Кіно-Театр. 2011. №6

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 32
  • Item
    Вересень польського театру в Києві
    (2011) Велимчаниця, Ольга
    До програми фестивалю увійшли сучасне польське театральне мистецтво ("Польський театр у Києві") та "Український блок", який складався з драматургічних читань української актуальної п'єси та з вистав за сучасною українською драмою. Також у рамках фестивалю відбувалися майстер-класи польських митців та лекції про сучасний польський театр. Доповнювали вересень польського сучасного театру в Києві і драматичні читання в рамках проекту "Табір Солідарність" п'єси П. Демірського "Діаманти - це вугілля, що взялося до роботи" та вулична вистава "Сліпі" театру КТО. Польські театральні акції стали доступними українському глядачеві завдяки Закордонній культурній програмі Головування Польщі у Раді Європейського Союзу - I, Culture. Можна лише по-доброму позаздрити сусідам, які мають суттєву державну підтримку великої кількості культурних проектів та порадіти з того приводу, що можемо з ними ознайомитися.
  • Item
    Театр радості людського спілкування, творений Марією Козубовською
    (2011) Заславець, Григорій
    Щиру радість спілкування близьких по духу людей уже 26-й рік поспіль несе молодіжний театр "Юність" Вижницького коледжу прикладного мистецтва імені В.Ю. Шкрібляка на Буковині. За чверть століття до свята музи театру Мельпомени М.Козубовська - незмінний режисер, викладач іноземної мови, голова циклової комісії загальноосвітніх, гуманітарних та суспільно-природничих дисциплін, відмінник освіти України, лауреат обласної педагогічної премії імені О. Поповича та районної літературно-мистецької премії імені Г. Тараса залучила понад тисячу своїх вихованців.
  • Item
    Не за буквою, а за духом: "Лісова пісня" Андрія Приходька
    (2011) Свято, Роксолана
    Виставу за Лесею Українкою, поставлену навесні київським режисером Андрієм Приходьком у Львівському театрі ім. Леся Курбаса, деякі критики назвали найцікавішою театральною прем’єрою міста в минулому сезоні. А більшість відгуків, які доводилося читати в місцевій пресі, були якщо не зовсім захопленими, то принаймні досить позитивними.
  • Item
    Твори Лесі Українки як тест на театральну майстерність
    (2011) Брюховецька, Лариса
    У рік 140-річчя Лесі Українки на Волині відбулася низка мистецьких акцій. 17-22 вересня 2011 року в Луцьку проходив Всеукраїнський фестиваль вистав за її п'єсами. Це подія загальноукраїнського значення, волиняни вшановували геніальну землячку: фестиваль, залучивши глядачів, засвідчив рівень театральних прочитань її драматичних творів українськими театрами.
  • Item
    "Лісова пісня": варіації Луцького театрального фестивалю
    (2011) Тетерюк, Марія
    Завдяки першому Всеукраїнському фестивалю вистав за п’єсами Лесі Українки авторці цієї статті випало побачити аж п’ять вистав за драмою-феєрією "Лісова пісня" поспіль. На перший погляд, така кількість прочитань одного твору, втиснута в короткий проміжок часу, може викликати втому в глядача сюжетною одноманітністю. Проте саме завдяки щільності показів глядацька увага починає концентруватися не на сюжет і (тим паче, що він усім відомий зі школи), а на особливостях режисерських вирішень, акторській грі та сценографії, які й творять власне театральне мистецтво, на противагу літературному. Утім, вистави різнилися й тим, що були розраховані на аудиторію різного віку: дві вистави лялькових театрів та три драматичних.
  • Item
    Данило Поштарук: "Ми хочемо, щоб Лесю Українку ставили в Європі"
    (2011) Поштарук, Данило; Тетерюк, Марія
    Волинський академічний обласний театр ляльок уже не вперше гостинно відчиняє свої двері для фестивальних програм. 1995 року цей театр спільно з Міжнародною спілкою діячів театрів ляльок (UNIMА ) започаткував міжнародний фестиваль вертепів "Різдвяна містерія". 17—22 вересня нинішнього року в Луцьку відбувся новий фестиваль — Всеукраїнський театральний фестиваль вистав за п'єсами Лесі Українки, приурочений до 140-річчя з дня народження письменниці. Про перебіг фестивалю розповідає засновник Волинського театру ляльок, його директор та художній керівник, режисер близько десяти вистав театру Данило Поштарук.
  • Item
    Веслав Рудзький: "Леся Українка розрізняла лицарство" : [інтерв'ю]
    (2011) Рудзький, Веслав; Брюховецька, Лариса
    Веслав Рудзький - польський актор, режисер, педагог. 1971 року закінчив Вищу театральну школу у Варшаві (акторське відділення, педагоги Олександр Бардіні та Ервін Аксер). Працював актором у театрі міста Бідгощ і в театрі "Популярний" у Варшаві. 1981 року закінчив режисерське відділення того ж навчального закладу. Поставив понад 60 вистав, серед яких "Жебрацька опера" на тексти XVII століття в театрі ім. Шанявського у місті Плотську. У 1991-1998 роках був директором Варшавського осередку культури, де на кошти європейських країн організовував міжнародні конференції з проблем фінансування культури для діячів театру країн Східної Європи. Видавав двотижневик "Варшавський інформатор культурний". Налагоджував контакти з українськими театрами, зокрема зі Львівським театром ім. М. Заньковецької та Польським театром у Львові. Викладає методику театральної роботи і технологічні основи театральних професій на кафедрах театрознавства і культурології гуманітарного відділення в Університеті кардинала Стефана Вишенського (Варшава). Під патронатом міста Варшави ставить спектаклі з дітьми із обмеженими можливостями. 2002 року у Львівському театрі ім. М. Заньковецької поставив спектакль "Івонна, принцеса Бургундська" за Гомбровичем. У вересні 2011 року у Волинському академічному обласному театрі ляльок відбулася прем’єра "Камінного господаря" Лесі Українки в його постановці за сприяння Генерального консульства Республіки Польщі в м. Луцьку. Ідея цього українсько-польського проекту належить Генеральному консулу Польщі в м. Луцьку Кшиштофу Савицькому.
  • Item
    Небо в діамантах над вересневою Ялтою
    (2011) Чепалов, Олександр
    Організатори IV Міжнародного фестивалю театрального мистецтва "ТЕАТР. ЧЕХОВ. ЯЛТА" цього року отримали понад п’ятдесят анкет-заявок від театральних колективів сімнадцяти країн. І після перегляду відеозаписів обрали одинадцять спектаклів професійних театрів із України, Росії, Франції, Ізраїлю, Естонії, Іспанії, Азербайджану, Казахстану. їх показали в Ялті 11-18 вересня.
  • Item
    Випадкова невипадкова зустріч
    (2011) Дениско, Тетяна
    Великобагачанський край розкинувся зовсім поряд зі знаменитими гоголівськими місцями - Великими Сорочинцями, де майбутній письменник появився на світ у флігелі знаного на всю околицю лікаря Трохимовського, та Гоголевим (колишньою Василівкою-Яновщиною), де було родове помістя, в якому він підростав (тепер там - літературно-меморіальний музей Гоголя), і звідки поїхав навчатися спершу в Полтавську гімназію, а потім, після смерті молодшого брата Івана, - у Ніжинську. Отже, про село Красногорівку та його околиці і близькі до нього хутірці (Герусівка, Дзюбівщина та інші), де на початку літа 1972 року знімали "Пропалу грамоту", з повним правом можна говорити як про genius loci (геній місця, дух місця - термін, вживаний ще давніми греками на позначення зв'язку між інтелектуальними, духовними та емоційними явищами з їхнім матеріальним середовищем).
  • Item
    Дарунок бібліографів
    (2011) Гаврилюк, Олександра
    До 70-річчя Івана Миколайчука бібліографи Чернівецької обласної універсальної наукової бібліотеки імені Михайла Івасюка вперше в Україні впорядкували та видали біобібліографічний покажчик "Іван Миколайчук", присвячений життю і творчості знаменитого буковинця. Його презентація відбулася в рамках кіномистецького фестивалю "Іванова гіереберія" та ювілейних святкувань, що проходили на Буковині 14-16 червня 2011 року.
  • Item
    Іван Миколайчук і актуалізація українських етнічних кодів і символів
    (2011) Брюховецька, Лариса
    XX століття не дозволило Україні розвиватись, як інші європейські нації зі своїми державними інституціями. Але були сили, які не мирилися зі становищем нівеляції та русифікації. Зокрема, українське поетичне кіно 1960-х - початку 1970-х запропонувало політично незаангажовані фільми, які важко було звинуватити в буржуазному націоналізмі. Проте за відрив від сучасності її методу соцреалізму цей напрям було заборонено, а Івану Миколайчуку, акторові зі світовим ім'ям, не дозволяли зніматися з 1973 по 1979 рік. Незважаючи нате, що Миколайчук не брав участі в антирадянських акціях, не був диситентом, його розглядали як неблагонадійного.
  • Item
    Ув'язнення сталінського стипендіата
    (2011) Денисенко, Галина
    28 червня 1949 року в житті студента Київського інституту театрального мистецтва Володимира Денисенка, що закінчив другий курс, сталося дві екстраординарні події — рішенням керівництва інституту йому, одному з кращих студентів, присудили Сталінську стипендію. А вночі, напередодні цієї події, його арештували каральні органи. Далі - ув’язнення, вирок та позбавлення волі на 5-річний термін і відбування покарання. В Центральному державному архіві громадських організацій (ЦДАГО) зберігається папка з документами (Справа 149404), які проливають світло на те, що сталося з 19-річним юнаком. Звинувачення були сміхотворні і, ясна річ, сфабриковані. Несподіваний арешт талановитого юнака — це наслідок дій каральних органів, які продовжували «виконувати план боротьби з "націоналістичними елементами" за принципом: якщо ворога немає, то його треба вигадати. 11 травня 1953 року Володимира достроково звільнили за амністією, і він повернувся до навчання в інституті.
  • Item
    З нотаток довкола "Генеральної лінії" і "Землі"
    (2011) Скуратівський, Вадим
    Того самого року, коли "Земля" була урочисто "коронована" в Брюсселі, чернігівський художник і мистецтвознавець Петраш, довголітній в’язень сталінських таборів, ніби відмежувавшись від того брюссельського гіперфакту, кинув: "Усе ж таки це — агітка". Антиаудиторії, озвучені тими скептичними репліками довкола того німого і водночас справді "громоносного" фільму. Нотатки, тут викладені, мають, серед іншого, за своєю адресою глядачів саме "звідти". "Агітка"?! Давайте, все ж таки, як іноді кажуть англійці, спочатку рахувати на пальцях. Хронологічних та історіографічних.
  • Item
    Мій Демуцький
    (2011) Антипенко, Олександр
    Я прийшов працювати на кіностудію художніх фільмів у Києві через рік після смерті Данила Демуцького. Часто чув: ось так зняв би Демуцький; композиція Демуцького; тональність Демуцького; пейзаж, як у Демуцького; фотографія, як у Демуцького; негатив, як у Демуцького; яблуко, як у Демуцького... Демуцький... Демуцький... Демуцький... Хто він?
  • Item
    Режисер Олександр Аскольдов про фільм "Комісар" (1967)
    (2011) Аскольдов, Олександр
    Цю стрічку знімали для моєї країни, для моїх співгромадян. Тоді я був доволі наївним і вважав, що мистецтво здатне змінювати світ. Мені здавалося: якщо я зніму цей фільм, то наступного дня ті, хто його подивиться, почнуть жити інакше — моральніше, чесніше, шляхетніше. І от із цією наївною вірою я тоді й існував. І слава Богу, бо інакше я би не взявся за цей матеріал і за цю стрічку.
  • Item
    Лауреати 68-го Венеціанського МКФ
    (2011)
    10 вересня завершився черговий Венеціанський МКФ, один із найпрестижніших кінофестивалів світу. Цього року журі очолив американський режисер Даррен Аранофськи. "Золотий лев" дістався "Фаусту" Олександра Сокурова, - завершальному фільму історичної тетралогії російського режисера (попередні: "Молох", "Тілець", "Сонце"). "Срібного лева" отримав китайський режисер Кай Шангджун за фільм "Люди в горах, люди на морі".
  • Item
    Європейський досвід - в Україну
    (2011)
    14 вересня у книгарні "Є" у рамках спільного проекту "Європейський досвід: Франція", організованого за сприяння Французького інституту (культурного центру), відбулася зустріч з програмним координатором "Forum des images" Жилем Руссо. Ця організація є гідним прикладом того, як можна зберігати культурну пам’ять окремого міста. Заснована 1988 року поетом П’єром Емманюелем як аудіовізуальний архів Парижа, сінематека розташувалася в торгівельно-розважальному центрі Forum des Halles.
  • Item
    В очікуванні на Спасителя, або Образ героя-колонізатора в кінематографі
    (2011) Пащенко, Анастасія
    Серед важливих проблем, безпосередньо чи опосередковано відображених у кінематографі, - проблема ставлення до "іншого". Опозиція ми / вони , одна з основних категорій свідомості, відіграє важливу роль у політико-культурних дискурсах, зокрема в колоніалістському. Експансіоністський міф пошуку щастя "десь там" належить до провідних сюжетів світової культури. Проте особливого звучання набуває він тоді, коли починає втілюватися у життя, - звичайно, у формах, далеких від епічних. Тоді чужі краї перетворюються на землі "з молочними ріками й кисільними берегами", а образ конкістадора чи піонера героїзується. Таким він і вступає у коло літературних, згодом - кінематографічних сюжетів, стаючи гідним нащадком фольклорного героя.
  • Item
    Народження танцю з Піни: перший документальний фільм у 3D
    (2011) Свято, Роксолана
    Плани зняти фільм про Ніну Бауш, танцюристку і одного з найвідоміших хореографів другої половини XX століття, Вім Вендерс виношував давно. Режисер говорив, ця ідея з ’явилася ще далекого 1984 року, коли йому випала нагода вперше побачити одну з її постановок на сцені. Згодом, заприятелювавши з німецькою постановницею, режисер час від часу згадував про свій задум, та щоразу технічні можливості кінематографа здавалися Вендерсові надто обмеженими, а жанрові рамки документального кіно - затісними: він розумів, що камера може повністю зруйнувати те неповторне відчутая народження магії з людських рухів, що з'являлося в багатьох глядачів при перегляді її вистав.
  • Item
    Україна, що пройшла крізь вогонь
    (2011) Пащенко, Анастасія
    22 вересня, на III Київському МКФ відбувся передпремєрний показ нового фільму М. Іллєнка "ТойХтоПройшовКрізьВогонь". Фільм знято на студії "ІнсайтМедіа". Автори сценарію: Михайло Іллєнко, Константин Коновалов, Денис Замрій. Оператор фільму - Олександр Кришталович. Основні ролі зіграли Дмитро Лінартович, Віталій Лінецький, Ольга Гришина, Віктор Андрієнко, Іванна Іллєнко.