Ірраціоналізація часу в художній прозі

Loading...
Thumbnail Image
Date
2001
Authors
Москалець, Олександр
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
У статті зроблено спробу типології художнього часу на прикладі невеликого уривка з роману Альбера Камю "Чума". При цьому враховуються особливості сприйняття часу як читачем (реципієнтом), так і автором, який створив текст. Типологія проведена з урахуванням контекстуальності акту сприйняття і відносності часових відношень у художній прозі. Низка висловлених спостережень може бути екстрапольована на художній час у цілому, а не лише на властивості часу, що виявляються під час сприйняття художнього тексту. Чітко розділені і пояснені різні типи уявлень про час, що залежать, з одного боку, від протяжності, з іншого боку — від часових точок, позначених у "часовій тканині" розповіді.
Description
The article deals with the typology of art time, which is examined on an example of a small fragment from the novel "Plague" by Albert Camus. So the both reader's (recipient's) and author's (creator's of the text) features of perception of time are taken into account. Typology is proposed with the account of contextuality of the acts of perception and relativity of the temporary relations in art prose. A number of the stated supervisions can be extrapolated on art time as a whole, and not just on properties of time shown at perception of the art text. The various types of representations concerning the time depend, on the one hand, on extent, with another — from temporary points designated in a "temporary fabric" of a narration. These two types are precisely divided and explained.
Keywords
irrationalization, art prose, художня проза, Фалес Мілетський, роман, Альбер Камю, "Чума", the novel "Plague", Albert Camus
Citation
Москалець Олександр Володимирович. Ірраціоналізація часу в художній прозі / О. В. Москалець // Наукові записки НаУКМА : Теорія та історія культури. - 2001. - Т. 19. - С. 54-62.