Факультет економічних наук
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Факультет економічних наук by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 245
Results Per Page
Sort Options
Item Analysis of optimal liability structure for corruption(2018) Shkurykhin, AndriiState corruption is present in any of the current public governance systems and in both developed and emerging economies. The drawbacks of corruption, leading to non-optimal resource allocation and shifts in economic decisions, are extensively studied, and various anti-corruption measures have been proposed by scholars, governments and international development institutions . Designing an efficient policy is impossible without outlining the structure of liability for corruption wrongdoings. The economy of crime provides some valuable insight, which, combined with more traditional policymaking models, is useful to answer the question of the optimal liability regime for corruption.Item Методологічні засади розробки агрегованої макроекономічної моделі України на основі системи симультативних рівнянь(2019) Лук'яненко, Ірина; Насаченко, МаріяЦілі статті полягають у: побудові та оцінюванні за допомогою системи симультативних рівнянь агрегованої макроекономічної моделі економіки України з урахуванням рівня тінізації; проведені на основі моделі сценарного аналізу для визначення ключових інструментів державного регулювання, спрямованих на зменшення тіньового сектора та досягнення макроекономічної стабільності з урахуванням можливих зовнішніх та внутрішніх дестабілізуючих чинників та ризиків. Даний підхід до моделювання дозволяє не тільки кількісно оцінити взаємовплив ключових макро-економічних індикаторів української економіки, але й застосувати широкий спектр сценарного аналізу для визначення ефективних інструментів соціально-економічного державного регулювання в коротко- і довгостроковій перспективах. З метою демонстрації можливостей практичного застосування побудованої макромоделі було розраховано прогноз основних макроекономічних показників за умов базового сценарію та проаналізовано декілька можливих сценаріїв подальшого економічного розвитку (зокрема, в припущенні щодо подальшого зростання середньої заробітної плати та обсягів готівки поза банками), а також надано оцінку впливу такої зміни на рівень тінізації економіки та зайнятість за незмінності тенденцій інших макроекономічних індикаторів моделі. Сценарний аналіз та кількісна оцінка взаємозв’язків між змінними моделі свідчать про чутливість зайнятості, рівня тіньової економіки, інфляції, обмінного курсу, облікової ставки та ВВП до змін макроекономічного середовища. Перспективою подальших досліджень є розширення розробленої агрегованої макромоделі симультативних рівнянь додаванням інших секторів, зокрема бюджетного, фінансового, податкового тощо, для більш точного відтворення функціонування економіки країни загалом.Item Міжнародна конкурентоспроможність українських малих та середніх підприємств(2019) Волошин, А.Ha сучасному етапі розвитку світова економічна система зазнає трансформаційних змін під впливом процесу глобалізації. Такий процес здійсню є опосередкований вплив не тільки на суб'єктів економіки, а й вимагає адекватних змін у економічній політиці країн. Фінальним етапом будь-яких структурних змін у країнах з перехідною економікою прийнято вважати досягнення сталого економічного зростання. Одним з ключових факторів такого зростання є малі та середні підприємства (МСП). У розвинутих країнах світу МСП є одним з ключових детермінантів розвитку національних економік, вони забезпечують зайнятість населення, займаються інноваційною діяльністю, створюють якісно нові сектори економіки, формують національну конкурентоспроможність. Тому складно переоцінити значення малих та середніх підприємств як класу економічних агентів для господарської системи України. На сучасному етапі інтернаціоналізація є одним із шляхів розвитку діяльності МСП. Створення умов для успішного процесу інтернаціоаналізації забезпечить не тільки зростання рівня конкурентоспроможності малих та середніх підприємств в Україні, а й створить синергетичний ефект для зростання національної конкурентоспроможності в цілому. У статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти діяльності малих та середніх підприємств (МСП) на прикладі економіки України. Проаналізовано теоретичні аспекти конкурентоспроможності як процесу діяльності підприємства; залежність рівня конкурентоспроможності підприємства та процесу інтернаціоналізації; охарактеризовано чинники, які негативно впливають на кількість МСП в Україні; розглянуто діяльність МСП в ЄС та фактори впливу на їх конкурентоспроможність; зроблено порівняльний аналіз сектору МСП в Україні та ЄС за ключовими економічними параметрами (поширення у відсотковому співвідношенні у загальній кількості зареєстрованих підприємств, прибуток, згенерована додана вартість) проаналізовано між народний досвід усунення цих бар'єрів та можливість його впровадження в Україні у ключі підвищення рівня конкурентоспроможності вітчизняних МСП.Item Питання оцінювання валового нагромадження капіталу регіонів України на даних 2012–2018 рр.(2020) Горбачук, Василь; Казіміров, Михайло; Лугін, СергійДоповідь Міжнародної науково-практичної конференції "Статистичні методи та інформаційні технології аналізу соціально-економічного розвитку" (21 травня 2020 р.).Item Маркетингові заходи збільшення обсягів збуту для хлібопекарських підприємств(2021) Курило, Людмила; Ларчева, КатеринаУ статті проаналізовано теоретичні і практичні аспекти інструментів стимулювання збуту, розглянуто сутність та основні завдання збутової політики. Виокремлено основні заходи, які містить у собі стимулювання збуту. Визначено основні етапи організації збутової діяльності підприємства. Виявлено особливості збутової діяльності хлібопекарських підприємств. Розкрито характерні особливості хлібобулочних виробів як продукту. Досліджено попит споживачів на хлібо-булочну продукцію протягом дня. Виявлено фактори, які мають вплив на поведінку споживачів при купівлі хлібобулочних виробів методом анкетування. Результати досліджень свідчать, що хлібопекарським підприємствам слід найбільше уваги звертати на якість виготовленої продукції: склад, свіжість та зовнішній вигляд, а також подбати, щоб їх продукція була у широкому доступі для споживачів. Встановлено, що на вітчизняному ринку хлібопекарської продукції переважає монополістична конкуренція. Визначено головних лідерів на ринку хлібопекарської продукції Києва та Київської області: ПАТ "КиївХліб", ТОВ "Хлібний холдинг "Хлібні інвестиції", а також ПАТ "Концерн Хлібпром". Згідно досліджень, ПАТ "КиївХліб" протягом багатьох років залишається найбільшим виробником хлібопекарської продукції України. Дане підприємство займає найбільшу частку регіонального ринку хлібобулочної продукції — близько 15%. Наведено статистичні дані динаміки змін ринкової частки найбільших хлібопекарських підприємств Києва та Київської області впродовж 2016–2020 рр. На прикладі ПАТ "КиївХліб" виявлено особливості ведення збутової діяльності хлібопекарських підприємств, а також запропоновано впровадження маркетингових заходів, серед яких: дегустація в точках продажу продукції, акції, розіграші, знижки для оптових посередників, преміальна оплата праці робітникам, які покликані удосконалити збутову діяльність підприємств хлібопекарської галузі.Item Регулювання криптовалюти в Україні(2021) Воробйов, Кирил; Босий, АртемМатеріали Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених "Актуальні питання розвитку фінансової системи в умовах інформаційної економіки", Київ, 3 лютого 2021 року.Item Потенціал інвестицій у IT галузь України(2021) Герасимчук, СтепанМатеріали Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених "Актуальні питання розвитку фінансової системи в умовах інформаційної економіки", Київ, 3 лютого 2021 року.Item Оцінка ефективності стратегії: основні підходи(2021) Блешмудт, ДенисТези доповіді учасника ІІІ Міжнародного науково-практичного форуму "Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці" (8-10 квітня 2021 року).Item Формування маркетингового комплексу заходів стимулювання збуту для хлібопекарських підприємств(2021) Ларчева, КатеринаПостер круглого столу кафедри маркетингу та управління бізнесом НаУКМА "Сучасні тенденції маркетингу та менеджменту" (Київ, 9 квітня 2021 р.).Item Стратегічні напрями розвитку інноваційного маркетингу на ринку високих технологій(2021) Ковшова, Ірина; Бабич, ЮліяМетою статті є визначення стратегічних напрямів розвитку інноваційного маркетингу на ринку високих технологій задля збільшення обсягів продажів товарів чи послуг, підвищення ефективності діяльності підприємств та аналізу потенційних ринків збуту. Виходячи з мети дослідження, поставлено та вирішено такі завдання: поглиблено сутність характеристики інноваційного маркетингу і високих технологій та визначено найефективніші стратегії сьогодення.Item Роль та основні напрямки розвитку інтернет-маркетингу(2021) Курило, Людмила; Козченко, ЯрославПроведено авторське дослідження ролі та актуальних функцій інтернет-маркетингу сьогодення, проаналізовано останні публікації та дослідження вітчизняних та закордонних науковців, які стосуються інтернет-маркетингу. Розглянуто визначення інтернет- маркетингу від різних науковців. Було визначено проблематику, яка існує у сфері інтернет-маркетингу на даний момент. Проаналізувано сучасний інструментарій та визначено основні інструменти інтернет-маркетингу, за допомогою яких відбувається комунікація в мережі інтернет: SEO (Search Engine Optimization) або пошукова оптимізація, контекстна реклама, медійна реклама, SMM (Social Media Marketing) маркетинг у соціальних мережах, контент-маркетинг, E-mail маркетинг. Аналіз досліджень компанії "Hootsuit" дозволив визначити кількість інтернет-користувачів та купівельну спроможність в онлайн середовищі, яка в середньому склала 500 дол. США в рік, а також пріоритетність конкретних видів продуктів. Також визначено, що головним джерелом пізнання нової інформації для споживачів є пошукові системи. Проаналізувавши динаміку проникнення інтернету в Україні, виявлено, що кількість інтернет-користувачів у 2019 році збільшилася на 8% і станом на кінець 2019 року інтернетом користуються 22,96 мільйонів українців. В статті розглянуто можливості інструментів інтернет-маркетингу, які стають доступні при використанні такого інструменту, як веб-аналітика, серед яких: персоналізовані пропозиції для клієнтів, побудова відносин з клієнтами, після здійснення покупки та підвищення рівня їх утримання. Проведено дослідження витрат на рекламу в соціальній мережі Фейсбук, під час виборів президента України у 2019 році та під час президентської гонки в Сполучених Штатах Америки у 2020 році. Визначено роль, яку відіграють соціальні мережі в побудові взаємовідносин із цільовою аудиторією. В ході досліджень запропоновано рекомендації до застосування основних інструментів інтернет-маркетингу та визначено, яким сферам бізнесу не підходить кожен з інструментів. На основі проведених досліджень та статистичних даних спрогнозовано напрямки розвитку галузі інтернет-маркетингу.Item Розвиток людського капіталу на підприємстві(2021) Курило, АнтонТези доповіді учасника ІІІ Міжнародного науково-практичного форуму "Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці" (8-10 квітня 2021 року).Item Технологія розробки та виведення інноваційного продукту на ринок(2021) Шаталінська, Дар’яТези доповіді учасника ІІІ Міжнародного науково-практичного форуму "Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці" (8-10 квітня 2021 року).Item Сучасні засоби комунікації всередині підприємства(2021) Назарук, ОлександрТези доповіді учасника ІІІ Міжнародного науково-практичного форуму "Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці" (8-10 квітня 2021 року).Item Техніко-економічне обґрунтування вибору системи освітлення вулиці(2021) Мірошниченко, А. П.Тези доповіді учасника ІІІ Міжнародного науково-практичного форуму "Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці" (8-10 квітня 2021 року).Item Управління ресурсозбереженням підприємства(2021) Бондаренко, Г. С.Тези доповіді учасника ІІІ Міжнародного науково-практичного форуму "Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці" (8-10 квітня 2021 року).Item Analyzing Monetary Policy of Central Banks through Limited Dependent Variable Model(2021) Orlovska, OleksandraProceedings of the International scientific-practical conference of students, postgraduates and young scientists "Current issues of financial system development in the information economy", Kyiv, February 3, 2021.Item Приватизація державних підприємств в Україні(2021) Цабут, ДенисМатеріали Міжнародної науково-практичної конференції студентів, аспірантів та молодих вчених "Актуальні питання розвитку фінансової системи в умовах інформаційної економіки", Київ, 3 лютого 2021 року.Item Сучасні методи стимулювання праці(2021) Борецька, ЕміліяТези доповіді учасника ІІІ Міжнародного науково-практичного форуму "Бізнес, освіта і наука: вектори співпраці" (8-10 квітня 2021 року).Item Застосування маркетингових інструментів віртуальної та доповненої реальності для модифікації поведінки споживачів(2021) Василик, Марина; Ковшова, ІринаУ статті сформовано теоретичні засади застосування маркетингових інструментів віртуальної та доповненої реальності для модифікації поведінки споживачів. Досліджено механізм купівельної поведінки споживачів та чинники впливу. Запропоновано визначення понять "віртуальна реальність (VR)" та "доповнена реальність (AR)". Проаналізовано результати залучення AR/VR на прикладі компаній "OKKO", Gucci, LOWE’S, SK Telecom, Burger King. Проведено пілотажне дослідження 202-х респондентів віком від 19 до 28 років у форматі семи питань про можливі сфери застосування AR/VR-технологій. Установлено, що реалізація інструментів віртуальної та доповненої реальності має значний потенціал, є орієнтиром для ухвалення раціональних маркетингових рішень та сприяє підвищенню лояльності та збільшенню рівня довірі споживачів.