Кафедра літературознавства імені Володимира Моренця
Permanent URI for this collection
Browse
Browsing Кафедра літературознавства імені Володимира Моренця by Subject ""Faust""
Now showing 1 - 3 of 3
Results Per Page
Sort Options
Item Драматургічні засоби створення театральності в "Фаусті" Й. В. Ґете(2006) Шалагінов, БорисУ статті подано визначення театральності як драматургічного принципу в драмах, а також у поезії й в прозі Ґете. Розкрито у "Фаусті" такі прийоми театральності, як предметно-видовищна деталь, музично-стильовий контраст, масові сцени, а також розглянуто роботу над ремарками в творі як шлях до створення театральності.Item "Фауст" Гете як містерія(1998) Шалагінов, БорисСвоєрідність творчого завдання "Фауста" багато в чому визначається особливим положенням філософії в симбіозі всіх видів духовної діяльності на рубежі 18-19 ст. у Німеччині. Завдяки "коперніканському перевороту" І. Канта реальний світ набув несподіваної глибини і смислової невичерпності. Пристрасть до "трансцендіювання" — мандрів думки за межі емпіричної видимості — охопила поетів. Була відкрита не знана досі об’ємність світу за рахунок світу суб’єктивного, яка стала предметом поетичного захвату.Item "Фауст" Й. В. Ґете в тематико-поетичній проєкції на "Італійську подорож"(2024) Шалагінов, БорисУ статті встановлено зв'язки між конкретними спостереженнями і роздумами поета під час його перебування в Італії у 1786–1788 pp. та відповідними сюжетними епізодами, проблемно-тематичними вузлами й поетичними прийомами у "Фаусті", зокрема: виникнення "загального плану" твору, орієнтація на "театральність" цілого, використання сценічної "масовки", поєднання гротеску і карикатурності, серйозного і комічного, карнавальна "пожвавленість", діалог між акторами та публікою, пейзажно-колористичні прийоми, історичні алюзії і конкретні географічні спостереження в "античних" сценах тощо.