Кафедра "Києво-Могилянська школа врядування імені Андрія Мелешевича"
Permanent URI for this collection
У 2021 році за рішенням Вченої ради НаУКМА на факультеті правничих наук назву кафедри "Києво-Могилянська школа врядування" змінено на кафедру "Києво-Могилянська школа врядування імені Андрія Мелешевича".
Browse
Recent Submissions
Item Україна: від війни до миру та відновлення : аналітичні оцінки : жовтень 2024(2024) Якименко, Юрій; Биченко, Андрій; Мельник, О.; Міщенко, М.; Пашков, М.; Пищуліна, Ольга; Омельченко, Володимир; Рябцев, Геннадій; Стецюк, Петро; Сунгуровський, Микола; Юрчишин, ВасильАналітичні оцінки : жовтень 2024.Item Огляд роботи енергетичного сектору у вересні 2024 р. : жовтень 2024(2024) Рябцев, Геннадій; Омельченко, ВолодимирУ вересневому бюлетені Моніторингової місії ООН з прав людини в Україні зазначено, що дев’ять хвиль скоординованих атак на енергетичну інфраструктуру, здійснені росіянами з 22 березня 2024 р. до 31 серпня 2024 р., "спричинили серйозні довготривалі наслідки, завдавши шкоди цивільному населенню та ключовим системам: електропостачання, водопостачання, каналізації, опалення, охорони здоров’я, освіти та економіки". Зважаючи на кількість постраждалих регіонів, скоординованість атак і масштаб шкоди, завданої цивільному населенню та критично важливим системам, що забезпечують життєво необхідні послуги, у Моніторингової місії є підстави вважати, що "численні аспекти цієї військової кампанії… порушують основоположні принципи міжнародного гуманітарного права". Атаки російських збройних сил на електроенергетичну інфраструктуру України, "імовірно, порушують усі три принципи [захисту цивільного населення та цивільних об’єктів]: розрізнення, пропорційності та запобіжності".Item Енергетика України та ЄС: пріоритетні завдання на короткострокову перспективу та основні напрями співпраці(2024) Рябцев, ГеннадійЗадоволення потреби суспільства в енергетичних ресурсах із забезпеченням сталого функціонування економіки є критично важливим для будь-якої держави. Тому однією з пріоритетних цілей російських збройних сил стала енергетична інфраструктура України. Прямі збитки, зумовлені руйнуванням її об’єктів унаслідок масованих повітряних атак за нестачі ефективних систем оборони, перевищили $16,1 млрд1. Було виведено з ладу або пошкоджено 45% потужності ГЕС і 90% ТЕС. Залишення на тимчасово окупованих територіях і в зонах ведення бойових дій 35% енергетичних об’єктів, у т. ч. найбільшої в Європі Запорізької АЕС, і втрата 9 ГВт потужності, еквівалентної споживанню Нідерландів, призвели до безпрецедентних обмежень в енергопостачанні. В окремі місяці тривалість аварійних і стабілізаційних вимкнень сягала 95% годин. Неодноразово атакувалися об’єкти газотранспортної інфраструктури та підземних сховищ. Із 2022 р. не працюють нафто- й газопереробні заводи, продукти яких забезпечували 30% внутрішнього споживання. Зруйновані об’єкти зберігання пального стратегічного рівня. Нафтопродукти постачають "з коліс" лише через пункти пропуску на західному кордоні.Item Результати, перспективи і напрями конвергенції країн ЄС. Можливості для України : серпень 2024(2024) Пищуліна, Ольга; Юрчишин, Василь; Бажал, Юрій; Варналій, Захарій; Гордіца, Кароліна; Корнєєв, Володимир; Макаренко, Ігор; Макаренко, Олег; Міщенко, Володимир; Науменкова, Світлана; Рябцев, Геннадій; Ставицький, Андрій; Харламова, Ганна; Судаков, Микола; Тіщенко, Євген; Ткаченко, Лідія; Шапран, Віталій; Шапран, Наталя; Шаров, Олександр; Шевкун, Тетяна; Шелудько, Наталія; Шубравська, Олена; Прокопенко, Катерина; Якименко, Юрій; Юрчишин, ВасильНеобхідною умовою прискорення економічного розвитку України та практичної реалізації завдання її європейської інтеграції є розуміння владною елітою та суспільством у цілому головних чинників, тенденцій розвитку та ризиків сучасної світової економіки загалом і європейської зокрема, завдяки або всупереч яким країна посилюватиме свою конкурентоспроможність, поліпшуватиме добробут своїх громадян, органічно вписуватиметься в європейський цивілізаційний простір. Саме євроінтеграційна політика для України відіграє особливу роль, оскільки забезпечення соціально-економічної конвергенції з ЄС є пріоритетним у контексті її стратегічного розвитку. Своєю чергою, результативна інтеграція з Євросоюзом стане вагомим чинником суттєвого підвищення рівня вітчизняного інституційного і соціально-економічного розвитку, що буде особливо актуальним в умовах повоєнного відновлення. Для України, з урахуванням сучасних реалій, завдання зближення потребують суттєвих, а часом і радикальних інституційних змін, результативність яких значною мірою залежить від творчого використання досвіду партнерських постсоціалістичних країн у вирішенні завдань європейського зближення, згуртованості та спільного збалансованого розвитку. У цьому виданні представлені позиції (у форматі авторських тез, у т. ч. дискусійного характеру) провідних вітчизняних фахівців стосовно складних, часто суперечливих процесів і тенденцій у вітчизняному соціально-економічному та суспільно-політичному середовищах, а також напрямів і завдань державної політики, спрямованої на прискорення і посилення змістовності євроінтеграційного руху країни.Item Основні проблеми та принципи реалізації стратегічних комунікацій в Україні(Харківський національний університет імені в. Н. Каразіна, 2024) Рябцев, ГеннадійМатеріали доповіді учасника ХХIV Міжнародного наукового конгресу "Публічне управління ХХІ століття: нові виклики і трансформації в умовах війни", 24 травня 2024 р., м. Харків (Україна).Item Огляд роботи енергетичного сектору в серпні 2024 р. : вересень 2024(2024) Рябцев, Геннадій; Омельченко, ВолодимирУнаслідок наймасовішої з початку війни комбінованої атаки на українську енергетичну систему, передусім інфраструктуру видачі потужності її атомних електростанцій, уночі 26 серпня були вимкнені блоки № 1, 3 і 4 Рівненської й вимушено зменшена потужність Південноукраїнської АЕС. Увечері того ж дня, внаслідок порушення нормального функціонування системи, було вимкнено блок № 3 Південноукраїнської АЕС. Не допустити переходу на позапроєктний режим управління реакторами, що загрожував інцидентом рівня 3, вдалося лише завдяки високій фаховій підготовці диспетчерів і впровадженій в Україні симптомно-орієнтованій системі аварійного реагування. Завдана російськими ударами шкода була б у рази більшою, якби не вжиття заходів із прикриття об’єктів паливно-енергетичного комплексу, зокрема тих, де відбуваються ремонтні й відновлювальні роботи, а також наявність на об’єктах передачі й розподілу електричної енергії захисту першого та другого рівнів, установленого в рамках реалізації експериментального проєкту із захисту об’єктів критичної енергетичної інфраструктури. Попри це, тимчасова втрата 1,5 ГВт потужності за збереження аномально високих температур повітря, що збільшують споживання на 1,0-1,3 ГВт, призвели до повернення щонайменше до початку вересня графіків аварійних та/чи погодинних вимкнень для двох-трьох черг споживачів і завадили реалізації планів учасників ринку з відновлення експорту електроенергії до Румунії, Угорщини й Молдови.Item Урядування в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення : навчальний посібник для ветеранів та ветеранок, які планують свою професійну кар'єру на державній службі чи службі в органах місцевого самоврядування(ГО "Школа врядування", 2024) Андрійчук, Тетяна; Ільченко-Сюйва, Леся; Кілієвич, Олександр; Купрій, Володимир; Рябцев, Геннадій; Рябуха, Ольга; Тертичка, Валерій; Халецька, АлінаУ посібнику стисло викладено ключові аспекти врядування в умовах воєнного стану та післявоєнного відновлення, які необхідно знати та розуміти тим, хто планує пов’язати свою професійну кар’єру з державною службою та службою в органах місцевого самоврядування.Item Інструменти стратегічного планування: рекомендації зі складання планів розвитку(Baltija Publishing, 2024) Рябцев, ГеннадійСтратегічне управління й планування, формування й реалізація політики на основі результатів її аналізу й комунікацій визначені основними напрямами діяльності органів державної влади. Тому надзвичайно важливим є вироблення превентивної, а не реактивної політики, запобігання появі кризових явищ, а не лише реагування на них.Item Типові помилки в розділах дисертаційних праць(Liha-Pres, 2024) Рябцев, ГеннадійМатеріали доповіді учасника Міжнародної науково-практичної конференції "Підготовка дисертацій в умовах воєнного стану: актуальні питання та шляхи їх вирішення", 28 вересня 2024 року, м. Рівне, Україна. Метою цієї праці є формулювання наявних у дисертаційних працях типових помилок для їхнього недопущення здобувачами в майбутньому.Item Огляд роботи енергетичного сектору в жовтні 2024 р. : листопад 2024(2024) Рябцев, Геннадій; Омельченко, ВолодимирОскільки у звітний період нестачі палива й енергії в Україні не фіксувалося, основна дискусія розгорнулася навколо перебігу очікуваного опалювального сезону. Хоча і в уряді, і в Міненерго, і в НЕК "Укренерго" регулярно повторювали, що прийдешня зима "буде складнішою, аніж попередня", а один із членів наглядової ради ПАТ "Центренерго" навіть пообіцяв повернення "графіків відключень", якщо на початку листопада "НЕК "Укренерго" не вдасться витримати баланс енергосистеми", великих проблем з постачанням палива та енергії в осінньо-зимовий період 2024-2025 рр. ніхто з високопосадовців не прогнозував. Більше того, і прем’єр, і міністр енергетики, і керівник НЕК "Укренерго" стверджували, що єдиною причиною обмеження споживання цієї зими здатні стати тільки "масовані обстріли об’єктів генерації". Як зазначалося, можливі "лише тимчасові аварійні відключення через пошкодження, але вони не будуть регулярними".Item Правосуддя перехідного періоду: історія концепції та пошук оптимального трактування(Київський національний університет будівництва і архітектури, Бескиди, 2021) Сидорчук, КирилоМатеріали доповіді учасника Всеукраїнської науково-практичної конференції "Національний та міжнародний механізми захисту прав людини: постмодерні тенденції розвитку, виклики та шляхи модернізації" (Київ, 26 лютого 2021 року).Item Правосуддя перехідного періоду: політико-правові детермінанти(Людмила, 2021) Сидорчук, КирилоМатеріали доповіді учасника науково-практичної конференції "Питання дискреційних повноважень у функціонуванні органів публічної влади", (м. Київ 20 травня 2021 р.).Item Інституційне утвердження національної та громадянської ідентичності в сучасній Україні: роль державних службовців(Навчально-науковий інститут публічного управління та державної служби Київського національного університету імені Тараса Шевченка, 2023) Бевз, Тетяна; Василевська, ТетянаМатеріали доповіді учасників міжнародного круглого столу до Дня державної служби "Професіоналізація державної служби: вітчизняні виклики та європейські орієнтири", (Київ, 20 червня 2023 р.).Item Посібник з формування організаційної культури на публічній службі, або Як скласти пазл вашої організаційної культури(Національне агентство України з питань державної служби, 2023) Алюшина, Наталія; Василевська, Тетяна; Ібрагімова, Іванна; Ахметович, Дамір; Кардона, Франциско; Кірєєва, Ольга; Маматова, Тетяна; Марушкевич, Юлія; Олійник, Алла; Прохоренко, Ольга; Панченко, Жанна; Проценко, Діана; Романишин, Оксана; Рукомеда, Роман; Свірі, Ірина; Суслова, Олена; Тимченко, Ірина; Пасічна, ВалентинаЦей посібник створений для того, щоб команда публічних службовців стала ще сильнішою. Для того, щоб в органі місцевого самоврядування маленького села і в органі центральної виконавчої влади службовці рухалися синхронно, розвиваючи організаційну культуру. Однозначно, щоб викувати дійсно сильну організаційну культуру доцільно розвивати усі її елементи. Це бренд роботодавця, робота щодо підтримки цінностей, якісні комунікації, лідерство, мотивація, розвиток персоналу та багато інших напрямків, про які ви дізнаєтесь з посібника. Цей посібник простий у використанні. Його мета — на прикладах розібрати буденні історії з життя публічних службовців та запропонувати алгоритми дій, які реально застосувати у кожному органі публічної влади. На сторінках цього посібника ви точно знайдете приклади реальних кейсів, багато порад та інструментів застосовуючи які зміните життя службовців вашого органу на краще.Item Сприятливий клімат – це не про погоду(Національне агентство України з питань державної служби, 2023) Василевська, ТетянаПідрозділ 2.5. із "Посібника з формування організаційної культури на публічній службі, або Як скласти пазл вашої організаційної культури", у якому йдеться про сприятливий клімат у колективі та як він впливає на продуктивність та ефективність праці.Item Базові засади оргкультури: місія, візія, цінності та принципи(Національне агентство України з питань державної служби, 2023) Василевська, ТетянаПідрозділ 2.1. із "Посібника з формування організаційної культури на публічній службі, або Як скласти пазл вашої організаційної культури", у якому йдеться про базові засади оргкультури.Item Monitoring and evaluation in the field of health care in the system of local self-government(2023) Korobchynska, Nataliia; Khaletska, AlinaThe process of managing the health care system at the level of local self-government bodies should include monitoring and evaluation of the health care system. Digital technologies expand the possibilities of effective monitoring and evaluation in the field of health care. At the level of local self-government bodies of the Vinnytsia urban territorial community (Ukraine), a system of monitoring and evaluation of the health care system using digital technologies has been developed, implemented and used. This system of monitoring and evaluation using digital technologies makes it possible to assess the needs of the population of a defined territory in the field of health care, helps local self-government managers to evaluate the results and performance indicators of the health care system, to forecast the results of the implementation of certain local programs and measures, determine their economic efficiency and expediency. The experience of using the monitoring and evaluation system of the health care system by the local self-government bodies of the Vinnytsia urban territorial community with the use of digital technologies has confirmed the effectiveness of the management and effectiveness of the proposed monitoring and evaluation system both in normal conditions and in conditions of new challenges and problems: the COVID-19 pandemic and military aggression against Ukraine.Item Адаптація державної політики з питань довголіття населення до умов воєнного часу(2023) Марова, Світлана; Халецька, Аліна; Павленко, ОленаВ статті розглядається старіння населення та соціалізація осіб похилого віку як частина завдань публічної влади серед кола питань що стосується гуманізації суспільного життя. Показано, що старіння населення сьогодні притаманне практично всім країнам світу, в т.ч. Україні. Розглянуто типи й фактори, що впливають на формування трендів демографічного розвитку. Зроблено акцент на впливі воєнних дій на демографічні зміни як додатковий чинник цього розвитку. Доведено, що в довоєнний період старіння населення було в центрі уваги органів публічної влади. Одним з головних державних документів в цьому напрямі названо Стратегію державної політики з питань здорового та активного довголіття населення.Визначено додаткові проблеми для осіб похилого віку, пов’язаних зі зміною соціально-політичного стану в країні. Проаналізовано можливість адаптації положень Стратегії до умов воєнного часу. Перелічено основні напрями функціонування органів публічної влади задля підтримки осіб похилого віку під час воєнних дій.Item Моніторинг та контроль в сфері охорони здоров'я на рівні місцевого самоврядування в сучасних умовах(2023) Коробчинська, Наталія; Халецька, АлінаПроцес управління системою охорони здоров’я на рівні органів місцевого самоврядування повинен включати моніторинг та контроль системи охорони здоров’я. Цифрові технології розширюють можливості ефективного моніторингу та контролю у сфері охорони здоров’я. На рівні органів місцевого самоврядування Вінницької міської територіальної громади розроблена, впроваджена та використовується система моніторингу та контролю системи охорони здоров’я з використанням цифрових технологій. Дана система моніторингу та контролю за допомогою цифрових технологій дає змогу оцінити потреби населення визначеної території у сфері охорони здоров’я, допомагає керівникам місцевого самоврядування оцінювати результати та показники діяльності системи охорони здоров’я територіальної громади, прогнозувати результати виконання окремих місцевих програм і заходів, визначати їх економічну ефективність і доцільність. Можливості цифрових технологій у сфері охорони здоров’я громади дають змогу об’єднувати медичні заклади на території громади з метою створення єдиного медичного інформаційного простору громади та налаштовувати ефективну і зручну систему моніторингу та контролю на рівні місцевого самоврядування. Метою статті є дослідження досвіду, корисних практик та проблематики моніторингу та контролю у сфері охорони здоров’я на рівні місцевого самоврядування у сучасних умовах як в Україні, так і за кордоном. Наукова новизна полягає у пропозиції налагодження процесу управління у сфері охорони здоров’я на основі алгоритмів моніторингу та контролю за допомогою цифрових технологій. Висновки. Досвід використання системи моніторингу та контролю системи охорони здоров’я з використанням цифрових технологій на рівні органів місцевого самоврядування Вінницької міської територіальної громади підтвердив ефективність управління та дієвість запропонованої системи моніторингу та контролю як у звичайних умовах, так і в умовах нових викликів і проблем: пандемії COVID-19 та військової агресії проти України.Item Відповідальне та глобальне лідерство для сталого розвитку(2023) Халецька, АлінаУ статті проведений аналіз умов і тенденцій розвитку відповідального та глобального лідерства для сталого розвитку у контексті міжнародної глобальної інтеграції в процесі формування знань та навичок у сфері управлінської роботи, зокрема в галузі науки "Публічне управління та адміністрування", розвитку нових моделей лідерства та команд в контексті глобальної інтеграції. Розглянуто концепції відповідального та глобального лідерства, передумови появи нових моделей лідерства в глобальному середовищі (глобальна пандемія; міграція населення; розвиток академічної та ділової мобільності тощо). Зроблено акцент на необхідності врахування соціальної відповідальності для сталого розвитку суспільства й важливості стратегічної міжнародної комунікації, компонентах людського активу, внутрішнього організаційного або бізнес-компоненту, зовнішніх зацікавлених сторін, акціонерного компоненту. Зроблено висновок, що еволюція концепцій лідерства, яка проходила від формування основних класичних теорій лідерства (теорії рис, поведінкового підходу, ситуаційного підходу, концепції людських відносин та ін.) до розвитку моделей трансакційного, соціального, трансформаційного, інноваційного лідерства. Коротко розглянуто концепції лідерства, побудованого на цінностях як відповідь на зміни ціннісних орієнтирів суспільства; об’єктивні передумови появи концепції лідерства служіння; становлення концепції емоційного лідерства як мистецтва управляти людьми на основі емоційного інтелекту, професійної майстерності, вміння надихати, вмотивовувати. Наголошується, що зміни у зовнішньому й внутрішньому середовищі на різних рівнях управління, посилення невизначеності та складності організаційного контексту, необхідність швидкої адаптації й реагування на мінливість середовища, розвиток комунікацій призводять до суттєвих змін у поглядах сучасних лідерів і сприяють формуванню у них глобального мислення. Сутність глобального лідерства розглядається в придатності такого лідера до бачення майбутнього та здатності змінювати життя на краще. Відповідальне лідерство орієнтовано на формування власного підходу до лідерства, готовності робити конкретні кроки на шляху до прогресивних змін в суспільстві, творення позитивних соціальних змін. Принципами відповідального лідерства стають побудова спільноти, повага до себе і до людей, служіння, справедливість, довіра та чесність.