Кіно-Театр. 2012. №1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2012. №1 by Subject ""Вавилон XX""
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Побачити себе: образ українця, створений Іваном Миколайчуком(2012) Ямборко, ОльгаІвана Миколайчука часто називають "душею поетичного кіно", тим самим підкреслюючи його феномен у вітчизняному кінематографі 60-80-х років XX ст. Об’єктивність такого порівняння очевидна, позаяк українському кіно рідко щастить на обдаровання, які є синкретичними за своєю творчою природою. Першим настільки масштабно заявив про себе Олександр Довженко, котрий ігноруючи граматичні досліди сучасників, засобами кіно на прикладі "Землі" та "Звенигори" реалізував прагнення виявити у видимому світі його метафізичні взаємозв’язки. Цілісність, якої домагався Іван Миколайчук в акторстві та режисурі має ту ж природу і походить від джерела народної культури. Відмінність полягає у формах оповідності: якщо Довженко перебуває на рівні епічних узагальнень, то Миколайчук схиляється до жанрів, де персонаж має виражене характерологічне зображення. Властиво на тлі режисерсько- операторської домінанти в українському кіно, Іванові Миколайчуку вдалося здійснити відчутний прорив - ідентифікувати Українця на екрані в ціннісній, ідейно-філософській системі координат, яка кардинально відрізняється від схематизму народних типажів.