010. Конференції та семінари НаУКМА
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 010. Конференції та семінари НаУКМА by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 2740
Results Per Page
Sort Options
Item Сучасники "великої дидактики". Інтегративно-виховуюче викладання гуманітарних наук як проблема української (європейської) педагогіки XVII-XX століть(1995) Звиняцьковський, ВолодимирТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Автор першої української Конституції -- вихованець Києво-Могилянської академії(1995) Ковальчук, Г.Києво-Могилянська академія в українській освіті заклала міцний фундамент вищої школи і зосередила в собі енергію самостійницького, національного духу. Вона притягувала до себе молоде покоління з усієї України і Білої Русі. Ціла плеяда видатних вчених і письменників, військових, державних і громадських діячів були вихованцями Академії. Здобув у ній освіту і майбутній український гетьман, автор Першої Конституції України Пилип Орлик. Саме в Академії, що носила тоді титул колегії, учився він красномовству і філософії. Звідси і виніс пишний риторичний стиль, майстерне володіння латинською мовою, вміння складати листи, меморіали, договори та інші державні документи в ясній і логічній формі.Item Представники козацьких старшинських родин в Києво-Могилянській академії(1995) Лякіна, РіммаТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Києво-Могилянська академія. Правовий статус (1615-1817)(1995) Хижняк, ЗояВагоме місце в дослідженнях з історії Києво-Могилянської академії належить документам, в котрих є дані про час заснування Академії, окремі стани її розвитку, норми і права внутрішнього розпорядку, визнання державними структурами, надання Академії прав вищої школи тощо - тобто документи, які проливають світло на правовий статус Академії. Як інституція, що відігравала надзвичайно важливу роль в національному, культурному, релігійному житті України, КиєвоМогилянська академія пройшла кілька історичних станів, тісно пов’язаних з подіями політичної й державної ваги.Item Музика і інтелектуальна еліта України(1995) Герасимова-Персидська, НінаКиєво-Могилянська академія спричинилась не тільки до ширення просвіти, виховання прошарку, який став згодом основою національної інтелігенції, а й до формування інтелектуальної еліти. Хоч завжди нечисленна, вона проте свідчить про рівень культури і є рушійною силою в активізації перетворень, становить авангард суспільства. Вплив її відчутний і в музиці II половини ХУІІ-ХУІІІ ст., яка, хоча і зосереджена в сфері партесного концерту, була багатовимірною і виявляла спільні тенденції не тільки з поезією, але й сильно резонувала, зокрема, і з гомілетикою та риторикою.Item Києво-Могилянська академія XVII-XVIII століть як вища школа мистецтв(1995) Степовик, ДмитроНагромаджені знання про Києво-Могилянську академію (за два століття дослідження цієї історії) дають підстави трактувати її як заклад, що поєднував у своїй структурі риси чотирьох установ: університету, академії наук, академії мистецтв, духовної академії. Упродовж 12 років навчання молодь вистудійовувала декілька десятків дисциплін, причому метод навчання був аналогічним до західних університетів: від елементарних знань до все складніших. Програми ретельно обмірковувалися і з перебігом часу вдосконалювалися.Item Філософія Києво-Могилянської академії в контексті культури бароко(1995) Кашуба, МаріяКультура бароко яскраво відобразилась у курсах філософії Києво-Могилянської академії. Насамперед це стосується форми курсів. Автор намагається охопити у своєму курсі всю систему знання: від законів логіки через натурфілософію й етику аж до метафізики, де викладає не лише поняття найзагальніших категорій, а й вчення про Бога та ангелів.Item Культурні осередки - училищні колонії Київської академії - і їх роль в культурно-національному житті України(1995) Шевчук, МаринаДуже важливим для розвитку української культури було те, що ще з XVII ст. в містах України випускники Київської академії засновують школи, які стають її училищними колоніями, що були ніби пагіллям від основного стовбура. Навколо них гуртувалися освічені люди, що жили у цій місцевості або викладали в колегії. Аналогічно до Києва, де все культурне життя прямо чи опосередковано було пов’язане з Київською академією, - в цих містах колегії теж концентрують у собі мислительну енергію краю. Тут утворюються культурні осередки, які поширювали естетичні знання, здобуті саме в Київській академії.Item Вихованець Києво-Могилянської колегії Іван Виговський - реформатор українського правопису, визначний мовознавець (на матеріалі рукопису "Реєстра всього Війська Запорозького, 1649 р.)(1995) Дзира, Я.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Петро Могила та Львів(1995) Огірко, І.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Києво-Могилянська академія в історії української філософії(1995) Горський, ВіленТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item До дискусії про рік народження Петра Могили(1995) Семчинський, СтаніславУ могилознавстві (цей термін уперше вжив А.Жуковський) ще залишаються дискусійні проблеми. До таких належить питання про рік народження Київського митрополита, про його освіту і про місце її одержання, про його екуменічні ідеї об’єднання церков, зокрема про його позицію в суперечках між Сходом і Заходом і, можливо, навіть про його ранню і несподівану смерть. У цій доповіді увага акцентується на перших двох дискусійних питаннях.Item Просвітницька діяльність печерських ченців - вихованців Києво-Могилянської академії(1995) Кагамлик, СвітланаВнесок вихованців Києво-Могилянської академії в розвиток освіти є незаперечним на сьогоднішній день фактом. Київські вчені з академічною освітою складали основний контингент учительських кадрів для нововідкритих шкіл і семінарій в Україні і Росії. По закінченні навчання ряд вихованців Академії приймали чернечий постриг в одному з київських монастирів. Прийняття духовного сану на той час було найкращим способом досягнення кар’єри в духовній, політичній чи освітній сфері діяльності.Item Музична спадщина Г. С. Сковороди(1995) Кравчук, О.Музичні погляди Г.С.Сковороди донедавна мало привертали увагу дослідників, що було пов’язано з певною недооцінкою історії музичного виховання взагалі. Поступово така недооцінка відходить у у минуле. Відомі музикознавці визнають, що художні твори Г.С. Сковороди, зокрема його пісні, сприяють вихованню музичних почуттів у сучасних школярів.Item Освітні ідеали вихованців Києво-Могилянської академії (за матеріалами приватного листування)(1995) Ігнатова, О.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Публій Овідій Назон та Києво-Могилянська академія(1995) Васильєв, В.Тези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Вступне слово(1995) Брюховецький, В'ячеславВступне слово до збірника тез доповідей Міжнародної наукової конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Зміна суспільно-політичної ролі Києво-Могилянської академії в залежності від державно-правового статусу України протягом XVII-XVIII ст.(1995) Рогович, МирославТези доповіді на Міжнародній науковій конференції "Києво-Могилянська академія в історії України" (до 380-річчя від заснування Києво-Могилянської академії), м. Київ, 13-15 жовтня, 1995 р.Item Музика в театральних виставах Києво-Могилянської академії (друга половина XVII-XVIII ст.)(1995) Корній, ЛідіяУ Києво-Могилянській академії, як і в тогочасних європейських університетах, в освітній та виховній системі значне місце займав шкільний театр, тісно пов' язаний з курсами поетики та риторики. У ньому виставлялася в основному духовна драма, а на початку XVIII ст. з'явилися й історичні п'єси. Як свідчать тексти збережених драм, вони виконувалися з музикою. Проте спеціальних нотних записів музики українських драм віднайти не вдається. Разом з тим, тексти драм, а саме: чисельні ремарки, словесні тексти музичних номерів дають певну інформацію про музику, яка звучала в них. На основі аналізу цього матеріалу приходимо до певних висновків щодо раті музичного чинника в драмі.Item Болгарські церковні історики -- вихованці Київської духовної академії (Нешо С. Бойкікев, Тодор Ст. Бурмов, Іван Йончев Снегаров)(1995) Крстанов, Т.Мета роботи - дослідження біографій трьох болгарських церковних істориків, вихованців Київської духовної академії.