F2 Інженерія програмного забезпечення

Permanent URI for this collection

Освітня програма: "Інженерія програмного забезпечення"

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 160
  • Item
    Розробка веб-застосунку для аналізу та ідентифікації подібних шахових позицій із застосуванням методів інформаційного пошуку
    (2025) Яценко, Марина; Афонін, Андрій
    У роботі розглядається проблема пошуку подібних шахових позицій у великих базах даних зіграних партій. Запропоновано підхід, що базується на кодуванні позицій у розширену нотацію з урахуванням як статичних, так і динамічних характеристик. Це дозволяє застосовувати методи інформаційного пошуку та використовувати алгоритм BM25 для оцінки релевантності. Результатом виконання роботи є повноцінний веб-застосунок, який забезпечує збереження, перегляд, видалення та пошук шахових партій, можливість знаходити подібні шахові позиції методамиінформаційного пошуку з використанням бібліотеки Apache Lucene.
  • Item
    Створення гри на Unity з автоматичною генерацією рівнів
    (2025) Янченко, Богдан; Жежерун, Олександр
    Кваліфікаційна робота присвячена розробці прототипу 2D-гри жанру "аркада" з автоматичною генерацією рівнів у середовищі Unity. У роботі реалізовано систему процедурного створення рівнів з використанням різних алгоритмів генерації: перлинного шуму, фрактального шуму, симплексного шуму, синусоїдальних функцій, а також їхніх комбінацій із поступовим збільшенням складності.
  • Item
    Розробка багатофункціонального мобільного додатку для водіїв з використанням машинного навчання для моніторингу стану автомобіля та оптимізації процесу паркування
    (2025) Суховій, Ксенія; Борозенний, Сергій
    Кваліфікаційна робота присвячена розробці мобільного додатку SmartDriver для інтелектуальної підтримки водіїв на платформі iOS. У процесі роботи було проаналізовано теоретичні основи навігації, паркування та моніторингу транспортних засобів, а також досліджено проблеми існуючих рішень, таких як Google Maps та Waze. Розроблено архітектуру додатка з модулями для навігації, паркування та моніторингу автомобіля, реалізовану за допомогою SwiftUI, MapKit, CoreLocation, ARKit, CoreMotion та Overpass API. Окремо створено модель машинного навчання на основі згорткової нейронної мережі (CNN) для аналізу стилю водіння, з використанням 32, 64 та 128 фільтрів. Проведено тестування додатка та моделі, досягнуто 95% точності маршрутів і 90% релевантності точок інтересу.
  • Item
    IoT: персоналізований моніторинг УФ з моделлю оптимізації сонячного живлення
    (2025) Шевченко, Олександр; Смиш, Олег
    Кваліфікаційна робота присвячена створенню пристрою для контролю ультрафіолетового (УФ) випромінювання. У роботі розглянуто наявні рішення щодо контролю УФ- випромінювання. Також розглянуті чинники, які впливають на ефективний час дії сонцезахисних кремів та методи чисельної оцінки допустимої дози ультрафіолетового опромінення. Розглянуто побудову енергоощадного приладу для моніторингу ультрафіолетового випромінювання та інших параметрів навколишнього середовища, з фокусом на вибір компонентів, передавання даних через Bluetooth Low Energy, збереження інформації та збір даних. Також описано структуру мобільного застосунку, систему збереження даних, взаємодію через Bluetooth Low Energy та механізм сповіщень. Окрім того, розглянуто створення нейронної мережі для прогнозування заряду батареї – етапи підготовлення даних, архітектуру мережі та оцінку її точності. Представлені результати проведених досліджень, що стосуються створення системи моніторингу ультрафіолетового випромінювання. Також детально описана робота мобільного застосунку, який є частиною цієї системи, зокрема, розглянуто його інтерфейс та механізми взаємодії користувача з програмою. Результатом проведеної роботи стало створення комплексної системи моніторингу УФ-випромінювання, що сформовано з енергоощадного пристрою, мобільного застосунку та моделі нейронної мережі для прогнозування зміни заряду батареї. Розроблений пристрій успішно забезпечує збір, збереження та передавання даних через Bluetooth Low Energy, що підтверджено експериментальними тестуваннями в різних умовах. Мобільний застосунок надає інтерфейс для користувачів, надаючи можливість відстежувати рівень УФ опромінення, а також налаштовувати персоналізовані параметри, як фототип шкіри, мінімальна еритемна доза (MED), моменти нанесення сонцезахисного крему, і отримувати своєчасні сповіщення. Впроваджена нейронна мережа на основі Temporal Convolutional Network продемонструвала прийнятну точність прогнозування майбутньої зміни заряду батареї з використанням контексту минулих зібраних даних і прогнозованих параметрів довкілля.
  • Item
    Порівняльний аналіз технології Hotwire та традиційного REST API + React SPA для розробки веб застосунків
    (2025) Хоменко, Максиму; Захоженко, Павло
    У дипломній роботі проведено порівняльний аналіз архітектурних підходів до побудови веб-застосунків на прикладі React (SPA) та Hotwire (SSR). Актуальність дослідження зумовлена зростаючими вимогами до продуктивності, зручності використання (UX) та ефективності процесу розробки (DX) у сучасних веб-системах. Метою дослідження є оцінка переваг і недоліків двох підходів шляхом реалізації і тестування двох еквівалентних веб-застосунків із однаковою бізнес-логікою (kanban-дошка). Для досягнення мети використано експериментальний метод, що включає профілювання продуктивності (Lighthouse, Chrome DevTools), тестування API-латентності та аналіз коду. У ході дослідження встановлено, що React SPA забезпечує вищу продуктивність у складних інтерфейсах і кращу масштабованість, тоді як Hotwire дозволяє значно швидше створювати MVP завдяки спрощеній архітектурі та мінімальній залежності від JavaScript. Результати можуть бути корисними для команд розробників при виборі технологій залежно від вимог проєкту: продуктивність, час розробки, складність підтримки. Робота містить практичні рекомендації щодо застосування SPA та SSR-архітектур у різних контекстах.
  • Item
    NLP: унормовування числівників у реченнях
    (2025) Паращак, Лілії; Смиш, Олег
    У кваліфікаційній роботі описано створення програмних засобів для унормовування числівників в українськомовних реченнях через перетворення їх із цифрової форми на буквену та навпаки. Запропоновані методи створено з використанням технологій обробки природної мови. Для визначення буквеної форми числа навчено власну мовну модель, яка розрізняє морфологічні ознаки числівників, що записано цифрами. Утворення цифрової форми числівників ґрунтується на засобах лематизації та правилах граматики української мови. Роботу розроблених методів продемонстровано через створення вебзастосунку. Кінцевий програмний продукт слугуватиме додатковим засобом нормалізації текстів перед синтезом та після розпізнавання українського мовлення.
  • Item
    Розробка інклюзивного бібліотечного веб-ресурсу з елементами каталогізації
    (2025) Малашок, Наталія; Афонін, Андрій
    Кваліфікаційна робота зосереджується на створенні вебзастосунку для бібліотечної системи, що буде забезпечувати доступність для широкої групи користувачів. Особлива увага приділена реалізації широкого спектру налаштувань доступності. Функціональність застосунку забезпечує можливості пошуку, перегляду та взаємодії з бібліотечним каталогом, а також функції потрібні для роботи працівника бібліотеки. Розробка реалізована з використанням React для клієнтської частини та Node.js для серверної частини. Мета – розробка інклюзивного вебресурсу для бібліотеки, який спрямований на подолання бар'єрів доступності та забезпечує рівноправного доступу до інформації для всіх користувачів. У кваліфікаційній роботі проведено аналіз предметної області та існуючих рішень, описано функціональні можливості розробленого застосунку, а також розглянуто використані технології та заходи із забезпечення доступності.
  • Item
    Розробка застосунку для здорового харчування з системою рекомендацій на базі Core ML: ефективність інтеграції локальних моделей у мобільні HealthTech-рішення
    (2025) Лиса, Анастасія; Афонін, Андрій
    У даній роботі детально досліджено рекомендаційні системи, їх класифікації, механізми роботи та поширену проблему холодного старту. Проведено аналіз популярних сервісів, які використовують рекомендаційні системи. Окрім цього, у роботі розглянуто інструменти для розробки мобільних додатків для iOS, а також реалізовано HealthTech-застосунок Dish, що надає рекомендації рецептів на основі локальної ML-моделі. У першому розділі проаналізовано теоретичні основи створення рекомендаційних систем, їх види та принципи роботи, а також проблему холодного старту. У другому розділі описано технології та інструменти що були використанні під час створення мобільного додатку. У третьому розділі наведено практичну реалізацію застосунку для здорового харчування, включаючи побудову рекомендаційної системи, збереження даних та створення користувацького інтерфейсу. Результатом роботи є функціональний застосунок для iOS, що надає індивідуальні рекомендації рецептів на основі вподобань користувачів. Це доводить можливість ефективного впровадження локальних ML моделей у мобільні рішення.
  • Item
    Аналіз алгоритмів машинного навчання для класифікації повідомлень у соціальних мережах
    (2025) Крячко, Ірина; Олецький, Олексій
    Метою цього дослідження є визначити ефективність різних нейромережевих підходів для автоматичної класифікації повідомлень у соціальних мережах за тематикою.
  • Item
    Розробка відстежувача звичок (habit tracker) з елементами прогнозування
    (2025) Коломійчук, Артемій; Борозенний, Сергій
    Робота присвячена дослідженню поєднання відстежувачів звичок із методами короткострокового прогнозування числових рядів. Було проаналізовано обмеження існуючих засобів та досліджено методи обробки та групування даних для прогнозування. Розроблено прототип кросплатформеного застосунку, який надає можливості автоматизованого прогнозування та автозаповнення даних.
  • Item
    Поліморфізм та шаблони. переваги та недоліки обох парадигм
    (2025) Калита, Дарина; Бублик, Володимир
    The purpose of this paper is to examine and analyze the advantages and the disadvantages of both polymorphism and templates in order to demonstrate ways in which the coexistence of these two paradigms can be beneficial. Ultimately, this analysis will offer insights into how developers can leverage these paradigms together to minimize their respectful downsides and create efficient and adaptable software.
  • Item
    Розробка соціальної мережі для проведення зборів коштів в криптовалюті
    (2025) Ігумнов, Олександр; Гороховський, Кирило
    Кваліфікаційна робота спрямована на вдосконалення веб-застосуноку для збору коштів на волонтерських засадах шляхом його інтеграції з технологіями Web3. Додаток доповнений оновленим функціоналом, а саме: криптовалютними платежами, авторизацією через програмні криптовалютні гаманці такі як Phantom, Solflare, Backpack та інші, зберіганням інформації про користувачів на блокчейні у вигляді Soulbound NFT. Додано функціонал фільтрації користувацького контенту на основі ШІ. Значно підвищено продуктивність та рівень захищеності серверів, де розгорнуто цільовий веб-застосунок. Front-end частина додатку реалізована з використанням мов програмування JavaScript/TypeScript, фреймворків TailwindCSS та Next.js, а також open-source бібліотеки іконок Lucide-React. Back-end написаний на фреймворку NestJS з використанням СКБД PostgreSQL та Prisma ORM. Додатково використовувалися Git, CI/CD-платформа GitHub Actions, система керування ізольованими Linux-контейнерами Docker, веб-сервер Nginx. Для зберігання та роботи з файлами обрано BaaS платформу Supabase. Інтегровано платіжну бібліотеку Stripe.js, API ШІ- платформи Gemini, а також Google та Discord APIs для авторизації через OAuth2. Застосунок працює з блокчейном Solana, що передбачає інтеграцію відповідних web3-бібліотек у веб-частині застосунку, а також використання мови програмування Rust для написання програми на блокчейні. Для розгортання веб-застосунку обрано хмарну платформу DigitalOcean.
  • Item
    Розробка єдиного додатку для управління KPI з метою відстеження ефективності роботи між відділами
    (2025) Горбань, Ольга; Гороховський, Семен
    Дана кваліфікаційна робота присвячена розробці єдиного веб-застосунку для управління KPI з метою відстеження ефективності працівників, зосереджуючи увагу на досвіді користувача і сучасних практиках веб-розробки. Актуальність дослідження розглядає актуальну проблему об'єктивної оцінки ефективності працівників та постійної оптимізації робочих процесів у контексті цифрової трансформації бізнесу, особливо, в епоху віддаленої роботи працівників. Наявні рішення на ринку, такі як Jira, Trello та Asana переважно зосереджують увагу на управлінні проектами та завданнями, але не мають у функціоналі інструментів для систематичної оцінки ефективності співробітників на основі показників KPI, що створює потребу в окремому рішенні. Платформа дає можливість регулярно слідкувати за ефективністю працівників, на основі KPI метрик. Для її розробки було використано Next.js, ShadCN, Prisma, TanStack Query та інші бібліотеки, які забезпечують баланс продуктивності, безпеки та досвіду користувача.
  • Item
    Розробка веб-платформи для винагороди за переробку сміття з використанням блокчейн-технологій ICP та Solana
    (2025) Гаврилюк, Володимир; Гороховський, Кирило
    Кваліфікаційна робота присвячена аналізу та розробці веб-платформи для винагороди громадян за переробку відходів. Постійне зростання обсягів засмічених територій в Україні спричиняє велику кількість екологічних негараздів, отже, в цьому контексті, створення інструменту, що привертає увагу до цієї проблематики є дуже важливим. Використання блокчейн-технологій надає можливість побудувати надійний додаток, котрий гарантує коректність даних, пов’язаних з переробкою, та дозволяє розробити прозору систему винагород за допомогою utility-токенів та NFT. Додатково, блокчейн-мережа Internet computer protocol робить створення повноцінних веб-платформ, що повністю працюють на децентралізованих серверах незалежних учасників, легким і доступним. Завдяки «reverse gas model», кінцеві користувачі не повинні мати токени для того, щоб користуватись застосунком – кошти за транзакцію має витрачати розробник. Також, розроблені програми на Solana пропонують гнучкість для вибору користувача, і надають змогу порівняти блокчейн- системи з різними моделями газу. У роботі буде детально розглянутий процес розробки екологічно корисної ініціативи, враховуючи аргументацію обраних технологічних ьрішень, аналіз вимог до продукту, а також масштабованість та перспективи у майбутньому веб-додатку.
  • Item
    Розробка гри з використанням керувальних поведінок
    (2024) Близнюк, Іван; Бучко, Олена
    За мету роботи була поставлена розробка гри в жанрі "пазл" з використанням "керувальних поведінок" та їх дослідження.
  • Item
    Розробка стратегічної комп'ютерної гри з використанням pathfinding-алгоритму
    (2024) Боровік, Нікіта; Борозенний, Сергій
    Кваліфікаційна робота присвячена розробці стратегічної комп’ютерної гри, що використовує pathfinding-алгоритм для ігрових сутностей. У процесі розробки комп’ютерної гри було досліджено жанр стратегія і виокремлено особливості його піджанру tower defense, а також досліджено способи знаходження шляхів на ігровому світі сутностями гри в заданому жанрі
  • Item
    Використання рекомендаційної системи для розв’язку математичних задач
    (2024) Загорулько, Андрій; Жежерун, Олександр
    Дана робота напрямлена на спробу побудувати рекомендаційну систему для розв’язку геометричних задач на основі нових технологій. Актуалність даної теми зумовлена можливістю автоматизувати роз'язок геометричних задач або спростити процес доведення теорем.
  • Item
    Засоби підвищення ефективності програмного забезпечення за рахунок Впровадження Залежностей
    (2024) Зимовець, Руслан; Бублик, Володимир
    У роботі розглянуто поняття Впровадження Залежностей та засоби, якими його можна досягти. Досліджено Контейнери Впровадження Залежностей як засіб Впровадження Залежностей в програмних системах, що оперують з даними складної структури. Було розроблено бібліотеку мовою С++20, що містить Динамічний Контейнер Впровадження Залежностей та засоби для гнучкого конфігурування такого контейнера. Як приклад використання створеної бібліотеки був реалізований застосунок Задачник, який демонструє переваги та недоліки розглянутих контейнерів.
  • Item
    Аналіз транспортних мереж за допомогою клітинних автоматів
    (2024) Калінбет, Всеволод; Калітовський, Богдан
    Метою роботи є дослідити використання КА для аналізу транспортних мереж, розробити відповідне програмне рішення для побудови моделей на основі КА для їх подальшого аналізу, реалізувати моделі неперервних транспортних потоків у програмному рішенні.
  • Item
    Розробка платформи для підтримки та просування митців з використанням технологій Flutter та Dart
    (2024) Махиня, Анастасія; Борозенний, Сергій
    Метою дослідження є розробка платформи для підтримки та просування митців з використанням технологій Flutter та Dart, що передбачає створення застосунку, який надасть користувачам інструменти для демонстраціїї своїх робіт, поширення інформації про виставки, спілкування з іншими митцями та отримання відгуків на власні роботи. Також дослідження фокусується на інтеграції сучасних технологічних рішень, а саме фреймворку Flutter, для покращення користувацького досвіду та забезпечення високої продуктивності плаформи.