Кіно-Театр. 2022. №1
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2022. №1 by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 37
Results Per Page
Sort Options
Item Поетичний роздум про сутність буття людини(2022)У рамках реалізації проєкту Франко. Re:volution Львівського національного літературно-меморіального музею Івана Франка (Дім Франка) за підтримки Українського культурного фонду на сцені Львівського національного академічного театру опери та балету ім. Соломії Крушельницької 27 серпня відбулася прем’єра музично-поетично-театрального дійства "Легенда про вічне життя", присвяченого 165-літтю з дня народження Івана Франка.Item Фільм про гоніння Церкви в Україні(2022) Польщак, Анелія11 вересня 2021 року у столичному кінотеатрі "Київська Русь" відбулася прем’єра художнього фільму "Вірити!" Фільм пройшов також і в кінотеатрах "Ліра", "Жовтень", "Флоренція", "Факел", "Лейпциг", "Дніпро", ім. Т. Шевченка, а також у Львові, Луцьку, Одесі, Харкові, Дніпрі та інших містах.Item Item Аліна Горлова: "Мені цікаво працювати з реальністю й розповідати невигадані історії"(2022) Горлова, АлінаАліна Горлова (н. 1992, м. Запоріжжя) – українська кінорежисерка і сценаристка. У 2008–2012 роках навчалась у КНУТКіТ ім. І. Карпенка-Карого. У 2010 пройшла семінар з режисури, роботи з актором та драматургії у Кшиштофа Зануссі. Знімає документальне кіно, ігрові короткометражні фільми, створює візуалізації для театральних постановок і арт-інсталяцій. У творчому доробку – три повнометражних документальних фільми: "Холодний яр. Інтро" (2016), "Явних проявів немає" (2018), "Цей дощ ніколи не скінчиться" (2020).Item "Ідеальний" чоловік для самотньої жінки(2022) Наумова, ЛарисаФільм "Неідеальний чоловік" доволі аскетичний. Максимальна лаконічність прийомів виразності очевидно видає режисерку-німкеню. Марія Шрадер блискуче оперує кінематографічними виражальними засобами, точніше сказати, тим їх необхідним мінімумом, який потрібний для яскравої і зворушливої оповіді.Item Олександр Книга: "Ми теж на фронті нині: воюємо за серця людей"(2022) Книга, ОлександрМоя розмова з Олександром Книгою відбулася на дев’ятий (заключний) день Міжнародного театрального фестивалю "Мельпомена Таврії", засновником і незмінним керманичем якого він є вже 23 роки. Позаду більше 80 проведених подій (вистави, презентації, зустрічі, майстер-класи), а ввечері – показ ще двох вистав-учасниць, святкове закриття з концертною програмою і церемонією нагородження лауреатів. Кабінет керівника Херсонського театру ім. Миколи Куліша прикрашають грамоти і фотографії, сувеніри і книги, на столі багато документів, паперів, блокнотів… Роботи багато, час розписаний погодинно, але господар, хоч і втомлений, але щасливий від того, що фестиваль пройшов на достойному рівні. Тож тема нашої розмови – підсумки форуму, його вплив на життя та роботу театру і міста.Item Сплав "реального" й "уявного" ("Аннет")(2022) Стівріня, Віра74-й Каннський кінофестиваль відкрився музично-психологічною драмою "Аннет" (2021) французького режисера Леоса Каракса (Leos Carax), що здобув перемогу в конкурсі у номінації "найкраща режисура". Автори сценарію – брати Рон та Рассел Мейл, засновники музичної групи "Спаркс" – кілька років працювали над партитурою рок-опери, поки не зустріли Каракса, і той загорівся ідеєю перетворити їхній музичний твір на фільм.Item "Загубити, щоб знайти"(2022)Ігор Висневський працює над біографічною історичною драмою "Загубити, щоб знайти".Item Режисер Наріман Алієв зніматиме стрічку "ORTALAN"(2022)Режисер Наріман Алієв зніматиме стрічку "ORTALAN".Написання сценарію підтримав Український культурний фонд.Item Богдан Вержбицький: "КІНОКО мотивує до освоєння зображальної культури" : [інтерв'ю з директором кінофестивалю "КІНОКО", кінооператором](2022) Вержбицький, БогданВдалося реалізувати фестиваль кінотелеоператорів "ОКО", завдяки поєднанню зусиль кафедри кінотелеоператорства Інституту екранних мистецтв КНУТКіТ ім. І.Карпенка-Карого та Гільдії кінооператорів України UGC.Item Болюча поразка Москви під Конотопом(2022) Іванишина, Лариса15 жовтня в Червоному залі Будинку кіно відбулася прем’єра науково-документального фільму "Імені Виговського", на яку чекали ще з березня 2020 року. На жаль, ні автор сценарію Богдан Жолдак, ні директорка студії "Кінематографіст" Світлана Степаненко, які горіли ідеєю картини, до цієї прем’єри не дожили.Item Театральний тиждень з іменем Марії(2022) Руданець, ОльгаЗ 4 по 9 жовтня в Київському національному театрі ім. І. Франка на Камерній сцені ім. Сергія Данченка відбувся ХVІІ Міжнародний театральний фестиваль монодрам "Марія".Item Сергій Дзюба і Артемій Кірсанов: "Ми створюємо легенди, тому жартома називаємо себе “легендарними авторами”(2022) Дзюба, СергійСергій Дзюба й Артемій Кірсанов – українські письменники, сценаристи, режисери. У 2001 році закінчили факультет театральної режисури Київського національного університету культури і мистецтв, курс Юрія Муравицького. Працювали на ТБ над телепрограмами та серіалами. Автори сценаріїв художніх фільмів "Позивний “Бандерас" та "Заборонений", а також трьох романів "Позивний "Бандерас", "Позивний“Бандерас”. Операція Томос" про російсько-українську війну та "Заборонений".Item Споживаючи природу. "Полтава-Док"(2022) Саква, ОлександрЗа два тижні до відкриття Х Всеукраїнського екологічного фестивалю документального кіно "Полтава-Док-2021" в місцевих ЗМІ пройшла скандальна інформація про мера Полтави Олександра Мамая. Він витратив з міського бюджету 2,4 мільйона гривень на подарунковий набір для першокласників, де родзинкою – з написом "З турботою про майбутнє – Олександр Мамай", була іграшка, що нагадувала бичка. Він співав російською мовою про Новий рік (?), а його вбрання викликало в школяриків алергію! Така звістка на перетині патріотизму й медицини наперед зняла питання про підтримку екологічного фестивалю міською владою. Що й підтвердилось! Жодної гривні на кінофорум за 12 років його існування мерія не надала. А навіщо? Адже навіть 1 вересня Мамай вітав дітей російськомовним мультиком "Маша і ведмідь" – морок "турботи" про майбутнє.Item Стрічку "Ціна правди" так і не змогли показати в Росії − демонстрацію перервали "тітушки"(2022)Ім’я Гарета Джонса та записи його "Щоденника" вперше в кіно прозвучали в документальному фільмі Сергія Буковського "Живі" (2008). Саме Сергій Буковський і запропонував Аґнєшці Голланд зняти фільм про цього мужнього британського журналіста, котрий чи не першим у світі заговорив про Голодомор в Україні. Стрічка "Ціна правди" кілька років тому йшла у світовому, а також в українському прокаті й здобула підтримку як критики, так і глядачів. Вона зробила вагомий внесок у поширення в міжнародному просторі правди про геноцид українського народу в часи сталінського тоталітарного режиму.Item Рушійна сила почуттів. Іза Міранда(2022) Брюховецька, ЛарисаІталійську акторку театру і кіно Ізу Міранду (спр. прізв. Інес Ізабелла Самп’єтро, 1905– 1982), як і шведку Інґрід Берґман, можна назвати громадянкою світу. Вона здобула хорошу професійну освіту в Італії. За даними The Movie Database, знялася у 65 фільмах у різних країнах, щоправда, в кінці кар’єри їй діставалися лише епізоди. Уже після другого фільму її нарекли "італійською Марлен Дітріх", але, як і будь-яке порівняння, воно не зовсім відповідає дійсності. Краса і талант італійки самодостатні, більше того, вони не конкурують з німецькою акторкою, котра основну свою кар’єру здійснила у США й уславилась численною армією полонених її жіночими чарами знаменитостей. Міранда ж була заміжньою за італійським продюсером Альфредо Гуаріні, з яким прожила все життя й померла на рік за нього пізніше. Та й акторський почерк Міранди, на відміну від Дітріх, сказати б, значно людяніший, наповнений теплом південної країни. Її обличчя свідчить про благородство, аристократизм і внутрішню наповненість. А її героїні – і звичайні жінки, і особи з вищого світу – цим теплом та емоціями наділені сповна.Item "Чубай. Говорити знову"(2022)В містах Західної України пройшли прем’єри документального фільму "Чубай. Говорити знову" (режисер і продюсер Михайло Крупієвський, автор музики до фільму – Тарас Чубай, лідер гурту "Плач Єремії"), створеного за ініціативою доньки поета Соломії Чубай.Item Володимир Богатирьов: часом відчуваю себе до певної міри динозавром(2022) Богатирьов, ВолодимирВолодимир Богатирьов (н. 21.06. 1955 в м. Калач-на-Дону Волгоградської області) – відомий театральний педагог, режисер, сценограф. З 1959 року і донині проживає в Україні. Закінчив Київський державний інститут культури ім. О. Корнійчука (Рівненський культурно-освітній факультет). З 1976 року – викладач на кафедрі режисури та майстерності актора в alma mater. Кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри театральної режисури. Постановник і сценограф більше 40 вистав, автор наукових публікацій, навчального посібника "Сценографічний образ вистави" (2017 рік). За 45 років випустив сотні відомих акторів та режисерів драматичного театру, багато з яких відзначені званнями.Item Масштаб і сила поезії. Конкурс ім. Лесі Українки(2022) Брюховецька, ЛарисаПоезії Лесі Українки огортають неповторним чаром. Читаючи їх, дізнаємося про думки і почуття авторки, що актуальні й сьогодні, долучаємося до їх аристократичної подачі, до сильних емоцій і твердості духу. Та коли чуєш і бачиш живе виконання професійних читців, враження виникає ще сильніше. Таку насолоду для учасників та слухачів надає Всеукраїнський конкурс професійних читців імені Лесі Українки, який з 2014 року кожної осені проводиться в Луцьку, куди з ініціативи директора-художнього керівника Волинського театру ляльок Данила Поштарука він перемістився після окупації Криму РФ.Item Сучасна сім'я в епоху "нового відчуження"(2022) Швець, ЮлійГеографічні координати Угорського театру в Береговому (8 км до державного кордону з Угорщиною) дзеркально відтворюються у його репертуарній афіші, насиченій маловідомими широкому загалу авторами і назвами. Водночас цю ексклюзивну афішу, як і значну кількість вистав театру, який більшу частину часу подорожує за межами країни, можна назвати "форпостом європеїзації" українського театру. Цикл історій (п’єса складається з десяти новел) починається з появи вагітної жінки й закінчується народженням дитини у фіналі. Коріння ж "сюжету" – в європейській цивілізації епохи "нового відчуження" з її культом байдужості, у тому числі між батьками та дітьми. Останніх певний час виховують в силу реалізації закладених природою інстинктів, а потім залишають, пропонуючи "самовиховання". Діти дорослішають, народжують своїх дітей, і знову повторюють деструктивну модель поведінки своїх батьків.