Том 5
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Том 5 by Subject "Granger test"
Now showing 1 - 1 of 1
Results Per Page
Sort Options
Item Модель системи одночасних рiвнянь з лаговим ефектом для оцiнки якостi рекламної кампанiї(2022) Дрінь, Світлана; Резнiченко, ЄгорУ цiй статтi описано бiльш узагальнену систему одночасних рiвнянь для прогнозування рiвня продажiв залежно вiд рекламних кампанiй за рiзними каналами та iнших факторiв. У середовищах RStudio та Google Colab описано створення моделi на основi реальних даних деякого товару. Застосовано специфiкацiйний тест Хаусмана для визначення методу оцiнки моделi. Оскiльки показники рекламних кампанiй виявились ендогенними змiнними, зроблено висновок про важливiсть використання двокрокового методу найменших квадратiв (2МНК). Виявлено, що обсяг реклами є причиною для обсягу продажiв за Гренжером, що не можна сказати про зворотне припущення, а саме, причиновiсть обсягу реклами вiд продажiв за Гренжером. Також визначено "глибину" лагiв. Пiсля проведеного дослiдження виявили вагомi лаги, тобто по одному лагу для обох каналiв реклами. Було оцiнено залежностi обсягiв продажiв вiд рiзних факторiв, у тому числi дистрибуцiї товару, цiнового iндексу, впливу реклами та її лагiв, вплив рекламної дiяльностi конкурентiв. Коефiцiєнти утвореної бiльш узагальненої системи одночасних рiвнянь були оцiненi за допомогою двокрокового методу найменших квадратiв. Усi статистичнi показники свiдчать про адекватнiсть моделi. Показники ефективностi (ROI – return on investment) рекламних кампанiй показали, що реклама i на телебаченнi, i в iнтернетi є прибутковою для розглянутого товару фiрми. Актуальнiсть цiєї статтi полягає у створеннi бiльш узагальненої системи одночасних рiвнянь iз включенням моделi прогнозу продажiв товару з урахуванням впливу реклами.