Кіно-Театр. 2022. №1

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 37
  • Item
    Стрічку "Ціна правди" так і не змогли показати в Росії − демонстрацію перервали "тітушки"
    (2022)
    Ім’я Гарета Джонса та записи його "Щоденника" вперше в кіно прозвучали в документальному фільмі Сергія Буковського "Живі" (2008). Саме Сергій Буковський і запропонував Аґнєшці Голланд зняти фільм про цього мужнього британського журналіста, котрий чи не першим у світі заговорив про Голодомор в Україні. Стрічка "Ціна правди" кілька років тому йшла у світовому, а також в українському прокаті й здобула підтримку як критики, так і глядачів. Вона зробила вагомий внесок у поширення в міжнародному просторі правди про геноцид українського народу в часи сталінського тоталітарного режиму.
  • Item
    Поетичний роздум про сутність буття людини
    (2022)
    У рамках реалізації проєкту Франко. Re:volution Львівського національного літературно-меморіального музею Івана Франка (Дім Франка) за підтримки Українського культурного фонду на сцені Львівського національного академічного театру опери та балету ім. Соломії Крушельницької 27 серпня відбулася прем’єра музично-поетично-театрального дійства "Легенда про вічне життя", присвяченого 165-літтю з дня народження Івана Франка.
  • Item
    Сучасна сім'я в епоху "нового відчуження"
    (2022) Швець, Юлій
    Географічні координати Угорського театру в Береговому (8 км до державного кордону з Угорщиною) дзеркально відтворюються у його репертуарній афіші, насиченій маловідомими широкому загалу авторами і назвами. Водночас цю ексклюзивну афішу, як і значну кількість вистав театру, який більшу частину часу подорожує за межами країни, можна назвати "форпостом європеїзації" українського театру. Цикл історій (п’єса складається з десяти новел) починається з появи вагітної жінки й закінчується народженням дитини у фіналі. Коріння ж "сюжету" – в європейській цивілізації епохи "нового відчуження" з її культом байдужості, у тому числі між батьками та дітьми. Останніх певний час виховують в силу реалізації закладених природою інстинктів, а потім залишають, пропонуючи "самовиховання". Діти дорослішають, народжують своїх дітей, і знову повторюють деструктивну модель поведінки своїх батьків.
  • Item
    Болюча поразка Москви під Конотопом
    (2022) Іванишина, Лариса
    15 жовтня в Червоному залі Будинку кіно відбулася прем’єра науково-документального фільму "Імені Виговського", на яку чекали ще з березня 2020 року. На жаль, ні автор сценарію Богдан Жолдак, ні директорка студії "Кінематографіст" Світлана Степаненко, які горіли ідеєю картини, до цієї прем’єри не дожили.
  • Item
    Фільм про гоніння Церкви в Україні
    (2022) Польщак, Анелія
    11 вересня 2021 року у столичному кінотеатрі "Київська Русь" відбулася прем’єра художнього фільму "Вірити!" Фільм пройшов також і в кінотеатрах "Ліра", "Жовтень", "Флоренція", "Факел", "Лейпциг", "Дніпро", ім. Т. Шевченка, а також у Львові, Луцьку, Одесі, Харкові, Дніпрі та інших містах.
  • Item
    Сплав "реального" й "уявного" ("Аннет")
    (2022) Стівріня, Віра
    74-й Каннський кінофестиваль відкрився музично-психологічною драмою "Аннет" (2021) французького режисера Леоса Каракса (Leos Carax), що здобув перемогу в конкурсі у номінації "найкраща режисура". Автори сценарію – брати Рон та Рассел Мейл, засновники музичної групи "Спаркс" – кілька років працювали над партитурою рок-опери, поки не зустріли Каракса, і той загорівся ідеєю перетворити їхній музичний твір на фільм.
  • Item
    "Ідеальний" чоловік для самотньої жінки
    (2022) Наумова, Лариса
    Фільм "Неідеальний чоловік" доволі аскетичний. Максимальна лаконічність прийомів виразності очевидно видає режисерку-німкеню. Марія Шрадер блискуче оперує кінематографічними виражальними засобами, точніше сказати, тим їх необхідним мінімумом, який потрібний для яскравої і зворушливої оповіді.
  • Item
    Та, для якої біль не проблема
    (2022) Крутова, Олена
    У сучасному світі хибною визнана думка, що людина існує для суспільства. Авжеж, здорове суспільство має існувати передовсім заради людини. Його головні мета і функція – не зробити людину своєю маріонеткою, підкорити і придушити, а навпаки – дати свободу, потужний життєдайний поштовх для розкриття внутрішнього потенціалу. Але, звісно, це в ідеалі. На перший погляд, це сталі істини, але не все так вочевидь. Не все так просто, коли є конфлікт у самій людині, у її внутрішньому світі. Тож недарма у фільмі, про який піде мова, одна з перших знакових фраз лунає, як вирок (щоправда з іронічним підтекстом): "Службовиця колись – службовиця назавжди". І це не де-небудь, а в сучасній заможній і благополучній Німеччині. А відтак і розумієш, що проблеми героїв Кафки досі актуальні. З перших кадрів стає очевидно, що запропонована історія не для розважального дозвілля, а вимагатиме міркувань і рефлексії.
  • Item
    "Відблиск" у Венеції. Фільм Васяновича порівняли з полотном Караваджо
    (2022) Кудрик, Владислав
    "Відблиск", як і попередня драма Васяновича "Атлантида", яка у 2019 році перемогла у секції фестивалю "Горизонти", зображує жахи війни на Донбасі.
  • Item
    Богдан Вержбицький: "КІНОКО мотивує до освоєння зображальної культури" : [інтерв'ю з директором кінофестивалю "КІНОКО", кінооператором]
    (2022) Вержбицький, Богдан
    Вдалося реалізувати фестиваль кінотелеоператорів "ОКО", завдяки поєднанню зусиль кафедри кінотелеоператорства Інституту екранних мистецтв КНУТКіТ ім. І.Карпенка-Карого та Гільдії кінооператорів України UGC.
  • Item
    Споживаючи природу. "Полтава-Док"
    (2022) Саква, Олександр
    За два тижні до відкриття Х Всеукраїнського екологічного фестивалю документального кіно "Полтава-Док-2021" в місцевих ЗМІ пройшла скандальна інформація про мера Полтави Олександра Мамая. Він витратив з міського бюджету 2,4 мільйона гривень на подарунковий набір для першокласників, де родзинкою – з написом "З турботою про майбутнє – Олександр Мамай", була іграшка, що нагадувала бичка. Він співав російською мовою про Новий рік (?), а його вбрання викликало в школяриків алергію! Така звістка на перетині патріотизму й медицини наперед зняла питання про підтримку екологічного фестивалю міською владою. Що й підтвердилось! Жодної гривні на кінофорум за 12 років його існування мерія не надала. А навіщо? Адже навіть 1 вересня Мамай вітав дітей російськомовним мультиком "Маша і ведмідь" – морок "турботи" про майбутнє.
  • Item
    Дзеркало бессарабської еволюції
    (2022) Швець, Юлій
    Справжній сюжет МКФ етнографічного документального кіно "ОКО" (Об’єднання Креативних Особистостей) зав’язується двісті років тому, коли етнічні болгари, гагаузи, албанці, під проводом православних священників, цілими селами втікаючи від турецького геноциду, засновують на приєднаних до Російської імперії територіях по річці Дунай свої поселення. Прибульцям даються значні преференції, зокрема, звільнення від податків та військової повинності на десятки років. Таким чином протягом століття північна імперія виводить стійкий "сорт" політично лояльних мешканців Бессарабії, безмежна вдячність яких благодійникам передаватиметься з покоління в покоління.
  • Item
    Масштаб і сила поезії. Конкурс ім. Лесі Українки
    (2022) Брюховецька, Лариса
    Поезії Лесі Українки огортають неповторним чаром. Читаючи їх, дізнаємося про думки і почуття авторки, що актуальні й сьогодні, долучаємося до їх аристократичної подачі, до сильних емоцій і твердості духу. Та коли чуєш і бачиш живе виконання професійних читців, враження виникає ще сильніше. Таку насолоду для учасників та слухачів надає Всеукраїнський конкурс професійних читців імені Лесі Українки, який з 2014 року кожної осені проводиться в Луцьку, куди з ініціативи директора-художнього керівника Волинського театру ляльок Данила Поштарука він перемістився після окупації Криму РФ.
  • Item
    Театр для молодої аудиторії: стереотипи й нові перспективи
    (2022) Швець, Юлій
    Перший міжнародний мультижанровий фестиваль-конкурс "Струс" (Львів, початок жовтня) запропонував широку панораму меседжів для молодої аудиторії й різноманіття форм їх сценічного втілення. ТЮГи, театри ляльок, студентські театри, "бейбі-театр", молодіжні театри, театр мініатюр, "клоунський синдикат", аматорські колективи показали 12 конкурсних вистав (професійних) й 13 позаконкурсних для вікового діапазону від 2+ до 16+.
  • Item
    Театральний тиждень з іменем Марії
    (2022) Руданець, Ольга
    З 4 по 9 жовтня в Київському національному театрі ім. І. Франка на Камерній сцені ім. Сергія Данченка відбувся ХVІІ Міжнародний театральний фестиваль монодрам "Марія".
  • Item
    Аліна Горлова: "Мені цікаво працювати з реальністю й розповідати невигадані історії"
    (2022) Горлова, Аліна
    Аліна Горлова (н. 1992, м. Запоріжжя) – українська кінорежисерка і сценаристка. У 2008–2012 роках навчалась у КНУТКіТ ім. І. Карпенка-Карого. У 2010 пройшла семінар з режисури, роботи з актором та драматургії у Кшиштофа Зануссі. Знімає документальне кіно, ігрові короткометражні фільми, створює візуалізації для театральних постановок і арт-інсталяцій. У творчому доробку – три повнометражних документальних фільми: "Холодний яр. Інтро" (2016), "Явних проявів немає" (2018), "Цей дощ ніколи не скінчиться" (2020).
  • Item
    Олександр Книга: "Ми теж на фронті нині: воюємо за серця людей"
    (2022) Книга, Олександр
    Моя розмова з Олександром Книгою відбулася на дев’ятий (заключний) день Міжнародного театрального фестивалю "Мельпомена Таврії", засновником і незмінним керманичем якого він є вже 23 роки. Позаду більше 80 проведених подій (вистави, презентації, зустрічі, майстер-класи), а ввечері – показ ще двох вистав-учасниць, святкове закриття з концертною програмою і церемонією нагородження лауреатів. Кабінет керівника Херсонського театру ім. Миколи Куліша прикрашають грамоти і фотографії, сувеніри і книги, на столі багато документів, паперів, блокнотів… Роботи багато, час розписаний погодинно, але господар, хоч і втомлений, але щасливий від того, що фестиваль пройшов на достойному рівні. Тож тема нашої розмови – підсумки форуму, його вплив на життя та роботу театру і міста.
  • Item
    Сергій Дзюба і Артемій Кірсанов: "Ми створюємо легенди, тому жартома називаємо себе “легендарними авторами”
    (2022) Дзюба, Сергій
    Сергій Дзюба й Артемій Кірсанов – українські письменники, сценаристи, режисери. У 2001 році закінчили факультет театральної режисури Київського національного університету культури і мистецтв, курс Юрія Муравицького. Працювали на ТБ над телепрограмами та серіалами. Автори сценаріїв художніх фільмів "Позивний “Бандерас" та "Заборонений", а також трьох романів "Позивний "Бандерас", "Позивний“Бандерас”. Операція Томос" про російсько-українську війну та "Заборонений".
  • Item
    Володимир Богатирьов: часом відчуваю себе до певної міри динозавром
    (2022) Богатирьов, Володимир
    Володимир Богатирьов (н. 21.06. 1955 в м. Калач-на-Дону Волгоградської області) – відомий театральний педагог, режисер, сценограф. З 1959 року і донині проживає в Україні. Закінчив Київський державний інститут культури ім. О. Корнійчука (Рівненський культурно-освітній факультет). З 1976 року – викладач на кафедрі режисури та майстерності актора в alma mater. Кандидат педагогічних наук, завідувач кафедри театральної режисури. Постановник і сценограф більше 40 вистав, автор наукових публікацій, навчального посібника "Сценографічний образ вистави" (2017 рік). За 45 років випустив сотні відомих акторів та режисерів драматичного театру, багато з яких відзначені званнями.
  • Item
    Нетутешній Олександр Логінов. Портрет актора
    (2022) Саква, Олександр
    Глядачі до нього ставляться ніжно і шанобливо. Олександр Логінов з тих митців, чиї сценічні роботи невід’ємні від самого актора, скільки б розум не нагадував, що в основі його професії – удавання.