мовні засоби, наративи, символи, персоналії" (29 квітня – 9 червня 2024 року).
  • Item
    Russia's "weaponization" of literary translation: WW2 VS Russo-Ukrainian war
    (2024) Rudnytska, Nataliia
    An integral feature of a totalitarian state is a high degree of control over media, and the sphere of literary translation is not an exception; in times of war (and preparatory periods as well) the latter becomes an important tool of propaganda.
  • Item
    World War 2 in Ukraine: The incompatible accounts by Soviet authors and their Soviet translators
    (2024) Rudnytska, Nataliia
    The Great Patriotic War, i.e. the period between the beginning of the German invasion of the USSR in June 1941 and the capitulation of the German army in May 1945, became one of the most popular themes of Soviet fiction, and published were only the works which described the “heroic fight and victory of the Soviet people, led by the Communist Party, over fascism” according to the norms of the socialist realism. However, even such ideologically correct texts by Ukrainian authors were censored in Russian translations, as in the case with the novels by Sava Holovanivskyi and Oles Honchar, where we can observe numerous manipulations of fragments depicting the Soviet Army, behaviour of Soviet citizens on the German-occupied territories, displays of Ukrainian patriotism, and manifestations of ideologically hotile values.
  • Item
    Interpretation of Freedom in the Works of G. K. Chesterton
    (2024) Polshchak, Aneliya
    In this article, we analyze G.K. Chesterton’s perspective on freedom. In his works, Chesterton emphasizes the importance of defining freedom and accepting its existence. He describes different types of freedom, including freedom of will and freedom of thought, and examines them from both scientific and philosophical perspectives. Chesterton does not believe that free will is merely about fulfilling human desires, nor does he deny its existence due to the presence of cause-and-effect relationships. For Chesterton, freedom of thought must also strike a balance to prevent it from becoming a dull and predictable process by following a rigid causal logic. It is important to consider the potential for abuse when exploring the idea that concepts and beliefs are relative and the concept of relativism. This relativistic approach, Chesterton argues, can lead to a disregard for the reality of the world. Both Kant and Chesterton believe that the defense of freedom is closely tied to the existence and defense of dogma. Chesterton highlights the distinctiveness of Christian dogma in comparison to other teachings of his era. He believes that the Christian creed safeguards human freedom by mirroring the Creator. Drawing from his personal experiences, Chesterton defends the presence of both a logical and mystical element in human life.
  • Item
    Когеренція в публіцистичному дискурсі (на матеріалі текстів Оксани Забужко)
    (Український мовно-інформаційний фонд НАН України, Інститут славістики Польської академії наук, 2023) Куранова, Світлана; Зернецький, Павло
    У статті розглянуто особливості дискурсивного підходу до вивчення семіотичної структури тексту як комбінації смислових шарів. На прикладі публіцистики Оксани Забужко визначено властиві цим текстам комбінації смислових шарів, в першу чергу, на рівні семантики та прагматики. Такий підхід є складовою моделювання узагальненого дискурс-портрета мовної особистості та дозволяє визначити місце автора у всезагальному "глобальному" діалозі. Розвідки такого роду розширюють знання про семіотичну структуру текстів, засоби дискурсивної зв'язності, гіпертекст та інтертекстуальність.
  • Item
    Вплив програми штучного інтелекту ChatGPT на навчання іноземних мов у закладах вищої освіти
    (2024) Гурська, Олена
    Матеріали доповіді учасника V Міжнародної науково-практичної конференції з лінгвістичних та методологічних аспектів викладання іноземних мов професійного спрямування, зорганізованої науково-педагогічними працівниками кафедри іноземних мов за фахом Національного авіаційного університету в тісному партнерстві з колегами, ученими провідних вітчизняних і закордонних закладів вищої освіти (м. Київ, Україна, 28–29 березня 2024року).
  • Item
    Artificial intelligence and spirituality: challenges and threats
    (2024) Kovalenko, Alona
    The article is devoted to possible threats and challenges Artificial Intelligence (AI) may pose to human spirituality. It begins with identifying spirituality as an inevitable part of people’s lives that shapes their values, beliefs, and behaviours, provides a framework for understanding the interconnectedness of all beings and the universe with something greater than oneself, offering solace in times of crisis and a sense of purpose, connection, and inner peace. However, being a groundbreaking development in the field of technology, AI may lead to serious changes in the ways people believe, perceive themselves and their places in this world, and look for the meaning and purpose of their lives. AI may cause misinformation and misrepresentation of the data obtained. People may mistakenly perceive AI as that almighty source of knowledge or believe that there is nothing greater and mightier at all since the technology can give the answers to all their questions. Humiliation of human dignity and an insulting attitude towards people, the blurring of lines between human life and the activity of AI (including the issues of rights, responsibilities, freedom, decision-making, etc.), moral and ethical issues related to perceiving AI as a living being cause increasing concerns of the world technologists, philosophers, anthropologists, and theologians who are trying to find some ways to control the rapid spread and people’s obsession with AI. The author describes 4 main concerns related to the influence of AI on spirituality, namely, concentration, patience, and attention; selflessness; devoutness or adherence; and the knowledge of discovering and analysing ourselves. Besides, the article provides some analogies and differences between devices driven by AI and beings with spirituality. Finally, the author draws a conclusion that we must take responsibility for our lives and respond accordingly to what happens to us so as not to allow AI rule our life and spiritual experiences.