Духовність особистості у світлі знання, риторичних образів часу та опанування власного майбутнього. Частина I. Освіта ‒ держава ‒ управління ‒ світ проєктів

Abstract
Стаття – перша з двох частин нового авторського дослідження, присвяченого проблемі духовності в її філософському, освітньому, комунікативному, риторичному та управлінському вимірах. Вона продовжує двадцятирічну серію публікацій автора з питань духовності, освіти, комунікативних засад управління (в тому числі project management) і влади. В ній використано матеріали лекційного курсу автора "Практична риторика і управління комунікацією". В Преамбулі першої частини статті розглянуто проблему визначення предмета дослідження, коли річ, поставлена у знаттєве відношення, або смислово співвіднесена із собою, ідентифікується у своїй ідеї як справжній символ самої себе. В розділі I запропоновані визначення духовності як осяяння людської особистості Духом Святим, отже, освіченої самосвідомості, освіти – як самоідентифікації особистості у її справжності (= домірності) через знання, отже, особистої комунікації щодо управління життям. Уточнено роль світської держави в забезпеченні права на освіту і державного управління як моделі виховання духовно зрілої особистості. В розділі II представлено авторську концепцію риторичної "аксіоматики Арістотеля", доповнену аксіоматикою розподілу часу в сфері імовірнісного знання, проєктної діяльності – як діяльності з приводу оволодіння майбутнім, дієвців проєктної діяльності та проєктного мовлення. Визначено типи проєктного прогнозування, проєкт – як імовірну знаттєву схему майбуття, управління – як владну комунікацію щодо особистісного оволодіння майбутнім та владу – як реалізацію права на управління. В Епілогу підбито попередні підсумки дослідження в його першій частині та на тлі його загальної проблематики.
Description
The article is the first of two parts of a new original study devoted to the problem of spirituality in its philosophical, educational, communicative, rhetorical, and governance dimensions. It continues the author’s two-decade-long series of publications on issues of spirituality, education, communicative principles of governance (including project management), and power. It uses material from the author’s lecture course ‘Practical Rhetoric and Communication Management’. In the Preamble of this first part of the study, the problem of defining the research subject is considered, where a thing being placed in a knowledgeful relationship, or meaningfully correlated with itself, is identified in its idea as a true symbol of itself. In Chapter I, the definitions of spirituality are proposed as the enlightenment of the human personality by the Holy Spirit, therefore, the enlightened self-awareness, education - as the self-identification of the individual in its authenticity (= commensurability) through knowledge, therefore, the personal communication regarding life management. The role of the secular state in ensuring the right to education and public administration as a model for educating a spiritually mature personality is clarified. Chapter II presents the author's concept of Aristotle's rhetorical "axiomatics", supplemented by the axiomatics of time distribution in the field of probabilistic knowledge, project activity – as an activity related to mastering the future, agents of project activity and project speech. The types of project forecasting are defined, the project – as a probable knowledgeful scheme of the future, governance – as a powerful communication regarding personal mastery of the future, and authority – as the realization of the right to administration. In the Epilogue, the preliminary results of the first part of the study are summarized.
Keywords
духовність, особистість, дух, освіта, навчання, виховання, смисл, цінності, чесноти, комунікація, управління, влада, держава, діяльність, час, майбуття, прогнозування, проєкт, консультант, аналітик, експерт, виконавець, управлінець, самосвідомість, мова, практична риторика, риторична "аксіоматика Арістотеля", Європа, стаття, spirituality, personality, spirit, education, training, upbringing, meaning, values, virtues, communication, governance, authority, state, activity, time, future, forecasting, project, consultant, analyst, expert, implementer, administrator, self-awareness, language, practical rhetoric, rhetorical "Aristotle's axiomatics", Europe
Citation
Сватко Ю. І. Духовність особистості у світлі знання, риторичних образів часу та опанування власного майбутнього. Частина I. Освіта ‒ держава ‒ управління ‒ світ проєктів / Ю. І. Сватко // Духовність особистості: методологія, теорія і практика ; збірник наукових праць. – Київ : вид-во СНУ ім. В. Даля, 2023. – Вип. 2 (106). – С. 168‒193.