Інші публікації
Permanent URI for this community
Browse
Browsing Інші публікації by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 571
Results Per Page
Sort Options
Item Феномен фантастики і фантастичного в сучасній культурі(Довіра, 2002) Гомма, КостянтинВ області фантастичного сходяться джерела і цілі речей, а крайності зустрічаються одна з одною безпосередньо. Ці крайності і є обмежуючі, граничні явища життя і духу. Зазвичай дія відбувається "на межі світу" (Г. Гуревич), а в основі образу лежить "протиріччя можливого і неможливого". Але, втім, це може бути і будь-яке інше протиріччя, наприклад майбутнього і минулого. А "межа", якщо її розуміти не буквально, а широко, є границя, де і сходяться протиріччя — це, здається, і є щось найважливіше у фантастиці.Item Співвідношення між природним та штучним інтелектом: погляд програміста(Довіра, 2002) Жуковська, КатеринаВажливою проблемою у розвитку кібернетики є програмування штучного інтелекту. Виникнення комп’ютерних систем викликало вибух у розвиткові програмних продуктів, що можуть допомогти людині для реалізації більш складних проблем, для їх остаточного розв’язку.Item Чи були Адам і Єва прабатьками людства (погляд генетика)?(Довіра, 2002) Цибулько, ЮрійСьогодні багато діячів науки піддають сумніву дійсність та істинність відомостей, поданих у Біблії щодо походження людини. У першій біблійній книзі — Буття, дана така інформація про те, як виникли перші люди на Землі. Перші люди були створені Богом. їх звали Адам і Єва, причому Єва була створена з ребра Адама. Це відбулося близько 6000 років тому. Адам і Єва через непослух втратили досконалість та вічне життя і були вигнані з Едему. Від них пішло усе людство. Якщо прочитати та проаналізувати цю книгу, то постають такі питання. Чи могло людство справді піти з однієї пари особин? Чи могла Єва бути створена з Адамового ребра? Як бути з тісним інбрідингом, що відбувся між Адамом та Свою і їхніми нащадками? Чи достатній період в 6000 років для виникнення рас? Чи запрограмована в наших генах смерть? Звісно, Біблія — не підручник з біології. Крім того, серед вчених побутує дещо упереджене ставлення до Святого Письма. Але все-таки спробуємо відповісти на ці питання з погляду сучасної генетики.Item Багатогранність гріха та чесноти в системі бароко (на основі порівняльного аналізу творів Кальдерона де ла Барки та Георгія Кониського)(Довіра, 2002) Нарчинська, ТетянаНавряд чи знайдеться в історії літератури доба, що зазнала більше переоцінок, ніж бароко. "Суперечки про бароко в пошуках моделі епохи" розпочалися ще минулого століття, оскільки часто підкреслювались його "штучність", "вторинність", "регресивність" в порівнянні з гуманістичним мистецтвом Відродження, як зазначає Т. Рязанцева [5, с. 18]. Проте сьогоднішнє переосмислення барокових постулатів на кшталт "слово — це вже не обгортка Всесвіту" дозволяє по-новому сприймати тексти авторів барокової епохи, пронизаної метафізичними образами та біблійними алюзіями. З цього погляду актуальним питанням сучасного літературознавства є компаративний аналіз творів двох авторів, котрі відрізняються за географічним полюсом розташування, але об’єднані мистецьким духом епохи, оскільки такий підхід дозволяє прослідкувати суголосність ідейних тенденцій бароко, а отже, розглянути його об’ємніше й різноаспектно.Item Філософія життя та смерті в поезії Мацуо Басьо та Ісікави Такубоку(Довіра, 2002) Стрелкова, АнастасіяМацуо Басьо та Ісікава Такубоку — два найбільш відомі у нас японські поети, однак, як багато ми знаємо про них насправді? Українською мовою перекладено зовсім небагато творів японських поетів, але поезія цих двох авторів представлена у належній повноті у чудових перекладах Геннадія Туркова. Що ж до дослідження філософсько-естетичних принципів їхньої поезії, доводиться звертатися до праць літературознавців радянської школи. Блискучий аналіз поетики Мацуо Басьо ми знаходимо у монографії Т. І. Бреславець, але подібного дослідження творчості Ісікави Такубоку ми не маємо: не зважаючи на неабияку популярність творів юного поета у прекрасних перекладах В. Маркової, окрім написаної нею ж невеличкої передмови до збірки перекладених поезій, а також окремих згадок в статтях інших авторів, ніде так і не було приділено належної уваги аналізу філософсько-естетичного складу його поетичної творчості. Тож ми покликані зробити чи не перші кроки, щоб заповнити цю лакуну.Item Автоматичне визначення шумового профілю аудіозапису(2010) Ашихмін, А.Відновлення сигналу є складним завданням, ефективне вирішення якого потребує ґрунтовних експертних знань та великого практичного досвіду в галузі обробки звуку. У статті розглянуто підхід до автоматизації відновлення сигналу на основі методу спектрального віднімання шляхом визначення шумової складової одноканального запису та побудови спектральної оцінки шуму. Використовується статистична модель розподілу енергії сигналів різних типівItem Один підхід до побудови програмних систем підтримки електронної освіти(2010) Корень, ОлександрУ роботі розглянуто базові принципи побудови програмних систем підтримки електронної освіти (ПСПЕО) як розподіленої системи на базі трирівневої клієнт-серверної архітектури. У першій частині проведено загальний аналіз ПСПЕО, розгляд можливих платформ, архітектур їхньої побудови. Далі сформульовано конкретні вимоги до системи та надано їхню орієнтовну реалізацію. Розглянуто суб’єкти та об’єкти дистанційного навчального процесу, їхня взаємодія та протоколи роботи. Визначено інтерфейси взаємодії між окремими об’єктами та базами данихItem Настільний теніс як засіб профілактики хвороб очей(2010) Стефанюк, О.; Моргун, ЗінаїдаОдним із засобів профілактики і відновлення хвороб очей можна вважати і такий вид рухової активності, як гра в настільний теніс. Характерною рисою цієї гри є взаємодія людини з предметом невеликого розміру — тенісною кулькою, рух якої у просторі надзвичайно різноманітний (за швидкістю, траєкторією переміщення).Item Структури часу і розуміння у герменевтиці Вільгельма Дильтая(2010-12) Циба, В'ячеславУ статті висвітлено співвідношення структур часу зі структурою суб’єктивного розуміння, викладеній у творах В. Дильтая. Особлива увага приділена аналізові його аргументації. Здійснено спробу коректного доповнення тези про симетричність актів осягнення темпоральної тривалості переживань. Гзрменевтика розглядається як оригінальне вчення про суб’єктивний аспект об’єктивності часу.Item Явление событийности в симфонической поэтике Г. Канчели(2011) Емельяненко, МарияВ статье теория событийности в музыке X X века рассматривается в контексте таких научных дисциплин как эвентология и нарратология. Подчеркивается значение нарративного подхода к симфоническим произведениям Г. Канчели в аспекте их реализации в межопусном пространстве.Item Хроніка Андріївського узвозу. Історія боротьби за одну вулицю(2012) Тищенко, ІгорСтаття присвячена реконструкціям та реставраціям Андріївського узвозу.Item Виноградар: незавершений ансамбль(2012) Тищенко, ІгорСтаття присвячена історії конструювання житлового масиву Виноградар та особливостями його розвитку від початку забудови до сьогодення.Item Культура побуту в окремому районі(2012) Кравець, Анна; Совсун, НазарійЦей текст є спробою розглянути сучасну ситуацію Оболонського району в поєднанні з його минулим та уявним на тлі більш загальних теоретичних зауваг стосовно культури побуту, а також тих процесів, що схожим чином відбуваються в побуті й інших районів Києва.Item Соціальний склад Києва через призму архітектури ХІХ – поч. ХХ ст.(2012) Прокопенко, ОльгаМета даного дослідження полягає в тому, щоб на основі аналізу різних джерел розглянути соціальний склад Києва, його вплив на забудову та розвиток архітектурного мистецтва міста як цілісного та закономірного процесу, з’ясувати роль адміністративних, фінансово-економічних, культурно-освітніх засад у формуванні архітектурно-будівельних тенденцій Києва.Item Стилевое содержание и своеобразие циклической симфонии как наиболее общей и обобщающей жанровой формы в музыке XX столетия(2012) Емельяненко, МарияСтатья магистра второго года обучения НаУКМА, образовательно-научной программы "Антикоррупционные студии", специальность 052 - Политология.Item Циклічна симфонія в композиторській творчості XX століття: від жанрової перехідності до інтерстильових властивостей : автореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства(2012) Ємельяненко, Марія; Самойленко, ОлександраАвтореферат дисертації на здобуття наукового ступеня кандидата мистецтвознавства за спеціальністю 17.00.03. - Музичне мистецтво. - Одеська національна музична академія ім. А.В. Нежданової, Міністерство культури України, Одеса, 2012. Дисертація присвячена дослідженню інтертекстуальних властивостей циклічної симфонії в композиторській творчості XX - початку XXI століття, обгрунтуванню принципів інтерстилю як необхідної умови розвитку циклічної симфонії. Характеризуються актуальні музикознавчі підходи до стильового змісту симфонічної музики XX і XXI ст. Висвітлюються шляхи1 6 становлення жанру симфонії у творчості Г. Малера, Д. Шостаковича і Б. Лятошинського як представників рубіжного історичного часу музики. У дисертації, по-перше, обговорюється стильове мислення в музиці як особливий культурно-історичний феномен, наділений рисами стильової перехідності, по-друге - розкривається теоретичний і творчо-практичний (музичний) зміст явища стильової перехідності, по-третє - розкривається значення періоду кінця XIX - початку XX століття (зокрема, творчості Г. Малера) як першої кризи "великої" симфонічної композиторської творчості, середини XX століття (представленої творчістю, передусім, Д. Шостаковича і Б. Лятошинського) - як другої кризи, початку XXI століття — як третьої кризової крапки в розвитку симфонічної музики (до якої спрямована творчість Б. Тищенка, Г. Канчелі та С. Слонимського, в українському симфонізмі - творчість В. Губаренка й Є. Станковича). На основі стилістичного аналізу простежується стильова перехідність творчості зазначених композиторів як парадигма музичного мислення в жанровій галузі циклічної симфонії. Понятійна новизна роботи пов'язана з введенням в науковий музикознавчий ужиток категорії "інтерстиль", обґрунтуванням дискурсивного і музично-текстологічного зв'язку даної категорії з поняттями інтертекстуальності і метатексту.Item Експертиза Контрактової площі. Польові дослідження соціальних практик(2012) Тищенко, ІгорЦей текст — результат студентських досліджень (case-study), які проводилися спільно студентами і студентками магістратури Кафедри культурології НаУКМА і Кафедри теорії та історії соціології КНУ ім. Шевченка в рамках курсів "Місто як об'єкт спеціального і загальнокультурного дискурсів" (культурологи) та "Теорії соціокультурної та ґендерної ідентичності" (соціологи) з грудня 2011 по березень 2012 року. В рамках групових (3-6 осіб) досліджень було проведено соціологічний і культурологічний аналіз різних аспектів функціонування Контрактової площі як частини міського публічного простору. Серед них — дослідження спектру повсякденних просторових практик городян у межах площі; виявлення елементів образу Контрактової у сприйнятті її користувачів; аналіз функціональності і варіантів розвитку окремої споруди (Гостиного двору); дослідження практик апропріації простору Контрактової митцями (перформативний потенціал площі) та молодіжними неформальними спільнотами. Дослідження, на думку авторів, представляють зріз сучасної соціокультурної ситуації Контрактової площі і дають змогу зрозуміти особливості її сприйняття і проживання соціальними акторами. В умовах відсутності будь-яких досліджень соціальної тканини і публічного простору Контрактової, а також засилля в офіційних реставраторських колах риторики "відновлення та збереження архітектурної спадщини", ці дослідження хоч і не містять конкретних пропозицій щодо покращення простору Контрактової архітектурними засобами, експлікують конкретні просторові проблеми й очікування громади, без яких неможливі жодні архітектурні інтервенції в простір площі. Результати досліджень були презентовані в рамках міждисциплінарного форуму "Метрополіс-Київ" 2 березня 2012 року, за підтримки представництва Фонду ім. Гайнріха Бьолля в Україні.Item Позитивний образ українців у романі Генрика Сенкевича "Вогнем і мечем"(2012) Чемоданова, ОленаРоман "Вогнем і мечем" прийнято вважати антиукраїнським твором. Не викликає сумнівів, що українські козаки в романі не є позитивними персонажами. Однак питання полягає в іншому. Крім козаків українців представляє у романі ще хтось, на кого раніше не звертали уваги. А саме — українська шляхта, духовенство, лояльне королю реєстрове козацтво... Ці інші українці зображені цілком позитивно. І без них образ українського суспільства не може бути повним. Які вони та чому залишалися в тіні уваги українських читачів — на ці запитання я намагатимуся відповісти у цій статті.Item Интерстилевые свойства симфонического творчества С. Слонимского (на примере анализа 21-й и 27-й симфоний)(2012) Емельяненко, МарияВ данной статье раскрываются интерстилевые свойства композиторской поэтики С. Слонимского, рассматриваются возможности возникновения на основе всех симфоний автора особого авторского метатекста, в условном пространстве которого приобретают устойчивость и семантическую определенность избранные композитором закономерности циклической симфонии.Item Драматургическое единство симфонических произведений Г. Канчели и проблема "концепшюнной симфонии"(2012) Емельяненко, МарияОсновные положения статьи связаны с обсуждением явления концепционной драматургии в симфоническом творчестве Г. Канчели, с определением стилевого и композиционного своеобразия симфонического метода композитора.