014. Роботи студентів
Permanent URI for this community
Browse
Browsing 014. Роботи студентів by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 5333
Results Per Page
Sort Options
Item Феномен фантастики і фантастичного в сучасній культурі(Довіра, 2002) Гомма, КостянтинВ області фантастичного сходяться джерела і цілі речей, а крайності зустрічаються одна з одною безпосередньо. Ці крайності і є обмежуючі, граничні явища життя і духу. Зазвичай дія відбувається "на межі світу" (Г. Гуревич), а в основі образу лежить "протиріччя можливого і неможливого". Але, втім, це може бути і будь-яке інше протиріччя, наприклад майбутнього і минулого. А "межа", якщо її розуміти не буквально, а широко, є границя, де і сходяться протиріччя — це, здається, і є щось найважливіше у фантастиці.Item Співвідношення між природним та штучним інтелектом: погляд програміста(Довіра, 2002) Жуковська, КатеринаВажливою проблемою у розвитку кібернетики є програмування штучного інтелекту. Виникнення комп’ютерних систем викликало вибух у розвиткові програмних продуктів, що можуть допомогти людині для реалізації більш складних проблем, для їх остаточного розв’язку.Item Чи були Адам і Єва прабатьками людства (погляд генетика)?(Довіра, 2002) Цибулько, ЮрійСьогодні багато діячів науки піддають сумніву дійсність та істинність відомостей, поданих у Біблії щодо походження людини. У першій біблійній книзі — Буття, дана така інформація про те, як виникли перші люди на Землі. Перші люди були створені Богом. їх звали Адам і Єва, причому Єва була створена з ребра Адама. Це відбулося близько 6000 років тому. Адам і Єва через непослух втратили досконалість та вічне життя і були вигнані з Едему. Від них пішло усе людство. Якщо прочитати та проаналізувати цю книгу, то постають такі питання. Чи могло людство справді піти з однієї пари особин? Чи могла Єва бути створена з Адамового ребра? Як бути з тісним інбрідингом, що відбувся між Адамом та Свою і їхніми нащадками? Чи достатній період в 6000 років для виникнення рас? Чи запрограмована в наших генах смерть? Звісно, Біблія — не підручник з біології. Крім того, серед вчених побутує дещо упереджене ставлення до Святого Письма. Але все-таки спробуємо відповісти на ці питання з погляду сучасної генетики.Item Багатогранність гріха та чесноти в системі бароко (на основі порівняльного аналізу творів Кальдерона де ла Барки та Георгія Кониського)(Довіра, 2002) Нарчинська, ТетянаНавряд чи знайдеться в історії літератури доба, що зазнала більше переоцінок, ніж бароко. "Суперечки про бароко в пошуках моделі епохи" розпочалися ще минулого століття, оскільки часто підкреслювались його "штучність", "вторинність", "регресивність" в порівнянні з гуманістичним мистецтвом Відродження, як зазначає Т. Рязанцева [5, с. 18]. Проте сьогоднішнє переосмислення барокових постулатів на кшталт "слово — це вже не обгортка Всесвіту" дозволяє по-новому сприймати тексти авторів барокової епохи, пронизаної метафізичними образами та біблійними алюзіями. З цього погляду актуальним питанням сучасного літературознавства є компаративний аналіз творів двох авторів, котрі відрізняються за географічним полюсом розташування, але об’єднані мистецьким духом епохи, оскільки такий підхід дозволяє прослідкувати суголосність ідейних тенденцій бароко, а отже, розглянути його об’ємніше й різноаспектно.Item Філософія життя та смерті в поезії Мацуо Басьо та Ісікави Такубоку(Довіра, 2002) Стрелкова, АнастасіяМацуо Басьо та Ісікава Такубоку — два найбільш відомі у нас японські поети, однак, як багато ми знаємо про них насправді? Українською мовою перекладено зовсім небагато творів японських поетів, але поезія цих двох авторів представлена у належній повноті у чудових перекладах Геннадія Туркова. Що ж до дослідження філософсько-естетичних принципів їхньої поезії, доводиться звертатися до праць літературознавців радянської школи. Блискучий аналіз поетики Мацуо Басьо ми знаходимо у монографії Т. І. Бреславець, але подібного дослідження творчості Ісікави Такубоку ми не маємо: не зважаючи на неабияку популярність творів юного поета у прекрасних перекладах В. Маркової, окрім написаної нею ж невеличкої передмови до збірки перекладених поезій, а також окремих згадок в статтях інших авторів, ніде так і не було приділено належної уваги аналізу філософсько-естетичного складу його поетичної творчості. Тож ми покликані зробити чи не перші кроки, щоб заповнити цю лакуну.Item Моделі темпоральності в міждисциплінарних проектах початку ХХ століття (Ріґль, Варбург, Ґомбріх, Беньямін)(2008-07-10T14:17:03Z) Артюх, Володимир; Джулай, ЮрійУ кваліфікаційній роботі на здобуття ступеня магістра культурології розглядаються міждисциплінарні проекти дослідження візуальності, до яких застосувується проблематика історичного пізнання. Вперше у вітчизняній гуманітаристиці зроблено спробу порівняти теоретичні побудови А. Варбурга та А. Ріґля у розрізі їхніх поглядів на історію, а також пере-інтерпретувати теоретичну спадщину Варбурга у світлі поглядів на історію Вальтера Беньяміна.Item "Оптичне несвідоме" у візуальній культурі(2008-07-13T14:25:10Z) Радинський, Олексій; Собуцький, МихайлоВ кваліфікаційній роботі на здобуття ступеня магістра культурології досліджується взаємодія марксистського та психоаналітичного проектів в теорії та практиці неігрового кіно 1920-30-х роківItem Візуальність урбаністичного простору: образ, дисплей, екран(2009) Стоянова, Марія; Брюховецька, ОльгаКваліфікаційна робота на здобуття академічного ступеня магістра культури досліджує різні ефекти такого візуального опосередкування та представлення на "глядача". Історичні рамки дослідження – період від XIX ст. до нашого часу. Географічно: великі міста Європи, Америки. Останній розділ присвячено пострадянському простору (на прикладі Києва).Item Нові медіа в контексті сучасної музичної культури(2009-06-06T15:09:14Z) Парфан, Надія; Івашина, ОлександрВ магістерській роботі досліджується вплив нових медіа на музичну культуру. Розглядаються нові практики слухання, зміна акустичного сприйняття, трансформація статусу музичного твору та відносини слухачів з музикантами. Для аналізу явищ MP3, файлообміну, віртуальних спільнот і феномену walkman'a застосовані праці Франкфуртської школи (Т.Адорно, В.Беньямін), sound studies (Ж.Атталі, Р.М.Шафер), Маршала Маклюена та Жиля Дельоза.Item Естетизація повсякденності і споживацька культура(2009-06-23T14:42:17Z) Прокопенко, Леся; Черепанин, ВасильМетою кваліфікаційної роботи на здобуття ступеня бакалавра культури є постановка питань щодо тлумачення, статусу та поля дії естетичного в теперішній ситуації, узагальненій під знаком споживання. Історія гуманітарних досліджень естетики повсякденності допомагає осмислити її зв'язки з мистецькими трансформаціями та аванґардними рухами XX ст. Крім того, береться до уваги проблематика пострадянського конс'юмеризму та її витоки.Item Новий історизм: теорія і практика(2009-06-28T15:00:24Z) Сарапіна, Євгенія; Івашина, ОлександрКваліфікаційна робота на здобуття ступеня бакалавра присвячено "новому історизму" - напряму, що виник у 1980-і роки в США на межі історії та літературної критики. У теоретичній частині розглянуто засади "нового історизму", його ґенезу, співвідношення з іншими напрямами та особливості аналітичної процедури, яку він передбачає. Практична частина зосереджена на працях представників "нового історизму": С. Грінблатта та О. Еткінда - та зроблено спробу власного аналізу.Item Ідеологія кризи в капіталістичній глобалізації(2009-07-01T15:18:57Z) Бабенко, Єлизавета; Черепанин, ВасильУ даній бакалаврській роботі здійснено деконструкцію поняття "кризи" у економічному, політичному та соціальному вимірі та проаналізовані причини світової фінансово-економічної кризи 2008-2009 рр. на основі структури транснаціональної фінансової системи в капіталістичній глобалізації.Item Когнітивні карти Києва: від радянського до пострадянського урбаністичного простору(2009-07-01T15:25:58Z) Хвиль, Анна; Брюховецька, ОльгаМетою кваліфікаційної роботи на здобуття ступеня магістра культури є спроба дослідження когнітивних карт Києва, як таких, що походять безпосередньо від об’єктивного простору міста, але свідчать про загальні зміни при переході від радянської до пострадянської соціальності.Item Мистецтво як засіб пропаганди (на прикладі українського образотворчого мистецтва 1920-1930-х рр.)(2009-10-06T15:39:13Z) Авраменко, АннаКурсову роботу присвячено дослідженню пропагандивних елементів в українському радянському мистецтві довоєнного періоду. Автор аналізує художню політику Комуністичної партії в умовах становлення та утвердження тоталітарної держави СРСР. У дослідженні розглянуто зміну мистецької парадигми з авангарду на соцреалізм, з’ясовано роль авангардної творчості в пропаганді ранніх радянських років, виявлено сутність пропаганди в соцреалістичних творах та їхню міфологізованість.Item Автоматичне визначення шумового профілю аудіозапису(2010) Ашихмін, А.Відновлення сигналу є складним завданням, ефективне вирішення якого потребує ґрунтовних експертних знань та великого практичного досвіду в галузі обробки звуку. У статті розглянуто підхід до автоматизації відновлення сигналу на основі методу спектрального віднімання шляхом визначення шумової складової одноканального запису та побудови спектральної оцінки шуму. Використовується статистична модель розподілу енергії сигналів різних типівItem Один підхід до побудови програмних систем підтримки електронної освіти(2010) Корень, ОлександрУ роботі розглянуто базові принципи побудови програмних систем підтримки електронної освіти (ПСПЕО) як розподіленої системи на базі трирівневої клієнт-серверної архітектури. У першій частині проведено загальний аналіз ПСПЕО, розгляд можливих платформ, архітектур їхньої побудови. Далі сформульовано конкретні вимоги до системи та надано їхню орієнтовну реалізацію. Розглянуто суб’єкти та об’єкти дистанційного навчального процесу, їхня взаємодія та протоколи роботи. Визначено інтерфейси взаємодії між окремими об’єктами та базами данихItem Настільний теніс як засіб профілактики хвороб очей(2010) Стефанюк, О.; Моргун, ЗінаїдаОдним із засобів профілактики і відновлення хвороб очей можна вважати і такий вид рухової активності, як гра в настільний теніс. Характерною рисою цієї гри є взаємодія людини з предметом невеликого розміру — тенісною кулькою, рух якої у просторі надзвичайно різноманітний (за швидкістю, траєкторією переміщення).Item Гендер і його репрезентація в капіталістичній і соціалістичній рекламі(2010-06-24T07:53:19Z) Шостак, Наталія; Брюховецька, ОльгаРобота присвячена з’ясуванню поняття гендер, дослідженню особливостей репрезентації статі в капіталістичній і соціалістичній рекламі на основі порівняльного культурологічного аналізу, заснованого на гендерних дослідженнях, що займають міждисциплінарне поле, близьке як до культурології, так і до соціології. Зроблено спробу переінтерпритувати традиційне уявлення про радянську рекламу, виокремлено комерційну рекламу як джерело нехарактерних для радянської ідеології гендерних стереотипів.Item Культуріндустрія і хеві-метал: трансформація важкої музики від 70-х до сьогодення(2010-06-24T08:52:50Z) Небеська, Анна; Брюховецька, ОльгаУ кваліфікаційній роботі на здобуття ступеня бакалавра культури розглядається важка музика від її виникнення до сьогодення. Увага акцентується на розвитку важкої музики й еволюції жанру до різноманіття піджанрів, а також на комерціалізації музики, особливо в останні десятиліття. Аналізуються такі артефакти важкої музики, як композиції, тексти пісень, відеокліпи, зображення (обкладинки альбомів і фотографії виконавців).Item Ліва ідеологія у французькому кінематографі 60-70-их рр(2010-07-15T01:27:43Z) Новосільна, Наталія; Собуцький, МихайлоУ бакалаврській роботі досліджується взаємозв’язок лівої ідеології та французького кінематографу 60-70-их років. Розглядаються підходи до визначення поняття ідеології, здійснюється огляд історичного становлення трьох найпотужніших ідеологій ХІХ-ХХ ст. З’ясовується вплив лівих рухів на французький політичний кінематограф на рівні тематики та формальних характеристик; роль французького кінематографу у подіях травня 68-го. У роботі досліджується також французьке контр-кіно, котре представлене творчістю ангажованої групи "Дзиґа Вєртов".