Кафедра менеджменту організацій
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра менеджменту організацій by Subject "conceptual model"
Now showing 1 - 2 of 2
Results Per Page
Sort Options
Item Value-centered entrepreneur role model design(2018) Maltsev, EduardThe article is devoted to developing a change model for entrepreneurial roles that allows to create a conceptual design for the roles of an entrepreneur at different stages of business development. The article highlights four key stages in the business development life cycle. At each step, business focuses on a certain type of client and the value created for that client. The business focus requires an entrepreneur to concentrate on performance of a certain role. An analysis of the literature about role modelling is provided. The article considers entrepreneurs’ roles at different stages of business development. There are several methodological approaches applied in the article. The systems approach and systems thinking allow to describe a business as a whole. Conceptual modelling allows to deal with complexity of a real business. Design approach allows to implement conceptual models in practice of the real business. The article proposes a change model for entrepreneurial roles and the related roles composition at the different stages of business development life cycle. This article uses the conceptual model as an analytical tool to develop a change model for entrepreneurial roles. The further development of the research relates to research of sub-roles composition for different entrepreneurial roles and abilities, necessary to perform the sub-roles efficientlyItem Концептуальна модель входу в стратегічне партнерство(2019) Сапожкова, ОленаСтаття присвячена розробці концептуальної моделі входу в стратегічне партнерство як складової управління стратегічним партнерством. В роботі для опису динаміки стратегічного партнерства використовується концепція реляційного контракту Макнейла, в якій накопичення досвіду стосунків (специфічних інвест ицій сторін) веде до розвитку стосунків та підвищенню якості взаємод ії партнерів. Показано, що момент входу в стратегічне партнерство (створення стратегічного альянсу) є ключовим в життєвому циклі партнерства, оскільки закладає підвалини успішності та результативності всього життєвого циклу. Розглянуті передумови успішного партнерства: конгруентність цінностей, цілей, бізнес-моделей та організаційних моделей стратегічних партнерів; урахування норм, притаманних стосункам в реляційних контрактах; наявність контрактної солідарності стратегічних партнерів як основи створення продукту стратегічного партнерства.