Кіно-Театр. 2009. №3
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кіно-Театр. 2009. №3 by Title
Now showing 1 - 20 of 33
Results Per Page
Sort Options
Item "17 років Незалежності"(2009) Павлічук, ІннаЗа 17 років незалежності України національна кіноіндустрія фактично стала технічним придатком для іноземних компаній: павільйони кіностудій здають для зйомок російських серіалів, українські 3D аніматори працюють на іноземний ринок, актори, оператори, сценаристи, режисери не мають шансів створювати українське кіно. І якщо ситуація не зміниться, режисерський потенціал цих людей для країни буде втрачено. Аби цього не сталося, 17 молодих режисерів зібралися, щоб знайти "ВИХІД"..."ВИХІД" символізує пошук свого місця у світовій культурі. Концепція проекту: 17 - кількість фільмів, які знімуть 17 молодих українських режисерів.Item Cinemafemme Маріон Котілар(2009) Ямборко, ОльгаФранцузьке кіно. Не "Амелі" єдина в ньому є. Це стосується також акторів, де молоде покоління вже запосіло своє місце під сонцем і навіть спромоглося на оскарівського лауреата. Ним стала 33-річна Маріон Котілар, яка 2008 року здобула нагороду за головну жіночу роль у фільмі "Життя в рожевому кольорі" (2007).Item Аукціон соло-перфомансів(2009)28 лютого у рамках програми шведського інституту "SWDKE" у Національному центрі ім. Леся Курбаса відбувся українсько-шведський проект "Цінність (Value)". Проект ініціювала мистецька група TanzLaboratorium (керівник - Лариса Венедиктова).Item Вимовлена легкість театрального буття(2009) Левченко, ОленаУ нинішньому театральному сезоні вистава "Фрьокен" режисера Андрія Приходька посіла своєрідне, окреме місце навіть щодо робіт самого Приходька на сцені театру ім. Івана Франка. Річ не лише в тому, що тут працюють непрофесійні актори, виховані режисером у театральній студії НаУКМА, - дуже значущою є та суттєва якість, яка професійно точно і спрямовано виховувалась і в якій ми пізнаємо традицію та стиль Петра Фоменка, вчителя Приходька. Ідеться про "легке дихання" вистави, фізичну необтяжливість гри - легкість руху і легкість промовляння.Item "Всі ранки світу безповоротно минають..."(2009) Свято, Роксолана13 жовтня 2008 року не стало Ґійома Депардье - актора, на чиєму рахунку понад тридцять кіно- і телевізійних ролей. Чимало для будь-якого актора. Особливо ж для того, який прожив лише тридцять сім років. Ще 1995 року Ґійом отримав найвищу відзнаку французького кінематографа - премію "Сезар" - як молода надія кіно за роль у стрічці П’єра Сальвадорі "Підмайстри". Його ж останні ролі - в експериментальному мюзиклі Сержа Бозона "Франція" чи соціально-психологічній драмі "Версаль" Пера Шоллера - засвідчили, що за ці тринадцять років актор зумів повною мірою утвердитися в французькому кінопросторі, знайшовши в ньому власне, й, до того ж, далеко не останнє місце.Item "Віателу" - 15 років(2009)У березні студія "Віател" святкувала своє 15-річчя. її фундатори - український кінорежисер Василь Вітер (президент) і продюсер Галина Криворчук (директор). За час існування створено понад 115 фільмів.Item Віктор Олендер: "Костя вважав себе довічним учнем"(2009) Олендер, Віктор; Науменко, Олексій-Нестор"Якби Костянтина Степанкова не існувало, його варто було б вигадати", — ці слова режисера-документаліста Віктора Олендера могли б стати епіграфом до його чотирисерійного фільму про видатного актора. Адже хто ще, окрім Степанкова, зміг би об'єднати своєю біографією всі епохи українського кіно?Item Вікторія Мельникова: "Шукати долі в іншій країні..." : [інтерв'ю](2009) Мельникова, Вікторія; Брюховецька, ЛарисаІнтерв'ю з режисеркою Вікторією Мельниковою, в якому йдеться про новий повнометражний документальний фільм "Четверта хвиля" та еміграцію українських митців. Бесіду веде Лариса Брюховецька.Item Дмитро Суржиков: "Не намагаюся когось здивувати"(2009) Суржиков, Дмитро; Бондарчук, ЛіліяІнтерв'ю з Дмитром Суржиковим - українським актором театру і кіно.Item "Дозволяю фарбувати в синій колір", або Сенс життя псевдохворого Зайчика(2009) Брюховецька, ЛарисаКомедія дуже рідко завойовує право стати класикою кіно; вважається вона жанром розважальним, а отже, таким, що не має високих мистецьких вартостей. Однак ще Чарлі Чаплін зняв з неї тавро неповноцінності, довівши, що жанр є лише інструментом, а результат залежить від таланту того, хто цим інструментом користується.Item Драми без читання : [рецензія](2009) Веселовська, ГаннаРецензія на: Тетяна Свербілова, Людмила Скорина. Українська драма 30-х рр. XX ст. як модель масової культури та історії драматургії у постатях. Черкаси : Маклаут, 2007.Item "Загублений рай" українця Миколи Гоголя(2009) Бут, ОксанаНині побутує думка, що в Україні кінематографа не існує. І в цьому є частка правди, бо фільми, створені в наші складні для мистецтва часи, бачить переважно вузьке коло столичної публіки. У березні у КМЦ Києво- Могилянської академії та в Будинку кіно відбулися прем’єри фільму "Загублений рай".Item Закордонні екранізації Гоголя(2009) Прокопенко, Леся2009 року можна відзначити не лише двохсотріччя від народження Миколи Гоголя, а й також іншу, пов'язану з класиком, віху: рівно століття від першої спроби екранізувати його твори. Цей збіг уможливлює осягнення масштабів шляху, проробленого кінематографом узагалі. Такий відтинок часу сам собою змушує визнати наявність змін, зміщень акцентів, технік; історія кіно перестає сприйматися у вигляді цілісної одночасності. Тільки постійні зміни фокусу, від нюансованої уваги до умисних об'єднань та узагальнень, дають змогу описати ці сто років екранізацій без надання переваги одній із кінематографічних тенденцій як основнійItem "Київ модерн-балет" на "Золотій масці"(2009)10 березня 2009 року в Москві відкрився найпрестижніший театральний фестиваль "Золота маска". Приємною несподіванкою для України став той факт, що організатори запросили на відкриття спеціальної міжнародної програми фестивалю "Маска плюс" театр сучасної хореографії "Київ модерн-балет" (балети "Болеро" та "Дощ").Item Колоніальна пристрасть Кларка Гейбла(2009) Собуцький, МихайлоСамоповторення - відома слабкість голлівудських режисерів. Сесіл де Міль двічі знімав "Десять заповідей" - у німому варіанті 1923 року та у звуковому кольоровому - 1956; Гічкок - "Людину, яка забагато знала" 1934 та 1956 (у США лише вдруге). Проте доволі своєрідним є рімейк із тим самим протагоністом на сценарій того самого автора за тією самою пє'сою ще одного автора, зроблений іншим режисером через два десятки років після виходу оригіналу.Item Моя тітонька Міра...(2009) Леонтович, Олена22 березня 1914 року, в день Сорока Святих, коли печуть "жайворонків" (печиво у формі пташок), народилася Марія Капніст, актриса, спадкоємиця по чоловічій лінії графів Капністів грецького походження, а по жіночій - козацько-старшинського роду Дуніних-Борковських, гетьмана Павла Полуботка й отамана Івана Сірка. Марія Ростиславівна прожила трагічне життя, провівши 15 років у тюрмах, концтаборах, засланні. М.Р.Капніст була заарештована 21 серпня 1941 і засуджена на вісім років. Звільнена 21 серпня 1949 року зі Степлагу Карагандинської області і направлена зі щойно народженою донечкою Радою на поселення в с. Казачинський Красноярського краю. Вдруге була засуджена 25~26 грудня 1951 року на десять років. Звільнена 10 лютого 1956 року з Ангарлагу Іркутської області.Item НаУКМА до ювілею Миколи Гоголя(2009)У березні-квітні в кіноклубі НаУКМА пройшли ретроспективи зарубіжних та українських фільмів за М. Гоголем. 8 квітня Центр кінематографічних студій НаУКМА провів наукову конференцію "Інтерпретація творів М. Гоголя в ХХ-ХХІ століттях".Item Олександр Довженко: "Ми були молодими. І більших геніїв од нас не було"(2009) Свято, РоксоланаХудожньо-публіцистичне кіно - жанр доволі специфічний. Виникаючи на межі ігрового кінематографа та документалістики, воно успадковує потенціал обох жанрів, але наражається також і на подвійну небезпеку. З одного боку, це можливість для документаліста не бути нудним і подати історію не у формі лекції, а показати її, так би мовити, "в дії", скориставшись величезним арсеналом виражальних засобів художнього кіно. З іншого ж - відповідальність за факти та їх тлумачення нікуди не зникає: персонажі і події є таки справжніми, а не вигаданими. Тож художності має бути в міру - рівно стільки, аби не втопити документ, а лише увиразнити його.Item Пам'ять як основа сучасності(2009) Тетерюк, Марія25 лютого в Будинку кіно відбулася прем’єра фільму молодого українського режисера Інни Павлічук "Кайрос". Цей документальний фільм є дебютом авторки на великому екрані, і дебютом багатообіцяючим. Він розповідає про життя двох відомих наших сучасників - Ольгу Богомолець та Ігоря Гайдая.Item Прем'єри молодих(2009)У березні в залах Кіноклубу Національного університету "Києво-Могилянська академія" та Будинку кіно відбулися прем’єри двох фільмів нової української документалістики: "Четверта хвиля" Вікторії Мельникової та "KAIROS" Інни Павлічук.