Вольфіанська система філософської освіти та їі рецепція викладачами Киево-Могилянської академії
Loading...
Date
2011
Authors
Козловський, Віктор
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
Київська академія та Хр. Вольф із його славнозвісною філософською школою – тема, яка поки що не дістала свого всебічного висвітлення. Це й зрозуміло, оскільки впродовж тривалого часу вітчизняна історико-філософська наука не приділяла достатньої уваги німецькій "шкільній" філософії як явищу загальноєвропейської культури, до якої, за всіма ознаками, належала і Києво-Могилянська академія. Ведучи мову про витоки німецької філософії, дослідники й досі обмежуються апеляцією до фундатора монадології, геніального німецького вченого Г. Ляйбніца. Натомість про
Хр. Вольфа (1679-1754), його учнів і послідовників, які власне й заклали підвалини німецького "шкільного" філософування, згадується хіба що у зв'язку з критичною філософією Канта, що завдала "догматизмові" Вольфа та його "школи" нищівного, смертельного удару. Вочевидь ця спрощена схема суттєво збіднює сприйняття і розуміння "шкільної" філософії, фундованої Хр. Вольфом та розвинутої його численними учнями, що надали їй належного методичного
та дидактичного вишколу, ствердивши у статусі провідної філософської системи, панівної у стінах німецьких університетів упродовж багатьох років.
Description
Keywords
Християн Вольф, реформатор, філософська освіта, Києво-Могилянська академія, філософська школа, просвітницький рух, розділ монографії
Citation
Козловський В. Вольфіанська система філософської освіти та їі рецепція викладачами Киево-Могилянської академії // Філософська освіта в Україні: історія і сучасність : [колективна монографія / Ткачук М. Л. ... [та ін.] ; Національний університет "Києво-Могилянська академія". - Київ : [Аграр Медіа Груп], 2011. - с. 29-65.