Кафедра загальнотеоретичного правознавства та публічного права

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 20 of 482
  • Item
    Золотий стандарт правових гарантій захисту викривачів: 20 головних бенчмарків, які повинні визначати зміст закону про захист викривачів в Україні : полісі-бріф
    (ACREC, 2024) Нестеренко, Оксана
    Аналітичний матеріал присвячений виокремленню ключових світових стандартів та кращих практик у сфері захисту викривачів, які повинні враховуватись при розробці комплексного закону про захист викривачів.
  • Item
    Рекомендації щодо вдосконалення законодавства про канали повідомлення викривачами у сфері національної безпеки та оборони України : полісі-бріф
    (РЕД ЗЕТ, 2024) Нестеренко, Оксана; Білецький, Андрій
    Цей політичний бріф присвячений наданню конкретних рекомендацій щодо повідомлення викривачами інформації в сфері національної безпеки та оборони. Зокрема, висвітлюються підходи до регулювання розкриття інформації, яка має статус розвідувальної або державної таємниці.
  • Item
    Принцип правової визначеності як відповідність законним очікуванням людини
    (Львівський державний університет внутрішніх справ, 2012) Матвєєва, Юлія
    Аналізуючи рішення Європейського Суду з прав людини, можна відзначити, що законні та справедливі очікування людини іноді становлять підставу для задоволення вимог заявників, а відповідність правової норми законним очікуванням людини є складовою поняття принципу правової визначеності. Так, у справі "Подколзіна проти Латвії" заявниця мала чинну довідку про володіння державною мовою, виконану в належній формі й видану Постійним комітетом після іспиту. Це їй потрібно було для того, щоб реалізувати своє право бути обраною до органів державної влади Латвії. Латвійські органи влади не заперечували чинності цього документа, але, незважаючи на це, зажадали від заявниці скласти додатковий мовний іспит, разом з вісьмома іншими кандидатами із 21, від яких вимагали подати довідку про володіння державною мовою. Оцінити ці знання мала на власний розсуд лише одна посадова особа, дискреційні повноваження якої Суд визнав надмірними. Суд також висловив здивування, що, як стверджується у версії заявниці, яку Уряд не заперечує, ця посадова особа запитувала заявницю про причини її політичних симпатій.
  • Item
    Можливості проведення виборів в Україні відповідно до європейських стандартів під час і після війни
    (2024) Ключковський, Юрій
    Дискусії стосовно майбутніх виборів в Україні продовжуються протягом тривалого часу і стосуються як можливості проведення виборів в умовах воєнного стану, запровадженого в Україні внаслідок російської агресії, так і після закінчення війни. Обговорення цих проблем, без сумніву, є відображенням того, що навіть у складних умовах проведення оборонної війни на своїй території Україна зберігає демократичний і правовий характер своєї державності, що є безпрецедентною ситуацією у європейській історії. Дискусії щодо виборів, хоча частково ініційовані західними політичними діячами, відображають демократичні переконання українського народу та його традиційний історичний оптимізм, який навіть у дуже складних умовах загроз існуванню України як суверенної держави стимулює дискусії про наше майбутнє після успішного завершення війни.
  • Item
    Майбутнє виборів в Україні: фактор війни : (Заочний круглий стіл Центру Разумкова, проведений у червні - серпні 2024 р.)
    (2024) Дерев'янко, Сергій; Єзеров, Альберт; Замятін, Віктор; Зеленько, Галина; Ключковський, Юрій; Ковальчук, Віталій; Серьогін, Віталій; Софінська, Ірина; Терлецький, Дмитро
    Цей заочний круглий стіл був проведений у червні-серпні 2024 р. в рамках проєкту Центру Разумкова "Майбутні вибори в Україні: фактор війни", який здійснювався за підтримки Представництва Фонду Конрада Аденауера в Україні. Експертне обговорення було зосереджено на питаннях впливу чиннику відсутності виборів на демократичні процеси в Україні в умовах війни, питаннях правового регулювання проведення перших повоєнних виборів різних рівнів; найбільш гострих проблемах, що можуть виникнути в процесі організації таких виборів та реалізації виборчих прав громадян, передусім тих, хто опинилися в "проблемних" життєвих ситуаціях, спричинених війною.
  • Item
    Світоглядно-методологічні проблеми осмислення природи принципів права та перспектив їх розвитку в умовах сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних трансформацій
    (2024) Козюбра, Микола
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Принципи ведення переговорного процесу
    (2024) Вайнагій, Михайло
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Особливості лінгвістичного вираження принципів права
    (2024) Матвєєва, Юлія
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Принципи права та юридична (суддівська) аргументація
    (2024) Цельєв, Олексій
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Принципи адміністративного нагляду за діяльністю органів місцевого самоврядування
    (2024) Заєць, Анатолій
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Принцип юридичної визначеності при стягненні виконавчого збору та основної винагороди у виконавчому провадженні: проблеми застосування
    (2024) Іщенко, Денис
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Реалізація принципів належного урядування в умовах корупційних ризиків
    (2024) Іщенко, Юрій
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Принципи деяких галузей та інститутів публічного права: у пошуках спільних засад
    (2024) Ключковський, Юрій
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Окремі аспекти застосування принципів права у публічно-правових спорах: пріоритет публічного інтересу
    (2024) Кравченко, Наталія
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Становлення системи принципів права неспроможності в Україні
    (2024) Лобач, Ольга
    Тези доповіді учасника міжнародної науково-практичної конференції "Принципи права: універсальне та національне в контексті сучасних глобалізаційних і євроінтеграційних процесів", Київ, 21–22 червня 2024 р.
  • Item
    Transparency as a legal value in legal regulation on artificial intelligence
    (2024) Bohatchuk, Daria
    These reports of a participant in the international scientific and practical conference "Principles of law: universal and national in the context of modern globalization and European integration processes", Kyiv, June 21–22, 2024.
  • Item
    Роль Кабінету Міністрів України у законодавчому процесі
    (1998) Заєць, Анатолій
    Існуюча в Україні практика в сфері законодавчого процесу свідчить про те, що права Кабінету Міністрів України є незначними за обсягом. Згідно зі статтею 93 Конституції України Кабінет Міністрів користується правом законодавчої ініціативи. Він може також, як і будь-який інший суб’єкт права законодавчої ініціативи, відкликати проект, якщо питання про його розгляд не включене до порядку денного сесії Верховної Ради України. Згідно з практикою, яка склалася, висновки на законопроекти уряд надає на пропозицію комітетів. І лише якщо законопроекти передбачають нові прибутки і видатки державного і місцевого бюджетів, Кабінет Міністрів має право надавати такі висновки самостійно (стаття 6.3.7. Регламенту).
  • Item
    Права й свободи людини й громадянина у контексті ідеї правової держави
    (1999) Заєць, Анатолій
    Формування у суспільній свідомості поняття щодо прав людини як невідчужувані і непорушні, такі, що належать людині від самого її єства, регламентація цих положень на рівні конституції і законодавства створюють умови для дотримання державою, її органами, посадовими та службовими особами прав і свобод людини, для зв’язаності їх цими правами і свободами. Саме зв’язаність держави, її органів і посадових осіб становить головну ідею співіснування таких категорій, як держава та права людини.
  • Item
    Доповідь
    (2004) Козюбра, Микола
    Доповідь учасника міжнародного семінару "Юридична методологія –основа гармонізації законодавства України до законодавства ЄС", який відбувся 14 листопада 2003 року.
  • Item
    Організація виконавчої влади на місцях і місцевого самоврядування Україні на основі нової Конституції України
    (1998) Заєць, Анатолій
    Найбільш фундаментальними принципами нової Конституції України є принципи народного суверенітету, державного суверенітету, обмеженого правління, верховенства права, пріоритету прав і свобод особи, децентралізованого унітаризму. Саме останній принцип значною мірою визначає особливості правової природи та інституційного устрою виконавчої влади на місцях та місцевого самоврядування. Згідно з Конституцією України владно-просторовою основою організації влади є адміністративно-територіальні одиниці, систему яких складають: Автономна Республіка Крим, області, райони, міста, райони у містах, селища і села (стаття 133). Влада в адміністративно-територіальних одиницях представлена державною виконавчою владою і місцевим самоврядуванням.