Петро Могила - видатний український просвітитель і релігійний діяч XVII століття: доповіді і повідомлення науково-практичної конференції, присвяченої 400-річчю від дня народження Петра Могили
Permanent URI for this collection
В збірнику висвітлюються теоретичні. конкретно-історичні
та методичні проблеми визначення місця і ролі видатного
політичного і релігійного діяча України Петра Могили -
засновника першої вищої школи Східної Європи Києво-Могилянської
академії.
Browse
Recent Submissions
Item Роль Петра Могили в становленні православ'я та вищої освіти(1997) Журецький, ЯрославАвтор аналізує роль окремої особистості - Петра Могили - в становленні освіти та православ'я, а також проводить паралель між умовами за яких прийшов до керівництва Київською митрополією Петро Могила та сучасним станом України.Item Києво-Могилянська академія і розвиток української гравюри(1997) Возій, О.Автор розглядає такі аспекти: академія як замовник гравюри; академія як "постачальник" тем та ідей для українських художників-графіків; викладання основ малюнку в академії і створення в такий спосіб "резерву кадрів" для розвитку графічного мистецтва.Item Петро Могила - видатний релігійний діяч(1997) Владика, ВолодимирАвтор акцентує увагу на релігійній діяльності Петра Могили: захист православ'я, оновлення і будівництва храмів, релігійна освіта.Item Освітні традиції Києво-Могилянської Академії(1997) Верланов, ЮрійАвтор аналізує систему освіти в Києво-Могилянській Академії і те, чим була обумовлена поява серед її вихованців Стефана Яворського, Лазаря Барановича, Феофана Прокоповича, гуманіста, поета і філософа Григорія Сковороди, відомого лікаря Данила Самойловича, художника Григорія Левицького та багатьох інших видатних людей?Item Києво-Могилянська академія - провідний центр українського літературного життя(1997) Тищенко, І.Розглянуто ряд визначних поетичних, ораторсько-публіцистичних і драматичних творів викладачів Києво-Могилянської колегії. В Київській колегії літературні твори писалися тими мовами, що застосовувалися в навчальному процесі не лише українською і церковно-слов'янською, але й латинською та польською.Item Могилянська доба Київської митрополії(1997) Тригуб, ПетроАвтор аналізує політичні, соціальні та релігійні складові на теренах Київської митрополії у XVII, зокрема діяльність Петра Могили.Item Фрагменти до історії західноєвропейської освіти(1997) Соловйов, С.Автор розлядає чотири умовних періоди західноєвропейської освіти: римсько-готський (приблизно до VI століття), період християнізації освіти (приблизно до відкриття перших університетів), відродження світської освіти з поступовою перемогою наукової методології і період сучасної освіти.Item Про методологію використання історії у риторичних курсах Києво-Могилянської Академії(1997) Соболь, П.Розквіт риторики в Києво-Могилянській академії XVIt-XVIII ст. не був ні несподіваним, ні штучним. Це явище було зумовлене внутрі шніми соціально політичними та культурно-освітніми потребами тогочасної України. Адже сила слова, промови, nроповіді в часи народних рухі в проти соціального, національного та релігійного гніту завжди прирівнювалися до сили зброї. Введення до риторичних курсів трактатів про історію зумовлюється тим, що знання її необхідне для виховання досконалого оратора.Item Просвітницькі ідеї в діяльності Петра Могили(1997) Шитюк, М.Автор вважає великою історичною заслугою Петра Могили обгрунтування й розробка ним проблеми синтезу слов'янської й західноєвропейської культур, зокрема в питаннях різних релігій.Item Петро Могила - видатний політичний, церковний і освітній діяч України, митрополит Київський, Галицький і всієї Русі(1997) Шкварець, ВалентинАвтор розглядає біографічні моменти з життя Петра Могили в контексті тогочасних реалій.Item Філософія у Києво-Могилянській Академії і сучасність(1997) Осіпов, А.Автор зазначає, що розглядаючи nроблему "Світ - Людина", професори Києво-Могилянської Академії мислили людину як "мікрокосм" у "макрокосмі", що і є актуальним питанням для сучасного осмислення шляхів вдосконалення особистості.Item Джерела фінансування вищої освіти в країнах Європи та використання її для змішаного фінансування Миколаївської філії Національного університету "Києво-Могилянська академія"(1997) Норд, ГаннаРозглянуто досвід фінансування освіти у різних країнах (Бельгія, Нідерланди, Норвегія, Швеція, Франція, Іспанія, Туреччина, Канада, США тощо) та стан справ в Україні.Item Роль Києво-Могилянської академії у мистецтві ренесансу в Україні(1997) Насиров, А.Автор аналізує те, як діячі Київської Академії переосмислювали здобутки інших цивілізацій та витворювали нові традиції в національному руслі.Item До проблеми створення виваженої концепції комплексного розвитку(1997) Мещанінов, ОлександрАвтор розглядає найважливіші моменти розвитку Миколаївської філії НаУКМА, щоб навчальний заклад не лише органічно поєднував навчання з науковими дослідженнями (що вже є надзавданням), але й мав своє обличчя.Item До проблеми формування філософської традиції в Києво-Могилянській Академії(1997) Куриленко, Т.; Пламадяла, О.Автори розглядають питання різноманіття ідейних витоків філософських курсів, які викладалися в Академії у XVII столітті.Item Створення та перспективи розвитку Миколаївської філії Національного університету "Києво-Могилянська академія"(1997) Клименко, ЛеонідАвтор розглядає етапи розвитку та втілення ідеї створення Миколаївської філії НаУКМА.Item Києво-Могилянська академія під покровом її фундатора Петра Могили(1997) Хижняк, ЗояАвтор розглядає діяльність Петра Могили в контексті історичних реалій тогочасної України.Item Петро Могила і тогочасна історична наука(1997) Іванов, О. А.Розвиток історичної науки першої половини XVII ст. був обумовлений історичними умовами того часу: потребою в національному захисті, треба було щось протиставити полонізації, католизації. Автор розлядає діяльність Петра Могили щодо збереження хронік, літописів, старожитностей та викладання історії в Академії.Item Хто такі могилянці та чого вони хочуть? Деякі педагогічні роздуми(1997) Драгомиров, В.Атор аналізу яким має бути викладач, щоб не нашкодити студентам, а навчити вчитися.Item Традиції Києво-Могилянської академії у Національному університеті КМА(1997) Брюховецький, В'ячеслав19 вересня 1991 р. голова Верховної Ради України Л.Кравчук підписав розпорядження про відродження Києво-Могилянської Академії. В'ячеслав Брюховецький аналізує, що вже вдалося відновити зі старих освітніх традицій Академії, над чим варто продовжувати працювати, а які моменти є анахронізмами.