114: Теорія та історія культури

Permanent URI for this collection

Browse

Recent Submissions

Now showing 1 - 5 of 15
  • Item
    Колективна травма в ігровому кіно : випадок одиничної репрезентації ("Голод-33")
    (2011) Папаш, Ольга
    Стаття є аналізом єдиного ігрового українського фільму про голод 1932–1933 рр. – «Голод-33» режисера Олеся Янчука. Автор показує, як прагнення заповнити білі плями історії призводить до віктимізації образу української нації, засвідчуючи небезпечні тенденції у формуванні національної ідентичності.
  • Item
    Шокуюче як мистецтво – від бунту до ринку
    (2011) Петрова, Ольга
    Стаття висвітлює історію формування та еволюції радикального мистецтва 1989–2011 років в Україні. Акцентовано спрощене розуміння представниками «актуального мистецтва» засад некласичної естетики (філософських ідей Фрейда, Батая, Беньяміна та інших).
  • Item
    Образ в іконі та в супрематизмі: спадкоємність чи заперечення?
    (2011) Лозова, Лідія
    У статті порівнюються ідеї Казимира Малевича стосовно образу з православним богослов’ям образу. Продемонстровано, що аналогії між іконописом та супрематичною теорією, які в сучасній мистецтвознавчій літературі підштовхують до висновку про певну спадковість між першим і другим, – необґрунтовано перебільшені.
  • Item
    "Freaks" Тода Браунінга – фіаско наративних стратегій нормалізації
    (2011) Мензелевський, Станіслав
    У статті фільм «Freaks» Тода Браунінга аналізується в контексті соціальних змін середини ХІХ – початку ХХ століття й, зокрема, циркових і балаганних шоу того періоду. Автор простежує зв’язок між провалом буржуазних стратегій нормалізації Іншого, специфікою видовищних практик спотвореного тіла, поступовим спаданням популярності «шоу потвор» і прокатною невдачею «Freaks».
  • Item
    Костюм як частина міської культури повсякдення середини – другої половини XIX ст. (за прозою М. Лєскова)
    (2011) Нікішенко, Юлія
    Статтю присвячено проблемам дослідження міської повсякденності. До вивчення цієї складової побутової культури звертаються не так часто, хоча вона є не менш цікавою та інформативною, ніж культура сільського населення.