Петро Могила - видатний український просвітитель і релігійний діяч XVII століття: доповіді і повідомлення науково-практичної конференції, присвяченої 400-річчю від дня народження Петра Могили
Permanent URI for this collection
В збірнику висвітлюються теоретичні. конкретно-історичні
та методичні проблеми визначення місця і ролі видатного
політичного і релігійного діяча України Петра Могили -
засновника першої вищої школи Східної Європи Києво-Могилянської
академії.
Browse
Browsing Петро Могила - видатний український просвітитель і релігійний діяч XVII століття: доповіді і повідомлення науково-практичної конференції, присвяченої 400-річчю від дня народження Петра Могили by Issue Date
Now showing 1 - 20 of 22
Results Per Page
Sort Options
Item Роль Києво-Могилянської академії у мистецтві ренесансу в Україні(1997) Насиров, А.Автор аналізує те, як діячі Київської Академії переосмислювали здобутки інших цивілізацій та витворювали нові традиції в національному руслі.Item Фрагменти до історії західноєвропейської освіти(1997) Соловйов, С.Автор розлядає чотири умовних періоди західноєвропейської освіти: римсько-готський (приблизно до VI століття), період християнізації освіти (приблизно до відкриття перших університетів), відродження світської освіти з поступовою перемогою наукової методології і період сучасної освіти.Item Петро Могила і тогочасна історична наука(1997) Іванов, О. А.Розвиток історичної науки першої половини XVII ст. був обумовлений історичними умовами того часу: потребою в національному захисті, треба було щось протиставити полонізації, католизації. Автор розлядає діяльність Петра Могили щодо збереження хронік, літописів, старожитностей та викладання історії в Академії.Item Києво-Могилянська академія - провідний центр українського літературного життя(1997) Тищенко, І.Розглянуто ряд визначних поетичних, ораторсько-публіцистичних і драматичних творів викладачів Києво-Могилянської колегії. В Київській колегії літературні твори писалися тими мовами, що застосовувалися в навчальному процесі не лише українською і церковно-слов'янською, але й латинською та польською.Item До проблеми формування філософської традиції в Києво-Могилянській Академії(1997) Куриленко, Т.; Пламадяла, О.Автори розглядають питання різноманіття ідейних витоків філософських курсів, які викладалися в Академії у XVII столітті.Item Просвітницькі ідеї в діяльності Петра Могили(1997) Шитюк, М.Автор вважає великою історичною заслугою Петра Могили обгрунтування й розробка ним проблеми синтезу слов'янської й західноєвропейської культур, зокрема в питаннях різних релігій.Item Хто такі могилянці та чого вони хочуть? Деякі педагогічні роздуми(1997) Драгомиров, В.Атор аналізу яким має бути викладач, щоб не нашкодити студентам, а навчити вчитися.Item Петро Могила - патріот України(1997) Бандура, В.Автор вважає Петра Могилу патріотом, адже він проявив глибоке розуміння інтересів українського народу та велику любов до нього в своїй енергійній діяльності зі створення першого вищого навчального закладу в Східній Європі, Києво-Могилянської Академії.Item Петро Могила - видатний релігійний діяч(1997) Владика, ВолодимирАвтор акцентує увагу на релігійній діяльності Петра Могили: захист православ'я, оновлення і будівництва храмів, релігійна освіта.Item Створення та перспективи розвитку Миколаївської філії Національного університету "Києво-Могилянська академія"(1997) Клименко, ЛеонідАвтор розглядає етапи розвитку та втілення ідеї створення Миколаївської філії НаУКМА.Item Освітні традиції Києво-Могилянської Академії(1997) Верланов, ЮрійАвтор аналізує систему освіти в Києво-Могилянській Академії і те, чим була обумовлена поява серед її вихованців Стефана Яворського, Лазаря Барановича, Феофана Прокоповича, гуманіста, поета і філософа Григорія Сковороди, відомого лікаря Данила Самойловича, художника Григорія Левицького та багатьох інших видатних людей?Item До проблеми створення виваженої концепції комплексного розвитку(1997) Мещанінов, ОлександрАвтор розглядає найважливіші моменти розвитку Миколаївської філії НаУКМА, щоб навчальний заклад не лише органічно поєднував навчання з науковими дослідженнями (що вже є надзавданням), але й мав своє обличчя.Item Філософія у Києво-Могилянській Академії і сучасність(1997) Осіпов, А.Автор зазначає, що розглядаючи nроблему "Світ - Людина", професори Києво-Могилянської Академії мислили людину як "мікрокосм" у "макрокосмі", що і є актуальним питанням для сучасного осмислення шляхів вдосконалення особистості.Item Могилянська доба Київської митрополії(1997) Тригуб, ПетроАвтор аналізує політичні, соціальні та релігійні складові на теренах Київської митрополії у XVII, зокрема діяльність Петра Могили.Item Києво-Могилянська академія і розвиток української гравюри(1997) Возій, О.Автор розглядає такі аспекти: академія як замовник гравюри; академія як "постачальник" тем та ідей для українських художників-графіків; викладання основ малюнку в академії і створення в такий спосіб "резерву кадрів" для розвитку графічного мистецтва.Item Про методологію використання історії у риторичних курсах Києво-Могилянської Академії(1997) Соболь, П.Розквіт риторики в Києво-Могилянській академії XVIt-XVIII ст. не був ні несподіваним, ні штучним. Це явище було зумовлене внутрі шніми соціально політичними та культурно-освітніми потребами тогочасної України. Адже сила слова, промови, nроповіді в часи народних рухі в проти соціального, національного та релігійного гніту завжди прирівнювалися до сили зброї. Введення до риторичних курсів трактатів про історію зумовлюється тим, що знання її необхідне для виховання досконалого оратора.Item Петро Могила - видатний політичний, церковний і освітній діяч України, митрополит Київський, Галицький і всієї Русі(1997) Шкварець, ВалентинАвтор розглядає біографічні моменти з життя Петра Могили в контексті тогочасних реалій.Item Об'єднавча діяльність Петра Могили як заповіт сучасникам(1997) Бойченко, В. П.На тлі історичних подій автор вказує, що Петро Могила зумів глибоко проаналізувати тодішню європейську політичну ситуацію, і визначити шлях, яким мала йти майбутня Українська держава.Item Традиції Києво-Могилянської академії у Національному університеті КМА(1997) Брюховецький, В'ячеслав19 вересня 1991 р. голова Верховної Ради України Л.Кравчук підписав розпорядження про відродження Києво-Могилянської Академії. В'ячеслав Брюховецький аналізує, що вже вдалося відновити зі старих освітніх традицій Академії, над чим варто продовжувати працювати, а які моменти є анахронізмами.Item Роль Петра Могили в становленні православ'я та вищої освіти(1997) Журецький, ЯрославАвтор аналізує роль окремої особистості - Петра Могили - в становленні освіти та православ'я, а також проводить паралель між умовами за яких прийшов до керівництва Київською митрополією Петро Могила та сучасним станом України.